Honda ace motorumu 5bin km kullandıktan sonra satıp Yamaha Ybr aldım. Ybr ile henüz 500km yaptım ama ilk izlenimlerime göre bir kıyaslama yapayım.
Frenlerden başlamak istiyorum. Ybr fren olarak Ace'ye göre çok başarılı kesinlikle. Ace kullanırken çok farkında değildim ama Ybr'ye geçinde Ace'nin frenlerini çok başarısız ve güvensiz olduğunu anladım. Özellikle iki kişi iken durma mesafesi çok uzuyor, frene çok sıkı asılmak gerekiyordu. Ybr'de disk fren güçlü bir şekilde tutuyor ve dozlaması çok kolay.
Konfor olarak da Ybr Ace'ye göre başarılı. Ace'de belirli hızın üzerine çıkınca titreşim'den ayağım uyuşuyordu. Maslak'tan Ataşehir'e gidene kadar ayaklarım uyuşuyordu. Fazla bir titreşim yoktu ama 20-30km gibi uzun sayılabilecek yollarda yormaya başlıyordu. Ybr ise çok daha titreşimsiz. 3 saat içerisinde 200km yol yaptım ama yorulma belirtisi bile sezmedim.
Titreşim dışında Ybr'de ayrı bir tokluk var. Ace daha yumuşak bir sürüşe sahip Ybr ise biraz daha sert. Ybr'deki işçilik farkı bozuk yollarda tümseklerde kendisini daha belli ediyor. Mekanik, plastik sesleri daha az geliyor.
Ybr'nin bir diğer avantajı da alt devirlerdeki yüksek torku ve 5 vites olması. Ace'de 4.viteste 40km ye düşünce motor titremeye, isteksiz davranmaya başlıyordu. Ybr de aynı hızda 5. viteste bile sıkıntı yok, daha rahat devirlenebiliyor. Ayrıca yüksek hızlarda daha az bağırıyor 5. vitesin avantajından dolayı.
Vites geçişi olarak da Ybr çok daha iyi. Ace'de bence kronik bir vites sıkıntısı var. Vites geçişlerinde özellikle 1'den 2 ye geçerken sıkıntı var. Ayrıca 4. viteste durduğunuz zaman 1'e geçirene kadar sinir olup vitesi tekmelemeye başlıyorsunuz. Debriyajı kaldırıp dişliye geçiriyorsunuz ama bunu her viteste yapmanız gerebiliyor Ace'de. Ybr ise daha sessiz, daha rahat vites geçişlerine sahip.
Kullanım kolaylığı olarak ise honda biraz daha iyi gibi. Gidon biraz daha yüksek, oturuş posizyonu daha rahat. Daha hafif olduğu için kullanımı da daha rahat.
Yakıt tüketimi olarak şimdilik bir şey diyemiyorum. Ama bu konuda Ace biraz daha iyi olabilir. Ybr'de depoyu doldurdum, 400km oldu ama depoyu tekrar doldurmadım. Benzine indirim gelmesini bekliyorum
Varil fiyatı 115 dolardan 106 dolara geriledi ama hala indirim gelmedi 
Sonuç olarak eğer bütçeniz el veriyorsa Ace yerine Ybr tavsiye ederim. Kullanırken çok önemsememiştim ama disk fren çok önemli. Ybr ye bütçesi yetmeyenlere ise Bajaj discover, haojue gibi alternatif modeller önerebilirim. Sen neden bu modellerden almadın diye soracak olursanız onu da yanıtlayayım. Önerdiğim modellere göre Ybr fiyatını hakedecek bir motor değil. Benim de niyetim Discovery ya da haojue almaktı. Önce haojue bayiine gittim, da 135için 3800tl, da150 için ise 4500tl fiyat aldım. Sonra bajaj bayiine gittim, discovery için 3.750tl fiyat aldım. Bu modellerin içime sinen ikinci elini bulamadım. Sonra hangisini alsam diye düşünürken tanıdıktan henüz 500km de ybr denk geldi. Hediyeleri, aksesuarlarıyla beraber uygun bir fiyata denk geldiği için Ybr aldım. Sıfır alacak olsam kesinlikle ybr almazdım.
Frenlerden başlamak istiyorum. Ybr fren olarak Ace'ye göre çok başarılı kesinlikle. Ace kullanırken çok farkında değildim ama Ybr'ye geçinde Ace'nin frenlerini çok başarısız ve güvensiz olduğunu anladım. Özellikle iki kişi iken durma mesafesi çok uzuyor, frene çok sıkı asılmak gerekiyordu. Ybr'de disk fren güçlü bir şekilde tutuyor ve dozlaması çok kolay.
Konfor olarak da Ybr Ace'ye göre başarılı. Ace'de belirli hızın üzerine çıkınca titreşim'den ayağım uyuşuyordu. Maslak'tan Ataşehir'e gidene kadar ayaklarım uyuşuyordu. Fazla bir titreşim yoktu ama 20-30km gibi uzun sayılabilecek yollarda yormaya başlıyordu. Ybr ise çok daha titreşimsiz. 3 saat içerisinde 200km yol yaptım ama yorulma belirtisi bile sezmedim.
Titreşim dışında Ybr'de ayrı bir tokluk var. Ace daha yumuşak bir sürüşe sahip Ybr ise biraz daha sert. Ybr'deki işçilik farkı bozuk yollarda tümseklerde kendisini daha belli ediyor. Mekanik, plastik sesleri daha az geliyor.
Ybr'nin bir diğer avantajı da alt devirlerdeki yüksek torku ve 5 vites olması. Ace'de 4.viteste 40km ye düşünce motor titremeye, isteksiz davranmaya başlıyordu. Ybr de aynı hızda 5. viteste bile sıkıntı yok, daha rahat devirlenebiliyor. Ayrıca yüksek hızlarda daha az bağırıyor 5. vitesin avantajından dolayı.
Vites geçişi olarak da Ybr çok daha iyi. Ace'de bence kronik bir vites sıkıntısı var. Vites geçişlerinde özellikle 1'den 2 ye geçerken sıkıntı var. Ayrıca 4. viteste durduğunuz zaman 1'e geçirene kadar sinir olup vitesi tekmelemeye başlıyorsunuz. Debriyajı kaldırıp dişliye geçiriyorsunuz ama bunu her viteste yapmanız gerebiliyor Ace'de. Ybr ise daha sessiz, daha rahat vites geçişlerine sahip.
Kullanım kolaylığı olarak ise honda biraz daha iyi gibi. Gidon biraz daha yüksek, oturuş posizyonu daha rahat. Daha hafif olduğu için kullanımı da daha rahat.
Yakıt tüketimi olarak şimdilik bir şey diyemiyorum. Ama bu konuda Ace biraz daha iyi olabilir. Ybr'de depoyu doldurdum, 400km oldu ama depoyu tekrar doldurmadım. Benzine indirim gelmesini bekliyorum
Sonuç olarak eğer bütçeniz el veriyorsa Ace yerine Ybr tavsiye ederim. Kullanırken çok önemsememiştim ama disk fren çok önemli. Ybr ye bütçesi yetmeyenlere ise Bajaj discover, haojue gibi alternatif modeller önerebilirim. Sen neden bu modellerden almadın diye soracak olursanız onu da yanıtlayayım. Önerdiğim modellere göre Ybr fiyatını hakedecek bir motor değil. Benim de niyetim Discovery ya da haojue almaktı. Önce haojue bayiine gittim, da 135için 3800tl, da150 için ise 4500tl fiyat aldım. Sonra bajaj bayiine gittim, discovery için 3.750tl fiyat aldım. Bu modellerin içime sinen ikinci elini bulamadım. Sonra hangisini alsam diye düşünürken tanıdıktan henüz 500km de ybr denk geldi. Hediyeleri, aksesuarlarıyla beraber uygun bir fiyata denk geldiği için Ybr aldım. Sıfır alacak olsam kesinlikle ybr almazdım.
Son düzenleme: