Güney İlleri Hem Turizm Hem Motosiklet Cenneti

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
grupride.jpg
Şehirlerdeki trafik sıkışıklığı, park sorununun olmaması, hesaplı yakıt tüketimi ve hobi gibi etkenler, Türkiye’de insanların motosiklete olan talebini artırıyor.

Nisan sonu itibarıyla Türkiye’de, otomobilden sonra trafikte en fazla bulunan araç türü motosiklet oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, bu yıl Nisan ayı sonu itibarıyla 12 milyon 453 bin 554 adet olan toplam taşıtın 6 milyon 236 bin 903 adedini otomobiller oluşturdu. Taşıt sayısı açısından otomobilleri, 1 milyon 866 bin 279 adetle motosiklet takip etti.Söz konusu dönem sonu itibarıyla Türkiye’de trafikte 1 milyon 756 bin 207 adet kamyonet (arazi taşıtı dahil), 1 milyon 302 bin 95 adet traktör, 714 bin 919 adet kamyon, 362 bin 378 adet minibüs, 179 bin 163 adet otobüs ve 35 bin 610 adet de özel amaçlı taşıt bulunuyor.

ANTALYA’DA YÜZDE 31: Türkiye’nin turizm cenneti Antalya, 176 bin 942 adet ile trafiğinde en fazla motosikleti barındıran il oldu. Antalya’da toplam araç sayısı 571 bin 747 adet olurken, bu araçların 237 bin 718’ini otomobil, 176 bin 942’sini ise motosiklet oluşturdu. Buna göre, Antalya’da bulunan toplam araç sayısının yüzde 41,5’i otomobil, yüzde 30,9’u da motosiklet oldu. Türkiye’de en fazla motosikletin kullanıldığı Antalya’yı, 131 bin 999 adet ile İzmir ve 117 bin 506 adet ile de Manisa izledi. Bu yılın Nisan ayı sonu itibarıyla İzmir’deki toplam araç sayısı 829 bin 235 adet, otomobil sayısı ise 442 bin 327 adet, Manisa’daki toplam araç sayısı 337 bin 20 adet, otomobil sayısı da 99 bin 67 adet. Bu rakamlara göre İzmir’deki toplam araç içinde otomobilin payı yüzde 53,3, motosikletin yüzde 15,9, Manisa’da ise otomobilin payı yüzde 29,4, motosikletin de yüzde 34,9 oldu.

ARDAHAN’DA 77 MOTOSİKLET: Öte yandan, motosiklet sayısı en az il ise 77 adet ile Ardahan. Ardahan’da toplam araç sayısı 7 bin 591 adet olurken, otomobil sayısı 1.720 adet olarak hesaplandı. Motosiklet sayısı en az olan il Ardahan’ı, 165 adet motosiklet ile Hakkari ve 170 adet ile Bitlis izledi. Nisan ayı sonu itibarıyla Bitlis’te toplam 11 bin 646 adet, Hakkari’de de 5 bin 845 adet taşıt, Bitlis’te 4 bin 910 adet, Hakkari’de de 2 bin 337 adet otomobil bulunuyor.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
1,922
vallah çok doğru erhancım alanya ufak motorda olsa motor kaynıyor birkaç büyük motor hariç:)
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Tabii iyi mi kötü mü orası tartışılır.. Kafasında kask yok, ayağında terlik ve şort motora biniyorlar.. Ondan sonra kaza yapıp ölüyorlar ve motor tehlikeli araç konumuna geliyor.. Kızlar etekle biniyor, motorların çoğu çinli üstelik.. Şimdi iyi mi kötü mü birisi bana söylesin ? Biz gerçek motorcular ne zor durumlara maruz bırakılıyoruz...
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
Bu arada ilçe olmasına rağmen memleketim SİLİFKE' yi unutmayalım derim.:rendeer:

100.000 nüfusu ile ciddi motosiklet kullanımı var.:cat:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
ben ce de öLe :) ALanya da okuyan bi arkadaşım war :) motor lar arabalardan fzla dedi :cherry:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Skullhunter
Şehirlerdeki trafik sıkışıklığı, park sorununun olmaması, hesaplı yakıt tüketimi ve hobi gibi etkenler,

Bu yazıyı yazan adamın motosiketlerin yakıt tüketimleri hakkındaki bilgisi koskoca bir "SIIIIIFIIRRRRR"

Eklenen resimlerdeki tüm motorlar 600 cc üzeride fakat halaa hesaplı yakıt tüketimi 'den bahsediliyor.

er6n bilindigi gibi 2 silindir ve enjeksiyonlu bir motor. ve 600cc kategorisinde nerdeyse en az yakan motor olarak biliniyor. ve forumda er6n kullanıcıları km'de 160 kr. yaktıgın söyliyor. geçenlerde 2007 model dizel ford focus kullanıcısı km de 160 kr yaktıgını söylüyordu . yani 1.6 dizel bir araba ile çift silinidir enjeksiyonlu bir motorun yakıtı aynı.
600cc sıralı 4 silinirdir bir motorun yakıtı ise 1.6 benzinli arabanın yakıtı ile nerdeyse aynı. hele birde gaza asıldıkları zaman motor resmen yakıtı içiyorrrr.

böyle bir ortamda motor hakkında bilgisi olmayan yazarlarımız hesaplı yakıt tüketimi diyebiliyor. bence yazılarını yazarken 250cc ve altında "hesaplı yakıt tüketimi" demeleri gerekiyor.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu resim. !!!! ????

grupride.jpg


Pek güney illerinde çekilmişe benzemiyor.
En azından Türkiye'nin güney illerinde değil.:)

Asparagas kokusu geldi.:p
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Hehe görende Antalya'da büyük motor kaynıyor sanacak ;) Ortalık çin malı 50/100 cc motorlarla kaynıyor..
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
616
Tabii iyi mi kötü mü orası tartışılır.. Kafasında kask yok, ayağında terlik ve şort motora biniyorlar.. Ondan sonra kaza yapıp ölüyorlar ve motor tehlikeli araç konumuna geliyor.. Kızlar etekle biniyor, motorların çoğu çinli üstelik.. Şimdi iyi mi kötü mü birisi bana söylesin ? Biz gerçek motorcular ne zor durumlara maruz bırakılıyoruz...

Ne de güzel söyledin dishy..:cat:
Paylaşımın için teşekkürler istatistikler ilgi çekici Skullhunter.:rendeer:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Bir an için hiç kimse fark etmeyecek sandım :cherry: :mrgreen:

::thanks: ::thanks:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
50 cc 100 cc sonuçta hepsi ikiteker :) Buralarda onlar da yok :mrgreen:
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Ben de Antalyaya gidince motosiklet oranı %31,001 olur heralde :p
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
Hehe görende Antalya'da büyük motor kaynıyor sanacak ;) Ortalık çin malı 50/100 cc motorlarla kaynıyor..

sen böyle demişsin ama ben adanada bir hayli büyük motor görmeye başladım.gerçekten çok arttı.
eskiden resimlerde görürdük sadece.goldwing hondadan tutunda ne ararsanız var.
tabi herkesin internet ortamı paylaşım zevki yok:)
 
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
423
. Motosiklet sayısı en az olan il Ardahan’ı, 165 adet motosiklet ile Hakkari ve [B]170 adet ile Bitlis izledi[/B]. Nisan ayı sonu itibarıyla Bitlis’te toplam 11 bin 646 adet, Hakkari’de de 5 bin 845 adet taşıt, Bitlis’te 4 bin 910 adet, Hakkari’de de 2 bin 337 adet otomobil bulunuyor.[/QUOTE]

o bişey mi bu 170 tane motor kullanan arkadaşlar içinde full koruma motor kullanan bitek ben varım .... A2 ehliyeti olanlar ise benle beraber 2 kişi motorcu olarak tarif edebileceğim bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar adam var ve hemen hemen hepsi eğitimsiz .... verdiğim selamı almaya tenezzül etmeyen ayılar var içlerinde neyse :cat:​
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
259
... mobletleri motordan saymamışlar gabaa yoksa benim memleketim adanada her hanede en az 2 tane war hatta öyleki köylü kızları bile ayağında şalvarı basında örtüsüyle mobletine atlar tarlaya , bahçeye çalışmaya giderler hergün...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
240
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tabii iyi mi kötü mü orası tartışılır.. Kafasında kask yok, ayağında terlik ve şort motora biniyorlar.. Ondan sonra kaza yapıp ölüyorlar ve motor tehlikeli araç konumuna geliyor.. Kızlar etekle biniyor, motorların çoğu çinli üstelik.. Şimdi iyi mi kötü mü birisi bana söylesin ? Biz gerçek motorcular ne zor durumlara maruz bırakılıyoruz...


koruma takmak, japon motosiklet kullanmak, kaza yapmamak, ölmemek

yukardakiler midir gerçek motorcu nun anlamı?
 
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
deneme...

koruma takmak, japon motosiklet kullanmak, kaza yapmamak, ölmemek

yukardakiler midir gerçek motorcu nun anlamı?

varolmanın amacı önce hayatta kalmak, sonra daha iyi bir hayat yaşamaksa eğer; bence anlam doğru. kabul ediyorum, motosiklet zevkinin ccsi, uyruğu, tarzı olmaz ama ben şahsen motosikleti önce bir hobi, bir spor, bir hayat tarzı, sonra bir ihtiyaç olarak algılıyorum. tamam biliyorum, herkesin imkanları bir değil ama koruma takmayıp da bir kaza ya da riskli bir durum yaşandıktan sonra; vay efendim trafikte kaale alınmıyoruz da, otomobillerin, kamyonların bize saygısı yok da falan filan, bunlar hep yalan... senin önce kendine saygın var mı, yaptığın iş bu kadar basit mi? iki tekerleğin üzerinde en az 90-100 km süratle taşıdığın şey senin canın. tamam olabilir, japon marka alma da çinli al, shoei kask alma da daha ekonomik birşey al...Lafım, motosikletin üzerinde don terlik gezip önce canını, sonra diğer motosikletçileri umursamayanlara...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst