Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
yağı kontrol ettirdim bugün eksiltme yoktu, yan çantalardan bende alacağım :)
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
13
evet arkadaşlar 1000 km bakımını yaptırdım motor kendinden geçti:)anes motorda yaptırdım ve memnun kaldım bu arada verdiğim yanlış bir bigiyi düzelteyim,serviste istediğin yağı koyuyorlarmış ben mobili seçtim mobil 10-40...

bakımda yapılanlar:zincir kontrolu germe yağlama,debriyaj kolu kontrolu,yağ değişimi...servisteki ustaya dedim daha 1000 kmde sibop ayarı yaptıranlar var dedi gerekirse yapıyoruz motoru sıcak havada aşırı zorlamdan olur dedi,benim motorun sesini beğendi bi sorun yok dedi:)

motorun sesi tok bi hale geldi gaz yemesi güzelleşti ve en mükemmeli vites geçişleri kaymak gibi sanki içine tereyağı var:)2den boşa 1den boşa çok rahat geçiyor ve ses yok yağ gibi...

titreşimde bi değişiklik olmadı aynı,rahatsız edicek seviyede değildi zaten bende hala da aynı...

buda bakım yapılırken...
[url]http://img560.imageshack.us/img560/5027/imag1369.jpg[/URL]

birde arkadaşlar serviste cb 125'in full koruma demirli hali ve yan çantalı halini gördüm resimlerini çektim ben çok beğendim motorda harika durmuş...arka çantalar varken artçının ayak mesafesine bakın baya yer var...birde 2 çeşit cam örneği ikiside güzel ama birisini grenaja vidalıyorsunuz...işte resimler...

[url]http://img163.imageshack.us/img163/1162/imag1370.jpg[/URL]

[url]http://img59.imageshack.us/img59/2631/imag1371.jpg[/URL]

[url]http://img860.imageshack.us/img860/5841/imag1372.jpg[/URL]

[url]http://img198.imageshack.us/img198/7042/imag1373v.jpg[/URL]

[url]http://img705.imageshack.us/img705/8360/imag1374w.jpg[/URL]

[url]http://img11.imageshack.us/img11/6572/imag1375.jpg[/URL]
Mücahit fotolar süper olmuş .
benim motor da 900 km i geçti bugün otoseveri arayıp randevu aldım 26.07.2012 sabah 08:30 a randevu verdiler , benim istediğim yağı koyar mısınız dedim , sadece kendi yağımızı koyuyoruz başka yağları koymuyoruz dediler bana , ne yağ kullandıklarını da söylemediler .
Ayrıca benim motordan zırıl zırıl sibop sesi geliyor acilen sibop ayarı istiyor ve debriyaj kolu çok gevşedi fakat gidişi mükemmel , süper kaçıyor , titreşimde ciddi oranda azaldı ya da ben artık alıştım :) . Rodajımı çok itinalı yaptığım halde neden bu ses geliyor hiç anlam veremedim . inşallah önemli bir sıkıntı yoktur .
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Otosever Castrol 10W40 Scooter yağı kullanıyor yanlış hatırlamıyorsam, ben arayıp sormuştum bu şekilde kalmış aklımda.

O ses yağ değişimi sonra gelecekmi, bi test turu atın dinleyin bence, gereksizse sibop için motorun kurcalanması için çok erken olabilir.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Subap ayarı isteyen motor gitmez, titreşim çok olur. Sizin motordan gelen ses normal bence.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Mücahit fotolar süper olmuş .
benim motor da 900 km i geçti bugün otoseveri arayıp randevu aldım 26.07.2012 sabah 08:30 a randevu verdiler , benim istediğim yağı koyar mısınız dedim , sadece kendi yağımızı koyuyoruz başka yağları koymuyoruz dediler bana , ne yağ kullandıklarını da söylemediler .
Ayrıca benim motordan zırıl zırıl sibop sesi geliyor acilen sibop ayarı istiyor ve debriyaj kolu çok gevşedi fakat gidişi mükemmel , süper kaçıyor , titreşimde ciddi oranda azaldı ya da ben artık alıştım :) . Rodajımı çok itinalı yaptığım halde neden bu ses geliyor hiç anlam veremedim . inşallah önemli bir sıkıntı yoktur .

kardeş sen bu sesi çok takıyo olabilirsin bence de bu kmde sibop ayarı yapmasınlar,anesteki ustada daha bu kmde motora elleme dedi...sıcak havada uzun süre kullanımdan olur dedi sen eneze giderken molaların nasıldı?sesin sebebi odur belki yağdan sonra düzelir heralde...sonuçları buraya yazarsın...
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
10
mucahıt yarın cb125 alıcam karar veremedım senmmnun gozukuosun motordan ama senı rahatsız eden bı konu varmı
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
hakkaten gösterge 2 gündür sonda motor hala gidiyo merak ediyom ne zaman yedege alacak
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
mucahıt yarın cb125 alıcam karar veremedım senmmnun gozukuosun motordan ama senı rahatsız eden bı konu varmı

üstad motordan memnunum ki bundan önce cbf kullanan biri olarak...eğer ilk motorunuzsa ki motorunuz var görünüyor:)benden daha çok memnun kalırsınız ben cbfle kıyasladığım için ilk aldığımda cbfi aradım titreşim ve sert koltuktan dolayı,şimdi koltuk kendine geldi ve titreşimde çinli motorlardaki gibi aşırı olmadığı için rahatsız etmiyor ilk başta tereddüt etmiştim sakaryaya nasıl gitcem bu motorla diye 200 km yol ama şuan aklımda o endişe yok heryere giderim:)...1000 bakımından sonra sürüş hakimiyeti ile beni rahat ettiren motorum şuan vites geçişleri ve tatlı gaz yemesiyle daha da mutlu ediyor beni:wiinkk:

almadan önce gittim gördüm tipi duruşu hoşuma gitti öyle aldım sizde motoru canlı olarak görmeden almayın sonra eksi yönleri sizi rahatsız ederse daha kötü olursunuz bilmem anlatabildim mi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

hakkaten gösterge 2 gündür sonda motor hala gidiyo merak ediyom ne zaman yedege alacak

bende depo kırmızıdayken baya uzun gidiyorum arada tereddüt ediyorum acaba yedek anahtarı bozuldumu bütün benzini mi kullanıyorum diye..:)
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
10
tesekkur ederım bılgın ıcın ewet motorum var sehır ıcı ıcın alıcam gordum beyendım aktıf kullanan oldugun ıcın bılgı almak ıstedım tessekkur ederım beyaz alıcam :)
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Bende bin bakımını yaptırdım sibop ayarı yapıldı gerekli kontroller ve yağ(15-50) değiimi cekiş ve kalkıştaki serilik cok fark etti onun dışında biraz daha rahat vites gecişleri bunlar iyi düzelmeler titreşim aynı ara devirler biraz fazla onun dışındakiler normal. Paylaşacaklarım bunlar Fakat bir sıkıntım var bugün rüzgarda motor acayip sarsılıyordu onun dışında rüzgar bi noktada bir esti ön tekeri sağa doğru kaydırdı bu lastikler nedir böyle lastikleri değiştirmek istesek önerileriniz ve fiyatlarıyla ilgili bilgi verebilecek arkadaşlar varsa cok sevinirim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bende arkadaşıma sordum ani rüzgar yediginde neyapıyorsun diye :) Benimki 1200 lük ve epey ağır motor hiç etkilenmiyorum, ufak Keewayim varken hiçbir çözüm bulamıyordum dedi.

Motosikletin hafifliğine bağladı meseleyi bana da mantıklı geldi açıkçası :/ Lastiksel bi durumsa süper, değiştiririz biter iş ama pek sanmıyorum, benide en az 1 mt sola salladı rüzgar o an arkadan biri gelse allah korusun !
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Bende arkadaşıma sordum ani rüzgar yediginde neyapıyorsun diye :) Benimki 1200 lük ve epey ağır motor hiç etkilenmiyorum, ufak Keewayim varken hiçbir çözüm bulamıyordum dedi.

Motosikletin hafifliğine bağladı meseleyi bana da mantıklı geldi açıkçası :/ Lastiksel bi durumsa süper, değiştiririz biter iş ama pek sanmıyorum, benide en az 1 mt sola salladı rüzgar o an arkadan biri gelse allah korusun !

bu doğru tabikide ruzgar olayı scooterlarda daha çok sallar çünkü hep kaporta,ama commuter yada nakedlarda ağırlık önemli...mesela ben 97 kilo iken motor ok gibi gidiyodu:)şimdi 91'e düştüm köprülerde filan bi sarsma yaşıyorum:queen:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
CB'yi verdim beyler. Sizlere keyifli sürüşler.
Yağ testini de yapamadım o kadar ani oldu.
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Bende arkadaşıma sordum ani rüzgar yediginde neyapıyorsun diye :) Benimki 1200 lük ve epey ağır motor hiç etkilenmiyorum, ufak Keewayim varken hiçbir çözüm bulamıyordum dedi.

Motosikletin hafifliğine bağladı meseleyi bana da mantıklı geldi açıkçası :/ Lastiksel bi durumsa süper, değiştiririz biter iş ama pek sanmıyorum, benide en az 1 mt sola salladı rüzgar o an arkadan biri gelse allah korusun !

Büyük ihtimalle bizim motorların hafifliğinden de ben dün baya tırstım bakıcaz artık duruma göre lastik değişimine gideriz olmadı. Hic yoktan sallansakta lastikler yoldan kopmaz.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
13
Bende arkadaşıma sordum ani rüzgar yediginde neyapıyorsun diye :) Benimki 1200 lük ve epey ağır motor hiç etkilenmiyorum, ufak Keewayim varken hiçbir çözüm bulamıyordum dedi.

Motosikletin hafifliğine bağladı meseleyi bana da mantıklı geldi açıkçası :/ Lastiksel bi durumsa süper, değiştiririz biter iş ama pek sanmıyorum, benide en az 1 mt sola salladı rüzgar o an arkadan biri gelse allah korusun !
dün beykentten şehremine geliyordum , sefaköy rampasından aşağıya inerken rüzgar o kadar şiddetli vurdu ki beni orta şeritten sol şeride attı ve işin kötüsü Toyota avensis model bir arabada kaptırmış geliyor ...
tam bana çaktı derken vitesi 4 e alıp gazı kökledim ve inanın ki saniye de 110 u gördüm :( ölümle adeta burun buruna geldim . allah korusun arabanın bir motora o şekilde vurduğunu hayal bile edemiyorum ... arkadaşlar bence bunun lastikle bir alakası yok . neden diyeceksiniz . çünkü dünkü rüzgar bedenimi etkilemiyordu , sadece motor yan yatıyordu . motor yana yatık gidiyor fakat ben özerinde odun gibi gidiyordum . anlatmak istediğim motor rüzgarı kesemiyor ve yandan rüzgarı aldığı zaman direk şase yana yatıyor . Tekerler de herhangi bir kayma ya da sekme olmuyor .
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
bu doğru tabikide ruzgar olayı scooterlarda daha çok sallar çünkü hep kaporta,ama commuter yada nakedlarda ağırlık önemli...mesela ben 97 kilo iken motor ok gibi gidiyodu:)şimdi 91'e düştüm köprülerde filan bi sarsma yaşıyorum:queen:

Zayıflamak herzaman sağlıklı olmayabiliyormu yani mücahit, hatta hayati sorun teşkil edebiliyormuymuş :queen:

Zayıflayın sağlıklı kalın gibi düşünceler hep ejnebi milletinin icadı, bize gelmez böyle şeyler, bak başımıza neler geliyor yoksa ::bira01::

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Dün vergi ödedim 80, lira koy cebine gel bir ay sonra dediydi vergici dayı, 92 TL aldı :jocolor:

100 km den fazla keyif gezimi yedi devlet, saygılar devlet ana ya :rendeer:
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
yağı kontrol ettirdim bugün eksiltme yoktu, yan çantalardan bende alacağım :)

Bende yan cantalara heves ettim, gerçi motoru 28 Temmuz'da alacagım ama bu cantalardan da olsun istiyorum. Bu yan çantaların markasına göre baktım Givi markası epey pahalı görünüyor. bunlar kaç litreliktir, topcase kaç litreliktir, herhalde birde çanta demiri gerekiyor. Nasıl piyasasına göre temin edebiliriz, siz araştırırsanız lütfen paylaşın..

Birde ben neden yan çanta özellikle istiyorum açıklayayım. Geçenlerde motor egitimi aldıgım yere biri geldi. 4 ay önce kaza yapmış, kırmızı yanmasına ragmen bir araba yola atlayıp bu arkadaşa yandan çarpmış. Aracın carptıgı taraftaki ayagının kemikleri dahi ortaya çıkmış. Vidalarla kemikleri tutturup üstüne deri oluşturmaya calisiyorlarmış ki 4 ay geçmiş 6 ay daha böyle devam edecek. Koruma demirim olsaydı araba motoru itelerdi ama ayagım sıkışmazdı diyor adam. Bende hem koruma demiri ile, hem çanta ile, hemde motor botu ile korumak istiyorum ayaklarımı. Vücudumdaki her uvuz, motor sürme keyfimden önce geliyor. Çantalarıda hem bagaj olsun hem koruma olsun diye istiyorum..
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Fiyatlar yaklaşık şu şekilde,

Motor koruma demiri = 30TL / http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-motor-koruma-on-koruma-demiri-90109987/detay

Yan çanta taşıyıcıları = 45 TL / http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...anta-baglantilari-takim-cbf150-91987447/detay

Yan çantalar = 220 TL Kappa / http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...iklet-temiz-kappa-yan-cantalar-92297961/detay

Arka taşıyıcı ve yan çanta taşıyıcıları bütünleşik te alınabiliyor o da yanlış olmasın 120 TL civarı olması lazım.

Yan çantaların daha büyük olmamasında fayda var bence aerodinami açısından denge bozabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst