eğer gerçekten grip iseniz (ki genelde soğuk algınlığı ve nezle grip zannedilir), kuru soğanın suyunu sıkarak 1 çay bardağı soğan suyunu bir tatlı kaşığı balla karıştırıp günde 2-3 defa içmek iyi gelir veya 1 bardak kaynar suya 1 çay kaşığı zencefil koyarak 10 dak. bekletilip günde 3 bardak içerseniz iyi gelecektir. ancak titreme, ateş, kaslarda ağrı, ağızda ve boğazda kuruluk, baş ağrısı, öksürük ve yataktan kalkamama gibi durumlar yoksa muhtemelen grip değilsiniz. nezle olmuş ya da soğuk almışsınızdır. nezle iseniz yarım litre kaynar suya 10 gr parçalanmış kuru incir 10 gr kuru üzüm konularak 30 dak. bekletilir ve nezle başlangıcında bir günde bitirilir ya da bir bardak kaynar suya bir çay kaşığı tarçın konarak 10 dak. bekletilir ve günde 2-3 bardak içilir (günlük hazırlanmalıdır). soğuk almışsanız kabuk tarçını çay gibi kaynatarak günde 3-4 bardak içmeniz iyi gelir. GEÇMİŞ OLSUN.