Gizli buzlanma nedeniyle kaza ve tekrar hastanelik olmam

Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Var tabi yok demedim ki zaten. Suyun üzerinde giden motosiklet de var istersen. Sadece bu arkadaşa canı için bir tavsiye verirken, yandan gelip extreme sportif faaliyet örneği vermen biraz absürt olmuş.

Arkadaşın çivili lastik yapıp alpleri aşmaya niyeti belli ki yok. Yoksa sym scooter kullanmazdı değil mi?

yandan gelmek nasil bir usluptur ? seviyeyi dusurmeden forumda tartisma kulturun yokmu senin arkadaş !

kaza yapan arkadaşa degil senin dünya diye yazmana cevaben ekledim lastik olayını.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abs buzda çalışmaz.olsada olmasada bişi farketmezdi.çok geçmiş olsun - havalarda dikkat etmek gerek.şart değilse 2 tekerden uzak durmak lazım.
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
ben de bu sabah 7 civarlari ise giderken dustum hizim 10-15 km civarlariydi motora ve bana bisey olmadi koruma demirleri hafif cizildi sadece.

motosiklete baslayali bir sene oldu ve ne zaman dusucem diye stres olmustum en azindan bunu atlattim.

gizli buzlanma tehlike,dikkat etmek lazim.gazi hafif acmamla arka tekerlegin pati cekmesi ve saga dogru yatmam bir oldu..kafam yere carpmadi bereket montumun korumasi ise yaradi cunki dirsegimin ustune dusmeme ragmen hic bisey hissetmedim eldiven de vardi..

hasili gecmis olsun kardesim.sanada banada daha dikkatli olmamiz gerek..
 
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
151
abs buzda çalışmaz.olsada olmasada bişi farketmezdi.çok geçmiş olsun - havalarda dikkat etmek gerek.şart değilse 2 tekerden uzak durmak lazım.

Cevabın için sağol.

ben de bu sabah 7 civarlari ise giderken dustum hizim 10-15 km civarlariydi motora ve bana bisey olmadi koruma demirleri hafif cizildi sadece.

motosiklete baslayali bir sene oldu ve ne zaman dusucem diye stres olmustum en azindan bunu atlattim.

gizli buzlanma tehlike,dikkat etmek lazim.gazi hafif acmamla arka tekerlegin pati cekmesi ve saga dogru yatmam bir oldu..kafam yere carpmadi bereket montumun korumasi ise yaradi cunki dirsegimin ustune dusmeme ragmen hic bisey hissetmedim eldiven de vardi..

hasili gecmis olsun kardesim.sanada banada daha dikkatli olmamiz gerek..

Geçmiş olsun.İkimizde ucuz atlattık ama durduk yerede maddi zarar girdim.Neyse cana geleceğine mala gelsin diyelim.

Buzlu yolda arkanın yanlaması için tekerin kilitlenmesine gerek yok. Tekerin dönüş hızı motosikletin hızından azsa yine kayar. Scooter'da da arka tekerin dönüş hızını hassas ayarlayamayacağın için karda buzda iyi gitmez zaten.

Teşekkürler
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Buzlu yolda arkanın yanlaması için tekerin kilitlenmesine gerek yok. Tekerin dönüş hızı motosikletin hızından azsa yine kayar. Scooter'da da arka tekerin dönüş hızını hassas ayarlayamayacağın için karda buzda iyi gitmez zaten.
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
Abs ile konunun cok cok alakasi yok dostum olay lastik yer tutus ve buzlanma gibi farkli doga ve karisinda senin motor tipin ve motor ekipmanin ile ilgili abslik pek durum degil bu
 
Katılım
3 Kas 2015
Mesajlar
230
Buzlanma aslında pekde gizli değildir kendini belli eder. Hava sıcaklığı Sıfırın altında ise ve gökyüzünde yıldızlar görünüyorsa yerde muhakkak buzlanma vardır.
 
Katılım
4 Ara 2016
Mesajlar
92
Aynen öyle abslik bi durum yok çizgilerin üstünde lastik hep kayar yerde kaygan olunca olan olmuş geçmiş olsun tekrar
 
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
151
İlgilendiğiniz için sağolun.Bu konu umarım biraz farkındalığı artırır.Cevaplar için teşekkürler.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Sakınan göze çöp batar hesabı, dikkat edenler yapışıyor, "La bisey olmaz oğlum yapuştur git" diyen adam cross lastiği ile asfaltta buz üstünde yanlaya yanlaya gidiyor hiç bi bok olmuyo.
Biz kuru asfaltta yazın yanlamaya çalışsak Cross lastikle, motor bizi üzerinde şamarlar asfalta atar.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Sabah saatleri çok tehlikeli hava zaten geç aydınlanıyor. Isı eksilerde bugünlerde.
Bu sabah kalktım topcase bembeyaz don tutmuş. Seleden havlu tipi bezle dakikalarca kar gibi beyaz ince buz kazıdım. Çevre yolu gibi açık yerlerde yol kenarları derin dondurucu içi gibi bembeyazdı. Asfalt ben buzluyum diye parıl parıl bağırıyordu.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
uygun ekipman yani metal çivili lastikleriniz varsa öyle bir dunya da var :) hatta ss bmw ile buz üstünde 200+ hızla viraj yapan bi elemanın videoları vardı.

Helsinki'nin 100kmh kuzeynde yaşıyorsan olur da, o gizli buzlanmalı asfalt yollarda çivili mivili olmaz.
Ben de yarın sabah işe motorla gideyim diyordum da, tırstım şimdi ufaktan. :)
 
Katılım
20 Ağu 2016
Mesajlar
120
geçmiş olsun kardeşim,birdaha olmaz inşallah.yerin buzlu olduğunu farkedemedin herhalde yoksa öyle havada motor sürmek intahar olur bundan sonra çok dikkatli ol çekirge misali olmasın kendine dikkat et dostum.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
geçmiş olsun. gizli buzlanmayı kuru zeminde belirli belirsiz tekerlek izlerinden anlıyorum. ya da anladığımı sanıyorum lakin o izlerin olduğu yollar sıkıntılı oluyor.
bir de kış zamanlarında kullanıyorsanız kış lastiği tavsiye ederim. karda buzda soğukta çok fark ediyor. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst