Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun güle güle ve seve seve kullanmanız dileği ile.Şimdi sizin için motorunuzun rodajını doğru yapmak gerekiyor.Genel de sıfır alınmış motosiklet yada otomobil doğru rodaj yapılmazsa ileride yaşatacağı sıkıntıları aşağı yukarı bellidir.Rodajın amacı şudur.İlk olarak piston , gömlek, segman, subab ve krank milinin birbirine oturması alışması,ikinci aşamada motor bloğunu,motor bloğunu oluşturan kısımları ve hareket eden parçaların gerekli sertlik seviyesine getirmek için motoru çok ısınmadan (hararet yaptırmadan) kullanmak.Buda nasıl olacak,ilk 500-700 km'yi sadece parçaların ve hareketli ekipmanların zarar görmeden birbirine alışması için çok devirli kullanmadan geçirerek.Daha sonra ki tavsiyem abartmadan devirli kullanmaya düzlüklerde kısa süreli gaz açıp kapamaya bağlı alıştırmaya başlamaktır.Özetle ilk 500 km stabil hızlarda 5000 devir seviyesinde motoru hararet yaptırmadan yani ısı dengesini çok farklılıklara sebebiyet verecek sürüşlerden kaçınarak geçirip 500-1000 arası yavaş yavaş 7000 civarlarda devirlere kısa süreli çıkarak motor parçalarının iyice birbirine oturmasını sağlamanızdır.1000 km sonrasında artık rodaj tam olarak tamamlanmış sayılır.Genel rodaj bilgisi bu şekildedir.Kullanım klavuzunu okumanız en doğru bilgiye üretici tarafından ulaşmanız anlamına gelir.Genel mayette mantığını anlatmaya çalıştım bilgim kadarı ile.Kolay gelsin.