Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2006
Mesajlar
3
herkeze selamlar cbf150 den uzun bir aranın sonunda bugün cb125e almak nasip oldu eski bir cbf ci olarak makinanın vibrasyonu cbf den pek farklı gelmedi bana gidişide fena değil 125 cc lik bir motora göre 105*110 a kadar çıktı zaten benim için 80 ila 90 km sürati yakaladımı yeterli fazla para ödememek için denediğim kanuni ve benzerleri motorlarla kıyaslanmaz bile şahsi görüşüm tabi bu
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
@EFEKAN09 hocam rica ederim.

@selçuk77; hayırlı olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Şu CBF'in öve öve bitirilemeyen konforuna göre yaşadığın olumlu-olumsuz deneyimleri paylaşırsan sevinirim. Gerçekten merak ediyorum.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Dün bir arkadaşıma kendi motorumda yine artçı oldum.
Arkadaş honda shadovundan alışmış çok düşük devirlerde vites yükseltiyordu.
Düşük devirde "Erken vites attı yokuşta kaldık" dediğim yerlerde Kerata pes etmeyip devirlenmeye devam ediyordu.
Sanırım ben beklentilerimi çok aşağılara çekmişim :) artık yükselteceğim.

Ayrıca yokuş aşağı da olsa beni kısa sürede çıkartabildiği en son rakam100Km/h oldu.
(aslında 100Km'ye kadar hızlandığını hissedebiliyorsun demek istedim yukarısında çok zor hızlanıyor)
Çıkabildiğim son sürat de 110Km/h oldu.

Bu arada bir sorunum var.
motorum 3 günden fazla çalışmadığı zaman tek marşta almıyor.
Hafif gaz verirsem stop ediyor.
hatta ısınmasını biraz bekleyip yola çıktığımda ilk başlarda gaz verdiğimde öne yığılıyor.
Ben motor ısınmadığı için deyip geçiştiriyordum ama bir arkadaş bu normal değil dedi.
Belirtmek iserim ki motoru bıraktığımda rutin olarak yakıt musluğunu kapatırım.

@EFEKAN09
hocam tüm resimlere bakınca gerçekten güzel gezi :)
Darısı bize inşallah.
Uzun yolda sakin olursan motoru zorlamazsan keyifli yol alabiliyoruz o zaman anladığım kadarıyla.

@selçuk77
Hayırlı olsun güle güle kullan.
Biz çok sevdik keratayı inşallah sen de seversin.
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
71
Dün bir arkadaşıma kendi motorumda yine artçı oldum.
Arkadaş honda shadovundan alışmış çok düşük devirlerde vites yükseltiyordu.
Düşük devirde "Erken vites attı yokuşta kaldık" dediğim yerlerde Kerata pes etmeyip devirlenmeye devam ediyordu.
Sanırım ben beklentilerimi çok aşağılara çekmişim :) artık yükselteceğim.

Ayrıca yokuş aşağı da olsa beni kısa sürede çıkartabildiği en son rakam100Km/h oldu.
(aslında 100Km'ye kadar hızlandığını hissedebiliyorsun demek istedim yukarısında çok zor hızlanıyor)
Çıkabildiğim son sürat de 110Km/h oldu.

Bu arada bir sorunum var.
motorum 3 günden fazla çalışmadığı zaman tek marşta almıyor.
Hafif gaz verirsem stop ediyor.
hatta ısınmasını biraz bekleyip yola çıktığımda ilk başlarda gaz verdiğimde öne yığılıyor.
Ben motor ısınmadığı için deyip geçiştiriyordum ama bir arkadaş bu normal değil dedi.
Belirtmek iserim ki motoru bıraktığımda rutin olarak yakıt musluğunu kapatırım.

@EFEKAN09
hocam tüm resimlere bakınca gerçekten güzel gezi :)
Darısı bize inşallah.
Uzun yolda sakin olursan motoru zorlamazsan keyifli yol alabiliyoruz o zaman anladığım kadarıyla.

@selçuk77
Hayırlı olsun güle güle kullan.
Biz çok sevdik keratayı inşallah sen de seversin.
Dr.Mzç arkadaşım inşallah sende böyle bir gezi yapabilirsin. Gerçekten çok zevkliydi. Bazı arkadaşlarım çılgınlık olarak gördülersede yapacak bir şey yok. ben tat aldım yani. Bana göre motor kendini ıspatladı, hatta zaman zaman sıkıştırdığım veya uzun süre son gaz gittiğim de oldu.
Bu sezonluk uzun bir gezi yapma olayı benim için gözükmüyor. Artık gezi sırası sende ve diğer arkadaşlarda bende bu sayfada paylaşımları beklerim. Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------

herkeze selamlar cbf150 den uzun bir aranın sonunda bugün cb125e almak nasip oldu eski bir cbf ci olarak makinanın vibrasyonu cbf den pek farklı gelmedi bana gidişide fena değil 125 cc lik bir motora göre 105*110 a kadar çıktı zaten benim için 80 ila 90 km sürati yakaladımı yeterli fazla para ödememek için denediğim kanuni ve benzerleri motorlarla kıyaslanmaz bile şahsi görüşüm tabi bu
Selçuk77 kardeşim yeni motorsikletin hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela göstermesin.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Dr.Mzç arkadaşım inşallah sende böyle bir gezi yapabilirsin. Gerçekten çok zevkliydi. Bazı arkadaşlarım çılgınlık olarak gördülersede yapacak bir şey yok. ben tat aldım yani. Bana göre motor kendini ıspatladı, hatta zaman zaman sıkıştırdığım veya uzun süre son gaz gittiğim de oldu.
Bu sezonluk uzun bir gezi yapma olayı benim için gözükmüyor. Artık gezi sırası sende ve diğer arkadaşlarda bende bu sayfada paylaşımları beklerim. Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------


Selçuk77 kardeşim yeni motorsikletin hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela göstermesin.

İnşallah bakalım :)
Eğer gezebilirsek resimlerini paylaşacağım.
 
Katılım
4 Tem 2013
Mesajlar
1
ön cam siperliği vidasız nasıl montajlanıyor silikon falanmı kullanıyorsunuz açıklayan varsa sevinirim
 
Katılım
3 Haz 2013
Mesajlar
8
Arkadaşlar bugün ilk motorumu aldım ve bindikten sonra motora resmen aşık oldum :) 2012 model beyaz cb125e, 8000 km de. aldığım kişi 8000 bakımını yaptırdı (buji ve yağ değişimi yapıldı), toplam 91 tl ödedi. hem böylece servis tarafından da motora baktırmış oldum, eski kayıtlarına da baktırdım tüm bakımlarının zamanında yapıldığı bilgisini aldım. Aldığım kişiye de evimin önüne kadar getirttim. 5-6 yıllık motor sürücüsü olan bir tanıdığıma motoru boş arsa kadar getirttim. kendisi de motora bakarak çok beğendi ve bana uygulamalı eğitimler verdi(dur kalk, ani frenlemeler, dönüşlerde kontra mantığı, baktığın yere gitmek vs. :) ). Daha sonra yaklaşık 300 m kadar uzakta olan evime ara sokaklardan geçerek kendim gittim. Her akşam aynı yere giderek ağustosa kadar çalışmak ve ehliyetimi de aldıktan sonra trafiğe çıkmak istiyorum. İyi akşamlar,
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
hayırlı olsun erdallakgull :)
güle güle kullan.
Başlangıç için gerçekten çok iyi makine
iyi seçim yapmışsın :cat:
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
Dün bir arkadaşıma kendi motorumda yine artçı oldum.
Arkadaş honda shadovundan alışmış çok düşük devirlerde vites yükseltiyordu.
Düşük devirde "Erken vites attı yokuşta kaldık" dediğim yerlerde Kerata pes etmeyip devirlenmeye devam ediyordu.
Sanırım ben beklentilerimi çok aşağılara çekmişim :) artık yükselteceğim.

Ayrıca yokuş aşağı da olsa beni kısa sürede çıkartabildiği en son rakam100Km/h oldu.
(aslında 100Km'ye kadar hızlandığını hissedebiliyorsun demek istedim yukarısında çok zor hızlanıyor)
Çıkabildiğim son sürat de 110Km/h oldu.

Bu arada bir sorunum var.
motorum 3 günden fazla çalışmadığı zaman tek marşta almıyor.
Hafif gaz verirsem stop ediyor.
hatta ısınmasını biraz bekleyip yola çıktığımda ilk başlarda gaz verdiğimde öne yığılıyor.
Ben motor ısınmadığı için deyip geçiştiriyordum ama bir arkadaş bu normal değil dedi.
Belirtmek iserim ki motoru bıraktığımda rutin olarak yakıt musluğunu kapatırım.

@EFEKAN09
hocam tüm resimlere bakınca gerçekten güzel gezi :)
Darısı bize inşallah.
Uzun yolda sakin olursan motoru zorlamazsan keyifli yol alabiliyoruz o zaman anladığım kadarıyla.

@selçuk77
Hayırlı olsun güle güle kullan.
Biz çok sevdik keratayı inşallah sen de seversin.

O bir sorun değil yatık musluğunu kapattığından dolayı oluyor .
İstersen musluğu kapalı şekilde motoru çalıştır biraz ilerle stop et aynı şeylerin olduğunu göreceksin . (sen yinede böyle birşey yapma :D )
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
O bir sorun değil yatık musluğunu kapattığından dolayı oluyor .
İstersen musluğu kapalı şekilde motoru çalıştır biraz ilerle stop et aynı şeylerin olduğunu göreceksin . (sen yinede böyle birşey yapma :D )

İyi o zaman :)
Kerata üşütmüş diye çok çekindim.
Ameliyat takımlarını alıp yanlış bir şey yapmama gerek kalmadı o zaman :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Benim motorda da karter havalandırma borusunun içinde bir miktar su birikmiş.
Acaba 8000 bakımına kadar (500km) idare eder mi yoksa söküp temizlesem mi?
Bu şekilde kullanmamın ne gibi bir dezavantajı olur? Fazla yakıt tüketimi, çalışmada düzensizlik vs...
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
30
Selam arkadaşlar; bende motorumla geziye çıktım. İstanbuldan şile tarafında çıkıp orman yolunda kocaeli kandıra kerpe, kefken, cebeci istikametine gidip 3 günlük bi tatil yaptım ve aynı yoldan geri istanbula döndüm. Toplam 380 km lik yol yaptım. Tatilden çok motorumla yaptıgım yol hoşuma gitti nefis orman manzarasının içinde demir atım akıp gidiyordu hiç bir sorun çıkarmadı ne hararet nede bi tekleme. uzun yolda kerata hiç bana mısın demiyor. eger telefondan resim yüklemeyi becerelseydim çok güzel resimler paylaşıcaktım
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Benim motorda da karter havalandırma borusunun içinde bir miktar su birikmiş.
Acaba 8000 bakımına kadar (500km) idare eder mi yoksa söküp temizlesem mi?
Bu şekilde kullanmamın ne gibi bir dezavantajı olur? Fazla yakıt tüketimi, çalışmada düzensizlik vs...

Hiçbir fikrim yok :)
ama rica etsem bu boru tam olarak nerede tarif edebilir misiniz ya da resimde gösterebilir misiniz?

Selam arkadaşlar; bende motorumla geziye çıktım. İstanbuldan şile tarafında çıkıp orman yolunda kocaeli kandıra kerpe, kefken, cebeci istikametine gidip 3 günlük bi tatil yaptım ve aynı yoldan geri istanbula döndüm. Toplam 380 km lik yol yaptım. Tatilden çok motorumla yaptıgım yol hoşuma gitti nefis orman manzarasının içinde demir atım akıp gidiyordu hiç bir sorun çıkarmadı ne hararet nede bi tekleme. uzun yolda kerata hiç bana mısın demiyor. eger telefondan resim yüklemeyi becerelseydim çok güzel resimler paylaşıcaktım

Resimleri bilgisayar başına geçtiğinizde bekleriz :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Hiçbir fikrim yok :)
ama rica etsem bu boru tam olarak nerede tarif edebilir misiniz ya da resimde gösterebilir misiniz?

Kullanma kılavuzu sayfa 72.
Tam tarif edemeyeceğim ama fotoğrafta belli oluyor:

4jqw.png


Yarın işyerinde uygun boş vakti bulabilirsem biraz kurcalayabilirim bu bölgeyi.
Yanlış hatırlamıyorsam @ferdinandd da orayı temizlemişti. Herhangi bir alet edevat gerekmiyor sadece elle gevşetilip çıkartılabilen bir tür kelepçe var orada.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Kullanma kılavuzu sayfa 72.
Tam tarif edemeyeceğim ama fotoğrafta belli oluyor:

http://img40.imageshack.us/img40/9535/4jqw.png

Yarın işyerinde uygun boş vakti bulabilirsem biraz kurcalayabilirim bu bölgeyi.
Yanlış hatırlamıyorsam @ferdinandd da orayı temizlemişti. Herhangi bir alet edevat gerekmiyor sadece elle gevşetilip çıkartılabilen bir tür kelepçe var orada.

Teşekkür ederim.
Kolay gelsin size.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Rica ederim.
Bugün dediğim gibi biraz ilgilenebildim o kısımla. Gayet kolay sökülüyor o hortum.
İçinden koyu renkli 10-15 damla kadar birikmiş bir sıvı çıktı.
Yalnız benim anlamadığım şey, bu nasıl bir havalandırma borusu? Ağzı preslenip kapatılmış gibi duruyor. Hatta öyle olmasaydı o sıvı oradan akıp giderdi.
Nedir acaba bunun olayı?
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
herkeze selamlar cbf150 den uzun bir aranın sonunda bugün cb125e almak nasip oldu eski bir cbf ci olarak makinanın vibrasyonu cbf den pek farklı gelmedi bana gidişide fena değil 125 cc lik bir motora göre 105*110 a kadar çıktı zaten benim için 80 ila 90 km sürati yakaladımı yeterli fazla para ödememek için denediğim kanuni ve benzerleri motorlarla kıyaslanmaz bile şahsi görüşüm tabi bu

hayırlı olsun allah kaza bela vermesin tasarruflu uzun km ler dileğimle :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:57 ----------

Arkadaşlar bugün ilk motorumu aldım ve bindikten sonra motora resmen aşık oldum :) 2012 model beyaz cb125e, 8000 km de. aldığım kişi 8000 bakımını yaptırdı (buji ve yağ değişimi yapıldı), toplam 91 tl ödedi. hem böylece servis tarafından da motora baktırmış oldum, eski kayıtlarına da baktırdım tüm bakımlarının zamanında yapıldığı bilgisini aldım. Aldığım kişiye de evimin önüne kadar getirttim. 5-6 yıllık motor sürücüsü olan bir tanıdığıma motoru boş arsa kadar getirttim. kendisi de motora bakarak çok beğendi ve bana uygulamalı eğitimler verdi(dur kalk, ani frenlemeler, dönüşlerde kontra mantığı, baktığın yere gitmek vs. :) ). Daha sonra yaklaşık 300 m kadar uzakta olan evime ara sokaklardan geçerek kendim gittim. Her akşam aynı yere giderek ağustosa kadar çalışmak ve ehliyetimi de aldıktan sonra trafiğe çıkmak istiyorum. İyi akşamlar,

aramıza hoşgeldin tekerin yere düz bassın :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:59 ----------

ön cam siperliği vidasız nasıl montajlanıyor silikon falanmı kullanıyorsunuz açıklayan varsa sevinirim

vidasız montajlaman zor mecburen garanajı hürmüz ya da küçük piknik tüpünle sivri uçlu tornavidayı ısıtıp sonra canııımm granajı cam siperliğinle aynı anda delip bir kişi yardımı ile sonrada deldiğinden yerden vidalama işlemi güzel büyük lastik pul sonra demir sonra yine lastik pul ile vidalama işlemini bitirebilirsin çatlamasını engeller lastik pul atarsan eğer granajın pulları içerden atarsan estetikte bozulmaz hem :cat: silikon felan tutmaz far granajı 40 tl sıkıntı olmaz sanırım :)
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
1
Arkadaşlar motorun istanbul trafiğinde kullanılması uygun olur mu? Korna sesi yüksek mi? Yoğun trafik saatlerinde kullanan varsa yorumlayabilir mi?
 
Katılım
9 Haz 2013
Mesajlar
38
arkadaşlar motorumu nisan 2013 te aldım şu an 300km de. tecrübelerinizden yararlanmak için formu takip ediyorum. 11 senedir arabam var ama motorsikletin daha zevkli olduğu şüphesiz. ilk motorum her şeye sıfırdan başlıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst