honda araç servisinde yediğim büyük kazık

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
normalde aracımın garantisi bittiği için periyodik bakımlarını sanayide yaptırırdım. aracıma anahtar değdirmeden sadece yağını, filtresini vb. değiştirip yoluma devam ederdim.

geçen hafta telefonuma bir mesaj geldi. "honda, airbag şişiricilerinizi ücretsiz değiştirecek, lütfen servise geliniz" diye. dedim hazır gitmişken periyodik bakımını da yaptırayım.

neyse, bugün gittim, airbag şişirici haricinde periyodik bakim da yaptırdım. yağ değişimi, filtreler ve fren hidroliği değişimi. toplam 880 tl. ödedim ve gittim.

günlük hayatta öyle üçün beşin hesabını yapmayan bir insanım. pazarlık dahi yapmam. neyse parası verir geçerim. uğraşmam.

akşam evde aklıma takıldı. açtım faturayı, kalemleri tek tek incedim. ve fakat gördüm ki servis bana acayip kalın bir kazık sokmuş. o kazığı içimde hissettim. kendimi enayi yerine konmuş gibi hissettim. neden derseniz nedeni şu:

basit bir google araması ile ulaştığım castrol dot4 fren hidroliği 1 litresi 15 lira. faturaya bakıyorum, 0.75 litre fren hidroliğini bana tam 140 lira yazmışlar. el insaf ya, 15 bilemedin 20 liralık bir yağı bana 140 lira olarak fatura etmişler.

daha bitmedi. Castrol 4 litre motor yağı piyasa 70 lira. hadi 80 lira diyelim. servis bana bu yağı 188 lira fatura etmiş. oha be kardeşim.

yag filtresi 10 lira, bana 31 lira yazmışlar.
hava filtresi 20 lira, bana 60 lira yazmışlar
polen filtresi 20 lira, bana 70 lira yazmışlar


inanın şu anda kendimi tecavüze uğramış gibi hissediyorum.

işçilik 215 lira, helâli hoş olsun, buna hiçbir itirazım yok. sonuçta yetkili eller elliyor aracımı. fakat diğerlerinden bu kadar uçuk miktarlarda geçirmek büyük insafsizlik.

hesap ettim, aynı işlemi sanayide yaptırsaymışım 250 lira civarında bir bedel ödeyip gidecekmisim. oysa honda servisi bana 880 lira kilitleyerek güvenimi o kadar derinden sarstı ki, bir daha gitmek noktasında tereddüt içinde kaldım.

servis yetkilisi v kayışı ve bujiler değişecek dedi, iyi ki onları sonraya birakmisim yoksa anamı belleyecekmis ya.

bakın, benim honda ile hiçbir sorunum yok. hondadan her konuda memnunum. 120.000 km. sürdüm, araç tık demedi daha. Birdahaki aracım da %90 honda olacak. lakin bu kadar ağır bir servis faturası olmaz, olmamalı..
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Bunca yıldır 1 kere servise gitmedim. Neymiş garanti bozulurmuş, bozulursa bozulsun dışarda kendin ya da sanayide halletsen aracında bir problem çıksa bile daha karlısın. Her zaman yağını filtresini ben değişirim, diğer problemlerde ustalarıma götürürüm aslında onlarıda yapabilirim de alet edavat yok :)

Sırf honda değil tüm markaların servisleri böyle yahu zaten işçiliğini alıyorsun 10 liralık hava filtresini niye 30 yazıyorsun sen servissin bizim dışardan 10 liraya aldığımız hava filtresini sen toptan aldığın için sana 6-7ye geliyor zaten. Uzun lafın kısası kim kimi .......
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bunca yıldır 1 kere servise gitmedim. Neymiş garanti bozulurmuş, bozulursa bozulsun dışarda kendin ya da sanayide halletsen aracında bir problem çıksa bile daha karlısın. Her zaman yağını filtresini ben değişirim, diğer problemlerde ustalarıma götürürüm aslında onlarıda yapabilirim de alet edavat yok :)

Sırf honda değil tüm markaların servisleri böyle yahu zaten işçiliğini alıyorsun 10 liralık hava filtresini niye 30 yazıyorsun sen servissin bizim dışardan 10 liraya aldığımız hava filtresini sen toptan aldığın için sana 6-7ye geliyor zaten. Uzun lafın kısası kim kimi .......

sorma kardeş, "ard"ım acıyor şu anda. sızım sızım...

sanki parayı sokaktan topluyoruz!!!
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Benimde dacia sandero stepwey 70 binlik bakımı 1400 mü ne tutmuştu indirimli hali olmasa 2000 e yakın tutucakmış.Kaç gün etkisinden çıkamamıştım.1400 nedir ya.
Sevindiğim tek nokta kısa far kolu takmışlardı yeni 400 tl değerinde garanti olduğu için kuruş almadılar Allah'tan.
Sanayiye güvenemiyorum çok karıştırıyor çıraklar.Kısa far kolu için ilk sanayiye gitmiştim klimayı bozmuşlardı.Sonra direksiyonu komple sökcez dediler stop dedim.
Hayat çok pahalı.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Benimde dacia sandero stepwey 70 binlik bakımı 1400 mü ne tutmuştu indirimli hali olmasa 2000 e yakın tutucakmış.Kaç gün etkisinden çıkamamıştım.1400 nedir ya.
Sevindiğim tek nokta kısa far kolu takmışlardı yeni 400 tl değerinde garanti olduğu için kuruş almadılar Allah'tan.
Sanayiye güvenemiyorum çok karıştırıyor çıraklar.Kısa far kolu için ilk sanayiye gitmiştim klimayı bozmuşlardı.Sonra direksiyonu komple sökcez dediler stop dedim.
Hayat çok pahalı.

1.400 mü? ne parası bu allahaskina? periyodik bakım mı?
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
motosiklette hep yediğimiz kazığı arabada yemişsin bence bu gayet normal, konu açman birazcık gereksiz olmuş hiç bir işe yaramaz çünkü, geçmiş olsun demek bile fazla gelir çünkü yetkili servisler pahalıdır zaten :=)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
motosiklette hep yediğimiz kazığı arabada yemişsin bence bu gayet normal, konu açman birazcık gereksiz olmuş hiç bir işe yaramaz çünkü, geçmiş olsun demek bile fazla gelir çünkü yetkili servisler pahalıdır zaten :=)

hayır, şu 'parça'da attıkları kazığı işçilik ücreti adı altında alsalardı yemin ederim ağzımı açmadım.

fakat 20 liralık bir malzemeyi 140 liraya kakalamak insanlık dışı. korkunç.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
70 bin km lik araç bakımı işte.
Benim bir yıllık makyaj malzeme paramı hanfendi 2.5 saatte yiyor naparsın:)

bacım sen ne yap et, araştır, iyi bir özel servis bul. yoksa bu servisler iliğimizi sömürecek.

sanayiye gitmek istemiyorsan bu işten anlayan bir akraban ya da mesai arkadaşına ver arabayı o götürsün.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
bacım sen ne yap et, araştır, iyi bir özel servis bul. yoksa bu servisler iliğimizi sömürecek.

sanayiye gitmek istemiyorsan bu işten anlayan bir akraban ya da mesai arkadaşına ver arabayı o götürsün.

Maalesef ilgilenecek biri yok.
Hatırladım 1400 ü gece gece yine kötü oldum.Unutmuştum ben onu tam,3 ay önceydi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2017
Mesajlar
44
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benimde dacia sandero stepwey 70 binlik bakımı 1400 mü ne tutmuştu indirimli hali olmasa 2000 e yakın tutucakmış.Kaç gün etkisinden çıkamamıştım.1400 nedir ya.
Sevindiğim tek nokta kısa far kolu takmışlardı yeni 400 tl değerinde garanti olduğu için kuruş almadılar Allah'tan.
Sanayiye güvenemiyorum çok karıştırıyor çıraklar.Kısa far kolu için ilk sanayiye gitmiştim klimayı bozmuşlardı.Sonra direksiyonu komple sökcez dediler stop dedim.
Hayat çok pahalı.

İyi sallamışsın, sanki araban bmw de borusana götürdün, giydirdiler.
Dacianın fiyatı ne kadar ki, bakımı o kadar tutsun?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yag filtresi 10 lira, bana 31 lira yazmışlar.
hava filtresi 20 lira, bana 60 lira yazmışlar
polen filtresi 20 lira, bana 70 lira yazmışlar
Ben de uzun suredir Honda kullaniyorum. Buradaki fiyatlarla karsilastirdigimda, ki genelde buradaki fiyatlar Turkiye'dekinden kotu degil, bu fiyatlar hic kotu degil, eger orijinal Honda parca kullandilarsa tabi.

Yanlis anlamayin, Turkiye'de Honda kullanan yakinlarimi kazikliyor Honda servisleri, bunu biliyorum, ama genelde fazla iscilik alarak ve gereksiz servis yaparak.

Bu bi yana, yazdiginiz parca fiyatlari, orijinal parcaysalar eger, kotu degil.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Geçen yıl sıfır vitara aldım. İlk bakıma girdi bana da geçirdiler. Garanti bitene kadar servis, sonrasında yağ ve yağ filtersi değişimini benzincide, hava ve polen filtreleri bizzat kendim değiştiririm. Fren balataları da sanayide değişir ama servise girmem.
Arıza halleri hariç tabi. Bozulana kadar böyle.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Sat o arabayı alalım sana 94 Si egk20 swap sanruflu ohh çiçek,motorada binmezsin artık.:mrgreen:::evil::
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben de uzun suredir Honda kullaniyorum. Buradaki fiyatlarla karsilastirdigimda, ki genelde buradaki fiyatlar Turkiye'dekinden kotu degil, bu fiyatlar hic kotu degil, eger orijinal Honda parca kullandilarsa tabi.

Yanlis anlamayin, Turkiye'de Honda kullanan yakinlarimi kazikliyor Honda servisleri, bunu biliyorum, ama genelde fazla iscilik alarak ve gereksiz servis yaparak.

Bu bi yana, yazdiginiz parca fiyatlari, orijinal parcaysalar eger, kotu degil.

beni esas sarsan 20 liralık castrol dot4 fren hidroliğine 140 lira yazmaları oldu. 80 liralık castrol motor yağı olmuş 180.

baktığım parçaların hepsi orijinal, yağlar ise castrol.

yani honda bana dese ki "şefim paraya sıkıştık üç beş at yolumuzu bulalım" inanın düşünmeden çıkarır veririm. ama bir insanı bu şekilde iğfal etmek honda kalitesine yakışmayan bir durum.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2017
Mesajlar
44
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Inanmıyorsan dacia servisini ara araç markası ve 70 binlik bakımını yaptıracağını söyle.Fiyatını söylesinler.
Beyin bedava.

Benim CLA'nın 60bin bakımı egemer de 1500 tl tuttu, neyin hesabini yapiyorsun sen?
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Honda bakım fiyatları böyle. 2017 honda civic 10.000 bakımına servis 960 TL istiyor. Ben 2016 model 1.5 dci nin bakımına serviste 400-500 diyorlar diye çok diyorum. Bakımını dışarda yaptırsan 250 TL yi geçmez. Servis olduğu için istediği fiyattan iteliyorlar. Serviste aracın bakımını yapanların çoğu işi çok iyi bilmiyor. Dışarda tanıdığın usta varsa oraya yaptır, paran cebinde kalsın

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------

Bunca yıldır 1 kere servise gitmedim. Neymiş garanti bozulurmuş, bozulursa bozulsun dışarda kendin ya da sanayide halletsen aracında bir problem çıksa bile daha karlısın. Her zaman yağını filtresini ben değişirim, diğer problemlerde ustalarıma götürürüm aslında onlarıda yapabilirim de alet edavat yok :)

Sırf honda değil tüm markaların servisleri böyle yahu zaten işçiliğini alıyorsun 10 liralık hava filtresini niye 30 yazıyorsun sen servissin bizim dışardan 10 liraya aldığımız hava filtresini sen toptan aldığın için sana 6-7ye geliyor zaten. Uzun lafın kısası kim kimi .......

çok doğru yazmışsın. En ufak birşey de servise götürsen kullanıcı hatası deyip yolluyorlar. Servise 2-3 kat para verdiğinle kalıyorsun
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst