Hangi motoru satın almalıyım?

Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Merhaba arkadaşlar,

Bu kış için Ktm 1290 Adv S modelini almaya karar vermiştim.Sanırım Temmuz ayı filandı.
Daha önce ilk çıktığı vakit olan 2013 yılında 1190 Adv modelini almıştım.Çok severek kullandığım bir motordu.Şehir içinde de arazide de her yolun üstesinden geliyordu.

Neyse asıl soru şu.790 Adv nin artık resmen tanıtılması kafamı karıştırdı.
1290 ne kadar iyi motor olsada ağırlık farkı mevcut.Gereksiz güçlü de olabilir.
790 Adv bence optimum olarak her ihtiyaca cvp verebilecek bir motor.Yeterince güçlü hafif vs.
Fiyat olarak ta daha uygun olacaktır.Ancak henüz ortalarda görünmüyor.

Bir kararsızlık söz konusu.

Ne almalıyım acaba?
1290 ilanda almayı düşündüğüm şu motor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-arti-grup-tan-2018-ktm-1290-super-adv-s-kredi-kartina-9-taksit-616614515/detay

Not:Başka marka veya model önermeyin lütfen.Şimdiye kadar yaklaşık 15 adet Ktm motoruna sahip oldum.Aralarda farklı markalar oldu ama bu kararsızlığım sadece 790&1290 arasında.

Teşekkürler,
 
Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
136
KTM 1290 ın videolarını seyrettim gerçekten de yol tutuşu ve vibrasyon olarak muazzam bir motor , ek olarak R 1200 GS Adventure düşünmez misin ? 615608618
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Kesinlikle 1290 muazzam bir motor.Ancak 790 hafifliği kamp vs bozuk yollarda çok fark yaratır diye düşünüyorum.Dediğim gibi 790-1290 arasında kararsızım.Başka marka düşünmüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

790 inanılmaz çirkin abi ya

Güzellik çirkinlik göreceli bir kavram kardeşim.
Bence ikiside güzel.Teknik veriler kafamı karıştıyor sadece.Estetik olarak sıkıntı yok:)
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
büyük cc motorun genel olarak amacı (bana göre) ; özellikle "uzun yol"da daha rahat,konforlu ve hızlı yolculuk etmektir. hem yakıt hem aralarda geçme hem ağırlık olarak küçük cc motorlara göre dezavantajlıdır.

çok fazla uzun yol yapmıyorsanız küçük cc motor her zaman daha fazla işlevsel. hatta bahsi geçen motor 790cc olduğu düşünülürse gayet senede 1-2 kez uzun yol da yapılabilir.

bunu bazı nedenlerden dolayı nc'den cbr250 ye geçmiş biri olarak yazıyorum. büyük cc yine alırmıyım, alırım belki ama uzun yol yapmıyorsam yine gereksiz geliyor. özellike istanbul'da nc çok yormuştu, gereksiz ağır ve deyim yerindeyse motora heder/yazık oluyor.

sadece ikisini derseniz ben 790'ı seçerdim.

ama dediğim gibi motoru "daha çok" uzun yolda kullancaksam 1290 olurdu.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Evet uzun yolda daha rahat olacağı kesin 1290 ın.Ancak daha önceki tüm motorlarımda büyükte olsa küçükte olsa uzun yol yaptım.Büyük motorlarla çok rahat ettim ama küçük motorlar ile ise çok rahatsız olmadım.
Şu anki motorum Ktm 690 Sm ile 3 gün Yunanistan turumda (1800 km) veya 4 günlük çoğunu ormanda sürdüğümüz Yenice-Karabük-Kastamonu-Cide vs turumuzda çok rahat ettim.Özellikle nerdeyse yol dahi olmayan güzergahlarda 1200 lük motorlarıyla gelen arkadaşlarım oldukça zorlanırken ben çok keyifli dakikalar geçirmiştim.

Aslında 1190 ile de heryere gitmiştim düşününce.
Acaba 790 ile bi test sürüşü yaptığım vakit fikrim daha da netleşir mi?

büyük cc motorun genel olarak amacı (bana göre) ; özellikle "uzun yol"da daha rahat,konforlu ve hızlı yolculuk etmektir. hem yakıt hem aralarda geçme hem ağırlık olarak küçük cc motorlara göre dezavantajlıdır.

çok fazla uzun yol yapmıyorsanız küçük cc motor her zaman daha fazla işlevsel. hatta bahsi geçen motor 790cc olduğu düşünülürse gayet senede 1-2 kez uzun yol da yapılabilir.

bunu bazı nedenlerden dolayı nc'den cbr250 ye geçmiş biri olarak yazıyorum. büyük cc yine alırmıyım, alırım belki ama uzun yol yapmıyorsam yine gereksiz geliyor. özellike istanbul'da nc çok yormuştu, gereksiz ağır ve deyim yerindeyse motora heder/yazık oluyor.

sadece ikisini derseniz ben 790'ı seçerdim.

ama dediğim gibi motoru "daha çok" uzun yolda kullancaksam 1290 olurdu.


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------

Evet uzun yolda daha rahat olacağı kesin 1290 ın.Ancak daha önceki tüm motorlarımda büyükte olsa küçükte olsa uzun yol yaptım.Büyük motorlarla çok rahat ettim ama küçük motorlar ile ise çok rahatsız olmadım.
Şu anki motorum Ktm 690 Sm ile 3 gün Yunanistan turumda (1800 km) veya 4 günlük çoğunu ormanda sürdüğümüz Yenice-Karabük-Kastamonu-Cide vs turumuzda çok rahat ettim.Özellikle nerdeyse yol dahi olmayan güzergahlarda 1200 lük motorlarıyla gelen arkadaşlarım oldukça zorlanırken ben çok keyifli dakikalar geçirmiştim.

Aslında 1190 ile de heryere gitmiştim düşününce.
Acaba 790 ile bi test sürüşü yaptığım vakit fikrim daha da netleşir mi?

büyük cc motorun genel olarak amacı (bana göre) ; özellikle "uzun yol"da daha rahat,konforlu ve hızlı yolculuk etmektir. hem yakıt hem aralarda geçme hem ağırlık olarak küçük cc motorlara göre dezavantajlıdır.

çok fazla uzun yol yapmıyorsanız küçük cc motor her zaman daha fazla işlevsel. hatta bahsi geçen motor 790cc olduğu düşünülürse gayet senede 1-2 kez uzun yol da yapılabilir.

bunu bazı nedenlerden dolayı nc'den cbr250 ye geçmiş biri olarak yazıyorum. büyük cc yine alırmıyım, alırım belki ama uzun yol yapmıyorsam yine gereksiz geliyor. özellike istanbul'da nc çok yormuştu, gereksiz ağır ve deyim yerindeyse motora heder/yazık oluyor.

sadece ikisini derseniz ben 790'ı seçerdim.

ama dediğim gibi motoru "daha çok" uzun yolda kullancaksam 1290 olurdu.


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

Kimse beğenmemiş 790 ı estetik olarak.Performansa olumsuz yorum gelmedi ama.

1290 al hocam. 790 akraba evliliği gibi
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
790 cidden hoş görünüyor. Özellikler gayet iyi. En önemlisi şehiriçi ve uzun yolda rahat kullanılabilmesi. Artık avrupalı şehirde ağır motosiklet kullanmak istemiyor. Çok işlevli motosikletlere yöneliyorlar. Bende GS ADV var, cidden şehiriçinde ızdırap oluyor. 1290 çok beğendiğim bi makine olsa da, oyumu 790 dan yana kullanıyorum.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
KTM alacak olan kişi motorun tipine pek takılmaz gibime geliyor. Hep kendine özgü tarzda modelleri olduğundan, kullanıcı kitlesi daha çok amaca yönelik tercihler yapıyor gibi.
Hazır 135 bin lirayı kredi kartına 9 taksitle veriyorlarken yapıştır bence 1290 :) Çok dağ tepe gezeceğim diyorsan zaten 2t bir motosiklet alıp onunla debelenirsin.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
bir önceki mesajda cevabı vermişsin gibi abi.
1190'lar debelenirken ben 690 ile hunharca zevk alıyordum. diyorsun.

Kendimi düşünüyorum, 800 cc cruiser motosiklet var. 300kg'lık makina. Uzun yolda asfalt güzelse değme keyfime.
Şehir içinde de her türlü gidiyorum, kullanıyorum ama, yakıtı olsun, bu kadar cüsseyi A'dan B'ye götürmek olsun, hiç mantıklı gelmiyor.
Gidip geldiğim zaman gücüm üzülüyor(yakıt parası falan değil). Ne gerek vardı kısmına giriyorum.

Geçen köye gittim geldim git gel 100 km. Zevkten dört köşeyim.
Ama şehir içinde in, bin, yatır kaldır zor geliyor bana. Hani ışıklarda beklerken motoruma acıyorum. Eziyet ettiğimi düşünüyorum.

Az çok takip ettiğim birisin, youtube'da da videolarını görmüştüm çok. Genelde dağda bayırda sürüyorsun(videolar öyle). Enduro offroad tarzı takılıyorsun.
Uzun yol? 690 ile 3k km gezmişsin rahattım diyorsun. Makina da yeterli gelmiş.

Ben olsam 790 alırdım be. Tipini anlamam, kişiye göre değişir. Bana da fena gelmedi tipi.
790cc (artık kaçsa) uzun yolda da hiç ezilecek bir motosiklet de değil. Her türlü gidileceğini düşünüyorum 690 gittikten sonra.

Not: enduro'dan anlamam abi, kendimce düşüncelerimi biçtim.


Hayırlı olsun şimdiden.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Evet kesinlikle.Bende yazdıkça ve yorumlar geldikçe 790 ın artılarını daha çok düşünmeye başladım:)

790 cidden hoş görünüyor. Özellikler gayet iyi. En önemlisi şehiriçi ve uzun yolda rahat kullanılabilmesi. Artık avrupalı şehirde ağır motosiklet kullanmak istemiyor. Çok işlevli motosikletlere yöneliyorlar. Bende GS ADV var, cidden şehiriçinde ızdırap oluyor. 1290 çok beğendiğim bi makine olsa da, oyumu 790 dan yana kullanıyorum.


---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

Kesinlikle tip ile alakalı hiç kararsızlığım yok:)Cros kiralayıp hoplayıp zıplıyorum arada o ayrı bir olay zaten.
Peşin alıcam ya limitim yetmez taksite:)

KTM alacak olan kişi motorun tipine pek takılmaz gibime geliyor. Hep kendine özgü tarzda modelleri olduğundan, kullanıcı kitlesi daha çok amaca yönelik tercihler yapıyor gibi.
Hazır 135 bin lirayı kredi kartına 9 taksitle veriyorlarken yapıştır bence 1290 :) Çok dağ tepe gezeceğim diyorsan zaten 2t bir motosiklet alıp onunla debelenirsin.
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba arkadaşlar,

Bu kış için Ktm 1290 Adv S modelini almaya karar vermiştim.Sanırım Temmuz ayı filandı.
Daha önce ilk çıktığı vakit olan 2013 yılında 1190 Adv modelini almıştım.Çok severek kullandığım bir motordu.Şehir içinde de arazide de her yolun üstesinden geliyordu.

Neyse asıl soru şu.790 Adv nin artık resmen tanıtılması kafamı karıştırdı.
1290 ne kadar iyi motor olsada ağırlık farkı mevcut.Gereksiz güçlü de olabilir.
790 Adv bence optimum olarak her ihtiyaca cvp verebilecek bir motor.Yeterince güçlü hafif vs.
Fiyat olarak ta daha uygun olacaktır.Ancak henüz ortalarda görünmüyor.

Bir kararsızlık söz konusu.

Ne almalıyım acaba?
1290 ilanda almayı düşündüğüm şu motor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-arti-grup-tan-2018-ktm-1290-super-adv-s-kredi-kartina-9-taksit-616614515/detay

Not:Başka marka veya model önermeyin lütfen.Şimdiye kadar yaklaşık 15 adet Ktm motoruna sahip oldum.Aralarda farklı markalar oldu ama bu kararsızlığım sadece 790&1290 arasında.

Teşekkürler,

Bayii bizim mahallede ki bayiiymiş. Bu motoru alacaksanız ve bayii sahibini tanımıyorsanız isterseniz araya aracı falan sokmaya çalışalım. Karar verdikten sonra özelden mesaj atın bende tanıyan birilerini soruşturayım sizin için en uygun fiyatı çıkarttırmaya çalışalım. Bahsettiğiniz iki motorun da özelliklerini bilmiyorum sadece bu konuda yardımcı olabilirim.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Evet videolarımda göründüğü gibi araziye çok giriyorum.Ve galiba ağır motordan bıkmışım sanırım.Sadece gönülde kalmış bir heves sanırım.Ama mantığıma çok yatmıyor.
790 rakamları oldukça iyi 180 kg civarı ağırlık ve 95 beygir güç söz konusu.
1290 220 kg civarı ve 160 beygir ile aklı alıyor tabi:)

bir önceki mesajda cevabı vermişsin gibi abi.
1190'lar debelenirken ben 690 ile hunharca zevk alıyordum. diyorsun.

Kendimi düşünüyorum, 800 cc cruiser motosiklet var. 300kg'lık makina. Uzun yolda asfalt güzelse değme keyfime.
Şehir içinde de her türlü gidiyorum, kullanıyorum ama, yakıtı olsun, bu kadar cüsseyi A'dan B'ye götürmek olsun, hiç mantıklı gelmiyor.
Gidip geldiğim zaman gücüm üzülüyor(yakıt parası falan değil). Ne gerek vardı kısmına giriyorum.

Geçen köye gittim geldim git gel 100 km. Zevkten dört köşeyim.
Ama şehir içinde in, bin, yatır kaldır zor geliyor bana. Hani ışıklarda beklerken motoruma acıyorum. Eziyet ettiğimi düşünüyorum.

Az çok takip ettiğim birisin, youtube'da da videolarını görmüştüm çok. Genelde dağda bayırda sürüyorsun(videolar öyle). Enduro offroad tarzı takılıyorsun.
Uzun yol? 690 ile 3k km gezmişsin rahattım diyorsun. Makina da yeterli gelmiş.

Ben olsam 790 alırdım be. Tipini anlamam, kişiye göre değişir. Bana da fena gelmedi tipi.
790cc (artık kaçsa) uzun yolda da hiç ezilecek bir motosiklet de değil. Her türlü gidileceğini düşünüyorum 690 gittikten sonra.

Not: enduro'dan anlamam abi, kendimce düşüncelerimi biçtim.


Hayırlı olsun şimdiden.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Gerçekten zor tercih. Biraz inceledim de Ktm 1290 Adv S modelinin kuru ağırlığı 215 kg diyor. Aslında cüsseli durduğu kadar ağır bir motor değilmiş. Nc750x'den bile hafif.

790 hakkında net bilgi bulamadım ancak çok daha hafif olacağı aşikar.

Seçim için tek soru belirleyici olur diye düşünüyorum; motoru (en fazla) nerede süreceksin ??

Daha çok toz toprak, dağ bayır çamur demeden yardıracağım, şehir içi de kullanacağım, daha kıvrak olmalı diyorsan 790 adv elbet çok mantıklı bir tercih olur. 790cc motor hem şehir içi hem şehir dışı hemde arazi şartlarında yeterli gücü sunar.

Ancak haftasonları o şehir senin bu şehir benim gezerim, toprak yola arada sırada girsem yeter, şehir içi de kullanmaya 2. bir ufak motorum zaten var, şöyle heybetli ve güçlü bir motorum olsun dersen tartışmasız Ktm 1290 Adv S doğru tercih. Yüksek cc motorun uzun yolda süzülmesi çok ayrı bir keyif.

Şimdiden hayırlı olsun, iki motor da lokum gibi :p Güllü mü olsun limonlu mu tercihi kadar zor bir tercih.
Hangisini canın çekiyorsa en güzeli odur der geçerim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Net bir karar verdiğimde eğer 1290 olursa alacağım motor sadece kafamda birkaç motor belirleyip iyi bir teklif vermelerini bir kere söyleyeceğim.Hangi motor için mantıklı iyi bir teklif alırsam onu satın alacağım.Karar verirsem irtibata geçeceğim.Çok teşekkürler:)

Bayii bizim mahallede ki bayiiymiş. Bu motoru alacaksanız ve bayii sahibini tanımıyorsanız isterseniz araya aracı falan sokmaya çalışalım. Karar verdikten sonra özelden mesaj atın bende tanıyan birilerini soruşturayım sizin için en uygun fiyatı çıkarttırmaya çalışalım. Bahsettiğiniz iki motorun da özelliklerini bilmiyorum sadece bu konuda yardımcı olabilirim.
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Net bir karar verdiğimde eğer 1290 olursa alacağım motor sadece kafamda birkaç motor belirleyip iyi bir teklif vermelerini bir kere söyleyeceğim.Hangi motor için mantıklı iyi bir teklif alırsam onu satın alacağım.Karar verirsem irtibata geçeceğim.Çok teşekkürler:)

Rica ederim dediğim gibi dediğiniz motorları bilemediğim için tek yardımcı olabileceğim konu bu :) Şimdiden hakkınızda hayırlısı olsun. Gerçi konuşmanızdan ben neye yakın olduğunuzu az çok tahmin ettim :)
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Evet çok zor bir tercih.Birbirinden çok uzak olmadan kendilerinin çok güçlü olduğu yönleri var.
Uzun yolda çok yapıyorum,şehir içinde günlükte kullanıyorum.Arazi orman yayla ne varsa da giriyorum valla:)

Aslında 2 motor almak lazım çok net:D

Gerçekten zor tercih. Biraz inceledim de Ktm 1290 Adv S modelinin kuru ağırlığı 215 kg diyor. Aslında cüsseli durduğu kadar ağır bir motor değilmiş. Nc750x'den bile hafif.

790 hakkında net bilgi bulamadım ancak çok daha hafif olacağı aşikar.

Seçim için tek soru belirleyici olur diye düşünüyorum; motoru (en fazla) nerede süreceksin ??

Daha çok toz toprak, dağ bayır çamur demeden yardıracağım, şehir içi de kullanacağım, daha kıvrak olmalı diyorsan 790 adv elbet çok mantıklı bir tercih olur. 790cc motor hem şehir içi hem şehir dışı hemde arazi şartlarında yeterli gücü sunar.

Ancak haftasonları o şehir senin bu şehir benim gezerim, toprak yola arada sırada girsem yeter, şehir içi de kullanmaya 2. bir ufak motorum zaten var, şöyle heybetli ve güçlü bir motorum olsun dersen tartışmasız Ktm 1290 Adv S doğru tercih. Yüksek cc motorun uzun yolda süzülmesi çok ayrı bir keyif.

Şimdiden hayırlı olsun, iki motor da lokum gibi :p Güllü mü olsun limonlu mu tercihi kadar zor bir tercih.
Hangisini canın çekiyorsa en güzeli odur der geçerim :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
bence pek arada kalıncak bir şey yok 790 tam arazi dağ bayır hoplama zıplama için yapılmış bir motor uzun yol dert olur onla.. 1290 hem dağa hem bayıra hemde asfalta gelir güzel uzun yolda yapılır sele yapısından belli..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
790 serisinin hiç birinin tipini beğenmedim sanırım beğenende çıkmaz.gerçekten kötü tasarımlar 1290 yanında harbiden eldivenle sevilmez.tabi fiyatlar ve kategori alakasız seviyelerde.kimse git 790 al demez heralde ama 1290 da arazide ağlar
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
Sizin yorumlardan anladığım kadarıyla 790 tam size göre.
Biraz çirkin gibi gözuksede bence cok sirin bi makina ve her yolda kesinlikle hakkını vericek bir alet.
Hiç düsünmeden 790 derim..👍
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst