"ezik" meselesi

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
kafama takıldı kaç zamandır. "ezik"
son yılların gözde hakareti, acımayla süslenmiş aşağılama terimi.

benim ezikten anladığım; ezilmiş, biraz mazlum biraz kavruk.

çok popüler, bir o kadar da çirkin.

film biyerde kopmuş, orayı kaçırdım ben, anlam veremedim bu aşağılama maksatlı "ezik" tabirine!

garib'e koltuk çıkmak yok mu gayri?
ezilenin yanında olmak?
bundan böyle düşenin yüzüne tükürülüp başarısızlığı mı ayıplanacak?

ben mi yanlış anladım bu "ezik" zamazingosunu?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
''ezik'' hayatta bazı değerleri bünyeye katamamış . egoları ile boğuşan . karakteri yetersiz kişiler için kullanılıyor olması gerek

örneğin : http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/83506-600-ile-baslanilmaz-diyenlere.html

gençtir toydur, kızarız ederiz de benim gönlüm razı gelmedi abi bu "ezik" meselesine.

ki eğlenceli olmayanlar için, öyle ya da böyle boynu bükük kalmış için, sessiz kendi halinde takıldığı için kullanıldığına çok kere şahit oldum.

amerikalıların luğzır dediği naneye benzer belki.

naabıyon nassın bu arada? :)
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
368
Çok basit hocam, amarikalıların meşhur "loser" aşağılama ünleminin, amarikan filmlerine yapılan dublajlarda hayat bulmuş halidir ezik kelimesi. yoksa bizimle ilgisi yok. Özentilerin bufilmlerden duyarak çıkarttığı ithal aşağılama ünlemi.

Bizim bildiğimiz anlamda ise, dediğiniz gibi, ezilene her zaman arka çıkmak geleneklerden, göreneklerden gelmektedir.

NOT: Yazdıktan sonra okudum son yorumunuzu, aynı şeyi düşünümşüz :)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Aslında Türk Dil Kurumu da tam manasıyla bir tanım yapamamış:

Alıntı:

Ezik;
zarf Ezilmiş ve büzülmüş bir biçimde:
"Karşısında ezik büzük duran yorgun adamın yüzüne bakıyor hâkim."- A. Kulin.

Günümüzde ise; sanırım sosyal ortamlarda kendini ifade edemeyen, ezilip büzülenler için kullanılıyor.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
dertlenme be yiğidim , yaz gezmelerinde edindiğim Bozcaada şarabını eziyorum :p
meretide kışlık detaylar için ustaya bıraktıydım havalar iyi deyi gittim geri aldım dere tepe düz gidiyorum işte ...
diğer anlamda ise dediğin ezik ifadesini kullandıkları kişiler ise dostumdur her daim
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
50
@takendy
Hocam, ''ezik'' meselesiyle alakası yok ama sizin motosikletinizi her seferinde sibiar ik-siks şeklinde okuyorum. :) Acaba sorun bende mi, bir eziklik var mıdır? :mrgreen: ( konuya böyle bağlayalım )
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
@takendy
Hocam, ''ezik'' meselesiyle alakası yok ama sizin motosikletinizi her seferinde sibiar ik-siks şeklinde okuyorum. :) Acaba sorun bende mi, bir eziklik var mıdır? :mrgreen: ( konuya böyle bağlayalım )

:mrgreen: ben onu herkesin anlayacağı şekilde de yazardım da , motosikleti kısmından üstü ilk çizilen üye ben olmak istemedim , sorunun sizde olmadığını düşünüyorum :cherry:
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
dertlenme be yiğidim , yaz gezmelerinde edindiğim Bozcaada şarabını eziyorum :pmeretide kışlık detaylar için ustaya bıraktıydım havalar iyi deyi gittim geri aldım dere tepe düz gidiyorum işte ...
diğer anlamda ise dediğin ezik ifadesini kullandıkları kişiler ise dostumdur her daim

Yav yapılırmı şimdi akşam akşam yaaa...

Resmen ezdin beni ,nasıl canım çekti şimdi bu saatte Geyikliden feribotta yokturki karşıya :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Kuwetmira kardeşim güzel bir konuya değinmişsin.

Ezik bir sevdanın altında ezilenlerde vardır. Ağacı sarmış olsa karınca, zararı var mı karıncayı kırınca?:p

Ezmeyin leeyn ezikleri..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
@takendy; şahsi oynamayalım arkadaş, burda antrososyopolitik mevzu var :)

akşam akşam amma ezdin be yiğidim...
tamam saha senin istediğin antrososyopolitik konuyu aç , istediğin sosyal mesajı ver:salut:

Yav yapılırmı şimdi akşam akşam yaaa...

Resmen ezdin beni ,nasıl canım çekti şimdi bu saatte Geyikliden feribotta yokturki karşıya :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

eey ağustosböceği yaz boyu gezersin oynar binbir şarkı türküler söylersin şimdi benim kapıma mı gelirsin.
ben onları ordan taşırken neler çektim bilir misin ?:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Çok basit hocam, amarikalıların meşhur "loser" aşağılama ünleminin, amarikan filmlerine yapılan dublajlarda hayat bulmuş halidir ezik kelimesi. yoksa bizimle ilgisi yok. Özentilerin bufilmlerden duyarak çıkarttığı ithal aşağılama ünlemi.

Bizim bildiğimiz anlamda ise, dediğiniz gibi, ezilene her zaman arka çıkmak geleneklerden, göreneklerden gelmektedir.

NOT: Yazdıktan sonra okudum son yorumunuzu, aynı şeyi düşünümşüz :)

tam da öyle abi. hangi ara kaptık mevzuyu bilemedim :pr:

akşam akşam amma ezdin be yiğidim...
tamam saha senin istediğin antrososyopolitik konuyu aç , istediğin sosyal mesajı ver:salut:

kağıt kalem çıkar, ahada sosyal mesaj;

"ezik mezik, ayıboluyo beyler!"
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
''hey dostum sorun istemiyorum . lanet olsun ahbap!'' diyerek kaçıyorum
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
bi de büzük var.
Cümle içinde kullanalim.
Karsimsa ezik-büzük oturuyordu.
Simdi bu cümleyi ögelerine ayirirsak, yuklem sifat ve özne ortaya çikiyor ama bir de organ ortaya çikiyor sanki.:cherry:

TDK nerde kaldi kardesim!
1 saattir TDK bekliyoz burda, yarali olmek uzere....:mrgreen:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Kuwetmira kardeşim güzel bir konuya değinmişsin.

Ezik bir sevdanın altında ezilenlerde vardır. Ağacı sarmış olsa karınca, zararı var mı karıncayı kırınca?:p

Ezmeyin leeyn ezikleri..

şimdi başarı filan eyvallah da, amerikan stili başarı odaklı öğretiyi sindirip hayatımızın ortasına oturtmak bozar bizi be abi.

kim kazanan kim kaybeden, onu kim bile?
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
26.10.2010 tarihli internet haber..

İspanya'da sürücüler tarafından görülebilmeleri için otoyol kenarında çalışan fahişelere fosforlu sarı renkte reflektif (yansıtıcı) yelek dağıtıldı.

Ezilmelerini önlemek amacıyla Katalonya'daki Els Alamus kasabasının dışındaki otoyol kenarında çalışan fahişelere reflektif yelekler dağıtıldı.

Yelekleri giymeyenler 40 euro para cezasına çarptırılacak.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:26 ----------

şimdi başarı filan eyvallah da, amerikan stili başarı odaklı öğretiyi sindirip hayatımızın ortasına oturtmak bozar bizi be abi.

kim kazanan kim kaybeden, onu kim bile?

O tür bir öğreti seni,beni ve her Türk erkeğini bozar..
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
bi de büzük var.
Cümle içinde kullanalim.
Karsimsa ezik-büzük oturuyordu.
Simdi bu cümleyi ögelerine ayirirsak, yuklem sifat ve özne ortaya çikiyor ama bir de organ ortaya çikiyor sanki.:cherry:

TDK nerde kaldi kardesim!
1 saattir TDK bekliyoz burda, yarali olmek uzere....:mrgreen:

bilmiyon tabi kaç senedir, şimdilerde çok amerikan olduk biz çook :pale:

büzük başka, cesaret manasında o :)

tdk böyle demiş;

Aslında Türk Dil Kurumu da tam manasıyla bir tanım yapamamış:

Alıntı:

Ezik;
zarf Ezilmiş ve büzülmüş bir biçimde:
"Karşısında ezik büzük duran yorgun adamın yüzüne bakıyor hâkim."- A. Kulin.

Günümüzde ise; sanırım sosyal ortamlarda kendini ifade edemeyen, ezilip büzülenler için kullanılıyor.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Orada yazan A. Kulin, Ayse kulin herhalde.
Normal vatandasin anlayacagi dilde yazmiyor ki anlayalim.:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst