En Kaliteli Motosiklet Hangisi? Neden BMW?

Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
137
Yapılan istatistik sadece bir Ortadoğu ülkesinin ikinci el pazarında satışları kolaylaştırabilmek adına açılmış sitenin istatistikleridir. ''Müşteri tercihi'' her zaman kaliteden yana değildir. Her zaman kaliteli mal alınmaz. Satın alınma oranına bakacak olsaydık şundan iki sene önce en kaliteli motorlar çin malları olurdu. Gerçeği yansıtmayan bir istatistik olmuş. Satın alma olgusunu salt motosiklet kalitesi belirlemez. Servis ağı, ikinci el pazarı, fiyatının ülkenin genel alım gücüne göre olması vb. bir çok kriter var. Salt kaliteyi arıyorsak çok yanlış yerlerde geziniyoruz.

Fiyattan dem vuran arkadaşlara da bir çift kelamım var : Her pahalı mal kaliteli değildir, her kaliteli mal da pahalı değildir.

Dostum Bu istatistik öyle komplike pazar analizleriyle falan yapılmadı. :queen:
"Müşterinin satın alma olgusunu belirleyen faktörler" inan bana hiç ama hiç dikkate alınmadı. :flower:
Burada sadece o tarihteki "sahibinden.com" sitesinde hasbelkader satışta olan motosikletler dikkate alındı.
İnan bana fiyat ta dikkate alınmadı.
Sadece satılık kaç motosiklet var? ve bu satılık motosikletlerin km'leri ne? Bu kadar. Atla deve değil. çok basit. belki fazla bile basit. Aç sahibindeni bak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

Olaya birde şöyle bakalım
İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

Kesinlikle katılıyorum. Çok yerinde tespit.
Neden BMW ler diğerlerine oranla daha uzun km'lere dayanabiliyor sorusunun nedenini açıklıyor. Ama sonucu değiştirmiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

Nereden cevap vermeye başlasam bilemedim.
1.si 250cc altı ve vitessiz olan motosikletler değerlendirmeye alınmadı demiştim taa en başta. o yüzden o kurye motosikletleri araştırma dışı zaten. Ha Fiat albea kullanıyor taksicilerin çoğu. adamlar 700-800. bin km yapıyorlar 3-4 yılda. O nu mu kriter alıcaz şimdi....
Ayrıca o uzun yol giden bunaklar sadece BMW de değil tüm motosiklet markalarında var.
Bu arada ben ve bu forumda motosiklet kullanan yüzlerce belki binlerce kişi de uzun yol yapıyoruz ama halen "bunaklık" mertebesine ulaşamadık.
Az saygı yahu!
 
Katılım
28 Nis 2016
Mesajlar
77
Bence , bakılan site yönünden doğru istatistikler ile doğru sonuçları olduğunu düşünüyorum.
Açıkcası motosiklet konusunda yeniyim ama bilgiler ışığında doğru sonuçlar.

Benim görüşümce bir motorun seri üretime devam edip etmemeside seçim konusunda kriter olabiliyor.(Örnek araba için veriyim.Toyata corallanın dünyada en çok satılan otomobil olmasının nedenide budur.)

BMW 250 lik veya racing model motor üretmiyor diye biliyorum(yanlışta olabilirim).250 lik motorların ve racing motorların 100.000 km yi gecmesinin zor olduğunu düşündüğümden bu segmentte japonların yoğun olması normal.(Çin motorlarını kalite yönüyle düşünmedim.)

Ayrıca her tür CC veya tarz motoru alabilecek olsam Türkiye şartlarında Avrupa motorlarını Japon motorlarına tercih ederim.
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
BUNAKLAR: Çok ayıp kardeşim :farao:

İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.
 
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
163
İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

"Bunaklar" haaaa? Shame on you. "Bunaklar" are the most conscious, aware and careful group of drivers.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
209
İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

Kardeş ona bakarsan takside kosan araclar bir milyon yapiyor iki senede ama nasil yapıyor hic dusundunmu. Aynen bahsettigin gibi onlarin da canini aliyorlar. Simdi senin mantığına bakarsak fiat albea hyundai era en kaliteli arabalar.
 
Katılım
14 Ocak 2016
Mesajlar
101
Bu forumda görmüştüm kuryeci arkadaş sanırım 2014 model bajaj discover 125 ile 80.000 km devirmşti. Yağ yakma vs hiç sorun yokmuş.
BMW KİLLER = BAJAJ ::151::
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
137
Emek olduğu için kötülemek istemem, ama bariz yanlışlar var. Birincisi veri kalitesi çok kötü. Pazar payı Türkiye'nin bilmem kaç katı olan Amerika'da yapın aynı istatistiği. 70'li yıllarda çıktığı andan itibaren touring motorsiklet piyasasının tanımlayıcısı ve tartışmasız lideri Honda Goldwing'ler girsin listeye, bakın nasıl tersine dönüyor sonuçlar.

Dostum
1.si biz amerikada değil Türkiye'de yaşıyoruz. dolayısıyla amerikanın en kaliteli motosiklet markasından bize ne ki?
2.si km düşürme burada bir olgu. Amerikada böyle bir olgu var mı ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

Bu arada genel olarak Avrupa markaları, en başta da Ducati, dayanıklılık konusunda Japonlar dan çok gerideler. "Ducati ve BMW min kalitesi tartışılmaz" diyen arkadaşlar biraz km yemiş Ducati kullanmamışlar herhalde hiç... Traktörden hallice oluyorlar genelde. Göstergede mutlaka çalışmayan birşeyler oluyor. Orası burası birbirinden bağımsız titriyor. Ki zaten elde tutmaya değmiyor çoğu zaman bakım masrafi...

Kimse Ducati'ye kaliteli demedi ki. Zaten istatistiki verilerden çıkan sonuç ta Ducati'nin kaliteli olduğunu değil, bariz olarak tam tersini söylüyor. Ha bunda Ducati'nin genelde sportif karakterli motosikletler üretmesi bir etken oılabilir tabii.
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
505
2006 Model bütün 600 cc HONDA'lar nedense 30 bin KM' de oluyor. :farao:
 
Katılım
29 Mar 2016
Mesajlar
53
Emeğine sağlık güzel bir çalışma olmuş. Ancak şöyle bir durum var. Honda , yamaha , suzuki markalarının sıfır Enduro fiyatları BMW'ye göre daha ucuz olduğu için tüketiciler 2. el fiyatının üstüne bir miktar daha koyarak sıfırını alabiliyor.

Bu durum diğer markaların 2. el piyasasının BMW'ye göre daha dar olmasına sebebiyet verebilir.Bu yüzden Elinde 50.000 km'lik bir honda , yamaha , suzuki endurosu olan adam ileride satılmaz endişesi veya değerini çok kaybeder düşüncesi le elinden çıkarıp daha yeni modellere geçiyor olabilir.

Yoksa honda,suzuki,yamaha enduroları da 100.000 km'yi görür diye düşünüyorum.
 
Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
34
Bu çalışmadan çıkartılacak sonuç demekki BMW lerde km düşürtülemiyor :)
 
Katılım
8 Haz 2014
Mesajlar
856
bence kullanıcılarda da sıkıntı var doyumsuzluk var... herkesin gözü başka motorlarda gözümüz aç... örneğin neyine yetmiyor ki şehir içinde nc... al motoru öldürene kadar 200 300 bin kullan...yok africa alıcam yok gs alıcam... adam apartmanda kapıcı iphone 6s kullanıyor... taksitle neyapıp edip alıyor sıkıntıya giriyor ama i phone kullanıyor....milletçe doyumsuz aç bir milletiz...
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
bence kullanıcılarda da sıkıntı var doyumsuzluk var... herkesin gözü başka motorlarda gözümüz aç... örneğin neyine yetmiyor ki şehir içinde nc... al motoru öldürene kadar 200 300 bin kullan...yok africa alıcam yok gs alıcam... adam apartmanda kapıcı iphone 6s kullanıyor... taksitle neyapıp edip alıyor sıkıntıya giriyor ama i phone kullanıyor....milletçe doyumsuz aç bir milletiz...

Çünkü biz kültürel altyapı olarak medenileşmeye uygun bir millet değiliz. Biz yerleşik hayata geçeli, kentleşeli daha 800 yıl oldu, Avrupa dediğimiz yer örneğin Antik Roma Milattan Önce 1. yüzyılda kurulmuş yani bizden 1300 yıl kadar önce. E tabi bu 1300 yıl farkı kapatmak kolay değil medenileşme sürecinde. Baştan söyliyeyim bunlar kişisel görüşlerim hede hödö diye saldırmayın bana hiç ! Natila hocam son sözlerin size değil lütfen üzerinize alınmayın.
 
Katılım
11 Eki 2012
Mesajlar
490
Aslında konu güzel lakin artik BMW kullanan göremiyorum çevrede para az varsa Yamaha-honda çok olanda ise 650cc Suzuki Burgman normal suzukiler ve Honda Goldwing alıyorlar yanı BMW=Trafik polisi aracı sadece.artık onlarda Honda ncx 750cc ye gectiler..
BMW sadece araba yapsın..
Varmı normal kullanıcı için 150-200cc Scooter veya Commuter (vitesli) 5-10.000tl modeli yok
Yamaha-Honda dan sonra insanlar
Aprilla-Kawasaki-Suzuki (genelde lux scooter) alıyor.
Bursa gibi büyük bir ilde motoru kuryeyim grafikle iç iceyim BMW bin motosiklet piyasasında sadece zenginlere hizmet etmesi ucuz hesaplı model olmaması değer itibar kaybettiriyor bence
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Şahit olduğum küçük bir örnek
Adam mersin den antalya ya gelirken kadranın fişlerini söküp geliyor.
Motor 600cc honda.
Yine bir honda 1000cc kadran off durumda uzun yola çıkıyor.

BMW sahipleri apaçi tayfası değil, maddiyat yerinde böyle ufak tefek şeylerle uğraşmıyorlar. O yüzden km neyse onu gösteriyor..
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Yabancı ülkelerde özellikle Avrupa'da yapılan istatistikleri ülkemiz için veri olarak kabul etmek bir yere kadar mantıklı, bir yerden sonra mantıksız gelecektir.
Değişkenler; gelir düzeyi, sosyal yaşam standartları, eğitim durumu, hayata bakış açısı, yol/trafik durumu, yasal sınırlamalar vb.şeklindedir.
Avrupada'ki ikinci el satışlarını araba/motosiklet olarak incelerseniz, ikinci el fiyatlarının çok ama çok ucuz olduğunu göreceksiniz. Fiyatları çok ucuz olduğundan alan/kullanan kişiler bunları ellerinden çıkartmıyor, gidip yenisini alıyor, iki hatta üç motosiklet garajlarında duruyor. Eskileri gittiği yere kadar kullanıyor, daha sonra bakım/onarım masrafları hayli tuzluca olduğundan direkt hurdaya çıkartıyorlar.
Almanya'da bir hurdalığa gittim oradan biliyorum. Adamların hurdaya çıkarttıkları araçları ve motorları görünce kafayı yerseniz. Bizim burada kız gibi deyimini kullandığımız araçlar hurdaya çıkartılmış. Ne motosikletler vardı, ülkemizde 20.000 tl ve üstü paralara olduğu haliyle satılacak durumdaydılar.
Şu anda üretilen belli segmentteki motosikletlerin hepsi, bana göre kaliteli, sağlam ve dayanıklı motorlar. Değişken, sadece sürücülerinin nasıl/nerede/ne şekilde kullandığı, düzgün bakımlarının yapılıp yapılmadığıdır.
Dilerim ve umarım, bizim alım gücümüz de Avrupa seviyesine çıkar, (çıkmayacağını bende biliyorum ama umut fakirin ekmeği)bizlerde insan gibi yaşarız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum
1.si biz amerikada değil Türkiye'de yaşıyoruz. dolayısıyla amerikanın en kaliteli motosiklet markasından bize ne ki?
2.si km düşürme burada bir olgu. Amerikada böyle bir olgu var mı ki?

Almanya'da uretilen GS Amerika'ya yollaninca kalitesi dusup, Turkiye'ye yollaninca kalitesi mi artiyor? Olur mu oyle sacma sey. Motorsiklet ayni motorsiklet.

Amerika'da km dusurmenin yaygin oldugunu zannetmiyorum. O da Amerika'da toplanan verinin kalitesini arttirir sadece.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst