Emrello ve (artık)Osbourne'un Kaçış Rotaları - 1 - Yalova/Armutlu

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bu haftasonu birkaç gün önce Emrello'nun planladığı Yalova-Armutlu arasındaki yaylalar ve köy yollarını keşif rotamız için sabah Pendik Hızlı Feribot iskelesinde bir araya geldik..

Hava her ne kadar kapalı olsa da feribot Yalova'ya yaklaştıkça güneş'te yüzünü göstermeye başladı..

Çok güzel manzaralı ama çok kötü yollarda gezdik, orman içlerine girip sadece bir tabelanın gösterdiği bir içmeyi aradık..
Canımızın istediği yola girdik, toza toprağa da karıştık hız limitlerinde otoyollarda da gaza bastık..
Zifti komple erimiş asfaltta da sürdük, ziftsiz, mıcırlı asfalt(!)ta da sürdük..
Litrelerce terledik, tonlarca su içtik :)
Köftede yedik üstüne kahvemizi de içtik..
Motosikletleriyle kamp kurmaya gelenleri de gördük, cumhuriyetin ilk yıllarında gelen muhacir köylülerle de konuştuk..

Güneş bedenimizi kavurdu ve ikitekerlerimiz bize yoldaş oldu ve olmaya da devam edeceğe benzer..

Buyrun seyre..
jjjac.jpg

Rotayı merak edenler için;
Bu haritada kırmızı daire içindeki yerler Armutlu'ya giderken uğradığımız köyler ve yaylalar..
Armutlu'dan Yalova dönüşünü mavi çizgiyle işaretli sahil yolundan yaptık..


Bu sefer resim altı yazıları yok, çok yorgunum çünkü..
Kusura bakmayınız :) Zaten o kaadr güzel yer var ki cidden herbirini anlatmaya kalksam 2 gün bu başlığı açmakla uğraşırdım :)

Emrello'da resimleri ekleyecektir..


29052010831.jpg

29052010830.jpg

29052010829.jpg

29052010828.jpg

29052010827.jpg

29052010869.jpg

29052010868.jpg

29052010867.jpg

29052010866.jpg

29052010865.jpg

29052010864.jpg

29052010863.jpg

29052010861.jpg

29052010860.jpg

29052010859.jpg

29052010858.jpg

29052010857.jpg

29052010856.jpg

29052010855.jpg

29052010854.jpg

29052010853.jpg

29052010852.jpg

29052010851.jpg

29052010850.jpg

29052010849.jpg

29052010848.jpg

29052010847.jpg

29052010846.jpg

29052010845.jpg

29052010844.jpg

29052010843.jpg

29052010842.jpg

29052010841.jpg

29052010840.jpg

29052010839.jpg

29052010838.jpg

29052010837.jpg

29052010836.jpg

29052010835.jpg

29052010834.jpg

29052010833.jpg

29052010832.jpg

29052010831.jpg

29052010830.jpg

29052010829.jpg

29052010828.jpg

29052010827.jpg
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Engin abi senin enduro'culuk misyonun başladı artık.
Bak yaş geldi geçiyor demedi deme.. :)
Bu arada transalp'ın üzerindeki GPS'e tamamen güvenmeyin.
Bazı yollarda pusula olmaktan başka bir işe yaramıyor :)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Engin abi senin enduro'culuk misyonun başladı artık.
Bak yaş geldi geçiyor demedi deme.. :)
Bu arada transalp'ın üzerindeki GPS'e tamamen güvenmeyin.
Bazı yollarda pusula olmaktan başka bir işe yaramıyor :)

Valla yaşımda bir şey yok ama eşşek kadar Transalp'in girdiği yere benim Chinese 250 mct de giriyorsa enduro motora neden para vereyim ki :mrgreen:

Bkz. resim :)
29052010846.jpg


Bendekiyle birlikte 2 tane gps, haritayı akşamdan ezberlememiz ve bir adet coğrafya öğretmeniyle yolda kaybolursak artık yuh bize :)
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Geziniz harika tenha orman yolarını çok seviyorum şu ormanın içinde arkasını dönüp yürüyen foto favorim.:)
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
valla egınım harıka bır gezı olmuş tam benlık yerler cok hoşuma gıttı bu harıtayı takıp edeceğim emın ol bu arada senın mct de on numara duruyo
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Çok güzel fotoğraflar. Bu arada yol o kadar abartı değilki enduruluk bir yol değil; skutur bile girer.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Harika fotoğraflar, tekerinize sağlık.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
mont deneyecek diye bekliyoz, paso geziyo adam :)
neyse, mont işi sonbahara kaldı zaten.
hayırlı gezmeler :rendeer:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Çok güzel fotoğraflar. Bu arada yol o kadar abartı değilki enduruluk bir yol değil; skutur bile girer.

Yalova halk ormanını geçtikten sonra mavi-yeşil yolu takip ederek Armutlu'ya doğru inerken Şifalı Su diye bir tabela var..O yol esas olarak arazi motorlarına göre..Fotoları yok ama epey kötüydü yol..Ona istinaden :)

mont deneyecek diye bekliyoz, paso geziyo adam :)
neyse, mont işi sonbahara kaldı zaten.
hayırlı gezmeler :rendeer:

Ben biliyorum zaten sonbharada alacağını ondan şeyettim :mrgreen:
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
memleketimin nadide ve güzel yerlerinden birtanesii:mrgreen:

hayırlısıysa bende motor alıyorum bu yaz eh artık benide alırsınız yanınızaa....:)
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Ben de fotoğrafları aşağıya ekledim, umarım hoşunuza gider sizin de.

Ben Engin'den (Osbourne) biraz daha gevezeyim; uzun uzun da yazdım. :) Önce rotamızı etraflıca anlatayım:

Bu rota aslında geçen seneden beri aklımdaydı. Rotayı aklıma düşüren de Sword rumuzlu arkadaşımızın aşağıda linki bulunan gezi yazısıydı.

http://www.motosiklet.net/forum/etk...peler-goller-selaleler-yaylalar-ve-deniz.html

Kendisine bir teşekkür borcumuz var. :)

Yalova Valiliği'nin Mavi-Yeşil Yol adlı projesinden bu sayede haberim oldu. Valilik olarak kendi il sınırlarında yer alan doğal güzellikleri Mavi-Yeşil Yol adını verdikleri bir güzergahta tanıtıyorlar. Web sitelerinde bu güzergahtaki doğal güzellikler hakkında ayrıntılı bilgi var. Hatta adamlar yol resimlerini bile koymuşlar. Yalova Valiliği'ne de buradan teşekkür etmek lazım.

Yalova Valiliği'nin Mavi-Yeşil Yol haritasının bir kısmını aşağıya yapıştırdım. Buradaki pembe yol gidiş güzergahımızı, turuncu da dönüşü gösteriyor.


AA_MaviYesilYol.jpg



Amacımız başta Erikli ve Delmece yaylaları olmak üzere çeşitli doğal güzellikleri görmek, doğal yaşamın dokusunu içimizde hissetmek (ne cümle kurdum be!), yani uzun lafın kısası muhabbet olsun diye yol yapıp, sonunda da köfte yemekti. :)

Bu bağlamda gayet başarılı bir gezi oldu. Yollar çok keyifliydi, köfteler de güzeldi.

Gelelim yol hikayemize:

Pendik-Yalova feribotunu kullanarak Yalova'ya geçtikten sonra Çınarcık üzerinden Teşvikiye köyüne ulaştık.

IMG_3634.jpg

IMG_3635.jpg

IMG_3636.jpg

IMG_3637.jpg

IMG_3638.jpg

IMG_3639.jpg

IMG_3640.jpg

IMG_3642.jpg


Bu köyde bol miktarda "kendin pişir kendin ye" tarzı tesis var. "Değerlendirilebilir" şeklinde notumuzu aldık ve dağlara doğru yolumuza devam ettik.

Ama çok gitmemize gerek kalmadan bu gölcük karşımıza çıktı.

IMG_3643.jpg

IMG_3644.jpg

IMG_3645.jpg


Yollar o kadar ıssız ki topu toplamı üç beş araç ancak görmüşüzdür. Ayrıca cep telefonunun güzergahın hemen hiçbir noktasında çekmediğini hatırlatayım.

GPS'de de herhangi bir yol bilgisi görmeyi umuyorsanız daha çok beklersiniz.

IMG_3646.jpg

IMG_3648.jpg



Bir süre sonra Yalova Kent Ormanı'na vardık. Buranın içinde piknik alanları, çocuk parkları ve şelaleler var. Şelaleleri görmek için biraz yürüdük ama ikimiz de biraz tembel olduğumuzdan yarıda bıraktık ve motorlara döndük.

IMG_3649.jpg

IMG_3650.jpg

IMG_3651.jpg

IMG_3652.jpg

IMG_3653.jpg

IMG_3654.jpg



Yaylalara doğru yolumuza devam ettik. Oldukça virajlı bir yol ama asfalt kalitesi hiç fena değil. Buralar ağaç kesim alanı olduğundan yol kenarındaki tomruklara ve yerdeki döküntülere dikkat etmek gerekiyor.

IMG_3657.jpg

IMG_3658.jpg

IMG_3659.jpg

IMG_3660.jpg

IMG_3661.jpg

IMG_3662.jpg

IMG_3663.jpg

IMG_3664.jpg

IMG_3665.jpg

IMG_3667.jpg

IMG_3668.jpg


Erikli Yaylası'nı pas geçiyoruz. Yukarıdan baktık ama pek bir şey göremedik, boşuna mıcır yola girip risk almayalım dedik.

Biraz daha gittikten sonra sol tarafımızda Şifalı Su 1 KM diye bir tabela görüyoruz. Toprak bir yol. "Girelim mi" diye birbirimize bakıyoruz. Osbourne hemen gazı veriyor. Bana uyar! :) Girdikten sonra bir dört yol karşımıza çıkıyor. O sırada atlarla gelen iki üç kişi görüyoruz. Yolu onlara soruyoruz. Bu atlı arkadaşlar olmasaydı biraz zor bulurduk suyu muyu.

IMG_3669.jpg

IMG_3670.jpg

IMG_3671.jpg

IMG_3673.jpg

IMG_3674.jpg

IMG_3675.jpg



Yollar fotoğrafta göründüğünden çok çok kötüydü. Genelde ortasında kocaman yarıklar vardı. Bir kısmında kaya döküntüsü vardı. Sonuçta bir yerde, ormanın ortasında yol bitiyor. Şifalı su dedikleri ufacık bir yalak. Bir de kocaman çöp konteyneri var! Ben bir halt anlamadım bu işten.

Hoplaya zıplaya anayola dönüyoruz, zaten hemen sonra da Delmece Yaylası'na ulaşıyoruz.

IMG_3676.jpg

IMG_3677.jpg

IMG_3678.jpg

IMG_3679.jpg

IMG_3680.jpg


Başka motorcu dostlar da burada kamp kurmuşlar, çay içiyorlar. Selamlaşıp devam ediyoruz.

Bir ara tam bir salaklık yapıp vites boştayken ayağı açıp motordan iniyorum. Alet yokuş aşağı ayağı bırakıyor ama son anda tutuyorum. Fakat öyle bir pozisyondayım ki motorun ayağını açacak açım yok! Neyse ki Engin yetişyor da devirmiyoruz motoru.

Yayladan aşağı iniyoruz, havada mis gibi çam ve yer yer mimoza kokuları. Harika!

IMG_3681.jpg

IMG_3682.jpg

IMG_3683.jpg

IMG_3684.jpg

IMG_3685.jpg

IMG_3686.jpg

IMG_3687.jpg




Bir süre sonra bir kavşağa ulaşıyoruz, sahildeki ana yoldan veya köy yollarından gitme konusunda karar vereceğiz. Engin yine gazını veriyor! Köy yollarındayız tabii ki!


IMG_3688.jpg

IMG_3689.jpg




Eskiler ıslak asfaltlı yol görünce arabayı hızlı kullanırdı, bilen bilir. Daha çok zift sıçrasın da arabanın altını pastan korusun hesabı! Bizim motorların alt tarafının paslanma gibi bir derdi olmayacak, orası kesin! KM'lerce ıslak zift üzerinde sürdük motorları!

Daha sonra bir köyde kahvenin önünde durduk, ufak bir mola. Kahvedekilerle laflaştık. Tam tekrar yola çıkarken arkamdan biri bağırdı: "O motor kaç paraydı!" Bu ne yav?!

Bir süre daha Marmara'yı yukarıdan gören virajlı, tenha yollardan sürerek Armutlu'ya ulaştık. Güzel bir köfte yedik, üstüne de kahvemizi içtik.



IMG_3691.jpg

IMG_3692.jpg

IMG_3693.jpg

IMG_3694.jpg

IMG_3695.jpg

IMG_3696.jpg

IMG_3697.jpg




Fazla oyalanmadan Armutlu > Çınarcık sahil yoluna girdik. Ama geçen seneden beri bu yolu adam edememişler. KM'lerce mıcır üzerinde 20 - 30'la yol bitmek bilmedi. Allah'tan manzaralar çok güzeldi. Sık sık durup fotoğraf çektik.

(Yolla ilgili geçen seneki raporu merak edenler buraya bakabilir: http://www.motosiklet.net/forum/etk...mrellonun-istanbuldan-kacis-rotalari-2-a.html )


IMG_3698.jpg

IMG_3699.jpg

IMG_3700.jpg

IMG_3701.jpg

IMG_3703.jpg

IMG_3704.jpg

IMG_3705.jpg



Yalova'daki hızlı feribotumuza tam zamanında yetiştik. Çok yorulduk, motorun üstünden çok az indik ama çok güzel yerler gördük. Bir dahaki sefere daha organize bir şekilde gitmeye karar verdik. Biz çok eğlendik, umarım sizin de hoşunuza gitmiştir.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
sevgili emrello'nun kaçış rotaları yine başladı.yine harika resimler,yollar.ikinizin de emeğine sağlık.nasıl deşarj olmuşsunuzdur,doğayla başbaşa.:rendeer:
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
sevgili emrello'nun kaçış rotaları yine başladı.yine harika resimler,yollar.ikinizin de emeğine sağlık.nasıl deşarj olmuşsunuzdur,doğayla başbaşa.:rendeer:

Teşekkürler, valla gerçekten ilaç gibi geldi İstanbul'un gürültüsünden sonra.

Ara ara motorları kapattık, doğanın seslerini dinledik. Yalnız bir ara ormanın içindeyken benim TA'nın soğuma + yağ süzülmesi kaynaklı (glompçk) şeklindeki seslerini domuz sesi zannettik o biraz korkuttu! :mrgreen:

Normalde etrafta hep ses olduğu için o sesler duyulmuyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Emre bundan sonra gezi raporlarını sen yaz abicim..
Ona karar verdim :mrgreen:
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
1,169
Çok güzel bir gezi olmuş.Emeğinize, tekerinize sağlık. Önceki gezide Emrello'nun transalp'inin jantları siyah değildi diye hatırlıyorum.Boyanmış anlaşılan,:cherry: transalp'a siyah jant yakışıyor zaten.:cat:Kazasız sorunsuz sürüşler.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Emre bundan sonra gezi raporlarını sen yaz abicim..
Ona karar verdim :mrgreen:

Abi valla ben de dün gece yazmaya üşendim, bugün oturdum aklıma gelenleri yazdım. Sen o yorgunlukla uzun bile yazmışsın. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------

Çok güzel bir gezi olmuş.Emeğinize, tekerinize sağlık. Önceki gezide Emrello'nun transalp'inin jantları siyah değildi diye hatırlıyorum.Boyanmış anlaşılan,:cherry: transalp'a siyah jant yakışıyor zaten.:cat:Kazasız sorunsuz sürüşler.

Sağol, beğendiğine sevindim. :)

Ama bence karıştırdın sen. Hep siyahtı benimkinin jantları.
 
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
171
çok güzel gezi olmuş emeğinize sağlık..
Engin bizde senden sülüklü göl gezisini hayata geçirmenin bekliyorduk bide baktıkki sen başka gezi düzenlemişsin :)
paylaşım için teşekkürler..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst