Honda 500 serisinde hangi motor hangi açıdan iyidir?

Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Honda 500 serisini deneyen veya denemese de az çok bilgi sahibi olanların yorumunu merak ediyorum. CB 500 yani yeni adıyla Hornet 500 neden en az sevilen motor? Neden incelemelerde herkes NX500 modelini beğeniyor (şahsen görünüşünü hiç beğenmiyorum) ve son olarak %70 şehir içi sürüş ve maksimum 50-100km yol %30 şehirler arası uzun yollar (400-800km) için en ideal motor hangisidir.

500 serisinden kastım CB500 (Hornet), NX500 ve CBR500 modelleri. İçlerindeki motor aynı zaten ama şuana kadar sadece Scooter ve Naked kullandığım için tip farklılığının nasıl etkileri oluyor merak ediyorum.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Amaç ve beklentinize göre adamlar aynı bloğu 3 farklı sınıfta kullanmışlar. Üç model de az yakan, belli bir seviyeye kadar kaçan, kaliteli makineler. Nx 500 talep ettiğiniz konular içinde en optimumu bence. Hornet ile uzun yolda rahat edemeyebilirsiniz, tecrübesi az bir sürücüyseniz de Cbr 500 ile trafikte rahat edemeyebilirsiniz.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
nx500 daha türkiyeye geleceği duyurulmadan takip ediyordum alacaktım da çıktığı zaman sabah 9da bayiye gidip listeye girdim ama kimse arayıp sormadı stokta kalmayınca da farklı motorlara baktım ve gördüm ki bu fiyata nx500 almak eşşeklik tuaregle aynı paraya satılıyor bu motor sonuçta ben niye gidip tek avantajı a2 ehliyetle sürülebiliyor olan motora aynı parayı vereyim ki her ehliyetin üst limitindeki motorlar örneğin yamaha r125 gsxr 125 veya rc 390 ninja 500 bunlar şunu abuseluyorlar bu gençlerin ehliyeti buna yetiyor buna muhtaçlar o yüzden bildiğin kazıklıyorlar honda 500leri de böyleydi bundan 10 sene önce türkiyeye geldiğinde de aynı politikayı izlediler yine patladılar bi 10 sene sonra yine patlayacaklar

bugün nx500 450bine kadar düşmüş nakitte 6 ay önce 400 iyi bi rakamdı bugün 450 de iyi bi rakam bence ama 450ye çok daha güzel bi motorlar var ben niye 3 ay sonra ehliyet değiştirince sıkılacağım yetmeyecek bi motora bu parayı vereyim ki büyüğünü almak varken
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Amaç ve beklentinize göre adamlar aynı bloğu 3 farklı sınıfta kullanmışlar. Üç model de az yakan, belli bir seviyeye kadar kaçan, kaliteli makineler. Nx 500 talep ettiğiniz konular içinde en optimumu bence. Hornet ile uzun yolda rahat edemeyebilirsiniz, tecrübesi az bir sürücüyseniz de Cbr 500 ile trafikte rahat edemeyebilirsiniz.
Horneti kısa bir camla desteklesem uzun yolda nasıl olur acaba? NX500 de stok lastikler diğer ikisinden daha kötü sanırım ve ön görünüşünü hiç sevmiyorum nedense.

Aslında CBR500ü de çok beğendim ama son cümlenize katılıyorum, Racing tecrübem sıfır ve Naked tecrübem bile çok fazla değilken o motoru almak mantıklı olmayabilir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

nx500 daha türkiyeye geleceği duyurulmadan takip ediyordum alacaktım da çıktığı zaman sabah 9da bayiye gidip listeye girdim ama kimse arayıp sormadı stokta kalmayınca da farklı motorlara baktım ve gördüm ki bu fiyata nx500 almak eşşeklik tuaregle aynı paraya satılıyor bu motor sonuçta ben niye gidip tek avantajı a2 ehliyetle sürülebiliyor olan motora aynı parayı vereyim ki her ehliyetin üst limitindeki motorlar örneğin yamaha r125 gsxr 125 veya rc 390 ninja 500 bunlar şunu abuseluyorlar bu gençlerin ehliyeti buna yetiyor buna muhtaçlar o yüzden bildiğin kazıklıyorlar honda 500leri de böyleydi bundan 10 sene önce türkiyeye geldiğinde de aynı politikayı izlediler yine patladılar bi 10 sene sonra yine patlayacaklar

bugün nx500 450bine kadar düşmüş nakitte 6 ay önce 400 iyi bi rakamdı bugün 450 de iyi bi rakam bence ama 450ye çok daha güzel bi motorlar var ben niye 3 ay sonra ehliyet değiştirince sıkılacağım yetmeyecek bi motora bu parayı vereyim ki büyüğünü almak varken
12 taksit geldiği için onların da nakit fiyatı fiyatı kısa sürede düşecek diye düşünüyorum. Geçen ay sadece Hornet 12 taksitti şimdi üçünde de var.

Ehliyet sorunum yok bu arada, bir aksilik olmazsa (sınavdan kalmazsak) ay sonuna kadar A ehliyete yükselmiş olurum. Ama motordan da o kadar yüksek hız yapması gibi bir beklentim yok, 140-150 de rahat kalabilse bana çok bile.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Horneti kısa bir camla desteklesem uzun yolda nasıl olur acaba? NX500 de stok lastikler diğer ikisinden daha kötü sanırım ve ön görünüşünü hiç sevmiyorum nedense.

Aslında CBR500ü de çok beğendim ama son cümlenize katılıyorum, Racing tecrübem sıfır ve Naked tecrübem bile çok fazla değilken o motoru almak mantıklı olmayabilir.
Ben eski motorumla (Sym Wolf 250) yarım, spor siperlikle İstanbul'dan defalarca kadın kız ayağına Ankara'ya ve İzmir'e yolculuklar yaptım. Yapılmasına yapılıyor ama ne kadarına dayanabilirsiniz, bu sizin bileceğiniz bir konu. Ben o zamanlar daha iyisini bilmiyordum, eldeki imkan bu diyerek, kışın soğukta bile naked ile şehir değiştiriyordum. Sizin imkanınız var, rahat motor alın, şekle şukla yürümeyin.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Ben eski motorumla (Sym Wolf 250) yarım, spor siperlikle İstanbul'dan defalarca kadın kız ayağına Ankara'ya ve İzmir'e yolculuklar yaptım. Yapılmasına yapılıyor ama ne kadarına dayanabilirsiniz, bu sizin bileceğiniz bir konu. Ben o zamanlar daha iyisini bilmiyordum, eldeki imkan bu diyerek, kışın soğukta bile naked ile şehir değiştiriyordum. Sizin imkanınız var, rahat motor alın, şekle şukla yürümeyin.
Şekil de biraz önemli bence, rahat olsa yeter desem Scooter alırdım büyük ihtimalle. Gerçi şekil olarak da NX500 çok seviliyor en ilgi çekmeyen Hornet oluyor neden çözemedim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şekil de biraz önemli bence, rahat olsa yeter desem Scooter alırdım büyük ihtimalle. Gerçi şekil olarak da NX500 çok seviliyor en ilgi çekmeyen Hornet oluyor neden çözemedim.
Naked makine alan biraz daha sportif sürüp viraj kovalıyor. Hornet biraz pahalı tarafta, o paraya daha iyi basan, daha iyi bileşenleri olan motorlar tercih ediliyor olabilir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hornet 500'ü görmedim ama kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırken grupta bir hornet 750 vardı, kırmızydı hem de, ne güzelmiş, tam genç motoru demiştim. Gençler için eğlenceli motor olabilir ama uzun yolda naked yorar insanı.

NX500'ün bir önceki versiyonu olan (Türkiyeye getirmediler nedense) CB500X bir arkadaşımda var, Çekya'da yaşıyorken almıştı, alplerde falan her haftasonu bir sürü gezdi, çok memnun motorundan, Türkiyeye dönüş yaptı, Çekya'dan İstanbula motorla geldi, uzun yola da geliyor yani. Ama A ehliyeti olan biri için bu 500 serileri mantıklı değil, A2 sınırında diye gereksiz pahalı bizde, onu alana kadar az daha ekleyip A sınıfına uygun motor alınabilir. ille honda olacaksa Transalp 750 güzel olur, hem bizim gibi köfte turuna çıkılır hem daha uzun turlara çıkılır hem çok da aman aman iri yarı ve ağır değil şehir içinde de yormaz.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Hornet 500'ü görmedim ama kapalı alanda hakimiyet eğitimi alırken grupta bir hornet 750 vardı, kırmızydı hem de, ne güzelmiş, tam genç motoru demiştim. Gençler için eğlenceli motor olabilir ama uzun yolda naked yorar insanı.

NX500'ün bir önceki versiyonu olan (Türkiyeye getirmediler nedense) CB500X bir arkadaşımda var, Çekya'da yaşıyorken almıştı, alplerde falan her haftasonu bir sürü gezdi, çok memnun motorundan, Türkiyeye dönüş yaptı, Çekya'dan İstanbula motorla geldi, uzun yola da geliyor yani. Ama A ehliyeti olan biri için bu 500 serileri mantıklı değil, A2 sınırında diye gereksiz pahalı bizde, onu alana kadar az daha ekleyip A sınıfına uygun motor alınabilir. ille honda olacaksa Transalp 750 güzel olur, hem bizim gibi köfte turuna çıkılır hem daha uzun turlara çıkılır hem çok da aman aman iri yarı ve ağır değil şehir içinde de yormaz.
Fiyat kıyası için UK sitesinden de fiyatlara bakıyorum 500 serisi normalde de pek ucuz değil, 500 Hornet 6300£ iken 750 Hornet 7450£ ve evet ikisi de bizde sattıkları fiyatların yarısından bile ucuz şaka gibi.

A ehliyetim büyük ihtimalle ay sonuna kadar olmuş olacak ama çok güçlü motor da istemiyorum açıkçası, 500 serisi bile bana gayet güçlü geliyor.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
İmkan varsa 650 lik birseyler bakmalisin
Bende ayni kafada iken Z500se aldim
Cokta memnunum ama insan bi 650 ustu makina istiyor naked seviyorsaniz Tuono 660 güzel tercih olur
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
İmkan varsa 650 lik birseyler bakmalisin
Bende ayni kafada iken Z500se aldim
Cokta memnunum ama insan bi 650 ustu makina istiyor naked seviyorsaniz Tuono 660 güzel tercih olur
Şuana kadar aktif kullandığım en güçlü motor A1 sınıfı 125 lik motorlar oldu. O yüzden direkt 100hp civarı yani kullandığım makineleri neredeyse 8-10a katlayacak çok güçlü motorlara birden geçmek istemiyorum. Aslında bence en uygunu 25-30hp civarı bir şeye geçmek ama o da uzun yolda yüklü olunca yorabilir diye 40hp civarında motorlara bakmaya başladım.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Valla ehliyeti A ya yükseltmeye aşırı üşendiğim için Tenere veya Tuarege olan ilgimi kaybetmeye başladım,Nx500 ilanlarına bakıyordum bugünde.Sınav yeri benim eve 50-55km anasını satayım sırf o yüzden müthiş derecede üşeniyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

A2 ile Tenereye binsek kurtarmaz mı acaba trafk polisleri uyanır mı bilmiyorum.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
210
Motosikleti
Ducati Multistrada 1200 Enduro - Kawasaki Z900 RS
Bu 50-100 km yolu her gün mü yapacaksın?
Eğer öyleyse kesinlikle Hornet almaman lazım, rüzgar tokatlar 120 den sonra.
Ben sırf rüzgar yememek adına İstanbul - Eskişehir arasını Forza ile gidip geliyorum.
NX 500 ü bu Cumartesi inceledim, 475 lira dediler kampanyalı fiyata ama motorda hiçbir şey yok ki, yani kepazelik, yanında NC 750 DCT vardı ona da 670 lira dediler, o daha da kepazelik.
Eğer şehir için ağırlıklı ise Hornet alınır, sevimli alet ama rakamı bilmiyorum, ilgimi hiç çekmiyor.
Her gün o km yapılacaksa NX 500 alman gerekir.
 
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
143
Bro nx 500 tur motosikleti grenajları ön siperliği aerodinamik yapıyla rüzgarı saptırıp sürücünün rahat etmesini sağlar

Hornet ile yorulmadan rüzgardan dayak yemeden bakkala cafeye falan gidersin en fazla
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Bu 50-100 km yolu her gün mü yapacaksın?
Eğer öyleyse kesinlikle Hornet almaman lazım, rüzgar tokatlar 120 den sonra.
Ben sırf rüzgar yememek adına İstanbul - Eskişehir arasını Forza ile gidip geliyorum.
NX 500 ü bu Cumartesi inceledim, 475 lira dediler kampanyalı fiyata ama motorda hiçbir şey yok ki, yani kepazelik, yanında NC 750 DCT vardı ona da 670 lira dediler, o daha da kepazelik.
Eğer şehir için ağırlıklı ise Hornet alınır, sevimli alet ama rakamı bilmiyorum, ilgimi hiç çekmiyor.
Her gün o km yapılacaksa NX 500 alman gerekir.
Güncel durumuma göre haftada 1 veya maksimum 2 gün gideceğim o yolu her gün gerekmiyor. Bir ihtimal her gün 20km civarı bir yolu git gel yapmam gerekebilir ama o da kesin değil. Bizim buralarda çok fazla dik yokuş ve dar sokaklar var çoğunlukla bir yere gittiğimde buralardan geçiyorum o yüzden Racing gibi manevrası düşük bir motor zorlayabilir. NX nasıldır hiç bilmiyorum, Naked ise şehir içi yollarda bence çok yormaz çünük en uzun yolum bile 1 saati bulmaz ama şehir dışı yol yapacağımda Samsun-İstanbul gibi uzun rotalar yapmam gerek, çok sık değil ama senede 3-5 defa böyle uzun rotalarda git gel olabilir, o konu çok zorlar mı bilemiyorum.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Horneti kısa bir camla desteklesem uzun yolda nasıl olur acaba? NX500 de stok lastikler diğer ikisinden daha kötü sanırım ve ön görünüşünü hiç sevmiyorum nedense.

Aslında CBR500ü de çok beğendim ama son cümlenize katılıyorum, Racing tecrübem sıfır ve Naked tecrübem bile çok fazla değilken o motoru almak mantıklı olmayabilir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


12 taksit geldiği için onların da nakit fiyatı fiyatı kısa sürede düşecek diye düşünüyorum. Geçen ay sadece Hornet 12 taksitti şimdi üçünde de var.

Ehliyet sorunum yok bu arada, bir aksilik olmazsa (sınavdan kalmazsak) ay sonuna kadar A ehliyete yükselmiş olurum. Ama motordan da o kadar yüksek hız yapması gibi bir beklentim yok, 140-150 de rahat kalabilse bana çok bile.
140 150 gibi hızlarda rahat ettirecek motor hondanın 500ler değil kesinlikle min 600-700 cc 80 beygir üstü aletlere bakman lazım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Valla ehliyeti A ya yükseltmeye aşırı üşendiğim için Tenere veya Tuarege olan ilgimi kaybetmeye başladım,Nx500 ilanlarına bakıyordum bugünde.Sınav yeri benim eve 50-55km anasını satayım sırf o yüzden müthiş derecede üşeniyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

A2 ile Tenereye binsek kurtarmaz mı acaba trafk polisleri uyanır mı bilmiyorum.
a2 uyumlu kısıtlatabiliyorsun da o zaman da motorun nx500den farkı kalmıyor o değil de tuaregin nx500den daha hafif olması ne kadar saçma ya çok hypelanmıştım bu motorlar çıktığı zaman da gerçekten bomboş motorlar parasına değmez
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
140 150 gibi hızlarda rahat ettirecek motor hondanın 500ler değil kesinlikle min 600-700 cc 80 beygir üstü aletlere bakman lazım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


a2 uyumlu kısıtlatabiliyorsun da o zaman da motorun nx500den farkı kalmıyor o değil de tuaregin nx500den daha hafif olması ne kadar saçma ya çok hypelanmıştım bu motorlar çıktığı zaman da gerçekten bomboş motorlar parasına değmez
Şöyle bir soru sorayım, uzun süreli kullandığı en güçlü motor 125cc olan biri eğer çok fazla al sat işi ile uğraşmak istemiyorsa hangi segmentte bir motora geçmeli?

İmkan olsa önce 250cc sonra 500cc sonra 650cc 4 silindir diye seviye seviye gideceğim ama bulunduğum konumda Drift L gibi piyasa motorları bile aylarca satılmıyor o yüzden hem beni aşacak kadar güçlü olmayan hem de gidişi kolay kolay yetersiz kalmayacak ortalama bir motor alıp değiştirmeden kullanmak istiyorum. Bu fikir doğru mu onu da değerlendirebilirsiniz.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
Hocam ben NK150 ile basladim 3 ay surdum
Sattim Bajaj N250 aldim cokta seviyordum ama CC buyutmek istedim Dominar 400 aldim onu 1 yil surdum sattim Kawasaki Z500se aldim birde honda activam var kisa mesaje gunluk ona biniyorum Z500 e hafta sonu zaman olursa biniyorum
Sizde boyle takip edebilirsiniz suan bi 650cc ve ustu bir makina gidikliyor acikcasi :) eger kendinize cok guvenmiyorsaniz 250cc bajaj yada Cfmoto alip biraz binin ikinci elde az kilometreli bayagi uygun fiyata bulunuyor sonrasinda ara motor almadan direkt 650 ve uzeri bakabilirsiniz
Ben sansliydim benim aldigim zamanlar motor piyasasi cok hareketliydi hepsini sifir aldim ve aldigim fiyatin uzerinde sattim sadece Dominar 400 biraz zorladi o kadar satipda ikinci eli bukadar kotu motor gormedim hayatimda
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Hocam ben NK150 ile basladim 3 ay surdum
Sattim Bajaj N250 aldim cokta seviyordum ama CC buyutmek istedim Dominar 400 aldim onu 1 yil surdum sattim Kawasaki Z500se aldim birde honda activam var kisa mesaje gunluk ona biniyorum Z500 e hafta sonu zaman olursa biniyorum
Sizde boyle takip edebilirsiniz suan bi 650cc ve ustu bir makina gidikliyor acikcasi :) eger kendinize cok guvenmiyorsaniz 250cc bajaj yada Cfmoto alip biraz binin ikinci elde az kilometreli bayagi uygun fiyata bulunuyor sonrasinda ara motor almadan direkt 650 ve uzeri bakabilirsiniz
Ben sansliydim benim aldigim zamanlar motor piyasasi cok hareketliydi hepsini sifir aldim ve aldigim fiyatin uzerinde sattim sadece Dominar 400 biraz zorladi o kadar satipda ikinci eli bukadar kotu motor gormedim hayatimda
Dominar 400 ün de piyasası iyi aslında ama sattığınız zamanla alakalıdır bence. Özellikle şu aralar piyasa hiç yok.

Şöyle bir durum var motoru sıfır almam gerekiyor. Biraz zarar etmeyi göze alsak bile satışı çok zorlar mı bilemedim. Aklımda SRK 250 var 250cc alırsam ama satamazsam çok uzun süre değiştiremeyebilirim ve bulunduğum bölgede Drift L gibi motorlar bile alıcı bulamıyor şuan.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
en ilgi çekmeyen Hornet oluyor neden çözemedim.
Tornete benzemesinden olabilir mi?
10g9o9a.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst