dostum ben tam 1983 den bu yaan grafikle uğraşıyorum ve alaylıyımadosonic' Alıntı:ilginize teşekkürler arkadaşlar,ben kendimi şöyle tanıtayım size.. ilk başta..sizden öğrenmek istediğim işle ilgili teknik detaylar değil çunku henuz bir grafik tasarımcı değilim:salut: olma yolunda ilerliyorum naçizhane cabalarımla
daha önce alakasız işler yaptım (özel şöförlük,kasiyerlik gibi) askerlik olayınıda halledip geldim ama sorun şu ki teknoloji aşığıyımve insan sevdiği bi işi yaparsa ancak mutlu olabilir bence,ve bende reklam sektörüne ve görsel şeylere ilgi duyuyorum bu düşüncelerle ank da iyi, duyulmuş bi kursun grafik tasarım bölümüne kayıt oldum(photoshop,coreldraw,freehand quarkekspress öğreneceğiz) kurs sonunda (bu kursun istanbul merkezi taksimde) bana ist da staj imkanı sözü verildi.."ist da ps bilenlere çok ihtiyaç oluyormuş dediler yani garanti şekli"
sabrınıza sığınarak;1.sizce gercekten staj sansım olurmu??olursa stajdan kasıt tam olarak nedir?ale: sorry gercekten yabancıyım bu sektöre..2.siz işinizden memnunmusunuz? sevdiğiniz yada sevmediğiniz yönleri neler? 3.en önemli ve son soru sizce universite ilgili bölüm mezunu değilde, benim gibi lise mezunu ve sertifikalı birisinin iş bulma şansı nedir?
sabrınıza teşekkürler arkadaşlar cevaplarınızı merakla bekliyorum..bir garibin bilgi açlığını gidereceksiniz
sevgili ylmzzz,metalide sonra rahatsız ederim artık :cat:
MeTaL' Alıntı:Grafik tasarımcılığı tamamen kişinin yaratıcılığına bağlıdır. Ha birde fotoğrafcıda vesikalıklara blur çekerek "ben grafikerim" diye gezenler var. Tamam grafiker maaşı alıyorsun ama grafiker değilsin. Ayrıca gördüğün kurstan Türkiye şartlarında yararlanabileceğin programlar sadece CroelDraw ve PhotoShopv gibime geliyor. İşini alyıkıyla yaprsan iyi para kazanırsın ve zevkli bir iştir ...
Mr.Wish' Alıntı:Buna ek olarakta profesyonel olarak çalışan Copy centerları ekleyebilirdim ama orada basını kaşıyacak zaman bulamazsın. Bide sana çok birşey kazandırmaz. Bütün grafik tasarımı yapanların bir şekilde ekrandaki çalışmayı 2 yada 3 boyutlu örneği (müşteriye göstermek içinde)görmeye ihtiyacı olur. Her matbaada yada ofiste bilgisayar olur ama ekrana en yakın kalitede ve renkte örnek görebilmek için bu hizmeti profesyonel olarak sunan yerler vardır. Ben daha çok matbaa işine yakın olduğum için aklıma ilk gelen film çıkışı alan yerleri yazmıştım. Bu tarzda çalışan ofislerde gerek Mac gerek Pc olarak ortalama 5-15 arası bilgisayar olur ve insanlara baskı öncesi matbaa için film hizmeti,tarama yada prova baskı verirler.Film dediğimiz olay matbaa için hazırlanmış olan grafik tasarımını baskı makinesinde kullanılmak üzere şeffaf bi plastiğin üzerinde grafikte kullanılmış renklere uygun şekilde transfer edilmesidir. Örneğin renkli bir baskı yapılacaksa, ekranda gördüğün (RGB olan) çalışma CMYK (C=Cyan, M=Magenta Y=Yellow K=Siyah) renge çevrilir ve film olarak bu bahsettiğim yerlerden alınır. Her renk bir tabaka filme eşittir yanii... Gazeteler olsun üzerinde fotograf gördüğün basılı ürünler bu dört rengin üstüste basılmasıyla ortaya çıkar. Eğer böyle bir yerde işe başlarsan kartvizit tasarımından tut, fatura irsaliyeden katolaga bu hizmete ihtiyacı olan tüm grafikerlerin çalışmalarını görmüş olursun... Bu tip yerlerde ayrıcada tasarım hizmeti verilir ki bu sayede ağır ağır bu yöndede ilerlersin...