"Gereği Yapıldı" adlı mobil uygulama (eli kulağındaymış)

Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Yeni uygulamanın eli kulağında: Herkesi ihbara davet ediyor... Şimdiden tartışma başladı.

İçişleri Bakanlığı, vatandaşların suç ve trafik ihlallerini doğrudan bildirebileceği “Gereği Yapıldı” adlı mobil uygulamayı devreye alıyor.

Yeni sistemde vatandaşlar, gördükleri asayiş ve trafik ihlallerini fotoğraf ya da video ile bakanlığa iletebilecek.

Ancak uygulama, gizlilik ve kötüye kullanım ihtimali nedeniyle tartışma yarattı.

..................................................

Yeni uygulama, iki ana kategoriden oluşacak: Asayiş ve Trafik.

Kullanıcılar, cep telefonları aracılığıyla gördükleri kural ihlali ya da suç teşkil eden davranışları fotoğraf veya video ile sisteme yükleyebilecek.

İçişleri bakanı Ali Yerlikaya, uygulamanın temel amacının cezaların caydırıcılığını artırmak olduğunu belirterek,

“Vatandaşımız gördüğü olumsuzluğu paylaşıyor, biz de gereğini yapıyoruz. Böylece daha huzurlu ve güvenli bir toplum ortamı oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

shutterstock2143619931jpg-Enwwh0UKxUyZJOieAvqclw.jpg


Uygulamayı mobil cihazına indiren vatandaşlar, kimlik bilgilerini paylaşmadan ihbarda bulunabilecek. Böylece hem gizlilik korunacak hem de sahte veya gereksiz bildirimlerin önüne geçilecek.

UYGULAMA TARTIŞMA YARATTI

Her ne kadar uygulama kamu düzenini sağlamayı amaçlasa da vatandaşların bir bölümü sistemin kötüye kullanılabileceği endişesini dile getirdi.

Sosyal medyada yapılan yorumlarda, sırf kişisel husumet nedeniyle birinin bir başkasını haksız yere ihbar edebileceği, bunun da toplumsal gerilimi artırabileceği yönünde eleştiriler yer aldı.

...................................................................................

haberin tamamını okumak için tıklayınız:
https://www.sozcu.com.tr/trafikte-yeni-donem-geregi-yapildi-uygulamasi-geliyor-p241724
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Sistemi kötüye kullanacaklar diyen arkadaşlar muhtemel kurallara uymayan tipler.

Gelsin böyle bir uygulama; sabah işe giderken 10 dakika erken çıkar 40 tane şikayeti yapıştırırım.

it oğlu itler araba park etmeyi bilmiyorlar, evinin önüne değil 1 sokak sonrasına park etseler ölecekler ama yok kaldırıma koyma hakları var yer yoksa.

vs. vs.

İyi vakit geçirecek bir uygulama olur :D
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
zaten cimerden gönderirsen işlem yapılıyor
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
zaten cimerden gönderirsen işlem yapılıyor

uğraştırıcı ve pratik değil.

Oradan sadece 1 kere şikayette bulundum, 3 şeritli yolun 1 şeriti arac parkı nedeniyle kapalıydı bir araç da 2. şeride araç koyup evine gitmiş yolu teke düşürmüş.

Şikayet sonucu gelen bilgi "aracın 5 dakikayı asmayacak gecici duraklama yaptıgı için talep kapatılmıştır" tarzı birşeydi.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
uğraştırıcı ve pratik değil.

Oradan sadece 1 kere şikayette bulundum, 3 şeritli yolun 1 şeriti arac parkı nedeniyle kapalıydı bir araç da 2. şeride araç koyup evine gitmiş yolu teke düşürmüş.

Şikayet sonucu gelen bilgi "aracın 5 dakikayı asmayacak gecici duraklama yaptıgı için talep kapatılmıştır" tarzı birşeydi.
aynısını bu uygulamadan gönderince farklı bi cevap almican ki
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
aynısını bu uygulamadan gönderince farklı bi cevap almican ki

Uygulama yapıyorlarsa bu işe yönelik daha ciddi olurlar diye düşünüyorum.

Fark etmez, bizim orada bi jeep var hep aynı şeyi yapıyor; 10 dakika sonra bi dha sıkayet eder 2 sikayet arasındaki süreye bakmalarını söylerim :D
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Düşünce güzel, hatta geç kalınmış bir durum.

Fakat uygulama da çıkabilecek çok sorun var.

Videoları kim gözlemleyip karar verecek ? Her ilçenin emniyet biriminde bu videoları izleyip karar verecek birileri olmalı.

Motosiklet kullanıcıları için büyük bir soru işareti bulunduruyor bu durum. Kanuna göre motosikletlerin araçların arasından geçmemesi gerek. Emniyet şeridini kullanmaması gerek. Ben şahsen emniyet şeridinden giden otomobillerin kamyonların videosunu çeker gönderirim. Bir başkası da bunu motosikletler için yapacak. İki tarafa da ceza yazılacak mı ?

Bu ve buna benzer o kadar çok soru işareti var ki ?

Diyelim biri bizi şikayet etti, ceza yazılmış. İtiraz ettiğimizde ceza haksız yere yazıldı ise, video çekene ve ceza yazana bir işlem yapılacak mı ?

Kervan yolda düzülür mantığı ile iş yapacaklar bence. Çok fazla mağduriyet yaşanacak.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Diyelim biri bizi şikayet etti, ceza yazılmış. İtiraz ettiğimizde ceza haksız yere yazıldı ise, video çekene ve ceza yazana bir işlem yapılacak mı ?


Fahri müfettiş kafasına göre ceza yazıyor yerine park edene bile ceza yazıyor birşey olmuyor buna da olmaz :D
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,026
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Böyle bir uygulama (işleyiş) zaten vardı sanki? Örneğin mahallenin dar sokaklarında park yasak olan köşe başlarına araç bırakıp diğer araçların sokağa dönebilmesini engelleyen araçları böyle fotoğraf çekerek ihbar edebildiğin whatsapp hatları vardı. Polis aracı çektiriyordu direkt, en hafifinden ceza yazılıyordu. (Yapan arkadaşım var oradan biliyorum...)
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
380
Çok güzel bir fikir. En kısa zamanda çıkması lazım bu uygulamanın. Otokontrolü olan bir millet değiliz, en azından bu uygulama bir miktar yardımcı olur.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
30 yıl devlette çalıştım. Devletin çıkardığı herhangi bir yasanın, yönetmeliğin, genelgenin, talimatın, uygulamanın vatandaşın yararına olduğunu görmedim. Bunun da bir boka yaramadan çöpe atıldığını, milleti birbirine düşürmekten başka sonuç vermediğini görmeden ölmem. O kadar inatçıyım. Tarrak kürek mafyası yetmedi bir de GEREK mafyası verelim abime. 🥱
 
Katılım
9 Ağu 2023
Mesajlar
609
sosyal çürümeyi hızlandırıcı işler..
eğitimle, kanunla, yasayla alakası olmayan işbilmezler uygulama çıkartıyor. silkerler
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
yüzbinlerce park cezası yazılır, nihayet bi düzene oturtabiliriz bu durumu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst