- Katılım
- 14 Nis 2003
- Mesajlar
- 7,150
- Motosikleti
- Yamaha MT-09 Tracer
- Konu Yazar
- #1
Hızlı Geçiş Sisteminde (HGS) otomobil, minibüs ve kamyonetle aynı tarifeden ücretlendirilmeye karşı çıkan motosikletçiler, KGSdeki gibi 6ncı sınıf araçların dahil olduğu indirimli tarife istiyorlar
Motosikletçilerin, köprü ve otoyollarda 1 Ocaktan itibaren yürürlüğe girecek Hızlı Geçiş Sisteminde (HGS) kendilerinin otomobil, minibüs, kamyonet gibi araçlarla aynı kefeye konarak, aynı tarifeden ücretlendirilmesine tepkisi büyüyor. Kartlı Geçiş Sisteminin (KGS) yerini alacak HGS sınıflandırmasında bırakın ayrı tarifeyi, motosikletin adı bile geçmiyor. Sürücülerin hayatını kolaylaştırmak için çıkarılan HGS sisteminde motosiklet bir araç olarak bile kabul edilmiyor.
Eldivene yapıştıralım
Türkiyenin internetteki en büyük motosiklet platformu 98 bin üyeli motosiklet.nette bu konuda başlık üzerine başlık açılırken, motosikletçiler Boğaz köprüleri tarifesinin 4.25 TLye yükseltilmesine tepkili.
Çipli bir etiket sistemi olan HGSnin motosikletlerde nereye yapıştırılacağı konusundaki muammaysa sürüyor. Forumlarda yapılan öneriler arasında kask, eldiven ve hatta motosiklet botu bile var.
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Başarı Erbaş şu açıklamayı yaptı:
Yıllardan bu yana gerek OGS, gerekse KGSde motosikletin de trafikte yer alan birer araç olduklarını kabul ettirmek zor olmuştu. Uzunca bir süre motosikletlere OGS alınamamıştı. OGS satın almak isteyen motosiklet sahibine bu araçlar için cihaz verilmediği belirtiliyordu. Otomobili de olanlar aynı OGSyi kullanmak zorunda kalıyorlardı. Neyse ki KGSde motosiklet diye bir aracın varlığı kabul edildi ve 6. sınıf olarak indirim uygulandı.
HGSdeyse motosikletin yine yer almadığını söyleyen Erbaş, Motosiklet sürücüleri için bu araçların varlığını kabul ettirme savaşı tekrar başlıyor. KGSnin devamı olan HGSde motosikletin 6. sınıf olarak indiriminin devam etmesini istiyoruz dedi.
Teşvik edilsin
Motosikletlerin bireysel ulaşımda bir otomobilin üçte biri kadar yer kapladığını ve aynı oranda daha az yakıt tükettiğini belirten Başarı Erbaş, Ayrıca daha az egzoz gazı çıkardığı için çevreyi korur. Bu nedenle motosiklet kullanımı sağlanacak teşviklerle artırılmalı açıklamasında bulundu.
Kayank: Milliyet
Motosikletçilerin, köprü ve otoyollarda 1 Ocaktan itibaren yürürlüğe girecek Hızlı Geçiş Sisteminde (HGS) kendilerinin otomobil, minibüs, kamyonet gibi araçlarla aynı kefeye konarak, aynı tarifeden ücretlendirilmesine tepkisi büyüyor. Kartlı Geçiş Sisteminin (KGS) yerini alacak HGS sınıflandırmasında bırakın ayrı tarifeyi, motosikletin adı bile geçmiyor. Sürücülerin hayatını kolaylaştırmak için çıkarılan HGS sisteminde motosiklet bir araç olarak bile kabul edilmiyor.
Eldivene yapıştıralım
Türkiyenin internetteki en büyük motosiklet platformu 98 bin üyeli motosiklet.nette bu konuda başlık üzerine başlık açılırken, motosikletçiler Boğaz köprüleri tarifesinin 4.25 TLye yükseltilmesine tepkili.
Çipli bir etiket sistemi olan HGSnin motosikletlerde nereye yapıştırılacağı konusundaki muammaysa sürüyor. Forumlarda yapılan öneriler arasında kask, eldiven ve hatta motosiklet botu bile var.
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Başarı Erbaş şu açıklamayı yaptı:
Yıllardan bu yana gerek OGS, gerekse KGSde motosikletin de trafikte yer alan birer araç olduklarını kabul ettirmek zor olmuştu. Uzunca bir süre motosikletlere OGS alınamamıştı. OGS satın almak isteyen motosiklet sahibine bu araçlar için cihaz verilmediği belirtiliyordu. Otomobili de olanlar aynı OGSyi kullanmak zorunda kalıyorlardı. Neyse ki KGSde motosiklet diye bir aracın varlığı kabul edildi ve 6. sınıf olarak indirim uygulandı.
HGSdeyse motosikletin yine yer almadığını söyleyen Erbaş, Motosiklet sürücüleri için bu araçların varlığını kabul ettirme savaşı tekrar başlıyor. KGSnin devamı olan HGSde motosikletin 6. sınıf olarak indiriminin devam etmesini istiyoruz dedi.
Teşvik edilsin
Motosikletlerin bireysel ulaşımda bir otomobilin üçte biri kadar yer kapladığını ve aynı oranda daha az yakıt tükettiğini belirten Başarı Erbaş, Ayrıca daha az egzoz gazı çıkardığı için çevreyi korur. Bu nedenle motosiklet kullanımı sağlanacak teşviklerle artırılmalı açıklamasında bulundu.
Kayank: Milliyet