Honda 500 serisinde hangi motor hangi açıdan iyidir?

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Şöyle bir soru sorayım, uzun süreli kullandığı en güçlü motor 125cc olan biri eğer çok fazla al sat işi ile uğraşmak istemiyorsa hangi segmentte bir motora geçmeli?

İmkan olsa önce 250cc sonra 500cc sonra 650cc 4 silindir diye seviye seviye gideceğim ama bulunduğum konumda Drift L gibi piyasa motorları bile aylarca satılmıyor o yüzden hem beni aşacak kadar güçlü olmayan hem de gidişi kolay kolay yetersiz kalmayacak ortalama bir motor alıp değiştirmeden kullanmak istiyorum. Bu fikir doğru mu onu da değerlendirebilirsiniz.
Ben scoterdan sonra direkt vstrom 650'ye geçtim. 230 kiloluk vstromu heyula gibi karşımda görünce heyula gibi geldi. Bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi aldım, eğitimde vitese ve sağ ayakla arka frene alışıp eğitimde bol bol dar alanda yavaş dönüşler falan çalışınca trafiğe çıkabilir oldum. Eğitim alırsanız çok farketmez. Gönül ister ki arada başka motora geçebilelim ama bu ekonomik şartlarda ara motor olsun 1-2 sene kullanayım sonra geçerim denemiyor.
4 silindir konusu da, artık racing denen motorlarda bile 4 silindir pek kalmadı, tamam son hızları yüksek oluyor ama piyasa hep 2 silindir ya da 3 silindire döndü.
Tuareg 660, vstrom 650 ya da honda transalp 750 her türlü yolda gider, hem şehir içi için aşırı iri değiller hem uzun yolda konforlu olurlar, hem de bunlara 125cc motordan sonra eğitim alıp geçilebilir. A2 sınırında 500cc motora para verip bu piyasa durgunluğunda 2 sene sonra çok zararına satmaktansa direkt geçin.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
millet olarak hala daha ürünü satın almadan nasıl satabilirimi düşündüğümüz için bu tarz ara modellere pek rağbet olmuyor. çoğu modelin gücünü de euro emisyonlarından dolayı kıstılar zaten. bi başlangıç için 125-250cc ler kaldı doğru düzgün binilecek bir de 600-650cc ve yukarısı modeller.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Ben scoterdan sonra direkt vstrom 650'ye geçtim. 230 kiloluk vstromu heyula gibi karşımda görünce heyula gibi geldi. Bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi aldım, eğitimde vitese ve sağ ayakla arka frene alışıp eğitimde bol bol dar alanda yavaş dönüşler falan çalışınca trafiğe çıkabilir oldum. Eğitim alırsanız çok farketmez. Gönül ister ki arada başka motora geçebilelim ama bu ekonomik şartlarda ara motor olsun 1-2 sene kullanayım sonra geçerim denemiyor.
4 silindir konusu da, artık racing denen motorlarda bile 4 silindir pek kalmadı, tamam son hızları yüksek oluyor ama piyasa hep 2 silindir ya da 3 silindire döndü.
Tuareg 660, vstrom 650 ya da honda transalp 750 her türlü yolda gider, hem şehir içi için aşırı iri değiller hem uzun yolda konforlu olurlar, hem de bunlara 125cc motordan sonra eğitim alıp geçilebilir. A2 sınırında 500cc motora para verip bu piyasa durgunluğunda 2 sene sonra çok zararına satmaktansa direkt geçin.
Haklısınız 500cc bandı motorların piyasası berbat, CB500 için ben alıp kısmen güçlü olduğu için en az 3 sene kullanırım diye düşünüyordum satışı zor olur büyük ihtimalle.

Yüksek CC de bütçem şuan Japon’a yetmez sanırım çinli alabilirim en fazla, ya da deneyim arttırmak için piyasası hızlı fiyatı ucuz Bajaj F250, Dominar 250 gibi motorlar alıp seneye satmaya da çalışabilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

millet olarak hala daha ürünü satın almadan nasıl satabilirimi düşündüğümüz için bu tarz ara modellere pek rağbet olmuyor. çoğu modelin gücünü de euro emisyonlarından dolayı kıstılar zaten. bi başlangıç için 125-250cc ler kaldı doğru düzgün binilecek bir de 600-650cc ve yukarısı modeller.
Evet gerçekten öyle. Mesela 250 bin liralara çinli 500cc motorlar falan da var ama motorun koskoca ülkede 3-5 ikinci el ilanı var. Öyle olunca ben bunu satamam diyerek uzak duruyorum. Şuan yüksek cc ye sıçrasam mı yoksa dediğiniz başlangıç sınıfından bir 250cc mi alsam diye düşünüyorum. 80i geçmediğim makinadan +200 gören şeylere geçmek bilemedim 😅
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
olay tamamen sana bağlı, kendine hakim olabilen biri isen ilk birkaç hafta acemiliği attıktan sonra motora alışır ve gayet rahat kullanabilirsin. çoğu motosiklette artık modlar bulunuyor, yani gazı köklesen de tüm güç birden gelmiyor, bu tür motorlarda alışmak daha kolay olur.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
olay tamamen sana bağlı, kendine hakim olabilen biri isen ilk birkaç hafta acemiliği attıktan sonra motora alışır ve gayet rahat kullanabilirsin. çoğu motosiklette artık modlar bulunuyor, yani gazı köklesen de tüm güç birden gelmiyor, bu tür motorlarda alışmak daha kolay olur.
Hakim olma konusunda pek sorun çıkacağını düşünmüyorum, çok hızlı araç kullanan biri değilim.

Ama alışma sürecinde motorun canına okurum büyük ihtimalle. Motoru yanlışlıkla stop etme gibi durumları ilk birkaç sürüşte bolca yaşarım sanırım, bir de hız yavaş da olsa bir hata yapıp düşsem bana bir şey olmasa da motor mahvolur. Malum ucuz motorlar da değil 700cc civarı motorlar en ufak hasarı dünya masraf çıkarır.

Bunları da biraz düşününce Dominar 250 almaya karar verdim sanırım, şu tarz acemilikleri iyice atayım sonra iyi bir motora (~700cc) geçerim. Zaten bildiğim kadarıyla Dominar piyasası iyi bir motor seneye satsam çok üzmez. Sadece vites göstergesi yok motorda o büyük bir eksi. Dominara benzer başka motor da olur belki araştırayım ona göre haftaya bayilere bakayım artık :)

Araştırmamdan sonra belirlediğim modeller hakkında belki son bir konu daha açabilirim. Forumda biraz fazla soru sormuş olabilirim kusura bakmayın ama çok yakın zamanda motoru alıyorum umarım artık.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Hornet 500'ü görmedim ama kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırken grupta bir hornet 750 vardı, kırmızydı hem de, ne güzelmiş, tam genç motoru demiştim. Gençler için eğlenceli motor olabilir ama uzun yolda naked yorar insanı.

NX500'ün bir önceki versiyonu olan (Türkiyeye getirmediler nedense) CB500X bir arkadaşımda var, Çekya'da yaşıyorken almıştı, alplerde falan her haftasonu bir sürü gezdi, çok memnun motorundan, Türkiyeye dönüş yaptı, Çekya'dan İstanbula motorla geldi, uzun yola da geliyor yani. Ama A ehliyeti olan biri için bu 500 serileri mantıklı değil, A2 sınırında diye gereksiz pahalı bizde, onu alana kadar az daha ekleyip A sınıfına uygun motor alınabilir. ille honda olacaksa Transalp 750 güzel olur, hem bizim gibi köfte turuna çıkılır hem daha uzun turlara çıkılır hem çok da aman aman iri yarı ve ağır değil şehir içinde de yormaz.
Ne bekledik şu Cb500x beklerken yaşlandım desem yeridir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst