Giyotin bariyerler motorcuyu yer mi?/ Ayşe Şule BİLGİÇ

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Hani biz insanoğlu (bakınız bu sefer Türk halkı diye bir daraltma yapmadım bence insan bazı konularda her yerde aynı insan) bazı şeyler başımıza gelmeden bir türlü o konu ile ilgilenmeyiz yaÖ Bu gün bahsedeceğim konu da biraz öyle bir konu. Ama Allah’a şükürler olsun ben başıma kötü bir şey geldiği için değinmeyeceğim bu konuya. İçimden geldiği için.

Hani zaman zaman okumuşsunuzdur, " Yine bariyer, motorcuyu canından etti" temalı kaza haberlerini. Hatta geçtiğimiz günlerde motorcu bir kardeşimiz, bir otomobilin hatası yüzünden bariyerlerde çok feci şekilde can varmişti. Motorcular arasındaki forumlarda, ya da birkaç motorcu bir araya geldiğinde sık sık konuşulup durulan bir konudur yurdumdaki bariyerler. Çok küçük bir parantez açıp, yeri gelmişken ne zamandır sizlerle paylaşmak istediğim bir küçük konuya da hemen buracıkta değinmek istiyorum. Şimdi ben bu tip motorcuların haklarını düşünen ve savunan yazılar yazdığımda bazıları çıkıp diyor ki "Ey Rüzgarın Kızı konu oradaki Allah’ın bariyerlerine filan gelene kadar memleketimde öyle çok başka sorun var ki. Sen de boyna her hafta üşenmeden ikitekerler şöyle, ikitekerlere böyle yapmasınlar, şunu etmesinler, bu çekmesinler, uzatıp gidiyosunÖ." Ben de diyorum ki doğrudur. Yurdumun pek çok konuda pek çok sorunu vardır. Biz de bu memlekette yaşayan biri olarak yurdumdaki açları da, uçları da, uçurumları da görmekteyiz. Ancak hani benim yazılarımı okurken, Türkiye’nin tek otomobil gazetesinde, bıkmadan, usanmadan, 4-5 senedir (o kadar oldu mu yahu?) motosiklet yazıları yazan, motor sevdalısı bir gazetecinin yazıları olduğunu anımsarsanız sorun kalmayacak diye düşünüyorum. Neyse dönelim giyotin bariyerlere.

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR; "BARİYERLER GÜVENLİ"


Evet şimdi bariyer olayında benim de henüz bilmediğim pek çok şey var. Öğrendikçe sizlerle paylaşacağım. Eğer aranızda bu konuda uzman birileri var ise rica edeceğim beni bu konularda aydınlatsın ki ben de bu aydınlığı sizlerle paylaşayım. Genel olarak trafikte yolların kenarlarında bariyerler olduğunu görmüşsünüzdür. Çeşitli güvenlik önlemleri için döşenen bu bariyerlerin bazı tipleri özellikle kaportası bedeni olan motorcular için çok hayati tehlikeler saçıyor. Sadece otomobiller düşünülerek üretilmiş bu tip bariyerler dünyanın her yerinde kullanılmış ama zaman içinde, bisiklet, motosiklet gibi araç sürücüleri için tehlikeli olduğu fark edildiği için yavaş yavaş daha güvenli hale getirilmeye başlanmış. Ancak ülkemizde hala, motosiklet sürücüleri için giyotin görevi gören katil bariyerler, yeni yapılan yollarda bile kullanılıyor. Bu durum da motorcular için yolların daha da tehlikeli hale gelmesine sebep oluyorÖ Ama ne yazık ki yurdumun yetkilileri bu konudan bir haber. En son yaşanan acı kazanın üzerine, motorcu kardeşlerimiz İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına durumla ilgili, kazanın sonucunda bariyerlerin bir giyotin gibi motorcu kardeşimizin yaşamını sonlandırdığını, bu konu ile ilgili bariyerlerin güvenliğini araştırmalarını ve daha güvenli meteryallerin kullanılmasını istediklerini bildirmişler. Başkanlıktan gelen cevap ise kesinlikle yetkililerin durumdan bihaber olduğunun en büyük kanıtı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Alt Yapı Hizmetler müdürlüğünün konu ile ilgili cevabı; "İletideki kazanın trafik kazası olup İstanbul Büyükşehir Belediyesi Alt Yapı Hizmetler Müdürlüğü uygulanmalarında her hangi bir hatası bulunmamaktadır. Mevcut kullanılan bariyer (çelik halatlar) Avrupa standartlarındadır. Aracın karşı şeride geçmesini engeller ve de kazayı en az hasarla noktalanmasını sağlar. Bariyerler değişik testlerden geçerek örgü sayısı belirlenmiştir. Darbe anında çelik halat bariyerler 30 derecelik eğimlidir."

OTOMOBİL İÇİN FAYDALI OLAN MOTOR İÇİN TEHLİKELİ OLABİLİR

Tabi adamlar daha motorun ne olduğunu, kimlerin nasıl motora binmesi gerektiğini, motorcunun motorun üzerinde üstlendiği tehlikeleri bilmezken otomobil sürücüleri için güvenlik adı altında koydukları bariyerlerin, motorcuya ne zararı olabilir hiçbir fikirleri yok. Diyeceğim o ki yurdumda ben dahil, motorcusundan, belediyede yetkili çalışanına konu ile ilgili pek bir şey bilmiyoruz. Biz motorcuların bildiği şey bazı bariyerlerin motorcular için tehlikeli olduğu ve daha tehlikesiz olanların kullanılması gerektiğiÖ Size söz veriyorum en kısa zamanda bu konu ile ilgili tüm detayları öğrenip sizlerle de paylaşacağım. Siz de bu araştırmam konusunda bana yardımcı olun güzel bir dosya hazırlayalım, belediyedeki yetkililere de gönderelim onlar da öğrenmiş olsunlar.


Ayşe Şule BİLGİÇ
[email protected]
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır
 
Katılım
12 Haz 2007
Mesajlar
793
ayşe şule bilgiç heralde bizm tektekerramçonun msjını okumuş
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
bariyerler güvenli diyebilen bir yönetim kesinlikle olaya at gözlüğü ile bakıyor demektir...
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Sırf son kaybettiğimiz canların üzerine yaptıkları yorumlar, hatalarını kabul etmemeleri yüzünden benimde cevabım oy olacak, Direkt http://www.akpartiistanbul.com/ adresinden bu davranışları yüzünden oy vermeyeceğimi yazdım onlara, lütfedip cevap bile vermediler :pr: :pr: :pr:...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Kimin için güvenli?
Bugün haberlerde metrobüs saçmalığı artık Kadıköy'de diye , vasıtası olmayan insanlarla röportaj yapıyorlardı. Tabiki onlar için mükemmel bir şey ve memnun kalacaklar çünkü metrobüs diğer şeritleri kırpıp kendine yol yaptı resmen!

Metrobüse harika bir olay diyenlerden bir Allah'ın kulu düşünmüyorki bu yol e-5'i daraltacağına yerin altından yada havadan gitmeliydi diye? Herkes kendini düşünüyor.. Kadıköye, Avcılardan yarım saatte ulaştım mı ? ulaştım.. Kim öldü kim kaldı kim yolda çile çekiyor beni ilgilendirmez...
Bencil bir toplumuz. Kendim için de geçerli, başımıza gelmediği sürece düşünüp yorumlayamıyoruz.
Bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığı.


Bariyerlere gelince;
Evet çelik bariyer bir çok ülkede kullanılıyor, özellikle karşı şeride bir aracın geçtiğinde faciaya sebep olacak pozisyonlarda.

Burada da tartışıldı bir çok kez;

1. Olarak çelik bariyerlerin yönü, bazı arkadaşların farkettikleri üzere, metrobüs hattına dönük değil, e-5'ten geçen araçlara dönük olması. Sanırım otomobilin metrobüs hattına girmesini, metrobüsün e-5'e dalmasından daha çok tehlikeli bulup öyle karar vermişler...:silent:

2. Olarak Bu çelik bariyerler otobüsün herhangi bir hakimeyet kaybı durumunda çelik bariyerlere çaptığında, e-5'e geçmemesini sağlayacak yüksek mi? Bence değil!

metrobus.jpg


Bu yükseklikteki bir araç direksiyon hakimiyetini kaybettiği zaman yana yatma gibi bir olasılıkta çıkar. Yana yatmasıda çelik halatları çok kolay aşması demek.
Çelik halatın amacı kendi hizzasından hızla gelen aracı esnemeyle durdurmasıdır, üzerinden aşırtmayla geçen bir otobüste ne kadar fayda sağlar bilemem.

3.Sü ise bu bariyerlerin arasından düşük bir ihtimalde olsa araba geçebiliyor. Belki yol bozukluğundan kaynaklanan bir eğimden, belki arabanın yerden yüksekliğinden , belki de önceden oluşmuş kazanın etkisiyle gevşeyen çeliğin ve kopmuş bariyerlerin onarılmamasından...

Amerikada gerçekleşen bir kaza üzerine, çelik bariyerlerin güvenliliği tartışılıyor.

Video'nun adı: Are Cable Median Barriers Safe? 12 News Investigates
[YT]L8NBi2MOsEo[/YT]



Bence motorcular için bu bariyerleri plastik gibi bir maddeyle kaplamak mantıklı. Çelik dikdörtgen kalıplı madenin içinden geçer güzel güzel. :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
:pr:Zaman geçmiş... Olaylar soğumuş.... Şimdi mi yazılır bunlar....:pr:

Hadi balığa gidelim ....:pr:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Ne yani yazmak için taze taze mi olması lazım illa??
Bu mantık , kötü olay gerçekleştikten sonra ona önlem almak gibi bir şey.

Ayrıca bu yazıyı yazdığı tarihi de tam bilemeyiz, bir cümlesinde giyotin bariyer olayı için " geçtiğimiz günlerde olan olay" diye bahsetmiş. Neyse o da önemli değil bu yazıyı yeni bile yazmış olsa tebrik ediyorum.

Hep gündemde tutarak belki bir yerlere varılabilinir unutarak değil.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ne yani yazmak için taze taze mi olması lazım illa??
Bu mantık , kötü olay gerçekleştikten sonra ona önlem almak gibi bir şey.

Ayrıca bu yazıyı yazdığı tarihi de tam bilemeyiz, bir cümlesinde giyotin bariyer olayı için " geçtiğimiz günlerde olan olay" diye bahsetmiş. Neyse o da önemli değil bu yazıyı yeni bile yazmış olsa tebrik ediyorum.

Hep gündemde tutarak belki bir yerlere varılabilinir unutarak değil.
Maalesef ülkemizde bu şekilde olmuyor... Bir şekilde zamana bırakılıp unutturuluyor...:cat::cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
LANET BARİYERLER YİYOR İŞTE........ COLOR]................. :pr::pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst