arkadaşlar, dakikada 8000 (saniyede 133) devir cewiren makine ile 3000 (saniyede 50) dewir cewiren makine arasında bir performans farkı olmaz (silindirlerin içinde kıyamet kopuyo cehennem yaşanıyo her saniye). esas olan parcaların alısma surecinde makineye yuklenmemektir ki istenmeyen aşınmalar yaşanmasın. bu kadar mühendis o yazıyı kitaba yazarken sizin sağır kullanmanızı mı istiyorlar. ben otomobilimi surekli 70 km hızda kullanırım.. "140 beygir araba öyle mi kullanılır lam sağır olmuştur" diyen arkadaşlarımı yanıma oturtup otobanda 220 km ye hızla çıkardım. bahsettiğin şey şu konuda doğru olabilir. hani denir ya, motor 5000 km den sonra gercek performansını werir..işte o 5000 diye kabul edilen aşınma-alışma düzeyine, dewirli kullanan adam daha çabuk gelip "motorum iyi gidiyo" derken devirsiz kullanan daha geç gelir. o eşik geçilince her motor verebileceğinin en iyisini verir. sonuçta her motorun bir ömrü olduğundan motoru sıkıştırmamak daha uzun süreler kullanıcılarına hizmet vermesini sağlar. "len ben gelin gibi kullanıcam, benden sonraki sahibi abanıcak motora" düşüncesindeyseniz tadını çıkarmak için basabilirsiniz satınca iş sizden çıkar. ama dökülene kadar binicem derseniz nazik olmakta fayda var.. motor mekanik aksam..kendini yenileyemez..silindirlerin içindeki her patlamada biraz daha aşınır..redlayn dibine dayayıp da motorundan eski performansı alamayan arkadaşların sorunu budur..araçların devir göstergelerindeki kırmızı çizgi renk olsun diye orada değildir, dibe dayamayın..çalışın biriktirin ikinci el cbr düşürün basın abicim (sanene diyenleri işitir gibiyim

). beatle basiym diyosanız aha bu kadar basar =)..eşşee atla yarıştıramassın dili dışarda biyere kadar koşabilir eşek bunun için yaratılmamıştır. ekonomik haywandır. =) (özlü söz oldu lam) motorda performansı we ömrü düşüren şey hor kullanılmasıdır. rodajda abanılması, ömrü boyunca motor ısınmadan, hemen ısınsın diye bilincsizce dewirli (yani ısınana kadar yağsız) kullanılmasıdır.