Honda Bayileri Kaza Onarımı İçin Motorumu Kabul Etmiyor

Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
32
İstanbul'daki Honda bayileri hiçbir şekilde motorumu onarım için kabul etmiyor. Sadece kaza dosyası olmadan gelirsem ve kendi cebimden verirsen kabul ediceklerini söylüyor.Bende kendi cebimden vereyim ama siz dosyamı işleme koyun olur mu dedim onu da kabul etmiyorlar. Ben bu motoru sigortayla nasıl yaptırtabilirim ?
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Sigorta firmasının anlaşması varsa kanunen macbur kabul etmek zorunda.Baştan sigorta firmasının anlaşmalı olduğu servisleri öğrenin.Bazı sigorta firmaları özel servislerle anlaşma yapabiliyor.Eğer yetkili servis ile anlaşması varsa sigorta firmasını arayıp şikayetinizi iletin.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
32
İlk önce tüm hondalara sordum anlaşmaları yok. Sonra da karşı tarafın sigorta şirketi olan Allianz'a sordum onlarda hiçbir motor servisi ile anlaşmamız yok dediler.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben yamaha xmax ile kaza yaptığımda unico sigorta hiç bir motor servisi ile anlaşmamız yok demişti. Yamaha yetkili servisine çektirdim, sigorta eksper işlemleirni onlar yaptı sonra sigorta eksperi onayından sonra onarıma başlarken parasını cebimden verdim, motoru teslim alınca da faturayı sigorta şirketine servis göndermişti sigorta da benim hesabıma parayı göndermişti.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
32
İşte Honda bu olayı da kabul etmiyor elimizde 5 aylık motor var sigorta yüzünden bekleyen alamıyoruz daha fazla diyor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Sigortadan parayı alana kadar kendi cebimden veririm diyorsan, başka şehirleri dene.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Ben kendi cebimden veririm siz dosyayı işleme alın diyince nasıl kabul etmiyorlar yahu?

Benim kazada da aynı bu şekilde ilerledi. Gittiğim Yamaha servisinin anlaşması yoktu, motor yapıldı, ben ödemesini yaptım, dosyayı bana verdiler, sigortaya fatura ve eksper raporunu ilettim onlar da paramı ödedi.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yedek parça şikayetleri, bayilerin fahiş fiyata motor satmaları, galericilerle ortak iş yapma şüphesi derken şimdi de onarımın kabul edilmemesi. Öve öve Honda'ya nazar değdirdik. Japon'u bile kendimize benzeterek ondan bir Anadolu irfanı yarattık.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
32
Otoban ve uzun yol deneyimim yok olsa kocaeliyi denerdim zaten motorda Kocaeli Haldızlardan alınmış ama deneyimim yok.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.
Kanunların ayıbı. Burada hiç bir sigorta şirketinin "aracını ille de burada yaptıracaksın" deme lüksü yok. İstediğiniz yerde yaptırabiliyorsunuz. Parasını da direk sigorta şirketi ödüyor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Otoban ve uzun yol deneyimim yok olsa kocaeliyi denerdim zaten motorda Kocaeli Haldızlardan alınmış ama deneyimim yok.

Deneyimlik bi şey yok, pist değil sonuçta. Motoru zaten çekici götürür, pahalı olur dersen nakliyeci ayarlarsın. Tamir edilince de sakin sakin sağdan sağdan gelirsin.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Kanunların ayıbı. Burada hiç bir sigorta şirketinin "aracını ille de burada yaptıracaksın" deme lüksü yok. İstediğiniz yerde yaptırabiliyorsunuz. Parasını da direk sigorta şirketi ödüyor.

ABD'den de regülasyon desteklemen enteresan tabi. Oralarda devlet müdahalelerini hiç sevmezler. Burada rekabet yasası devreye girmeli; açıkça belli ki sigorta şirketleri kendi aralarında anlaşmış, motosikletler için anlaşmalı servis kullanmıyorlar. (Veya ters taraftan; motosiklet markalarının yetkili servisleri anlaşmış, hiçbir sigorta şirketiyle anlaşmıyorlar...) Sonuçta öyle veya böyle bir tröst söz konusu, aksi takdirde rekabet gereği bir sigorta şirketi veya bir yetkili servis ağı anlaşma yoluna giderdi. Ama bizde ticaret bilinmez zaten; bizimkiler anca su başını, yol ağzını tutup eşkiyalık yapmayı bilir esasen. Bizdeki ticaret anlayışı budur.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
İstanbul'daki Honda bayileri hiçbir şekilde motorumu onarım için kabul etmiyor. Sadece kaza dosyası olmadan gelirsem ve kendi cebimden verirsen kabul ediceklerini söylüyor.Bende kendi cebimden vereyim ama siz dosyamı işleme koyun olur mu dedim onu da kabul etmiyorlar. Ben bu motoru sigortayla nasıl yaptırtabilirim ?

Oncelikle cok gecmis olsun. Dosya acma muhabbetini istememelerinin sebebi, evrak isleri ile ugrasmak istememeleri. Bunun icin ciddi bir mesai harcamalari gerekli.

Ben olsam guvendigim ozel bir servise motorumu goturur, dosyayi onlara actirirdim. Misal sirinevlerde isini iyi yapan ozel servisler var.

Tabi bu arkadaslar sizden dosya acma ucreti isteyecek 1500 2000 tl civari.( Bu parayi istemeleri yasal midir degilmidir bilmiyorum.) Sonra butun masraflari cebinizden karsilayacaksiniz.

Sigorta odeme yapinca paranizi alacaksiniz.
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.

Hayır Honda servislerinin ayıbı
Sigorta parayı ödemem demiyor. Honda servisleri ben tamir etmem diyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

Oncelikle cok gecmis olsun. Dosya acma muhabbetini istememelerinin sebebi, evrak isleri ile ugrasmak istememeleri. Bunun icin ciddi bir mesai harcamalari gerekli.

Ben olsam guvendigim ozel bir servise motorumu goturur, dosyayi onlara actirirdim. Misal sirinevlerde isini iyi yapan ozel servisler var.

Tabi bu arkadaslar sizden dosya acma ucreti isteyecek 1500 2000 tl civari.( Bu parayi istemeleri yasal midir degilmidir bilmiyorum.) Sonra butun masraflari cebinizden karsilayacaksiniz.

Sigorta odeme yapinca paranizi alacaksiniz.

Dosya açmak için sadece sigorta şirketinin hasar ihbar numarası aramak ve gerekli bilgileri vermek yeterli.
Hatta sigorta şirketlerinin sitelerinden online olarak ta yapılabiliyor.
Hasar ihbarı yapılırken dosya parası diye bir kavram ilk defa duydum.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben anlamadım bu konuyu vallahi, dosya işiyle neden servis uğraşıyor ki? Parayı sigortadan almayacak, araç sahibinden alacak. Parayı araç sahibinden alabilmek için de parça işçilik listesi zaten yapmak durumunda. Burada uğraşacak biri varsa sigorta eksperidir, hasar servisidir. Motosiklet servisin ne zahmeti var burada anlamadım gerçekten...

Her zaman yazarım; keşke herkes motosikletine kasko yapsa. Herkes yapsa şimdikinden bir nebze uygun olur, kimse de böyle saçma sapan dertlerle uğraşmaz. Ciddi / yüksek tutarlı hasarı cebinizden karşılayamayacak dar bütçeniz varsa kasko şart. Kaskoya bütçe yoksa o motoru almayı bir değil iki değil üç kere düşünmek lazım
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Eksperle iletişime geçecek, eksperin nispeten çalışma düzenine ayak uyduracak, bir de eksper indirim alacak. Bundan ibaret. Bir de işte 3-4 tane kağıdı bir arada kaybetmeden muhafaza edecek falan filan.

Gebeşlik işte başka bir şey değil.

Geçenlerde Yamaha servisine gidip XJ6'sına parça sipariş ettiremeyen arkadaşın durumu gibi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Eksperle iletişime geçecek, eksperin nispeten çalışma düzenine ayak uyduracak, bir de eksper indirim alacak. Bundan ibaret. Bir de işte 3-4 tane kağıdı bir arada kaybetmeden muhafaza edecek falan filan.

Gebeşlik işte başka bir şey değil.

Geçenlerde Yamaha servisine gidip XJ6'sına parça sipariş ettiremeyen arkadaşın durumu gibi.

Aklıma bir tek şu geliyor, eksperler geç geliyor ve bu adamların serviste motor koyacak yeri yok. Bu durumda servisin parça ve işçilik tespitinden sonra motorun eksper görene kadar başka bir yere çekilmesi sorunu çözer herhalde. Servis zaten ortada sigorta olmasa bile parça işçilik listesi oluşturmak zorunda motosiklet sahibinden para almak için. Ortada ekstra bir zahmet yok. Motosiklet sahibi eksperin kabul ettiği şeylerin kabul ettiği kadarının parasını alabilir sonradan, kalanlar için başka yola gidecek mecbur. Bir de iki defa çekici parası verecek o giriyor. (Hiç yaptıramamaktan iyidir...)

Yukarıdakinden başka makul çekince düşünemiyorum. Aklıma başka şeyler geliyor ama onlar için en hafif tabir olarak şehir eşkiyalığı kullanılabilir, o. çocukluğuna kadar yolu var... (Bak sinirlendim akşam akşam!)
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Aklıma bir tek şu geliyor, eksperler geç geliyor ve bu adamların serviste motor koyacak yeri yok. Bu durumda servisin parça ve işçilik tespitinden sonra motorun eksper görene kadar başka bir yere çekilmesi sorunu çözer herhalde. Servis zaten ortada sigorta olmasa bile parça işçilik listesi oluşturmak zorunda motosiklet sahibinden para almak için. Ortada ekstra bir zahmet yok. Motosiklet sahibi eksperin kabul ettiği şeylerin kabul ettiği kadarının parasını alabilir sonradan, kalanlar için başka yola gidecek mecbur. Bir de iki defa çekici parası verecek o giriyor. (Hiç yaptıramamaktan iyidir...)

abi çok iyimsersin :)
Motor sahibiyle kuracağı iletişim ile eksperle kuracağı iletişim arasındaki farklılığa bile eriniyorlardır. Dosya oluşturmak eksperi çağırmak vs. deli iş :p
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
abi çok iyimsersin :)
Motor sahibiyle kuracağı iletişim ile eksperle kuracağı iletişim arasındaki farklılığa bile eriniyorlardır. Dosya oluşturmak eksperi çağırmak vs. deli iş :p

Böyle şeyler okuduğum zaman garanti için düz yağ / yağ filtresi / buji / hava filtresi değişimi hariç hiçbir şeyi yetkili serviste yaptırmadığıma seviniyorum. Uğraşılmaz böyle tiplerle, sanayideki ustalardan ne farkı kaldı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst