Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Motoru ilk aldığım gün 20TL'lik benzin aldım, ibre kırmızının üstüne gelmedi (Belki de motoru teslim ettiklerinde musluğun rezerv konumda olmasındandır.), şimdi ortalama 75km yol yaptım, hala ibre kırmızının altında.:pl:
Benim ibre mi bozuk ne var anlamadım. Biraz daha yol yapıp full'lemeyi düşünüyorum. Bakalım ibre o zaman ne gösterecek.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Motoru ilk aldığım gün 20TL'lik benzin aldım, ibre kırmızının üstüne gelmedi (Belki de motoru teslim ettiklerinde musluğun rezerv konumda olmasındandır.), şimdi ortalama 75km yol yaptım, hala ibre kırmızının altında.:pl:
Benim ibre mi bozuk ne var anlamadım. Biraz daha yol yapıp full'lemeyi düşünüyorum. Bakalım ibre o zaman ne gösterecek.
Bende ılk aldıgımda 30TL koydum ıbre kımıldamadı kırmızının oralardaydı 50km yol yaptım 40TL daha aldım gırtlagına kadar doydu ıbre artık sona dayandı sizinkide muhtemelen oyle olucaktır.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Aklınızda olsun kardeşimde ybr 125 esd varken. Benim 150 mc ile denemiştik. Ben 100 km/h ile giderken ybrnin ibresi 112 km/h gösteriyordu.
Belkide cb125 in km saati ybr kadar yuksek göstermiyordur. O yüzden ybr gibi 110-115 göremiyorsunuzdur ama aslında ybr kadar gidiyordur. En iyi yöntem rodajlarınız bitsin bir ybr ile deneyin beyler bozmayın morallerinizi
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
CB 125 e motosiklete ait TORK-DEVİR grafiğini birisni buraya koyar mı acaba? Zira önemli olan torkun hangi devir aralığında yüksek olduğudur...Yüksek torku hangi devirlerde verdiğidir...Arabalarda böyle motosiklette de böyledir 100% zira teknoloji ve mantık aynı. Dolayısıyle torku yüksek vs...yerine arabalarda happy-zone denen (motosiklette nedir bilmiyorum) bölgenin yani torkun yüksek olduğu devir aralığının uzunluğu önemli...Arabalarda böyle motosiklet için yanlışlık varsa (bence yoktur) ERALPT HOCAM düzeltir... TORK DEVİR grafiği var mı ERALPT hocam???

Arkadaşım, buradaki insanlar motor test laboratuvarlarında çalışıp bütün gün motorların tork eğrilerini çıkarmakla uğraşmıyorlar. Eğer sen bulabilirsen koy, biz de bakalım. Artık 125 cc motor için ne sonuç çıkaracaksak ? Üç aşağı beş yukarı bunların hepsi aynı grafiği verir.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Sanırım içinizde benim kadar yüksek tüketim değeri yakalayan pek olmayacak :cherry:
Depoyu fulledikten sonra kilometreyi sıfırladım.
Benzin ibresi yarıya düştü 260km sonrasında.
Yalnız rodaj esnasında hız sabit olmasın, vites değiştirerek kullanın deniyor.
Ben anadolu yakasına geçerken mecburen 5. vites ve 70km/s' in altına inmeden, en az 20-30 dakika E5 üzerinde motosikleti kullanmak durumunda kalıyorum.
Yani vites değişimi mümkün olmuyor. Fakat şehir içerisine geçtiğimde tüm vitesler arası geçişleri uyguluyorum. Farklı devir bantlarında geziniyorum.
Şu an 518km' de motosiklet. Rodajın çoğu bitti, azı kaldı.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Kontak kapalıyken benzin göstergesinin konumu nasılsa, çalışırkenki konumuda aynı yere düşene kadar (yani artık düşecek yer kalmayana kadar) ana depoyla gidiyor. Sonra yedek depoya almamız gerekiyor. Eralpt daha önceden de söylemişti zaten.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Sanırım içinizde benim kadar yüksek tüketim değeri yakalayan pek olmayacak :cherry:
Depoyu fulledikten sonra kilometreyi sıfırladım.
Benzin ibresi yarıya düştü 260km sonrasında.
Yalnız rodaj esnasında hız sabit olmasın, vites değiştirerek kullanın deniyor.
Ben anadolu yakasına geçerken mecburen 5. vites ve 70km/s' in altına inmeden, en az 20-30 dakika E5 üzerinde motosikleti kullanmak durumunda kalıyorum.
Yani vites değişimi mümkün olmuyor. Fakat şehir içerisine geçtiğimde tüm vitesler arası geçişleri uyguluyorum. Farklı devir bantlarında geziniyorum.
Şu an 518km' de motosiklet. Rodajın çoğu bitti, azı kaldı.

Benzin ibresi yarıya düştü ise gidip 20 tl lik benzin al ibren full olsun :)) tam dolu ile yarım arası 4.5 litre civarı çünkü..
İbreye göre sarfiyat hesaplaması yapmayınız..

@inzell

rezerve düştün mü abi ibre kırmızının neresinde rezerve düştü bu aralarda benzinin bitmiş olması lazım :p
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Tam dediğin yerde, kırmızının da altında rezerve düştü. Motoru durdurmadan hemen uzandım rezerve aldım. :p Az daha yolu var gibi ama yolda kalmaya niyetim yok, gidip fulleteyim. :)
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Tam dediğin yerde, kırmızının da altında rezerve düştü. Motoru durdurmadan hemen uzandım rezerve aldım. :p Az daha yolu var gibi ama yolda kalmaya niyetim yok, gidip fulleteyim. :)

teorik olarak 2.6 litrenin tamamını kullanabiliyor ise (depo iç dizaynını yani sag ile sol kanatlardaki yakıt transferini bilemiyorum) yaklaşık 120 km gidebilmesi gerek rezervde en kötü ihtimalle.. Çantaya 1.5 litrelik pet benzin atıp deneme yapmak lazım aslında motoru tanıma açısından.. Belki test ederim ben bi ara... :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Benzinlikten ayarlayabilirsem bi pet şişeye doldurtayım ya da diğer motorumdan çekeyim kimseyle uğraşmadan. :)
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Benzinlikten ayarlayabilirsem bi pet şişeye doldurtayım ya da diğer motorumdan çekeyim kimseyle uğraşmadan. :)
valla süper olur ben ve bir çok arkadaşı bu dertten kurtarmış olursun.
Sonuçta aracı ne kadar tanirsak o kadar rahat kullaniriz.. Rezerve düşünce kaç km yolumuz olduğunu bilmek bir çok stresten kurtarır..
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
bugün yalova'da beyaz rengini gördüm, gerçekten güzel motosiklet, başlangıç için oldukça ideal.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
valla süper olur ben ve bir çok arkadaşı bu dertten kurtarmış olursun.
Sonuçta aracı ne kadar tanirsak o kadar rahat kullaniriz.. Rezerve düşünce kaç km yolumuz olduğunu bilmek bir çok stresten kurtarır..
Bugün yarın yaparım testi, sonra yine yazarım.
 
Katılım
30 Haz 2004
Mesajlar
24
benım motorun ve arkadasın motorunun 1000 km rodaj bitti bitti modifiye ettiğimiz arkadaşla beraber gazı çekmeye başladık 2. viteste benım motor 60 yapıyor gazı sonuna kadar çekince modifiyeli olan ise 75 yapıyor oldukca ıyı yani.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Göstergede 2. vites için 45 km/s son hız olarak gösteriyor, farkında mısın? :)
Bizde dün dalga geçiyorduk, bu motoru alıp orasını burasını oynamaya başlarlar diye. Erken davrandınız bro. :)
 
Katılım
30 Haz 2004
Mesajlar
24
motora yapılan modifiyeler lastikler değişti ön amortisörlere 18 mm parça konularak sertleştirildi amortisör yağı kalınlaştırıldı ön fren hortumu çelik yapıldı hidrolik sıvısı dot 4 konuldu fren pabuçları değiştildi katalizatör çıkarıldı ve buji değiştirildi
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
2 ci vites 75 az. Bıraz daha asılın gaza. Güneşi görün, tünelin sonundaki ışığı görün, beyazlar içinde biri size geel geel desin size :) motorun ve kendinizin ömrünü yemeyin arkadaşlar.
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
31
merhaba,

bir dönemdir 3500-4000 tl arası sıfır, max 250cc lik motor araştırıyordum hernasılsa bu motor gözümden kaçmış.

mondial mr 150 vulture a heveslenmiştim 1.91 olduğumdan vazgeçtim. hatta öneri üzerine bugün mondial 150 mc (turuncu ) test ettim bayide, boy olarak rahattı. enduro gibiydi hafif görüntü de fena değildi.

cb 125 i kullanan uzun arkadaşlar sürüş deneyimleri paylaşırlarsa sevinirim? honda nın her türlü daha kaliteli olduğuna inanıyorum mondial ya da kanuni den bu model de dikaktimi çekti
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
benım motorun ve arkadasın motorunun 1000 km rodaj bitti bitti modifiye ettiğimiz arkadaşla beraber gazı çekmeye başladık 2. viteste benım motor 60 yapıyor gazı sonuna kadar çekince modifiyeli olan ise 75 yapıyor oldukca ıyı yani.
4.viteste 75 yapsan elin mi aşınır ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst