grafik tasarımcı varmı??

Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
228
aranızda istanbulda yaşayıpta reklam şirketlerinde filan tasarımcılık gibi bi iş yapanınız varsa lutfen burdayım desin... sadece bi kaç şey sormak istiyorum.. cunku bende ilerde bu işi yapmak istiyorum..saygılar :bounce:
 
Katılım
10 Nis 2005
Mesajlar
175
Mesajı bugün gördüm, bilgim dahilinde cevap vermeye çalışayım.
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
228
ilginize teşekkürler arkadaşlar,ben kendimi şöyle tanıtayım size.. ilk başta..sizden öğrenmek istediğim işle ilgili teknik detaylar değil çunku henuz bir grafik tasarımcı değilim:salut: olma yolunda ilerliyorum naçizhane cabalarımla
daha önce alakasız işler yaptım (özel şöförlük,kasiyerlik gibi) askerlik olayınıda halledip geldim ama sorun şu ki teknoloji aşığıyım:) ve insan sevdiği bi işi yaparsa ancak mutlu olabilir bence,ve bende reklam sektörüne ve görsel şeylere ilgi duyuyorum bu düşüncelerle ank da iyi, duyulmuş bi kursun grafik tasarım bölümüne kayıt oldum(photoshop,coreldraw,freehand quarkekspress öğreneceğiz) kurs sonunda (bu kursun istanbul merkezi taksimde) bana ist da staj imkanı sözü verildi.."ist da ps bilenlere çok ihtiyaç oluyormuş dediler yani garanti şekli"
sabrınıza sığınarak;1.sizce gercekten staj sansım olurmu??olursa stajdan kasıt tam olarak nedir?:pale: sorry gercekten yabancıyım bu sektöre..2.siz işinizden memnunmusunuz? sevdiğiniz yada sevmediğiniz yönleri neler? 3.en önemli ve son soru sizce universite ilgili bölüm mezunu değilde, benim gibi lise mezunu ve sertifikalı birisinin iş bulma şansı nedir?
sabrınıza teşekkürler arkadaşlar cevaplarınızı merakla bekliyorum..bir garibin bilgi açlığını gidereceksiniz
sevgili ylmzzz,metalide sonra rahatsız ederim artık :cat:
 
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
520
adosonic' Alıntı:
ilginize teşekkürler arkadaşlar,ben kendimi şöyle tanıtayım size.. ilk başta..sizden öğrenmek istediğim işle ilgili teknik detaylar değil çunku henuz bir grafik tasarımcı değilim:salut: olma yolunda ilerliyorum naçizhane cabalarımla
daha önce alakasız işler yaptım (özel şöförlük,kasiyerlik gibi) askerlik olayınıda halledip geldim ama sorun şu ki teknoloji aşığıyım:) ve insan sevdiği bi işi yaparsa ancak mutlu olabilir bence,ve bende reklam sektörüne ve görsel şeylere ilgi duyuyorum bu düşüncelerle ank da iyi, duyulmuş bi kursun grafik tasarım bölümüne kayıt oldum(photoshop,coreldraw,freehand quarkekspress öğreneceğiz) kurs sonunda (bu kursun istanbul merkezi taksimde) bana ist da staj imkanı sözü verildi.."ist da ps bilenlere çok ihtiyaç oluyormuş dediler yani garanti şekli"
sabrınıza sığınarak;1.sizce gercekten staj sansım olurmu??olursa stajdan kasıt tam olarak nedir?:pale: sorry gercekten yabancıyım bu sektöre..2.siz işinizden memnunmusunuz? sevdiğiniz yada sevmediğiniz yönleri neler? 3.en önemli ve son soru sizce universite ilgili bölüm mezunu değilde, benim gibi lise mezunu ve sertifikalı birisinin iş bulma şansı nedir?
sabrınıza teşekkürler arkadaşlar cevaplarınızı merakla bekliyorum..bir garibin bilgi açlığını gidereceksiniz
sevgili ylmzzz,metalide sonra rahatsız ederim artık :cat:
dostum ben tam 1983 den bu yaan grafikle uğraşıyorum ve alaylıyım :)yani mektebini okumadım ama kişisel çaban çok önemli.benim web sayfamı incele ve istersen müsait zamanlarda san hertürlü bilgi ve desteği veririm www.yusufpehlivan.com msn [email protected]
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
228
yusuf abi teşekkürler..uygun zamanımda daha da inceleyeceğim ama sırf "handecim" in camla yapılan tasarımı bile benim daha ne kadar öğrenmem gereken sey olduğunu gösteriyor:mrgreen: saygılar..
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Grafik tasarımcılığı tamamen kişinin yaratıcılığına bağlıdır. Ha birde fotoğrafcıda vesikalıklara blur çekerek "ben grafikerim" diye gezenler var :). Tamam grafiker maaşı alıyorsun ama grafiker değilsin. Ayrıca gördüğün kurstan Türkiye şartlarında yararlanabileceğin programlar sadece CroelDraw ve PhotoShopv gibime geliyor. İşini alyıkıyla yaprsan iyi para kazanırsın ve zevkli bir iştir ...
 
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
130
MeTaL' Alıntı:
Grafik tasarımcılığı tamamen kişinin yaratıcılığına bağlıdır. Ha birde fotoğrafcıda vesikalıklara blur çekerek "ben grafikerim" diye gezenler var :). Tamam grafiker maaşı alıyorsun ama grafiker değilsin. Ayrıca gördüğün kurstan Türkiye şartlarında yararlanabileceğin programlar sadece CroelDraw ve PhotoShopv gibime geliyor. İşini alyıkıyla yaprsan iyi para kazanırsın ve zevkli bir iştir ...


Bir eklemede ben yapayım, CorelDraw pc tabanlı grafik tasarımcıların daha sıcak baktığı ve benimde beğenerek kullandığım bir yazılımdır.. (Mac versiyonuda var). Buna yakın olan Freehand ise Mac tabanlı kullanıcıların daha çok tercih ettiği bi üründür. Quark denilen yazılım ise daha çok mizanpaj (dergi,gazete vb. tasarımı-sayfa düzenlemesi-) ve buna benzer yönde çalışma yapan kişilerin kullandığı bi yazılımdır. (Naçizane ahkam keser gibi oldu ama destek verdiğim firmalardaki kullanıcıların birebir fikirleri ve şahit olduğum çalışmalarına istinadendir..) Saygı ve sevgilerimle..


Gelelim arkadaşımızın staj meselesine; başlangıç için kursu aldığın işletim sistemi platformuna göre (Mac-Pc) altyapısı olan küçük bir yerden başlayabilirsin... Ama her sektörde olduğu gibi yapabildikçe sırtına işlerde binecektir... Küçük yerlerde grafik dışındaki işlerde koşturulmak istenebilirsin.. Sadece bilgisayar basında başka bi iş yapmayayım dersen bi film çıkış işi yapan bir firmada başka insanların tasarımlarını görerek, gerektiğinde üzerlerinde düzeltme yaparak işi pişirdikten sonra reklam ajansı tarzında bir yere kapağı atabilirsin derim... İş kesinlikle takdir edilebildiğin bir yerdeysen çok zevk verecektir. Birde çalışmalarını insanların elinde yada muhtelif yerlerde görmenin keyfine alışınca daha iyiyi yapmayı istemekten vazgeçmeyeceksin..Yani hep kendinle yarış halinde olmalısın...Şimdiden başarılar...
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
228
sevgili metal ve mr.wish ilgi alakanıza çok thanx, gözlerim yasardı:cat: küçükken ressam olmak isterdim..büyüdüm.. oluyorum herhalde
yalnız sevgili wish, herseyi anladım da "bi film çıkış işi yapan bir firmada başka insanların tasarımlarını görerek.." ne demek anlayamadım:pale:
beynimin tum kıvrımlarını zorladım ama yok.. idrak edemedim:salut:
 
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
130
Buna ek olarakta profesyonel olarak çalışan Copy centerları ekleyebilirdim ama orada basını kaşıyacak zaman bulamazsın. Bide sana çok birşey kazandırmaz. Bütün grafik tasarımı yapanların bir şekilde ekrandaki çalışmayı 2 yada 3 boyutlu örneği (müşteriye göstermek içinde)görmeye ihtiyacı olur. Her matbaada yada ofiste bilgisayar olur ama ekrana en yakın kalitede ve renkte örnek görebilmek için bu hizmeti profesyonel olarak sunan yerler vardır. Ben daha çok matbaa işine yakın olduğum için aklıma ilk gelen film çıkışı alan yerleri yazmıştım. Bu tarzda çalışan ofislerde gerek Mac gerek Pc olarak ortalama 5-15 arası bilgisayar olur ve insanlara baskı öncesi matbaa için film hizmeti,tarama yada prova baskı verirler.Film dediğimiz olay matbaa için hazırlanmış olan grafik tasarımını baskı makinesinde kullanılmak üzere şeffaf bi plastiğin üzerinde grafikte kullanılmış renklere uygun şekilde transfer edilmesidir. Örneğin renkli bir baskı yapılacaksa, ekranda gördüğün (RGB olan) çalışma CMYK (C=Cyan, M=Magenta Y=Yellow K=Siyah) renge çevrilir ve film olarak bu bahsettiğim yerlerden alınır. Her renk bir tabaka filme eşittir yanii... Gazeteler olsun üzerinde fotograf gördüğün basılı ürünler bu dört rengin üstüste basılmasıyla ortaya çıkar. Eğer böyle bir yerde işe başlarsan kartvizit tasarımından tut, fatura irsaliyeden katolaga bu hizmete ihtiyacı olan tüm grafikerlerin çalışmalarını görmüş olursun... Bu tip yerlerde ayrıcada tasarım hizmeti verilir ki bu sayede ağır ağır bu yöndede ilerlersin...
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
228
Mr.Wish' Alıntı:
Buna ek olarakta profesyonel olarak çalışan Copy centerları ekleyebilirdim ama orada basını kaşıyacak zaman bulamazsın. Bide sana çok birşey kazandırmaz. Bütün grafik tasarımı yapanların bir şekilde ekrandaki çalışmayı 2 yada 3 boyutlu örneği (müşteriye göstermek içinde)görmeye ihtiyacı olur. Her matbaada yada ofiste bilgisayar olur ama ekrana en yakın kalitede ve renkte örnek görebilmek için bu hizmeti profesyonel olarak sunan yerler vardır. Ben daha çok matbaa işine yakın olduğum için aklıma ilk gelen film çıkışı alan yerleri yazmıştım. Bu tarzda çalışan ofislerde gerek Mac gerek Pc olarak ortalama 5-15 arası bilgisayar olur ve insanlara baskı öncesi matbaa için film hizmeti,tarama yada prova baskı verirler.Film dediğimiz olay matbaa için hazırlanmış olan grafik tasarımını baskı makinesinde kullanılmak üzere şeffaf bi plastiğin üzerinde grafikte kullanılmış renklere uygun şekilde transfer edilmesidir. Örneğin renkli bir baskı yapılacaksa, ekranda gördüğün (RGB olan) çalışma CMYK (C=Cyan, M=Magenta Y=Yellow K=Siyah) renge çevrilir ve film olarak bu bahsettiğim yerlerden alınır. Her renk bir tabaka filme eşittir yanii... Gazeteler olsun üzerinde fotograf gördüğün basılı ürünler bu dört rengin üstüste basılmasıyla ortaya çıkar. Eğer böyle bir yerde işe başlarsan kartvizit tasarımından tut, fatura irsaliyeden katolaga bu hizmete ihtiyacı olan tüm grafikerlerin çalışmalarını görmüş olursun... Bu tip yerlerde ayrıcada tasarım hizmeti verilir ki bu sayede ağır ağır bu yöndede ilerlersin...

evveeet anladım..:mrgreen: hatta bu bahsettiğin yere gecenlerde girdim bile:mrgreen: ank kızılayın arka bi caddesinde bi copy center alt kata yönlendirildim ve tam olarak bahsttiğin olay orada vuku buluyordu..4-5 bilgisayar mac te vardı.ve banka sırası gibi bi sıra,sırası gelen monitörün basındaki elemanın yanına gidiyor bi şeylere bakılıyor sonra işlem bitiyordu..
sağol aydınlattın beni:)
ayrıca 3 yada 4 sene önce cağaloğlu'nda yokuş sola doğru dönmeden önce ilk handa üstlerde bi katta tabela afiş tasarım atölyesinde arabamın depo kapağına "biohazard" amblemi hazırlatmıştım..belkide o abi sendin:queen: :bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst