hararet yapan honda foresight 250cc

Katılım
1 May 2013
Mesajlar
8
Merhabalar,

Yeniden motosiklet alma arzusu bastirinca bir motora bakmak uzere yollara düştüm. Motor basta calismadi guc bela anlayan bir usta bazi mudahalelerde bulunup atesleme rolesini bypass etti ve tornavida ile duz kontak yaparak calistirdi.

Sonra zor calisti diye servise goturmek uzere motoru calistirip rolantide beklettik, motor 5dk calistiktan sonra motorun altindan yaklasik bir bardak antifrizli su akti. Motora su ilave edip (200, 300 ml su aldi) tekrar marşa bastilar ve hararet tekrar yukselmeye basladi. Motor henuz onbin km bile yapmis degil, sahibi de ilk kez hararet arizasi ile karsilastigini belirtti, inaniyorum da.

Sorum şu ki sizce bu ariza kalici bir hasara yol acmis midir sizce?
Halbuki usta kesinlikle kalici olmadigini, motorun hava yaptigini soyledi. Bir ara aralarinda fanin acmamis olmasindan bahsediyorlardi.

Yukarida bahsettiklerim ustuste gelince epey tedirgin oldum. Sizce ne yapayim, hava yapan motoru teslim alip yukseliş hondaya gotureyim mi yoksa almaktan vazmigeceyim? Degerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Tesekkurler.
Hakan
 
Katılım
24 May 2014
Mesajlar
182
Tüm işaretlere rağmen sence almalı mısın ? Tamir olur,olmaz ama belli ki patates olmuş alet. Koşarak uzaklaş derim.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Kesinlikle uzak dur.
İyi motordur hoş motordur ama sorun çıkarsa hurdaya verirsin. Zaten fiyatı 3-4 bin tl masrafı kendini geçer.
20 bin tl lik motor değilki 2-3 bin harcayıp kullanasın. Zaten kendi fiyatı çıkaracağı masraftan az.
Daha 9 bin kmde fes 250 yi 1500 tl ye yazın başıdna sattık. Parça fiyatlarını görünce yapmak için elimizi bile sürmedik açıkcası.

Ben kendim yaparım sorununu giderir kullanırım dersen belki bir nebze ama 1500 tl ye ben almaya cesaret edemedim. Ki her şeyini kendim yapıcaktım alsaydım.
 
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
8
Kesinlikle uzak dur.
İyi motordur hoş motordur ama sorun çıkarsa hurdaya verirsin. Zaten fiyatı 3-4 bin tl masrafı kendini geçer.
20 bin tl lik motor değilki 2-3 bin harcayıp kullanasın. Zaten kendi fiyatı çıkaracağı masraftan az.
Daha 9 bin kmde fes 250 yi 1500 tl ye yazın başıdna sattık. Parça fiyatlarını görünce yapmak için elimizi bile sürmedik açıkcası.

Ben kendim yaparım sorununu giderir kullanırım dersen belki bir nebze ama 1500 tl ye ben almaya cesaret edemedim. Ki her şeyini kendim yapıcaktım alsaydım.

Sagolun, yazdiklariniz çok mantıklı. Sadece fan veya müşür arizasindansa boş yere guzel motor kacmasin dedim. Galiba almak icin bahane ariyorum hâlâ.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst