- Katılım
- 16 Şub 2020
- Mesajlar
- 1,252
- Motosikleti
- Yok
- Konu Yazar
- #1
Yeni uygulamanın eli kulağında: Herkesi ihbara davet ediyor... Şimdiden tartışma başladı.
İçişleri Bakanlığı, vatandaşların suç ve trafik ihlallerini doğrudan bildirebileceği “Gereği Yapıldı” adlı mobil uygulamayı devreye alıyor.
Yeni sistemde vatandaşlar, gördükleri asayiş ve trafik ihlallerini fotoğraf ya da video ile bakanlığa iletebilecek.
Ancak uygulama, gizlilik ve kötüye kullanım ihtimali nedeniyle tartışma yarattı.
..................................................
Yeni uygulama, iki ana kategoriden oluşacak: Asayiş ve Trafik.
Kullanıcılar, cep telefonları aracılığıyla gördükleri kural ihlali ya da suç teşkil eden davranışları fotoğraf veya video ile sisteme yükleyebilecek.
İçişleri bakanı Ali Yerlikaya, uygulamanın temel amacının cezaların caydırıcılığını artırmak olduğunu belirterek,
“Vatandaşımız gördüğü olumsuzluğu paylaşıyor, biz de gereğini yapıyoruz. Böylece daha huzurlu ve güvenli bir toplum ortamı oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Uygulamayı mobil cihazına indiren vatandaşlar, kimlik bilgilerini paylaşmadan ihbarda bulunabilecek. Böylece hem gizlilik korunacak hem de sahte veya gereksiz bildirimlerin önüne geçilecek.
UYGULAMA TARTIŞMA YARATTI
Her ne kadar uygulama kamu düzenini sağlamayı amaçlasa da vatandaşların bir bölümü sistemin kötüye kullanılabileceği endişesini dile getirdi.
Sosyal medyada yapılan yorumlarda, sırf kişisel husumet nedeniyle birinin bir başkasını haksız yere ihbar edebileceği, bunun da toplumsal gerilimi artırabileceği yönünde eleştiriler yer aldı.
...................................................................................
haberin tamamını okumak için tıklayınız:
https://www.sozcu.com.tr/trafikte-yeni-donem-geregi-yapildi-uygulamasi-geliyor-p241724
İçişleri Bakanlığı, vatandaşların suç ve trafik ihlallerini doğrudan bildirebileceği “Gereği Yapıldı” adlı mobil uygulamayı devreye alıyor.
Yeni sistemde vatandaşlar, gördükleri asayiş ve trafik ihlallerini fotoğraf ya da video ile bakanlığa iletebilecek.
Ancak uygulama, gizlilik ve kötüye kullanım ihtimali nedeniyle tartışma yarattı.
..................................................
Yeni uygulama, iki ana kategoriden oluşacak: Asayiş ve Trafik.
Kullanıcılar, cep telefonları aracılığıyla gördükleri kural ihlali ya da suç teşkil eden davranışları fotoğraf veya video ile sisteme yükleyebilecek.
İçişleri bakanı Ali Yerlikaya, uygulamanın temel amacının cezaların caydırıcılığını artırmak olduğunu belirterek,
“Vatandaşımız gördüğü olumsuzluğu paylaşıyor, biz de gereğini yapıyoruz. Böylece daha huzurlu ve güvenli bir toplum ortamı oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Uygulamayı mobil cihazına indiren vatandaşlar, kimlik bilgilerini paylaşmadan ihbarda bulunabilecek. Böylece hem gizlilik korunacak hem de sahte veya gereksiz bildirimlerin önüne geçilecek.
UYGULAMA TARTIŞMA YARATTI
Her ne kadar uygulama kamu düzenini sağlamayı amaçlasa da vatandaşların bir bölümü sistemin kötüye kullanılabileceği endişesini dile getirdi.
Sosyal medyada yapılan yorumlarda, sırf kişisel husumet nedeniyle birinin bir başkasını haksız yere ihbar edebileceği, bunun da toplumsal gerilimi artırabileceği yönünde eleştiriler yer aldı.
...................................................................................
haberin tamamını okumak için tıklayınız:
https://www.sozcu.com.tr/trafikte-yeni-donem-geregi-yapildi-uygulamasi-geliyor-p241724