Enduro,touring tarzı tavsiye

Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Honda NX 400 Falcona Baktın mı hic? CBF i aratmıycak ve uzun yoldada biraz daha konfor ve tork sağlar gibi geliyor?

Bende seninle aynı arayıştayım. Benim aklima Falcon geldi konuyu takip eden arkaşlar NX400 ü de yorumlarsa sevinirim.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
excavatus : teşekkür ederim bilgiler için. f650CS ler daha touring özellikli yanılıyorsam GS e göre değil mi ? ancak sizinde dediğiniz gibi uygun fiyatlı bulsak bile yaş büyük ve olası servis bakım masrafları beni zorlayabilir diye çekiniyorum.

bilgi sahibi olduğunuzu düşünerek aprilia pegaso lar için fikriniz nedir ? 2003-2004 modeller mevcut 6000-8000TL arası. oldukça oturaklı bir görüntüsü de var.
 
Katılım
19 Mar 2009
Mesajlar
104
CC'si, kalıbı ve enduro olması nedeniyle o fiyat aralığında Pegaso mantıklı geliyor. Ancak bu kadar tutulmamasının da bir nedeni olmalı. Kesinlikle Pegaso kullanıcının yorumları gerekli...
Falcon'u vakti zamanında bende araştırmıştım. Artık üretilmemesinin dışında 4X4'lük motor. Temizini bulursan kaçırma, kesinlikle ama kesinlikle KLE500'den iyidir...
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
Zannerdesem Pegaso lar enjeksiyonlu olmalarına rağmen 650cc için çok yakıyor yani transalp gibi :) enjeksiyon sistemleriyle ilgili bir sıkıntı olabilir.

herşeyin bir bedeli vardır sözünden yola çıkarsak, f650gs yada cs , hem ekonomik motoru hemde kalitesi vede 2001 sonrası sanırım abs li olması yönünden gerçekten para varsa hakkını veriyor gibi gözüküyor şuana kadar ki araştırmalarımda.

ancak KLE500 de benim bütçeme göre iyi gibi, sadece suzuki freewind piyasada az sayıda olması ve türkiye piyasasında en yenisinin 2001 olması problem gibi yoksa freewind de mantıklı bir alet gibi fiyatına göre sanırım.


KLE 500 hala başı çekiyor sanırım benim şartlarımda, bakalım araştırmaya devam.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Kend bilgilerim ışığında şunu söyleyebilirim. Pegaso'da, F650 serisinin tamamı da, 650 lik rotax motor kullanıyor. Çok çok ufak farklar dışında birebir aynı denebilir. Bu makinaların en önemli özelliği düzgün bakıldıkları zaman servis istememeleri, parça istememeleri. Pegaso benim dikilide bir arkadaşımda vardı. Neredeyse F650 serisi ile aynı teknik verilere sahip. Ancak onun parçalarını ve servisini sağlayan firma pek yaygın olmadığı için, fiyat konusunda sorun yaşanabiliyor. Parçaları borusandan almazsan BMW bu konuda daha ekonomik. Sonuçta motor aynı, diğer parçalar farklı. Pegasonun bir orjinal aynası için 4 hafta beklendiğini biliyorum. Ben geçen gün ayna değiştirdim. Orjinal VICMA ayna, istanbulda vardı, 2 günde yerine takılmış oldu.

BMW F650 serisi için, sadece periyodik bakımlar ile, 200.000km gözü kapalı çıkarır diyor. Bunu ben de desteklerim. 13 yaşında benim çocuk. Sadece yağ ve filtre değişimleri yapılıyor. Arada ufak tefek ayarlamalar, vs vs yapılıyor. Değişmesi gereken parçalar zamanında değişiyor. Balata, zincir, filtre, dişli vs vs. En ufak bir problemi de yok.

Temizini bulup alman lazım en önemli konu o. Eskişehir veya yakın çevrede bi yerden bulursan, gelip seninle bakarım motora.

Rotax motorun tek bir kronik arızası var. Marş rublesi. Rulet gibi. ne zaman dağılacağı belli değil. Ama hepsi 100.000max civarı bir ruble istiyor. 2. el temizi 150 TL rublenin. Kitlemesi ile 400 TL...
Kısacası eğer düzenli bakılmış temiz bir F650 bulursan, modeli ne olursa olsun. sana açacağı max masraf 500 TL olur... ama ömür boyu binersin. Ben 98 modeli gözüm kapalı aldım. 05-06 modellerden hiç korkma derim.
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
185
Motosikleti
Moto Guzzi V85TT Travel
Ben cbf 150den sonra pegasoyla yoluma devam ettim ve çok memnunum. F650 gs, kle 500 ile falan ne rahatlık ne de performans açısından mukayese kabul etmez. Yakıtı gsden biraz fazladır, kleyle hemen hemen aynıdır. 4l/100kmye kadar düşer (tek kişi uzun yol sakin kullanım), 6 litreye kadar çıkar (2 kişi, tam yük yani motorla beraber toplam 500km civarı-agresif kullanım). Rahatsız edici titreşimi pek yoktur. Yüke aldırmaz vs. Parça konusu her motorda sıkıntı aslında. Servisler falan yakaladığına öpücük konduruyor. Yurtdışından siparişle her motorun bütün parçaları çok uygun fiyatlara getirilebiliyor.

Peggy ile ilgili sorulara cevap verebilirim.
Özelden yazabilirsiniz...
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
F650 ile pegaso, ne performans ne de rahatlık bakımından kıyas kabul etmez.. .

Mi dediniz? ben mi yanlış anladım..

Ona göre bir cevap yazacağım...
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Butce kısıtlı olmasa alınacak makına DL650 veya Versys. Ama butce kısıtlı..
 
Katılım
2 Kas 2010
Mesajlar
145
Ben Nx4 Falcon Öneririm gönül rahatlığıyla. Nedense gözardı ediliyor ama gerek şehir içinde gerek uzun yolculuklarda tatminkar bir motor. Egzantrik gergisinin zamanından önce değiştirmeniz gerekebilir, tek sıkıntısı odur. Onun haricinde vereceği keyif fazlasıyla memnun bırakır. Fiyatları da gayet iyi seviyelerde. Arazide tadına doyum olmaz, daha hafif, selesi daha konforlu, lastik seçiminizi de kullanımıza göre yaparsanız asla pişman etmez. Nx4 Falcon Kullanıcıları başlığına bakarsanız en son sayfada motor hakkında bir yazım mevcut. İncelemek isterseniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
185
Motosikleti
Moto Guzzi V85TT Travel
F650 ile pegaso, ne performans ne de rahatlık bakımından kıyas kabul etmez.. .

Mi dediniz? ben mi yanlış anladım..

Ona göre bir cevap yazacağım...

Aynen öyle dedim :)

650Gs pegaso gibi hızlanamaz. Bunun sebebi pegasonun 5 sübaplı (3 emme - 2 eksoz) olmasıdır. Yakıtının biraz daha fazla olması da bundan kaynaklanır. Son süratleri ise aynı diyebiliriz (180-185 gibi olur genelde). Rahatlığa gelince pegasonun selesi daha geniştir ayrıca daha dolguludur. Özellikle yolcu selesi sınıfının en rahatıdır diyebilirim. Titreşim pegasoda daha az hissedilir. F650 gs ile pegasonun sele yükseklikleri hemen hemen aynıyken gsnin yerden yüksekliği daha fazladır. Bu yüzden pegler de daha yukarıdadır. Bu durum benim boyumdaki bir sürücü için (182 cm) dizlerin fazla kırılmasına ve bununla birlikte gelen ağrılara yol açmaktadır.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Aynen öyle dedim :)

650Gs pegaso gibi hızlanamaz. Bunun sebebi pegasonun 5 sübaplı (3 emme - 2 eksoz) olmasıdır. Yakıtının biraz daha fazla olması da bundan kaynaklanır. Son süratleri ise aynı diyebiliriz (180-185 gibi olur genelde). Rahatlığa gelince pegasonun selesi daha geniştir ayrıca daha dolguludur. Özellikle yolcu selesi sınıfının en rahatıdır diyebilirim. Titreşim pegasoda daha az hissedilir. F650 gs ile pegasonun sele yükseklikleri hemen hemen aynıyken gsnin yerden yüksekliği daha fazladır. Bu yüzden pegler de daha yukarıdadır. Bu durum benim boyumdaki bir sürücü için (182 cm) dizlerin fazla kırılmasına ve bununla birlikte gelen ağrılara yol açmaktadır.

Buna hakkaten yorum yapamayacağım... Pegaso kullanım sürem bu kadar detaylı değerlendirmeye yetmez benim. Ama yakın zamanda arkadaştan bulup sağlam bir deneyeceğim.
Bu arada yakıt konusunda, verdiğin rakam 4, benim verdiğim 3,5... sanırım f650 daha az yakıyor diyebiliriz... sence?
bir de son olarak, F650 ile tecrüben ne kadar diye sorabilir miyim?

Yukarıdaki soruların kesinlikle bir art niyeti yok. Değerlendirme yapmak için soruyorum tamamen meraktan yani...
Pegaso bulduğum ilk fırsatta deneyecam çünkü uzun bir yol yapıp
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
185
Motosikleti
Moto Guzzi V85TT Travel
Yakıtının gsden biraz daha fazla olduğunu zaten belirtmiştim. 650 gs genel olarak çok yaygın olduğundan benim de birçok arkadaşımın elinden geçti. Birçoğunu yeterince denediğimi söyleyebilirim. Ayrıca performans farkını anlamak için onbinlerce km binmek gerektiğini düşünmüyorum. Hemen anlaşılıyor çünkü...

Art niyetli olduğunu düşünsem cevap vermezdim zaten :)
Denemeni tavsiye ederim ben de...
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Para durumunu ayarlayabiliyorsan Transalp derim.

Yakıtı abartıldığı kadar değil. 5 lt civarında yakıyor. Transalp'in en önemli artısı güvenilirliği ve parça konusunda (nispeten) sıkıntısız olmasıdır.

Artçıyla da oldukça rahattır.

Yaklaşık 2 senedir TA kullanıyorum, bir kere üzerinden memnuniyetsiz indiğim olmadı. Çok güzel makinedir.
 
Katılım
2 Kas 2010
Mesajlar
145
Hem Pegaso Hem de Falcon kullanmış birisi olarak ben birşey daha söyleyeyim, Pegaso nun Falcon dan tek üstünlüğü son sürat, elcik ısıtma ve ön cam olabilir. Onun haricinde süspansiyonlar patikada sizi rahatsız ediyor, gerçi sertlik ayarı var ama Falconun yüksekliği ve süspansiyonların yumuşak oluşu konforu artırıyor. Falcon daha haifif şehir içinde yormaz, yakıtı daha azdır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
oOvv, metehan abi geri dönmüşün :) yaa aslında f650 gs iyi hoşta ilk olarak uygun fiyat ve kmde bulmak benim bütçemde zannedersem mümkün degil. Birde hanım pek zayıf buluyor önden tipini(açıkcası bende),onada sevdirmek lazım.

gangam artık tipe kıla tüye kapılmayın bence...artık önemli olan yaygın servis ağı...parça bulunurluğu...2.el piyasasındaki satış grafiği..talep durumu...sağlamlık...vs artık kriterlerin değişmeli...f650 yanına V Stromda ekliyorum...eğer kendini zorlarsan uzun vadeli bir makina alımı düşünebilirsin...unutma bizim millet 50.000 deki motorlara öldü gözüyle bakıp elden çıkarmaya bakar...ne temiz makinalar var kullanıcıların üzerine titremesiyle bakımları aksatılmamış kelepir makiinalar çok...ama bizim cahil piyasamız ve kullanıcılarımız sayesinde hakettiği değeri asla bulmuyor piyasa...
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
57
nx falcon güzel motordur 400 cc başka enduro bilmiyorum.ama kusura bakma kle 'yle kıyas kabul etmezi anlayamadım.arada 15 beygir fark var tork farkı var,çift silindir farkı var,titreşim farkı var,görüntü estetik endam farkı var.bence de kıyas kabul etmez ama tam tersi olarak.nx bir alt kategoride bir motordur.güzeldir hoştur ama bence de kıyas kabul etmez.ikisini de kullandım.kıyaslamak kle ye ayıp olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst