Gezi Tecrübesi olanlardan yardım istiyorum!(istanbul-ege guzergahı)

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
  • 1 saatlik sürüşte 15 dakika mola kağıt üstünde bir değer, molalarını motorda veya kendinde bir yorulma hissettiğinde ya da güzel bir yer, güzel bir manzara, keyfi çıkarılacak ilginç bir yer gördüğünde ver. Ayvalık, İstanbul arasını 2 molayla aldık, 10'a yakın molalı gidişimizden biraz yorucuydu belki ama oldukça kısa ve motorlar açısından da sorunsuzdu.


  • 10'a yakın değil, 18 defa mı ne durmuşuz :mrgreen:
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
61
istanbul- izmir yolunu niye bu kdr uzattn anlamadım ama diyosanki çanakkale de bi peynr tatlısı yiğecem o ayrı konu :) onun dışında konya yolu senn içn rahat olr zevkli bi yolculuk gibi gözüküyor ama en az iki haftanı ayır derm ben
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Erdo2002'nin rotasına çok yakın bir rotayı Eylül sonunda bende yapmayı planlıyorum..

Rota üzerinde gidilesi görülesi yerlerle ilgili bilgiler çok hoşuma gitti.. Bizede lazım olacak bunlar..

O bölgede yaşayan , yada o bölgeyi bilen arkadaşlardan daha fazla keşif noktası istiyorum... :)

Gidip aramak yerine güzel yerlere nokta atışı yapalım bizde..
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
istanbul- izmir yolunu niye bu kdr uzattn anlamadım ama diyosanki çanakkale de bi peynr tatlısı yiğecem o ayrı konu :) onun dışında konya yolu senn içn rahat olr zevkli bi yolculuk gibi gözüküyor ama en az iki haftanı ayır derm ben

İstanbul-İzmir yolu rotada olabilecek en keyifli güzergahta çizilmiş..Bursa-Balıkesir yolu ne kadar sıkıcıysa Tekirdağ'dan Ayvalık'a kadar olan yollar da o kadar keyifli. Özellikle aceleyle yetişecek bir yer değil de keyifli bir sürüş için süper bir rota olmuş o kısım.

Erdo2002'nin rotasına çok yakın bir rotayı Eylül sonunda bende yapmayı planlıyorum..

Rota üzerinde gidilesi görülesi yerlerle ilgili bilgiler çok hoşuma gitti.. Bizede lazım olacak bunlar..

O bölgede yaşayan , yada o bölgeyi bilen arkadaşlardan daha fazla keşif noktası istiyorum... :)

Gidip aramak yerine güzel yerlere nokta atışı yapalım bizde..

Gidilesi, görülesi yerleri sayacak kadar eksperi olmadım bölgenin, bir tur daha geçmem lazım:p ama tek önerim asla ama asla (yanlışlıkla girilse de:cherry:) otobanlara bulaşmayın, alternatif yollarda o kadar güzel manzaralar, inanılmaz vadiler, koylar, rahatlatıcı ağaçlıklar ve samimiyeti dışına taşan köy kahveleri var ki..:cat:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
133
abı ne olursa olsun cık bu gezıye ama sen yanına cadırınıda al derım ben sana güzel bı yer gödunmü yatar uyur dınlenırsın kusadasında oteller ucuz kamp yerlerıde var.... keyıflı bı yolculuk geçirmen dileğiyle
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
canım çekti vallahi. bu kadar uzun olmasa da bu yaz bi haftalık böyle bi program ben de planlıyorum hayırlısıysa....
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
61
İstanbul-İzmir yolu rotada olabilecek en keyifli güzergahta çizilmiş..Bursa-Balıkesir yolu ne kadar sıkıcıysa Tekirdağ'dan Ayvalık'a kadar olan yollar da o kadar keyifli. Özellikle aceleyle yetişecek bir yer değil de keyifli bir sürüş için süper bir rota olmuş o kısım.



anlamadım balıkesir yolu niye sıkıcı ama cbf 150 ile de kaz dağlarının pek zevkli geçeceğini zannetmiyorum arabayla oradan sürekli geçen biri olarak

İstanbul-İzmir yolu rotada olabilecek en keyifli güzergahta çizilmiş..Bursa-Balıkesir yolu ne kadar sıkıcıysa Tekirdağ'dan Ayvalık'a kadar olan yollar da o kadar keyifli. Özellikle aceleyle yetişecek bir yer değil de keyifli bir sürüş için süper bir rota olmuş o kısım.



Gidilesi, görülesi yerleri sayacak kadar eksperi olmadım bölgenin, bir tur daha geçmem lazım:p ama tek önerim asla ama asla (yanlışlıkla girilse de:cherry:) otobanlara bulaşmayın, alternatif yollarda o kadar güzel manzaralar, inanılmaz vadiler, koylar, rahatlatıcı ağaçlıklar ve samimiyeti dışına taşan köy kahveleri var ki..:cat:

balıkesir yolunun neresi sıkıcı orasını anlamadım ama cbf 150 ile de kaz dağlarının pek zevkli geçeceğini sanmıyorum -oradan arabayla sürekli geçen birisi olarak-
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Balıkesir yolu sağında solunda bir şey olmayan, zemini de pek kaliteli olmayan, ne virajlı ne virajsız sıkıcı bir yol.

Kaz dağları geçişinde ise zaten deli gibi hız yapılabilecek bir yer yok, o mükemmel manzaranın içinde, temiz havadan başın bile dönerken:) makul bir hızla geçmek, arabaların bir otobüs arkasına dizildiğinde bile kalabalığa takılmadan devam etmek; ve dağ çıkışında denizin dibine çıkmak çok keyifli bir şey bence.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Kaz Dağları'ndan CBF150'yle Olcan'la beraber geçtim, Balıkesir yolundan yalnız döndüm; dağ yolu Edremit-Balıkesir'den on kat güzel, Bursa-Balıkesir yolundan geçmedim ama daha da sıkıcı görünüyordu.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
İstanbul-İzmir yolu rotada olabilecek en keyifli güzergahta çizilmiş..Bursa-Balıkesir yolu ne kadar sıkıcıysa Tekirdağ'dan Ayvalık'a kadar olan yollar da o kadar keyifli. Özellikle aceleyle yetişecek bir yer değil de keyifli bir sürüş için süper bir rota olmuş o kısım.



Gidilesi, görülesi yerleri sayacak kadar eksperi olmadım bölgenin, bir tur daha geçmem lazım:p ama tek önerim asla ama asla (yanlışlıkla girilse de:cherry:) otobanlara bulaşmayın, alternatif yollarda o kadar güzel manzaralar, inanılmaz vadiler, koylar, rahatlatıcı ağaçlıklar ve samimiyeti dışına taşan köy kahveleri var ki..:cat:

Ben giderken direk Antalya'ya inip, dönüş yolunu 8 gün geze geze tamamlamak istiyorum...

Gidişte olabildiğince otoban yapıp en hızlı şekilde Antalya'ya inicem.. Dönüşte zaten tamamen sahil şeridini ve sahile yakın bölgedeki yolları tercih ederim..

Olimpos, Kaş ve Selçuk dışında rotaya kesin noktalar koymadım.. Buraya yazılacak ve o güne kadar çevreden öğrenilecek mekanlarla Eylül sonuna kadar tam güzargahı çıkartırım sanırım..

Halen görüşleri merakla beklemekteyim.. :rendeer:
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
61
Kaz Dağları'ndan CBF150'yle Olcan'la beraber geçtim, Balıkesir yolundan yalnız döndüm; dağ yolu Edremit-Balıkesir'den on kat güzel, Bursa-Balıkesir yolundan geçmedim ama daha da sıkıcı görünüyordu.

edremit balıkesir yolundan bahseden war mı? ben ist-balıkesirden bahsediyorum...
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
bence ilk gün en uzak mesafene git ve gezine öyle başla. bak yakın tarihte benzer bir rota yaptım ilgini çekebilir.

http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/46685-wallacein-yol-gunlugu-bir-mt-izmirli-yolda.html

yanına mutlaka yedek buji ampul debriyaj teli fren teli al. lazım olabilir. Onun dışında tek başına yollar bazen sıkıcı olabiliyor. daha bir dikkatli gitmen gerekir. Çadır işine gelince ben gezimi yaparken kimi yerler çadır için 12-20YTl arası para istediler. sırf kurmak için pansiyonlarda kaldım. kuşadasasında ise çadır mesela 3YTL ve kişi başı da +5 YTL. yani 8 YTL ye gelir sana. Benzin senin basmana ve kullanmana bağlı değişir. ama şu var sıcaklarda yol almak çok yoruyor insanı. hele ki öğlen sıcağı mahvediyor. güneye gittikçe ne dediğimi anlayacaksın. kazasız belasız
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
61
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kırk akıllı düşünene kadar birdeli suyu yarmış geçmiş sen cebine yeterli parayı koy motor üstündede iyi isen ben bu yolu yaparım aslangibide geri dönerim de (bismillah)diyip çık yola.hee bide yanına kesinlikle mp3 çalar al yanlız sürüş esnasında çif kulaklık takma mazallah:salut: çektiği resimleri burdada sergilersin hayırlı yolculklar sollamalarda sevdiklerini vede seni sevenleri düşün...wesselam:cat:
 
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
159
dostların sevenlerin ne kadar çokmuş. çok da doğru şeyler söylemişler.
ben de önerimi söyleyeyim. malum bedava akıl veren çok olur :)

o motorla bir başına o kadar yola gitme.. ikincisi sandığından ve umduğundan fazla para harcayacaksın.

paranız varsa 3-4 motor çekilebilir belki.. ama tek başına yapma..

önerim.. motoruna bin.. gelibolu'yu geçtikten sonra Burhanlı köyünde mola ver.. bir akşam kal... unutma kaldığın yerlere de çadır yeri parası ödeyeceksin.. gelibolu'dan çıkmadan shell'den deponu doldur..

sonra o yarımadada istediğin kadar tatil yap. her iki tarafta da (marmara-çanakkale boğazı-ege) her yerden denize girebilirsin. kamp alanları da var. sorar öğrenirsin. yarımadanın tarihi yerlerini gez, üstte arkadaşın dediği morto koyu çanakkale şehitler anıtı'na yakındır. oraları gez. piknik alanlarında meşrubat-çay iç.. oralarda kamp alanları var. alçıtepe köyündeki özel müzeyi, yahya çavuş şehitliğini gez. seddülbahir sahilinde yüz, kumkamp'ta yüz, kabatepe, ece limanı vs her yeri dolaş.. her yerde denize gir ve oradan geri dön.. maliyet olarak da olur..

gidiş ve dönüşte trafiğin sakin saatlerini seç. pazar dönme.. o motorla seni sollayan tırların, otobüzlerin rüzgarına dikkat et de yatırmasın, savurmasın..

o kadar yol, yani senin çizdiğin güzergah akıl kârı değil.. 3000 km'nin üstünde.. çadır, mat, uyku tulumu, su matarası, termos, motor için kilit, kılık kıyafet bi dünya yük olacak zaten..

iyi tatiller..

not: dönüş izlenimlerini yazarsan önerimin ne kadar sahici olduğunu da hep birlikte göreceğiz...

http://www.burasicanakkale.com/burasicanakkale/extra_pages/gezelim_gorelim.htm

http://www.canakkaleotel.com/canakkale_otel_gelibolu.php

http://harita.turkcebilgi.com/Gelibolu_Yarımadası_haritasi/

google'da arayarak benzer haritalar bulabilirsin.. giderken de tekirdağ çıkışında sola sap.. barbaros'tan sahili izle. şarköy, mürefte üstünden gelibolu'ya çık. hem çok güzel yerler göreceksin.. hem de otobüs-tır trafiğinden kurtaracaksın..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Unutulmuş yanında mutlaka bir harita veya daha güzeli gps cihazı bulundurabilirsen daha iyi olur.
 
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
63
kardeş o kadar yolu tek başına gitme derim ben.
çünkü canın sıkılır yolun yarısına gelmeden geri dönersin.
ucuz olsun diyorsan git iki kişilik bir çadır al.
karfur da 20 milyon sana yeter.o işaretlediğin yerlerin hepsinde kamp alanları var hemde merkeze 5-10 dakika uzaklıkta en fazla.
yanına ekstradan bir şey almana gerek yok yani anahtar takımı cart curt falan hilaye motorunu sıkıştırmadan fazla titreşime maruz bırakmadan gidersin yani boşuna ağırlık yapmasın derim.
ha bi de şunusöyliyeyim fethiyeden sonra yayla yolundan gideceğim demişsin kesinlikle böyle bir hata yapma derim.sahilden gitmezsen çok şey kaybedersin haberin olsunbenden söylemesi istersen oraları bilenlere de danışabilirsin.
yani bu işlere ilk başlıyorsan biraz heyecan ve endişe olur ama bir kere gittin mi bir daha araba veya otobüsle biyere gitmek istemiceksin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
konyadan direk ankaraya geçme bence, aksaray niğde çorum kayseri falan yap. süper yerler var. herkesin görmesi lazım..
 
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
1
ekpkeyf

arkadaşlar nisan ayında fetiyede denize girilirmi birde ist nasıl bir yol güzergahıyla ucuz ve rahat gelebilirim
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
bence hiç kendi o kötü yollarda riske atma bi otobandan ankara git geri dön sornada edirneye git geri dön
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst