Gezi Tecrübesi olanlardan yardım istiyorum!(istanbul-ege guzergahı)

Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606


yukarda gördüğünüz güzargahda bir rota izlemek istiyorum.yuvarlakla çizdiğim yerlerde birkaçgün kalmayı düşünüyorum.Sizce böyle bir tatil nekadara patlar.Motorla gitmek akıllıcamı?:silent:Yani tatilden çok motorun üstünde olucaksam biranlamı kalmıyacak.Tek kişi uzun yol çok yorucu ve sıkıcımı oluyor?Daha önce böyle bir güzergahta yol yapmış arkadaşlar bilgilerini tecrüblerini benimle paylaşırsa çok mutlu olurum.Bildiğiniz güzel kalınacak mekanlar nereleridir(pansiyon,otel)Bu gezinin asıl amacı uygun fiyata deniz özleninin giderilmesi.Rotam ise çanakkale üzerinden izmirin altlarında bir miktar tatil yapmak yer değiştirerek olabilir daha sonra antalya üzerinden konya ereğliye gitmek.ordanda istanbul tekrardan.Eğer konya ereğliye çok uzun olursa direk istanbulda olabilir.Oanki parasal duruma göre.Tahmini olarakkaç km bu yol?Cevap yazanlara teşşekkürler.
not:Özellikle böyle bir ege turu yapmış kişiler tecruberlini yazarsa sevinirim.Motosiklet honda cbf 150.Geziye çıkmadan önce yanıma ne gibi şeyler almalıyım.:silent:
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
2,078
Kuşadasından sonraki istikameti milas üzerinden seçersen zevkli geçeceiğine inanıyorum.Kuşadasına gitmişken selçuk efes şirince görülebilir yerler.Aydından geçeceksen çine ilçesinin köftesini yemeden geçme derim.Özellikle Zenginin yerini tavsiye edeim.

Bodrum mali olarak sarsabilir;)ama bunada değer.Milas üzerinden gelirken dikkatli ol çünkü belli yerlerden sonra çift şeritli trafik akışı olur ve virajlıdır.Marmarise başlı başına görülecek bir çok yeri var.Selimiye ve bozburunu tavsiye ederim.Birde turgut şelalesi var.İçmeler Asparanda güzel bir kahvaltı bünyeye iyi gelir.Eğer bodrumdan sonraki istikameti eğlenceli hale getirmek istersen datçadan kalkan feribot ile datçaya oradan marmarise geçecbilirsin.Marmaristen sonrada köyceğize geçerken garajda durup birincioğlu dersen burada da ben gezdiririm abi seni.
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
1,432
Dostum marmarise girmeden önce senin yerinde olsan bir akşam da Gökova Körfezi içindeki Akyakada konaklarım
Harika bir yer adeta keşfedilmemiş saklı bahçe gibi,imara izin verilmemesi yapısal kimliğinin bozulmaması bir istanbullunun gözüne hoş gelecektir
İyi yolculuklar :cat:
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
112
fethiyeyi yuvarlak içerisine almışsın fethiye merkezde deniz o kadar güzel değil o tarafta sana patara'yı tavsiye ederim. antalya tarafına gitmişken phaselise uğramamazlık etme. orası bence antalyanın en güzel sahili :cat: geziyi ne zaman yapacaksın ??? ben de cıbıfla istanbuldan burdura gitmeyi düşünüyorum da acaba bu kadar uzun yolda cıbıf zor mu olur diye düşünüyorum :silent:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Ayvalık'a kadar olan yolu geçen ay gittim. 900km'de 100YTL'lik benzin harcadım. ortamala hızını sakın 80-90 diye hesaplama, en faza 65'ten hesapla; yoksa tahmininden 3-4 saat geç varırsın :) Toplam yol 2500km'den az olur zannımca.


Yanına alacakların:

Kask-mont-eldiven-dizlik-bot vb. standart bir kere. Güneş gözlüğü bir mecburiyet, yercihen koyu renkli olanlardan al. Yola çıkmadan lastik havalarını kontrol et, kullanma kılavuzunda yazan değerde (26'ya 30 sanırım) olsunlar. Lastik tamir köpüğü al, lastik patlarsa yolda kalmazsın. Zincirini 500km'de bir yağlat, istersen yağı yanında taşıyabilirsin, ister yol üstünde motorculara uğra. Güneş kremi alıp burnuna sür, yoksa sadece burun kırmızı gerisi beyaz kalıyor :) Bir bandana/fular gibi bir şey al, boynuna böcek çarpınca acıyor. Kaskı silmek için ıslak mendil işine yarar, böcekle kaplanıyor her 300km'de bir. Bol bol sıvı tüket, özellikle Powerade tarzı sporcu içecekleri iyidir, kaybettiğin mineralleri geri alırsın. Redbull-Burn gibi enerji içecekleri de günün/sürüşün sonuna doğru iyi gidiyor. Çadırla uyku tulumu da alırsan otele para vermek zorunda kalmazsın :)
 
Katılım
9 Mar 2004
Mesajlar
40
Tahmini 3000(+-) km yol yaparsın cbf ler ne kadar yakıyor bilmiyorum ama heralde 350 ytl benzin masrafın olur.Cadır en pratik konaklama şekli yeterki sabah güneşin nereden doğacağını iyi hesapla.Haritadaki bence en önemli yanlış fethiyeden antalyaya direk geçiş yapman.Harita üzerinde olmassa olmaz işte budur diyebileceğin koylar ve denizin berraklığını görebileceğin en güzel yerler fethiye antalya arasındaki sahil şerididir.pansiyon ve benzeri yerlerde günlük kalma ücreti şu anda 30 civarı(+-) sabah kahvaltı dahil.Cadırda ise rahat etmek istersen tek kişilik havalı yataklardan alabilirsin senelerdir kullanıyorum cok rahat edersin.Uğrayacağın şehirlerden mutlaka tourist imformation binaları olur oralardan gezilecek yerlere ait kroki bulabilirsin.Kolay gelsin, şimdilik aklıma gelenler bunlar.
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
İlgilenip tecrubelerini benimle paylaşanlara teşekkürler.Burda merak ettiğim bir konuda güzergah olarak daha kısa ve daha güzel yerler olarak önerebileceğiniz bir güzergah varmı?Yada 2 veya 3 noktaya ulaşsam sadece ve oralarda 2veya 3gün kalarak gezimi tamamlasam.Hem mali yöndende daha uygun olur sanırım.Bazı arkadaşlar çadırda kalınırsa daha uygun olacağını söylemiş fakat çadır biraz tehlikeli değilmi birde heryerde çadır kurma imkanı yok sanırım.Çadır kamp olarak bildiğiniz yerler varmı bu güzergah üstünde.?:silent:Birde 350milyon gibi rakam benzine vermek gibi söylendi açıkcası biraz fazla geldi bana şuan için.Güzergahı biraz kısaltmayı düşünmeye basladım.:cyclopsan
not:ayrıca gezimin bütçesi en fazla 700ytl gibi düşünüyordum.350ytl gibi bir miktarı oraya verirsek zati gezimiz fazla uzun sürmiyecek ibi gözüküyor. :) 100ytl de motor bakimı ve ekipman parası olarak ayırısak 100+700=800ytl .700-350=350ytl de kaçgün nerde kalınabilecek :) Sanırım tatile motorla gitemk pahalı oluyor:pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
@erdo2002

Sürüşüne bağlı olarak yakıt durumu değişir. 80-90km/sa sabit gidersen 100km'de 10 lira yakarsın. 100-110 gidersen 12 yakarsın. Mesafeye göre hesapla işte :)
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
1,224
İlgilenip tecrubelerini benimle paylaşanlara teşekkürler.Burda merak ettiğim bir konuda güzergah olarak daha kısa ve daha güzel yerler olarak önerebileceğiniz bir güzergah varmı?Yada 2 veya 3 noktaya ulaşsam sadece ve oralarda 2veya 3gün kalarak gezimi tamamlasam.Hem mali yöndende daha uygun olur sanırım.Bazı arkadaşlar çadırda kalınırsa daha uygun olacağını söylemiş fakat çadır biraz tehlikeli değilmi birde heryerde çadır kurma imkanı yok sanırım.Çadır kamp olarak bildiğiniz yerler varmı bu güzergah üstünde.?:silent:Birde 350milyon gibi rakam benzine vermek gibi söylendi açıkcası biraz fazla geldi bana şuan için.Güzergahı biraz kısaltmayı düşünmeye basladım.:cyclopsan
not:ayrıca gezimin bütçesi en fazla 700ytl gibi düşünüyordum.350ytl gibi bir miktarı oraya verirsek zati gezimiz fazla uzun sürmiyecek ibi gözüküyor. :) 100ytl de motor bakimı ve ekipman parası olarak ayırısak 100+700=800ytl .700-350=350ytl de kaçgün nerde kalınabilecek :) Sanırım tatile motorla gitemk pahalı oluyor:pr:


yakıtın litresi 3.50 ytl senin motosikletin 3000 km yolda 350 yakıyosa sende buna çok diyosun ben derimki sen hiç yola çıkma bence :cat:

Çünkü yolda birsürü extra masrafın çıkar yemekti yatacak yerdi sen bu yolu kaç günde gideceksinki ??
Bu en az 15 gününü alır sanırım en az 30 liradan otel paran 450 yapar zaten

Yani böyle bir yolculuğa yolda ne olur ne omaz diyerek rahat 1500 ytl bücce ayırman gerek
aksi taktirde biraz rezillik olur
Ama gideceğin yerde tanıdıkların olsa oralarda kalsan baya bi ucuza patlar ama aksi taktirde sana olkadarda ucuza maal olacağını sanmıyorum

ben her sene giderim uzun yola defalarca keşke benim motrda okadar yaksa :)
1500 kmde sömürüyo 350 yi
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
225
Kısaltmak istiyorsan bence İzmir'den aşağı inme, altınoluk, foça, karaburun oralarda geçir günlerini. Hem yolları, hem denizi güzeldir.

Olur da aşağı inmeye karar verirsen, bodrum'dan datça feribotu 100cc üzeri motosiklet için tek yön 60 YTL, 100cc altı 30 YTL. Bende benzer bir rota planlıyorumda :)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
437
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşim merhaba ben 3 gün once boyle bi yoldan geldim 150 cc motorla olur ama cok zor olur dikkatlı ol adir al yanına ama ipe sapa gelen yerlerde kalma ben izmir gümüldür cadir kampında kaldım eğer gidersen bana msj at yardımcı olurum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rota oldukça uzun.15 günde o rotayı tamamlasan perişan olursun yorgunluktan
Tekirdağ yerine Çanakkalede mola ver,(Morto koyunda güzel bir çadır kampı var)
ondan sonra Ayvalık en iyi mola yeri.Cunda adasına çadır kurarsın.
İzmirden sonra da devam etme istersen.Bütçeyi zorlarsın.
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
251
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sadece benzin parasi 300ytl tutar. arti yeme icme konaklama 600-700 gibi bir rakam soz konusu.
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Arkadaşlar gözümü kokurtunuz açıkcası :)Ben git deli akıl çık hele bir yola sonra düşünürsün derken paranın bittiği yerde geri dönersin diyordum ama tabi böyle bir gezinin enaz 15gün ve 1500ytl gelmesi elimdeki parayala uyuşmadı.Düşünmeye devam ediyorum ve cevap yazanma zahmetini gösteren herkese teşekkürler.:rendeer::rendeer:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
@erdo2002

1,500 YTL tutmaz o gezi :) 5 durağında birer gece kalsan 50 liradan, 250 eder. en fazla 300 de benzin eder, oldu 550. Yemek içmek falan desen 800-900den yukarı çıkmaz harcayacağın para. Hele bir de kamp yaparsan, konserveyle vs hesaplı biçimde karın doyurursan 500-600 lirayla gider dönersin 1-2 haftada.
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
kardeş motorun hava soğutmalı bir motor olduğu için 1 saatlik sürüşte 15 dk motoru dinlendirmek gerekir. Ayriyeten 1000 km lik tek başıma yaptığım gezide tecrübelerimden kaynaklarak diyorum ki Yanına çadır ve kamp malzemenide al. Motorunu kilitleyeceğin sağlamda bir kilit Yanına da bolca su al, havalar sıcak malum. Eğer 90 km hızı geçmezsen benzinden baya bir tasarruf yapabilirsin. Ben öyle yaptım sadece kamyonları sollarken çok nadir 120 km hıza çıktım. Bu sayede 1000 km gezim boyunca yaktığım benzin 100 ytl oldu. Yemeğini konservelerden alacaksan yanında portatif ısıtıcı vede bir el feneri almalısın. Gece baya lazım oluyo. Sabah ezanı vakti yola çıkmanı tavsiye ederim. Zira gece yapılan yolun sakıncaları çok. Gündüzün şerri gecenin hayrından iyidir. Uyku durumuda cabası. Yolun üzerinde konaklayacaksan mutlaka motorunu güvenli bir yere park et. Yanına gece uykusuz kalmaman için sinek kovar almayıda unutma. Umarım kazasız belasız gezini tamamlarsın. Uzun yol muhakkak insanı yorar Yorulduğun yerde dinlenmeyide ihmal etmemelisin. Ayriyeten para olayına bir şey diyemem ama yanında yinede fazla para bulundurma. Kredi kartın varsa kredi kartınla benzin alabilirsin. Her yerde artık bir atm var çünki zorda kalırsan çekebilirsin paranı yolda hırlısı var hırsızı var. Yoldaki kadın otostopçulardan da uzak dur tamamen tuzak çünki seni oyalarken malzemelerinden ve parandan olabilirsin. Gerçi benim başıma gelmedi ama kamyoncu bir tanıdığımın tavsiyesiydi bu ve yolda muhakkak rast geleceksin. Bu şekilde fazla bartılı bir rakamın çıkacağını zannetmiyorum. Haaaa unutmadan allah korusun yedek buji, yedek far ve stop ampulu , sinyal ampulu, teker patlamasına karşı şu sıvı bir şeyler satılıyor onlardan vede el pompası almayıda unutma.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
112
erdo güzel pazarlık yaparsan yarım pansiyon 50 liraya kalırsın küçük otellerde. biz 3 sene önce 3 kişi gecelik yarım pansiyon 45 lira vermiştik arkadaşlarla tatile gittiğimizde. yalnız sağlam pazarlık yapmıştık şimdi taş çatlasa 75 veririz 3 kişi. tabi sen tek kişi olduğun için fiyat artacaktır diye tahmin ediyorum. istersen şimdiden otel ara internetten uygun fiyat illaki bulunur.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
525
Motorsuz git, ne bu kadar sıkıntıya giriyon kardeşim, koy cebine paranı, atla otobüse dönüş paranı ayrı bir cebine koy, paran bittiğinde de dönüş paranla atla geri dön, bu kadar basit yahu.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Öncelikle yol CBF150 ile çekilmeyecek bir yol değil, ama kafa dengi 1-2 (en fazla) motor daha olsa tadından yenmeyecek bir güzergah.
Bulundurulabilecek bir çadır büyük kolaylık sağlayacaktır ama konaklamayı düşündüğün yerler gayet merkezi ve uygun fiyatlı pansiyonların da bulunabileceği yerler.

Yolun ilk kısmını ise Bursa üzerinden değil de tekirdağ üzerinden geçmek çok zevkli bir uzantı, Şarköy virajlarını ihmal etme..:)


Son 3 mesajda da kafama takılan yerlere 1-2 birşey eklemem gerek;

cycle27' Alıntı:
kardeş motorun hava soğutmalı bir motor olduğu için 1 saatlik sürüşte 15 dk motoru dinlendirmek gerekir.
  • 1 saatlik sürüşte 15 dakika mola kağıt üstünde bir değer, molalarını motorda veya kendinde bir yorulma hissettiğinde ya da güzel bir yer, güzel bir manzara, keyfi çıkarılacak ilginç bir yer gördüğünde ver. Ayvalık, İstanbul arasını 2 molayla aldık, 10'a yakın molalı gidişimizden biraz yorucuydu belki ama oldukça kısa ve motorlar açısından da sorunsuzdu.

    just_oh' Alıntı:
    erdo güzel pazarlık yaparsan sabah yarım pansiyon 50 liraya kalırsın küçük otellerde.
  • Kuşadası'nda adım başı pansiyon 20 YTL tabelaları, bez afişleri vardı, bu fiyatlar civarında konaklanacak yerler bulabilirsin veya kamping'lerin sağladığı klimalı odalarda da kalabilirsin.(Onların fiyatları da 20-25 YTL civarında)

    urcolak' Alıntı:
    Motorsuz git, ne bu kadar sıkıntıya giriyon kardeşim, koy cebine paranı, atla otobüse dönüş paranı ayrı bir cebine koy, paran bittiğinde de dönüş paranla atla geri dön, bu kadar basit yahu.
  • Kesinlikle motorla git! "Bu kadar sıkıntı" kısmı nedir bilmiyorum ama kesinlikle değiyor, ve otobüste hapsolmaktan çok daha büyük bir keyif alıyorsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst