GÜMRÜK VERGİSİ MOTOSİKLET

Katılım
29 Tem 2023
Mesajlar
70
Herkese selam arkadaşlar 1000 dolarlık scooterin vergisi 5000 dolar olcakmış doğrumu bu racing motorlarada %10 dışında gümrük zamı gelcekmi Mesela R125 falan bilgi verebilir misiniz?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
Bütün motosiklet sayfaları paylaşıyor.

Örnek olarak;

Giriş bedeli 1k Dolar 36 bin tl olan motorun vergi matrahı 4k dolar olacak 144 bin tl. 36 binlik motora toplam zart zurt giriş fiyatı 187400 olacakmış.


Benzer durumda da girişi 3.5k 126 bin tl olan motorun satış fiyatı 412k olacak.

Dogrulugunu tam bilmiyorum ancak herkes paylaştıgına göre vardır bir dogruluk payı.

Kabaca düşünürsek 180 bin tl'e aldıgımız motor sadece vergilerle 250k ı gecmiş olacak su an.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
Vay arkadaş bu neymiş ya. Sukuterlere motor hacmine bakmaksızın 4000 dlar mi koymuşlar ?
Motorcu muhabbeti burada anlatmış.
İncelemek isteyenler için Bu kullandığı sayfa.
Bu da tebliğin yayınlandığı resmi gazete.
4000 dolar biraz abartı geldiği için Şurada Japonyadan gelen sukuterler için çıkan vergiyi hesaplamaya çalıştım ama, olmadı. Çok ta anladığım konular değil zaten.
Takipteyim.

eleman baya detaylı açıklamış; eğer tüm datalar doğru ise 2025 ortasında 250cc motorlar bile 100k civarı artış yapacak.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
Dünden beri yine Whatsapp gruplarında ortalık kaynayıp duruyor. Gelen şeyin gümrükteki adı "gözetim"
Kabaca özeti şu:

Sen çok ucuz bir mal ithal ettiğin zaman, benim yerli üretim bununla başa çıkmakta zorlanıyor. Ben de bu yerli üreticiyi korumak için gözetim bedeli uyguluyorum, yani bir minimum bedel kabul ediyorum. Sen istersen $1000'e getir, ben $4000 kabul ederek vergi alıyorum gibi.

Eğer motosiklet 125-250cc arası ise gözetim bedeli $4000. Yani bu motosiklet Türkiye'ye $2500 fiyatla geldiyse dahi, ben bunu $4000 olarak kabul eder ve vergilerini onun üzerinden hesaplarım.
Eğer motosiklet 250-500cc arasında ise $5000 olarak hesaplarım.
Eğer 800cc üstündeyse de $10.000 olarak hesaplarım.
(Kategorilere üstün körü baktım mevzuattan resmi gazeteden bakılır)

Örneğin bir scooterımız var 200cc, bunun Türkiye'ye geliş fiyatı $2500 idi.
Bunun üzerinden menşeine göre %6 + %30GV %8 ÖTV ve onun üzerine %20 KDV eklenerek ithal ediliyordu.
Artık ürünün bedeli olan $2500'ün gümrük vergisi ve ötv hesaplanmayacak, $5000'miş gibi oluşacak vergiler.

Kitaba göre düşündüğümüzde ülkenin yerli üreticisini korumak için kullanılabilecek, yerine göre faydalı olabilecek bir enstrümandır.
Bizimkilerin neden kullandığı malum.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
214
Gideyimde elimi vicdanıma koyup gerçekten uyguna koyduğum halde ısrarla saçma sapan gelen tekliflere inat sarı sitedeki ilanıma bir 30 k ekleyeyim. Bize iyilik yaramaz.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
Cidden mantıgını anlamıyorum.

Ülkede üretimi olan malzeme yurtdışından ucuza geliyorsa fiyatı türkiyedeki limite çekilecek. O zaman tr üretimli ürün yurtdısında nasıl daha ucuz oluyor?

Muadil olayı da varmış galiba, X markasının parçası yurtdısından geliyor ama burada Y markasının benzer muadil parçası daha pahalı ise yine Y 'ye göre hesaplanıyor. Aynı ürün tr'de yerli üretim iken yurtdışından gelen malzemeden nasıl ucuz oluyor?

Bakın bu net ekonomi yönetememektir. Yerli üretimi destek değil; yerli üretimden aşırı kar eden insanlara destektir. Ben mesela korumalı eldiven alıyorum türkiyede 10 bin lira yurt dışında 3 bin lira diyelim. Arkadaş yurtdışındaki malzeme gelirken vergi ekliyorsun kargo ekliyorsun , nasıl daha ucuz olabiliyor? Önce yerli üreticiyi hizaya sokmak lazım.


Motor olayı zaten kargaşa; %400 vergiden falan bahsediyoruz şu an ortalama.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
Cidden mantıgını anlamıyorum.

Ülkede üretimi olan malzeme yurtdışından ucuza geliyorsa fiyatı türkiyedeki limite çekilecek. O zaman tr üretimli ürün yurtdısında nasıl daha ucuz oluyor?
Abi teorik olarak yerinde olabilecek bir uygulama.

Sen yerli üretici olarak motorunu $5000'e mal edip satabiliyorsun. Ama üretim üssü olmuş ülkeler hacimlerinden ve tabii başka sebeplerden ötürü bu motoru $3000'e Türkiye'ye sokabiliyorlar. İthal olanın fiyat avantajını kırdığın zaman, ya denk fiyata geliyorlar ya ithal biraz pahalı oluyor ya da daha ucuz kalsa bile aradaki fark azalıyor, insanlar da yerli olanı daha fazla tercih etme eğilimine giriliyor.

İşin aslı tabii sonradan söylediğin.
Şu an bütün tuşlara kafalarına göre basıyorlar öyle böyle değil. Bizim çocukken atari salonlarında Haggard dediğimiz Final Fight 2 vardı ya (adını da şimdi yazmak için googlelayınca buldum, ben de Haggard biliyordum sadece :D) Onda üç tuşa birden basınca özel hareket çekerdi. Aha o kafa.
Sanki Türkiye'de gerçek bir yerli motosiklet üreticisi var da onu koruyorsun. Fasa fiso. Çok büyüyen bir küçük cc motosiklet satışı vardı, hem bunu azaltmak hem de buradan para toplamak için yapılan bir şey.

800cc üstüne $10k demişler.. =))
Hornet 1000 zaten gelmiyormuş ama gelecek olsa buradan gol yiyecekti, adamlar neredeyse 600cc parasına 1000cc motor satıyorlar..
Türkiye: Hold my beer..
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
Abi teorik olarak yerinde olabilecek bir uygulama.

Sen yerli üretici olarak motorunu $5000'e mal edip satabiliyorsun. Ama üretim üssü olmuş ülkeler hacimlerinden ve tabii başka sebeplerden ötürü bu motoru $3000'e Türkiye'ye sokabiliyorlar. İthal olanın fiyat avantajını kırdığın zaman, ya denk fiyata geliyorlar ya ithal biraz pahalı oluyor ya da daha ucuz kalsa bile aradaki fark azalıyor, insanlar da yerli olanı daha fazla tercih etme eğilimine giriliyor.

İşin aslı tabii sonradan söylediğin.
Şu an bütün tuşlara kafalarına göre basıyorlar öyle böyle değil. Bizim çocukken atari salonlarında Haggard dediğimiz Final Fight 2 vardı ya (adını da şimdi yazmak için googlelayınca buldum, ben de Haggard biliyordum sadece :D) Onda üç tuşa birden basınca özel hareket çekerdi. Aha o kafa.
Sanki Türkiye'de gerçek bir yerli motosiklet üreticisi var da onu koruyorsun. Fasa fiso. Çok büyüyen bir küçük cc motosiklet satışı vardı, hem bunu azaltmak hem de buradan para toplamak için yapılan bir şey.

800cc üstüne $10k demişler.. =))
Hornet 1000 zaten gelmiyormuş ama gelecek olsa buradan gol yiyecekti, adamlar neredeyse 600cc parasına 1000cc motor satıyorlar..
Türkiye: Hold my beer..

Burada 2 noktada ayrılıyor aslında dedikleri. Birincisi sallıyorum Mahmut firması burada lastik üretiyor. TR satış fiyatı 5 bin lira.
Mahmut firması aynı ürünü yurtdışına satıyor, sen yurtdışından getirttiğinde 3 bin lira. Firma aynı, maliyet aynı. Burada Mahmut firması - Bize Ulaşım Noktası arasında TR 'de ciddi kar eden sömüren birileri var.

Diğer kısım da Mahmut firması 5 bin liraya satıyor, yurtdışınca Coni firmasından getirttiğinde 3 bin liraya geliyor. Şimdi Bu Coni firması yrtdışında bir yatırım yaptı, belki şartları daha kolay oldugundan düşük maliyet ediyor. Ancak yurtdışı gümrük vergileri zaten %60'lara kadar cıkıyor ee bi de kargosu var. yani Coni'nin lastik maliyeti max bin tl oluyor.

Eğer yerli üretici zaten bu maliyetin 3-4 katına üretip bu işi beceremiyorsa bizim suçumuz ne? Demek ki o malın tr üretim şekli başarılı bir girişim süreci değil. Faturayı neden ben ödüyorum?

Hepsini geçtim global pazardan faydalanmak insani bir haktır, bizim gibi hepimizin yoksulluk sınırının altında yaşayan insanlar birşeyleri dip fiyattan almaya çalışır. Rusyanın saglıksız diye almadıgı domatesleri ucuz diye iç pazarda satıyorlar, bizde fukaralıktan yiyoruz. benim canım daha mı değersiz? Yoo.

O zaman yerli üreticinin zengin olmaya calışması / başarısız bir girişim ile piyasaya etik ve mantıklı fiyat verememesinin cezası bende olmamalı. umrumda olmaz.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
Abi şimdi zaten bu tür gözetim uygulamaları liberal ekonomi anlayışına ters.
Ama liberal ekonomiyi ballandıran merkez ülkelerin anlattığı kadar pembe değil dünya. hiçbir gelişmiş ülke liberal ekonomik ilkelere sarılarak gelişmedi. =)

Yerli üretici başaramıyorsa suçumuz ne? Aynı pasaportu taşımak =)
Ülke için önem arz eden büyük bir sektördür, ihracatımız da vardır üreticileri korumamız gerekiyordur.. esasen yapılması gereken bu üreticilere belirli teşvikler sunup gelişmelerini sağlamak olmalı ama uygulanabilecek yöntemlerden biri de diğerlerinin işini zorlaştırmak olabilir - bu da işte gözetim, antidamping gibi uygulamalarla yapılır. sorun bizde zaten böyle bir üretici olmaması =)

lastikle ilgili söylediğin ilk konunun kanlı canlı örneği Anlaş.
quickshifterofficial yapmıştı bununla ilgili video bildiğim kadarıyla. Adamların burada ürettikleri lastiği burada sattıkları fiyat, ingiltere'de sattıkları fiyatın 1,5 katı gibi bişeydi (oranı biraz salladım şu an)
Bu doğrudan Anlas'ın Türkiye'de ithal mallarla rekabetteyim yüksek karla satarım demesinden ibaret, başka hiç bir şey değil. O fiyata İngiltere'de satamaz çünkü kimse almaz o zaman.

baktım videoya:
Türkiye'deki set o zaman 9800 TL, İngiltere'deki satışı ki kendisi değil bir sürü bağımsız lastik satıcısı sitenin fiyatı 7500-7700TL ciarında.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
890
Bu Allahın belaları özellikle piyanocu daha 2025 liste fiyatlarını çıkarmadı. 1-2 turda orda bindirirler. Allah belalarını versin ya topunun.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
700
Bu hesaplama ile en düşük hacimli motosikletin vergisi 125 bin lira oluyor üstüne birde motosikletin fiyatı eklendiğinde vay ki vay.... 252-380 cc de vergi 243 bin oluyor... Sağlıklı yaşam için yürüyüş ve bisiklet öneriliyor... :)
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
254
Konu hakkında net bilgi var mı? Bu uygulanmaya başladı mı? Nette dolaşan bilgilerde yerli üretim bu duruma dahil olmayacakmış gibi anlatılıypr bir detay var mı? Yerli üretim motorlar hangileri ben hepsini çinl biliyorum. İvilini civili bilen anlatabilir mi? Tam motor alacaktık yahu!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst