hava ayar vidasını sıktım sonuna kadar bişey olurmu arkadaslar

Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
31
motorun hava ayar vidasını sıktım sonuna kadar motorun sesi degişiyor hava ayarını acınca kapatınca eksoz patlıyor o hosuma gidiyor sıkıntısı olurmu acaba hava ayar vidasını sonuna kadar sıkılmanın
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Motorun hava-yakıt oranı yanlış olduğundan düzensiz çalışıcak,her ateşlemede düzgün bir yanma olmayacak,performanstan düşecek,boğulacak vb...Uzun vadede subaplara hatta motorun başka başka parçalarına zarar da verebilir.Kendin biliyorsan hava-benzin ayarını eski haline getir,bilmiyorsan 2-3 tur civarı aç vidayı tamirciye kadar idare edicek gibi güzel düzgün bir hava-benzin ayarı yaptır.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
motorun hava ayar vidasını sıktım sonuna kadar motorun sesi degişiyor hava ayarını acınca kapatınca eksoz patlıyor o hosuma gidiyor sıkıntısı olurmu acaba hava ayar vidasını sonuna kadar sıkılmanın

olur, normalde en fazla vida dışarıya çıkmayacak kadar açılmalıdır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Pilot jet benzin akışı azalır. Motor fakir karışımla çalışır ya da hiç çalışmaz.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Motor gitmez. Ustalar bile beceremezken karbüratör ayarlarıyla oynamak pek mantıklı değil.
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
31
anladım motorun hava ayar vidası sıkılıydı sonuna kadar bi ara yaptım hava ayarı sıkıntısız calısıyordu motor bu sefer yaptıgımda biraz surdum motor kendi kendine gaz veriyo debriaja basınca motor yuksek devirde calısıyor biraz sora kendiliginden inliyor neden böyle yapıyor acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------

Motor gitmez. Ustalar bile beceremezken karbüratör ayarlarıyla oynamak pek mantıklı değil.

gidiyor valla gayet guzel daha torklu ses aldıgım icin eksozdan o yuzden oynadım acıkcası yoksa oyuncak degil tabi oynamak iyi degil
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Bir ustaya göster ayarlasın. Hava ayarı bozuk motorda türlü türlü sorunlar olur. Rolantide kalamaz. Boğulur. Yakıtı çiğ atar. Performans düşer. Motor zarar görür.
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
31
sagolun yardımlarınız yorumlarınız icin arkadaslar ben bi yapmaya ugrasıyım olmazsa bi ustaya gosteriyim
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
340
hava ayarı tepkisini anlayabilmek için rölantiyi yeteri kadar yükselt. hava ayarını yap. rölantiyi ayarla.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hava fazla gelirse de motor hararet yapabilir.
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
502
Ya arkadaş hava ayarı ile oynamak senin neyine bilmediğin şeye ne parmak atıyorsun, baka şimdi motoru çalıştır,hava / Benzin karışım vidasını sağa doğru çevirerek sonuna kadar (saat yönünde) çevirerek sık motor stop etmesi lazım sonra motoru stop et ve vidayı 2 3/4 yani iki+3 çeyrek sola çevir yani gevşet motoru tekrar çalıştır ve sesini dinle düzgün öksürüksüz bir tempoyla çalışıyorsa bırak veya çok tıkır tıkır sayana kadar çok az sağa sola oynayabilirsin, ondan sonrada rölanti ayarına geç zırt pırtda kurcalama.
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
31
ayarladım kardeş biliyorum sagol bilmedim bişeyi ogrenmek hem iyidir merak etme iyi bilirim motoru aldıgımdan bu yana servisine goturmemistirim hic bakımına hep kendim yapmıstırım fren hidroligi olsun motor sola cekiyodu onu felan hep kendim yaptım ayarladım balata degişimi cart curt bunları hep kendim yaparım rahat ol bilmedigim bişey degil bilmedigim bişeyde olsa ugrasır cozerim
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
hava ayar vidasını sonuna kadar sıktığın halde stop etmiyorsa gaz kelebeği çok açık ayarlanmıştır..

yani rölanti ayarın yüksek..

yapacağın şey hava ayar vidasını rölanti biraz daha yükselene kadar gevşetmek sonrada kelebek ayar vidasından rölanti normale dönene kadar kısmak...
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
31
evet oyleydi benzin cok gidiyodu ayarladım aynen o sekilde motor tıkır tıkır calıstıgı anda rolanti yukseldi anda bıraktım acmayı daha cok acıncada rolanti dusmeye baslıyo
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst