Gaziantep'ten Herkese Selamlar Bende Artık Bir Motorcuyum

Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Arkadaşlar bugun itibari ile bende motoskletciler ailesine 2012 CBF im ile dahil olmuş bulunmaktayım.... Sıfır kilometre motorun nasıl kullanılması için önerilerinizi bekliyorum...
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
hayırlı uğurlu olsun kardeş. Aramıza hoşgeldin. Kullanımla ilgili sorunu cbf bölümüne yazabilirsen daha hızlı cevap alabilirsin.:cat: Kazasız belasız sürüşler dileğiyle.
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
öncelikle hayırlı olsun. allah kaza bela vermesin. cbf çok güzel ve tatminkar bir motordur. yeni başlayanlar için idealdir, ama ne olursa olsun dikkati elden bırakmamak gerekir. tavsiye konusunda da yıllarını motosiklete vermiş değerli büyüklerimiz sana bu konuda yardımcı olacaklardır... her daim tekerin düz bassın
 
Katılım
26 May 2011
Mesajlar
186
Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun güle güle ve seve seve kullanmanız dileği ile.Şimdi sizin için motorunuzun rodajını doğru yapmak gerekiyor.Genel de sıfır alınmış motosiklet yada otomobil doğru rodaj yapılmazsa ileride yaşatacağı sıkıntıları aşağı yukarı bellidir.Rodajın amacı şudur.İlk olarak piston , gömlek, segman, subab ve krank milinin birbirine oturması alışması,ikinci aşamada motor bloğunu,motor bloğunu oluşturan kısımları ve hareket eden parçaların gerekli sertlik seviyesine getirmek için motoru çok ısınmadan (hararet yaptırmadan) kullanmak.Buda nasıl olacak,ilk 500-700 km'yi sadece parçaların ve hareketli ekipmanların zarar görmeden birbirine alışması için çok devirli kullanmadan geçirerek.Daha sonra ki tavsiyem abartmadan devirli kullanmaya düzlüklerde kısa süreli gaz açıp kapamaya bağlı alıştırmaya başlamaktır.Özetle ilk 500 km stabil hızlarda 5000 devir seviyesinde motoru hararet yaptırmadan yani ısı dengesini çok farklılıklara sebebiyet verecek sürüşlerden kaçınarak geçirip 500-1000 arası yavaş yavaş 7000 civarlarda devirlere kısa süreli çıkarak motor parçalarının iyice birbirine oturmasını sağlamanızdır.1000 km sonrasında artık rodaj tam olarak tamamlanmış sayılır.Genel rodaj bilgisi bu şekildedir.Kullanım klavuzunu okumanız en doğru bilgiye üretici tarafından ulaşmanız anlamına gelir.Genel mayette mantığını anlatmaya çalıştım bilgim kadarı ile.Kolay gelsin.
 
Katılım
24 Eyl 2008
Mesajlar
26
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun güle güle ve seve seve kullanmanız dileği ile.Şimdi sizin için motorunuzun rodajını doğru yapmak gerekiyor.Genel de sıfır alınmış motosiklet yada otomobil doğru rodaj yapılmazsa ileride yaşatacağı sıkıntıları aşağı yukarı bellidir.Rodajın amacı şudur.İlk olarak piston , gömlek, segman, subab ve krank milinin birbirine oturması alışması,ikinci aşamada motor bloğunu,motor bloğunu oluşturan kısımları ve hareket eden parçaların gerekli sertlik seviyesine getirmek için motoru çok ısınmadan (hararet yaptırmadan) kullanmak.Buda nasıl olacak,ilk 500-700 km'yi sadece parçaların ve hareketli ekipmanların zarar görmeden birbirine alışması için çok devirli kullanmadan geçirerek.Daha sonra ki tavsiyem abartmadan devirli kullanmaya düzlüklerde kısa süreli gaz açıp kapamaya bağlı alıştırmaya başlamaktır.Özetle ilk 500 km stabil hızlarda 5000 devir seviyesinde motoru hararet yaptırmadan yani ısı dengesini çok farklılıklara sebebiyet verecek sürüşlerden kaçınarak geçirip 500-1000 arası yavaş yavaş 7000 civarlarda devirlere kısa süreli çıkarak motor parçalarının iyice birbirine oturmasını sağlamanızdır.1000 km sonrasında artık rodaj tam olarak tamamlanmış sayılır.Genel rodaj bilgisi bu şekildedir.Kullanım klavuzunu okumanız en doğru bilgiye üretici tarafından ulaşmanız anlamına gelir.Genel mayette mantığını anlatmaya çalıştım bilgim kadarı ile.Kolay gelsin.
:cat: arkadaşın dediklerine katılıyorum şöyle ki motorun veya arabanın sıhhati yakıt safriyatı uzun ömürlü motoru ve son hızlanmasına saglıklı erişebilmesi için, ürünün klavuzundaki rodaja harfiyen uymak sizin ve makinanızın saglıgı için en iyi olandır
 
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
1,177
:cat: arkadaşın dediklerine katılıyorum şöyle ki motorun veya arabanın sıhhati yakıt safriyatı uzun ömürlü motoru ve son hızlanmasına saglıklı erişebilmesi için, ürünün klavuzundaki rodaja harfiyen uymak sizin ve makinanızın saglıgı için en iyi olandır

+1000 en doğrusu kullanma klavuzu
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
hoş geldin kardeş motorunda hayırlı uğurlu olsun güle güle kullab allah kaza bela vermesin
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
hayırlı uğurlu olsun .... motürünü sıfır aldıysan servisten gayrisi yalan , bakma sen kimseye km dolunca doğruca servise :cherry:
 
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
251
Hayırlı uğurlu olsun. Amman dikkatli kullanın şaka değil bu motor işi, ben de bir acemi olarak söylüyorum :) . CBF 150 çok güzel motor fakat bana göre tek eksisi egzos sesinin az oluşu, bence egzos sesi sizin trafikte farkedilirliğinizi arttırıyor.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
hayırlı uğurlu olsun kardeş. Aramıza hoşgeldin. Kullanımla ilgili sorunu cbf bölümüne yazabilirsen daha hızlı cevap alabilirsin.:cat: Kazasız belasız sürüşler dileğiyle.
Teşekur ederim Allah kazadan beladan korusun hepimizi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

Hayırlı uğurlu olsun. Amman dikkatli kullanın şaka değil bu motor işi, ben de bir acemi olarak söylüyorum :) . CBF 150 çok güzel motor fakat bana göre tek eksisi egzos sesinin az oluşu, bence egzos sesi sizin trafikte farkedilirliğinizi arttırıyor.
Kardeş trafikte 4 açmak gerek gözleri cok haklısın kesinlikle şaka değil motosiklet... Artısı cok ama bu artıları kullanırken trafik canavarı gibi kullanmamak en guzeli:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

hoş geldin hemşerim hayırlı olsun yeni motorun
Teşekkur ederim hemşehrim:) Artık gaziantep motosiklet camiasında bilinçli bir motosiklet surucusu daha var:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

hayırlı uğurlu olsun .... motürünü sıfır aldıysan servisten gayrisi yalan , bakma sen kimseye km dolunca doğruca servise :cherry:
Ee ne demişler Yetkili servisde motorum güvende:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

hoş geldin kardeş motorunda hayırlı uğurlu olsun güle güle kullab allah kaza bela vermesin
Amin kardeş cümlemize...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun güle güle ve seve seve kullanmanız dileği ile.Şimdi sizin için motorunuzun rodajını doğru yapmak gerekiyor.Genel de sıfır alınmış motosiklet yada otomobil doğru rodaj yapılmazsa ileride yaşatacağı sıkıntıları aşağı yukarı bellidir.Rodajın amacı şudur.İlk olarak piston , gömlek, segman, subab ve krank milinin birbirine oturması alışması,ikinci aşamada motor bloğunu,motor bloğunu oluşturan kısımları ve hareket eden parçaların gerekli sertlik seviyesine getirmek için motoru çok ısınmadan (hararet yaptırmadan) kullanmak.Buda nasıl olacak,ilk 500-700 km'yi sadece parçaların ve hareketli ekipmanların zarar görmeden birbirine alışması için çok devirli kullanmadan geçirerek.Daha sonra ki tavsiyem abartmadan devirli kullanmaya düzlüklerde kısa süreli gaz açıp kapamaya bağlı alıştırmaya başlamaktır.Özetle ilk 500 km stabil hızlarda 5000 devir seviyesinde motoru hararet yaptırmadan yani ısı dengesini çok farklılıklara sebebiyet verecek sürüşlerden kaçınarak geçirip 500-1000 arası yavaş yavaş 7000 civarlarda devirlere kısa süreli çıkarak motor parçalarının iyice birbirine oturmasını sağlamanızdır.1000 km sonrasında artık rodaj tam olarak tamamlanmış sayılır.Genel rodaj bilgisi bu şekildedir.Kullanım klavuzunu okumanız en doğru bilgiye üretici tarafından ulaşmanız anlamına gelir.Genel mayette mantığını anlatmaya çalıştım bilgim kadarı ile.Kolay gelsin.
Dediklerinizi harfiyen uyguluycam ki az cok bilmeme ragmen yazınızda ince detaylar var cok sagolun:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

öncelikle hayırlı olsun. allah kaza bela vermesin. cbf çok güzel ve tatminkar bir motordur. yeni başlayanlar için idealdir, ama ne olursa olsun dikkati elden bırakmamak gerekir. tavsiye konusunda da yıllarını motosiklete vermiş değerli büyüklerimiz sana bu konuda yardımcı olacaklardır... her daim tekerin düz bassın
Aslında 4 aydır arastırıyorum ve ince eleyip sık dokuyan bir kişi olarak cbf 150den yana kullandım tercihimi umarım benim için hayırlı olur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst