Görülmeyenler Tehlikeler !!!

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Pazar günü yiğenimin tam bir Görünmez Kaza yapması beni bu konuda baya düşündürdü. Kısaca yiğenimin başından geçeni anlatayım (aslında uzun anlatsam baya bi eğlenceli, her ne kadar kaza olsada :)

Bisikleti ile otoban sayılabilecek bir caddede (Maslak Sarıyer yolu) emniyet şeridinde ilerlerken, ilerde emniyet şeridinde park etmiş bir yolcu otobüsü görür. Otobüse yaklaşdığı sırada her motorcu ve bisikletçinin yaptığını yaparak solunu kontrol edip duran otobüsü sollamış. Ama otobüsün yan bagaj kapağı (sanırım amortisörü çalışmadığı için tam yukarı açık değildi) yiğenimin suratının sağ tarafının göz altından aşşağı sağa doğru çok derin bir şekilde 10 cm yırtmış.

Bu olay hepimizin başına gelebilirdi, motorcu olarak kask takıyor olsak bile o çarpma bizi cadde tarafına düşürebilirdi.

Şimdi ben bu ve bunun gibi Görülmeyen Tehlikeleri bu başlık altında herkesin bir şey katarak çoğalttığı bir liste oluşturmamızı teklif ediyorum.

Herkesin bildiğini sandığımız şeyleride yazalım, aramızda çok acemi ve hatta henüz başlamamış olan motorcularda var.
Vira Bismillah, siftah benden :)

1. Yolcu otobüsü yan bagaj kapakları (genelde eski modeller)

2. Açık kask camından içeri girebilecek uçan cisimler, sinek - arı - polen

3. Çok yüksek yük bağlı kamyonların kasa yanlarında serseri olarak sallanan ve rüzgarın etkisiyle suratımıza yada kaskımıza çarpabilen halat/urgan uçları (heleki düğüm atılan kısmı çarparsa korkudan yoldan çıkabilirsiniz)

4.Taksi ve minibüslerin sağındaki şerit, her an yolcu indirmek bindirmek için bodoslama sağa kırabilirler.

5. Otomobillerin arkasından seyrederken öndeki aracı ortalayarak seyretmek, otolar çukurları ortalayarak giderler ve araç geçtikten sonra aniden önümüze çıkan çukura ön tekeri sokup yere yapışmamak için araçların lastik izini takip etmeliyiz.

6.

Hadi devam edelim, hepimizin bildiği şeyleride yazalım bilmeyenler için, saat erken olduğu için aklıma daha fazlası gelmedi. Sadece bildiklerimizi ve gördüklerimizi yazmayalım, hayal gücümüzü kullanarak olabilecek tehlikeleride yazalım. Komik olsa bile...
 
Katılım
13 Nis 2006
Mesajlar
81
Trafik durduğunda açılabilcek araç kapıları motorcuyu tehlikeye sokabilir. Çok dikkatli olmak yavaş gitmek lazım.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
Eyong, yeğene büyük geçmiş olsun. Yolcu indiren minibüsler bazen açıkta durup indirebiliyorlar bu nedenle inen yolcuyla çarpışılabilir.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
566
Beni en çok anayolda giderken tali yollardan yola fırlayanlar tehlikeye soktu. Otomobilin Motora göre doğal bir üstünlüğü var sanıyorlar herhalde...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Sağda durakta duran otobüsten inip otobüsün önünde soğan tarlasına gider gibi caddeye fırlayan yayalar.
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
707
talı yoldan cıksa bıle once yol verır gıbı yapıp sonra onunuze cıkabılecek hanzolar
 
Katılım
12 Nis 2006
Mesajlar
241
Terörist karakterli çocukların köprülerden sarkıttıkları ucuna taş bağlı ipler...
Bunların arabaların camlarını patlattığına şahit oldum. Bizim kaska patlarsa havada birkaç takla atıp arkadaki aracın ön camından girebiliriz.
Özellikle otobandaki köprülerin mümkün olduğunca sağ veya solundan geçmek emniyetli olur bence.
Genelde bunu sol şeritten sallıyor şerefsizler ve hedefleri arabaların ön camları.
 
Katılım
9 Mar 2006
Mesajlar
1,152
kasalı arabalar veya minibüslerin arkasından giderken ışıkta , yol kenarında vs.vs. yerlerde durunca ortasıda değilde saga veya sola yakın durmak lazım..
cumartesi su arabası önümde durdu bende arkasında ama tam ortadayım
adam bu defe geri geri gelmeye başladı korna bağırma adam duymuyor dükkan sahibi biri gelip adamın arabasının kaportasına vurduğunda benim tekerle onun tanpon yapışmıştı geçten bir cocuk müzik dinliyormuş...
arkada da araba vardı tost olacaktım..:pale: :silent:
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
+ Sağa ya da sola çok yakın giderseniz bazı trafik levhalarının boylarını karayolları ayarlayamadığı için çarpabilirsiniz. Aynı şey çalışma yapılan yerlere koyulan uyarı levhaları içinde geçerli. :pr:

+ Belediye yol kenarlarını ağaçlandırıp bize şehir içinde yeşili sunuyor ne güzel :cat: ama çiçekler sulamak içim koydukları fiskiyeler asfaltı ve virajları suluyor aman dikkat kayarsınız. :farao: Ayrıca bazı virajları öyle ağaçlar dikiyorlar ki virajın çıkışını görmeniz imkansız. :pr:

+ Trafik durmuş hava sıcak ama dört tekerleklideki şahıs ısında arabasında klima yok napıcak? Birden kapıyı açacak ve ceketini arkaya asacak. :pr:

Bunlar ufak detaylar ama bizlerin hayatına mal olabilir.
 
Katılım
2 May 2005
Mesajlar
130
- Köprü üstündeki çocuklara +1...
ip sarkıtmaktan ziyade ellerine eldıkları çakılları gelen araçların,özellikle
motosikletlerin üstlerine boca etmeleri (benim başıma geldi)

- Sokağa aniden fırlayan uyuz bir köpek. (arkadaşımın başına geldi,köpeğin
kuyruğu neredeyde ön çamurlukta kalıyodu :) )

- seyir esnasında araçlardan fırlatılarn eşyalar (sigara,meşrubat kutusu v.s)
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
Son zamanlarda motosiklete merak salmış dörtteker kullanıcıları.

Kullandığınız motora yakından bakmak için, kıçınıza giriyor, üstelik yola dikkat edeceğine size baktığından ani bir durmada üstünüzde....
 
Katılım
20 Tem 2005
Mesajlar
1,271
çok geçmiş olsun

+ geçtiğimiz cuma günü altıyola doğru giderken trafikte durmuş öndeki aracın ilerlemesini beklerken, sol arkamdaki afedersiniz k.çıma kadar girmiş, sol ayağımı ezdi. bunu da sayabilir miyiz? :p

+ sağda durmuş bekleyen personel ve özellikle öğrenci servisleri. her an birileri aracın önünden yola fırlayıp, karşıya geçmeye çalışabiliyor.

+ otopark vs. girişlerindeki kalkıp, inen bariyerler. bazıları hızlı inebiliyor.

+ uzakta, karşıdan karşıya geçen yaya. heran sizi görüp, fikrini değiştirip geri geri yürümeye ya da tam sizin önünüzde durmaya başlayabiliyor. olmadı zaten sizin olmadığınız yöne doğru bakarak karşıya geçmeye devam ediyor.

+ grup sürüşlerinde tam tekerlek izinden takip etmek de bazen sorun olabiliyor. özellikle takip mesafesini iyi ayarlayamazsanız. bunun için ben, sağ veya sol ayna hizasından takip ederim mesela...


skull' Alıntı:
+ Belediye yol kenarlarını ağaçlandırıp bize şehir içinde yeşili sunuyor ne güzel :cat:

eheh, bazen bu fıskiyeler yola doğru dönüp bizleri de sulayabiliyor. ona da dikkat etmek lazım. :)
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
1,024
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsun yeğenine olcay
mesela mıcır yüklü kamyonların vede kütük yüklü kamyonların arkasından gitmekte tehlikelidir herhagi biçimde düşen mıcırlar mermi gibi çarpabilir vede kütük yüklü kamyondan ne kadar güvenlik önlemi almışsada burası türkiye oldugu için aman dikkat
vede düz dorseli tırların üstünde takozlar bulunuyor rastgele dorse üstünde dururlar baglı falan degil aman dikkat
avaries60sc.jpg
 
Katılım
23 Haz 2005
Mesajlar
1,237
eyong yeğene geçmiş olsun acil şifalar dilerim :rendeer:
* düşük banketler ya da yol çizgileri bunlar motorun dengesini bozuyor,
* aniden yola fırlayan top,kedi,köpenk,kuş,fil v.s.
* bide arılar.
 
Katılım
31 May 2005
Mesajlar
215
şu mıcır meselesini merak ediyorum. Ozellikle naked ya da race lastikleriyle micirdan gitmek cok tehlikeli olabilir diye tahmin ediyorum.
Ornegin uzun yola ciktiniz ve birden yol calismasi cikti karsiniza, mecbur mıcırdan gideceksiniz bu durumda ne oluyor????
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Özellikle çocuklardan bende nasibimi aldım makineyi yakından görmek için kullanırken önüme çıkıp duruyorlar sokak aralarında çok dikkatli gidiyorum yaya geçitlerini kullanmayan yayalar arabanın camını açıp seyir halindeyken yola önümüze çöp atanlar yavaşlamak için okul önlerine konulan belli olmayan yükseltiler İzmirde bunları boyama zahmeti göstermiyorlar bile ayrıca çukurlar
Dün arkadaşım motosikletini(scotter) kız arkadaşına verip arkasına binmiş kullanırken ön tekerleği kuma kaptırmış ikisininde elleri dizleri yara içinde
Yiğene geçmiş olsun umarım çabuk iyileşir...
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
1,561
Eyong yeğenine büyük geçmiş olsun.. acil şifalar dilerim...:rendeer:
evet... otobüs / münibüs / kamyon / kamyonet / çekici (tır) vb. araçlar...
büyük çaplı araçlar biz motosikletlileri hiçe sayıyorlar...

geçtiğimiz cumartesi günü E-6 da sağ şeritten rutin hızımda 80km. gidiyordum... bir tır önüme geldi fakat bayağı ağır gidiyordu... bende soluna geçerek sellektör yapıp yanından sollamaya başladım... korna da çaldım ki beni farketsin diye... buraya kadar herşey ok.. tırın önüne geçtim ve 80km hızla devam ettim.. aramız bayağı açılmıştı.. tır şoförü onu sollamamı yediremedi kendine ki orta şeritten bir hışımla gelip önüme geçti... sonuç... mahmutbey gişelerine geldik ve ben oradan devam ettim tır da kontrole takıldı...
şimdi suç kimdeee..:silent:
 
Katılım
3 Tem 2005
Mesajlar
88
Sinyal verebilmeyi usta şöförlük kabul eden bayan sürücüler.:pr:
 
Katılım
9 Tem 2005
Mesajlar
415
Eyong öncelikle yeğenine büyük geçmiş olsun :rendeer:
görünmeyen en büyük tehlike bana göre dikkatsiz teknik servis elemanları 23.04.2006 günü Denizli'den çıkmış İzmir'e doğru gidiyordum. Teknik servis elemanlarına uyarı yapmama rağmen dikket edilmeyen bir husus arka çamurluğumdaki çatlaktı. Bu çatlağın ben yolda giderken büyümesi sonucu arka çamurlığım kırılmış arka tekerleğimi kilitledi ve ortalama 70 km hızla giderken bi anda kendimi yerde buldum.
Hayatta o kadar çok görünmez kaza varki!!!!!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst