- Konu Yazar
- #1
Merhabalar,
Yeniden motosiklet alma arzusu bastirinca bir motora bakmak uzere yollara düştüm. Motor basta calismadi guc bela anlayan bir usta bazi mudahalelerde bulunup atesleme rolesini bypass etti ve tornavida ile duz kontak yaparak calistirdi.
Sonra zor calisti diye servise goturmek uzere motoru calistirip rolantide beklettik, motor 5dk calistiktan sonra motorun altindan yaklasik bir bardak antifrizli su akti. Motora su ilave edip (200, 300 ml su aldi) tekrar marşa bastilar ve hararet tekrar yukselmeye basladi. Motor henuz onbin km bile yapmis degil, sahibi de ilk kez hararet arizasi ile karsilastigini belirtti, inaniyorum da.
Sorum şu ki sizce bu ariza kalici bir hasara yol acmis midir sizce?
Halbuki usta kesinlikle kalici olmadigini, motorun hava yaptigini soyledi. Bir ara aralarinda fanin acmamis olmasindan bahsediyorlardi.
Yukarida bahsettiklerim ustuste gelince epey tedirgin oldum. Sizce ne yapayim, hava yapan motoru teslim alip yukseliş hondaya gotureyim mi yoksa almaktan vazmigeceyim? Degerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Tesekkurler.
Hakan
Yeniden motosiklet alma arzusu bastirinca bir motora bakmak uzere yollara düştüm. Motor basta calismadi guc bela anlayan bir usta bazi mudahalelerde bulunup atesleme rolesini bypass etti ve tornavida ile duz kontak yaparak calistirdi.
Sonra zor calisti diye servise goturmek uzere motoru calistirip rolantide beklettik, motor 5dk calistiktan sonra motorun altindan yaklasik bir bardak antifrizli su akti. Motora su ilave edip (200, 300 ml su aldi) tekrar marşa bastilar ve hararet tekrar yukselmeye basladi. Motor henuz onbin km bile yapmis degil, sahibi de ilk kez hararet arizasi ile karsilastigini belirtti, inaniyorum da.
Sorum şu ki sizce bu ariza kalici bir hasara yol acmis midir sizce?
Halbuki usta kesinlikle kalici olmadigini, motorun hava yaptigini soyledi. Bir ara aralarinda fanin acmamis olmasindan bahsediyorlardi.
Yukarida bahsettiklerim ustuste gelince epey tedirgin oldum. Sizce ne yapayim, hava yapan motoru teslim alip yukseliş hondaya gotureyim mi yoksa almaktan vazmigeceyim? Degerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Tesekkurler.
Hakan