- Katılım
- 3 Kas 2016
- Mesajlar
- 5,548
- Konu Yazar
- #1
normalde aracımın garantisi bittiği için periyodik bakımlarını sanayide yaptırırdım. aracıma anahtar değdirmeden sadece yağını, filtresini vb. değiştirip yoluma devam ederdim.
geçen hafta telefonuma bir mesaj geldi. "honda, airbag şişiricilerinizi ücretsiz değiştirecek, lütfen servise geliniz" diye. dedim hazır gitmişken periyodik bakımını da yaptırayım.
neyse, bugün gittim, airbag şişirici haricinde periyodik bakim da yaptırdım. yağ değişimi, filtreler ve fren hidroliği değişimi. toplam 880 tl. ödedim ve gittim.
günlük hayatta öyle üçün beşin hesabını yapmayan bir insanım. pazarlık dahi yapmam. neyse parası verir geçerim. uğraşmam.
akşam evde aklıma takıldı. açtım faturayı, kalemleri tek tek incedim. ve fakat gördüm ki servis bana acayip kalın bir kazık sokmuş. o kazığı içimde hissettim. kendimi enayi yerine konmuş gibi hissettim. neden derseniz nedeni şu:
basit bir google araması ile ulaştığım castrol dot4 fren hidroliği 1 litresi 15 lira. faturaya bakıyorum, 0.75 litre fren hidroliğini bana tam 140 lira yazmışlar. el insaf ya, 15 bilemedin 20 liralık bir yağı bana 140 lira olarak fatura etmişler.
daha bitmedi. Castrol 4 litre motor yağı piyasa 70 lira. hadi 80 lira diyelim. servis bana bu yağı 188 lira fatura etmiş. oha be kardeşim.
yag filtresi 10 lira, bana 31 lira yazmışlar.
hava filtresi 20 lira, bana 60 lira yazmışlar
polen filtresi 20 lira, bana 70 lira yazmışlar
inanın şu anda kendimi tecavüze uğramış gibi hissediyorum.
işçilik 215 lira, helâli hoş olsun, buna hiçbir itirazım yok. sonuçta yetkili eller elliyor aracımı. fakat diğerlerinden bu kadar uçuk miktarlarda geçirmek büyük insafsizlik.
hesap ettim, aynı işlemi sanayide yaptırsaymışım 250 lira civarında bir bedel ödeyip gidecekmisim. oysa honda servisi bana 880 lira kilitleyerek güvenimi o kadar derinden sarstı ki, bir daha gitmek noktasında tereddüt içinde kaldım.
servis yetkilisi v kayışı ve bujiler değişecek dedi, iyi ki onları sonraya birakmisim yoksa anamı belleyecekmis ya.
bakın, benim honda ile hiçbir sorunum yok. hondadan her konuda memnunum. 120.000 km. sürdüm, araç tık demedi daha. Birdahaki aracım da %90 honda olacak. lakin bu kadar ağır bir servis faturası olmaz, olmamalı..
geçen hafta telefonuma bir mesaj geldi. "honda, airbag şişiricilerinizi ücretsiz değiştirecek, lütfen servise geliniz" diye. dedim hazır gitmişken periyodik bakımını da yaptırayım.
neyse, bugün gittim, airbag şişirici haricinde periyodik bakim da yaptırdım. yağ değişimi, filtreler ve fren hidroliği değişimi. toplam 880 tl. ödedim ve gittim.
günlük hayatta öyle üçün beşin hesabını yapmayan bir insanım. pazarlık dahi yapmam. neyse parası verir geçerim. uğraşmam.
akşam evde aklıma takıldı. açtım faturayı, kalemleri tek tek incedim. ve fakat gördüm ki servis bana acayip kalın bir kazık sokmuş. o kazığı içimde hissettim. kendimi enayi yerine konmuş gibi hissettim. neden derseniz nedeni şu:
basit bir google araması ile ulaştığım castrol dot4 fren hidroliği 1 litresi 15 lira. faturaya bakıyorum, 0.75 litre fren hidroliğini bana tam 140 lira yazmışlar. el insaf ya, 15 bilemedin 20 liralık bir yağı bana 140 lira olarak fatura etmişler.
daha bitmedi. Castrol 4 litre motor yağı piyasa 70 lira. hadi 80 lira diyelim. servis bana bu yağı 188 lira fatura etmiş. oha be kardeşim.
yag filtresi 10 lira, bana 31 lira yazmışlar.
hava filtresi 20 lira, bana 60 lira yazmışlar
polen filtresi 20 lira, bana 70 lira yazmışlar
inanın şu anda kendimi tecavüze uğramış gibi hissediyorum.
işçilik 215 lira, helâli hoş olsun, buna hiçbir itirazım yok. sonuçta yetkili eller elliyor aracımı. fakat diğerlerinden bu kadar uçuk miktarlarda geçirmek büyük insafsizlik.
hesap ettim, aynı işlemi sanayide yaptırsaymışım 250 lira civarında bir bedel ödeyip gidecekmisim. oysa honda servisi bana 880 lira kilitleyerek güvenimi o kadar derinden sarstı ki, bir daha gitmek noktasında tereddüt içinde kaldım.
servis yetkilisi v kayışı ve bujiler değişecek dedi, iyi ki onları sonraya birakmisim yoksa anamı belleyecekmis ya.
bakın, benim honda ile hiçbir sorunum yok. hondadan her konuda memnunum. 120.000 km. sürdüm, araç tık demedi daha. Birdahaki aracım da %90 honda olacak. lakin bu kadar ağır bir servis faturası olmaz, olmamalı..