Geleni Geçeni Korkutan Arkadaşın İnsani Yönü

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Trafikteki araç sahiplerini iki gruba ayırdığımızı farzedelim, "motosiklet kullanıcıları ve diğerleri"
Banamı öyle geliyor bilmiyorum ama motosiklet kullanıcılarının insani yönü, yardımseverlik içgüdüsü her zaman daha ağır basıyormuş gibi hissediyorum:silent:

Gözlemlediğim kadarıyla, trafikte sağa çekseniz motosiklet kullanıcıları hariç kimse umursamıyor, otomobille sağa çekseniz durum yine aynı, yaya geçitlerinde, kavşaklarda...

her yerde mümkün olduğunca herkesi düşünmeye çalışan hep motosiklet kullanıcıları!

İşi zıpırlık olan, kural tanımaz arkadaşın kanalını takip ederken bu düşüncemi destekler bi davranış gördüm, olması gerekeni yapmış ama yinede helal olsun dedim :)

 
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
556
Süper ya. Motorun markası ve modelini bilen varsa yazabilir mi merak ettim doğrusu :)

Husqvarna sanırım ama :D
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Bence bu motosikletle veya motosikletci olup 4 teker sürücüsü olmamakla alakadar değil. Tamamen kişisel ve insani değerlere sahip çıkmakla alakadar. Etik olanı, insani olanı yapmakla alakadar.

Örneğin ben arabayla giderkende karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir kappuş görünce durur karşıya geçiririm, motosikletlede dururum. Yolda ölü bir hayvan görünce durmak isterim, ölüsünü alayım diye ama motorlada, arabaylada duramam çünkü içim elvermez. Aynı şekilde eğer ki arabamda veya motosiketimde arkamda eşim, çocuğum yoksa, yolda zor durumda olduğunu gördüğüm birine yardım etmek için dururum fakat yanımda eşim, çocuğum varsa durmaya çekinirim ve çekinmemde lazım.

Bu gibi örnekleri eminim ki birçoğumuz yaşıyoruzdur. Ama video yu çeken, yayınlayan kişi insani değerlerine sahip çıkan ve etik olanı yapan birisi ve günümüzde böyle insanlar azaldı. Tebrikler ...
 
Katılım
2 Ocak 2013
Mesajlar
221
Biride kaçıyor ne varsa sanki :jocolor: ama helal olsun motorcu kardeşe (yanlış anlaşılmasın Türk olmadığını biliyorum) :rendeer: :cat:
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
Royaljordanian bu adamin kanali. Gunluk sehirici gezilerinden vektigi goruntuleri koyuyor. Ben pek tutmuyorum cunku egzoz sesi ile yayalari korkutmayi marifet saniyor. Buna benzer orcagt diye bir kanal var o daha komik. Ama bu videolari izleyince Londra da motosiklet kullaniminin nasil tesvik edildigini ve saygi gordugunu goruyorsunuz.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlk paylaşıldığında ben de sub'lamıştım :). Güzel bir kanal. Yaya korkutma olayında da dikkatsiz yola çıkan veya kırmızıda hala salına salına geçenlere yapıyor, iyi de yapıyor. Tünelde korkuttuğu kısımlar var gerçi, onlar zevkine :p.

Geçen sirkeciye gittim, yeşil yanmış hiçbir araba geçemiyor, yayalar hala devam. Ben yavaş yavaş geçmeye başladım, kadının teki bağırış çağırış laf söylüyor. Yok böyle birşey. Trafik kuralına herkes uyacak bu kadar net. Sürü halinde geçerlerken kendilerini haklı sanıyorlar.
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
514
Gerizekalı kadının biride kaçıyor, tekmeyi bi çakacaksın gideceği yere daha erken gidecek.
 
Katılım
29 Eki 2011
Mesajlar
47
Arkadaşlar inanın bundan 15 gün önceydi aynı olay başıma geldi yolda ilerliyorum yaşlı adamın biri kaldırım yoluna uzanmış yatıyo artık düştümü ne yaptıysa aha dedim adam ölmüş hemen motoru kenara çektim adamın yanına gittim adamın gözleri açık amca ne oldu kalk dedim neyse otutturdum hemen istifrar etti tabi bu arada arabalar geliyo geçiyo inanin kimse durmadı el ediyom durmuyo tam bu arada motosikletli biri geldi hiç ben çağırmadan kendiliğinden durdu hemen ambulansı felan aradı adamı bindirip yolladık neyse önemli bişeyi yokmuş galiba.İnanın geçenlerde bu forumda bi video izledim çinde insalık ölmüş diye düşen adama yardım etmiyolardi bizim çoğu insanlarımızda öyleler.Arabalarla geçiyolarda öyle mal mal bakıyolar şok oldum.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Videodaki motorcu 64 yaşındaymış. Çok şaşırdım doğrusu :), 30'lu yaşlarda diye düşünerek izliyordum bayadır. Afrikada ktm'lerle enduro turlarına çıkıyor falan. Güzel bir örnek, bizler için :mrgreen:.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
son 2 haftada 3 defa motorcu dustu onumde.2sı zaten topladı kendını ama bı tanesınde cok acıl ısım olmasına ragmen kosturdum ben de.barbaros bulvarı cıvarında tehlıkelı yerde oldugu ıcın.allah yuzumuze baktı gec kalmadık elemanı da yolda bırakmadık. otomobıl suruculerı gercekten acımasız.adam yerde yatıyor dızı acılmıs kıvranıyor hala bagırıo nerden cıktın vs dıye.azıcık vıcdan ya...

bu yonum elbette 2 sene once bu kadar gelısmıs degıldı.ben dustugumde basımda 10 tane motorcu vardı.krıze gırmıstım ve kendıme gelmemı babam degıl onlar saglamıstı.sagolsunlar hala dua edıyorum hepsıne.4-5 tanesı kuryeydı.kuryecılere her daım saygı duyuyorum.cogu cok yardımsever.
 
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
161
Geçenlerde mecidiyeköyde kırmızı ışıkta bir kurye ile yan yana duruyorduk. Işıklarda beklerken zorla arabaların camlarını silip para isteyen biri bir hanımefendinin arabasının camını kadının tüm itirazlarına rağmen sildi ve sonra para istedi. Kadın para vermedikçe adam ısrar etti, klasik hikaye bilirsiniz. Kadın tüm ısrarlara rağmen para vermeyince arabanın camına tükürdü ve küfür etmeye başladı. Bunun üzerine benim yanımdaki kurye arkadaş motoru kenara çekti, indi ve adamın yanına gidip adama bir şeyler söyledi. Adam kurye arkadaşa dayılanınca adama kafayı çaktı. Bu arada yeşil ışık yanmış araçlar hareket etmeye başlamıştı. Tabii ben de hareket ettiğimden devamını göremedim.

Sabah sabah herkes işine giderken kurye arkadaşın bu olaya dahil olması, güvenliğini riske atarak hiç tanımadığı bir insan için bu şekilde çıkışması bence büyük bir olaydı.

Yorumlarda belirttiğiniz gibi tabii ki bu insanın içinden gelen bir şey olmalı. Ama sanki motosiklet sürücülerinde daha farklı bir sağduyu gelişiyor. Bunun sebebi bir azınlığa ait olmanın getirdiği bilinç olabilir. Motorcular haricinde apaçi diye tabir ettiğimiz arkadaşlar haricinde bir kesim var ki gerçekten sağ duyulu ve oldukça bilinçli... Motorcuların yolda karşılaştıklarında birbiriyle selamlaşması veya kırmızı ışıkta yanyana geldiklerinde sohbet etmesi de bu insani yanın bir sonucu bence.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

Başta o kurye arkadaş olmak üzere, her daim herkesin yardımına koşan tüm kuryelere selam olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst