Hararet göstergesi

Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
arkadaşlar diiiijital hareret göstergesini bozdum entegresi yandı motordaki ısı sensörü saglam 60 derecede 125 ohm ,85 dercede 48.5 ohm,110 derecede 24 ohm, 125 derecede 15 ohm direnç gösteriyor buna ledli veya display gösterge yapabilirmiyiz bilen varmı bir yardımcı olabilirseniz sevinirim veya tamamen ayrı bir ısı ölçen
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
yapabılırsın, ebay benzerı sıtelerde entegreyı bulabılırsın.hatta bende yag cubuguna takılan gostergeler var su an kullanmaktayım gerci
bır kere bıle bakmıslıgım yok:mrgreen: cıkmıoyor hararet.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
yag çubuguna takılan nasıl bir şey foto varmı yagda HARARET YÜKSEK OLUR KAÇ DERCELİK BİR GÖSTERGE SİZİN MOTOR NEDİR
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

arkadaşlar diiiijital hareret göstergesini bozdum entegresi yandı motordaki ısı sensörü saglam 60 derecede 125 ohm ,85 dercede 48.5 ohm,110 derecede 24 ohm, 125 derecede 15 ohm direnç gösteriyor buna ledli veya display gösterge yapabilirmiyiz bilen varmı bir yardımcı olabilirseniz sevinirim veya tamamen ayrı bir ısı ölçen

bilen yokmu
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Cevap yok ise demekki bilen ( veya ilgilenen ) yok demektir . Ayrıca konu çok teknik, elektronikçilerin forumlarında sorsan sana hemen yanıt verirler, yanlış yerde cevap arıyorsun.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Bu göstergeyi elektronik malzeme satıcılarında bulabilirsiniz.Fiyatı 7,5-10 lira civarında.
P1060094.jpg

P1060093.jpg

P1060092.jpg
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Cevap yok ise demekki bilen ( veya ilgilenen ) yok demektir . Ayrıca konu çok teknik, elektronikçilerin forumlarında sorsan sana hemen yanıt verirler, yanlış yerde cevap arıyorsun.

Öyle, ama şimdiden söyleyeyim bu tarz devreleri yapmak emek ister. Sen yapamazsan yaptırman lazım oda biraz tuzlu olur ama iyi olur. Birde o sensörün kodu filan olsa iyi olur yoksa yapılacak devrede gösteren değerle gerçek değer arasında sıkıntı olabilir.

Bir de böyle bir ürün var, ebayde 300 C ye kadar ölçüm yapabildiğini söylüyor.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170576875568&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Bu göstergeyi elektronik malzeme satıcılarında bulabilirsiniz.Fiyatı 7,5-10 lira civarında.
P1060094.jpg

P1060093.jpg

P1060092.jpg

Merhabalar Mustafa abi.Umarım isminizi yanlış hatırlamıyorum.Bu dediğiniz göstergeden bende var.Ben bunu motor bloğuna monte etmştm metal bir maşa ile.Ama 60dereceden sonra sapıtmaya başladı.:D Bu göstergeyi sadece entegresini kullanmak için mi söylemiştiniz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:48 ----------

yapabılırsın, ebay benzerı sıtelerde entegreyı bulabılırsın.hatta bende yag cubuguna takılan gostergeler var su an kullanmaktayım gerci
bır kere bıle bakmıslıgım yok:mrgreen: cıkmıoyor hararet.

Abi yağ çubuğuna takılan gösterge dediğin böyle birşey mi?

http://www.jpcycles.com/product/7400210?utm_medium=cse&utm_source=thefind
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Örnek olsun diye yazdım.Bu oda sıcaklığı için olanı.Fırın için olanları da var.300 dereceye kadar gösteriyor.İsmimi doğru hatırlıyorsun.
 
Katılım
28 Haz 2010
Mesajlar
147
dostum allaboutcircuits.com diye bir site var, bir zamanlar takılıyordum orda, o sitenin forumunda bu tarz devreler ile karşılaşmıştım, birde google amcaya "temperature gauge circuit" benzeri şeyler sorarsan illakı çıkar karşına.

yağ çubuğuna takılan göstergeyi bilmiyorum ama harley'lerde mesela yağ tankının kapağının direk termometreli olanı var, hem analog hem dijital olacak şekilde. hava soğutmalı motorlar için çok pratik bir çözüm.

o ucuz elektronik termometrenin devresini büyük ihtimalle kullanabilirsin kendi sensörünle fakat senin motorundaki sensörün gösterdiği direnç ile o cihazin direnç aralığı muhtemelen aynı değildir o yüzden sabit bir sapma ile sana değer verebilir, bu da en azından bir fikir oluşturur diye düşünüyorum.

saygılar
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

Bu göstergeyi elektronik malzeme satıcılarında bulabilirsiniz.Fiyatı 7,5-10 lira civarında.
P1060094.jpg

P1060093.jpg

P1060092.jpg

mustafa bey bunu biliyorum daha önce almıştım ancak 70 dereceye kadar gösteriyor en az 120 derecelik olmalı piyasada vardı kalmamış araştırıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst