Motosiklet Eğitmeni
- Katılım
- 27 Ocak 2008
- Mesajlar
- 11,727
Hangi motosiklet alınmalı tartışması biraz yanlış.
Polis ya da jandarma motosikletleri özel donanımlı motosikletler.
Özellikle Bmw ve Honda bu konuda oldukça deneyimli markalar.
Bir marka belli bir iş için custom motosiklet üretir ve bunu pazarlar.
Ya da siz özel bir modeli istiyorsanız belli sayıda sipariş verir özel ürettirirsiniz.
Yani Yamaha bu modelin polis için bir custom versiyonunu hazırlamış ve emniyet teşkilatına teklif etmiş olabilir.
Markalar oldukça cazip teklifler yaparlar.
Hatta Harley-Davidson yanlış hatırlamıyorsam motosikletleri bedava vermişti.
Çünkü polis ya da jandarma motosikletleri sürekli görevde olan motosikletler ve bu sürekli bakım için servise gitmesi demek.
Yani devlet gibi yağlı bir kapıyı herkes ister.
Fakat bu modeli emniyet teşkilatı özel olarak istedi ise ortada vahim bir durum var demektir.
Çünkü bu model hem bu iş için uygun değil, hem de tehlikeli.
Hatta Fransa jandarması ve polisi geçtiğimiz yıllarda Tracer 900 modellerinden aldığı 130 motosikleti kazaların artması ve polislerin yaralanması veya hayatını kaybetmesi nedeniyle yamahaya geri yolladı.
Kaza nedenleri arasında arka amortisör ve çatalın bozuk zeminlerde sert tepki vermesi ve gidon saplamaları olarak belirlendi.
Motosiklet engebeli yollarda tehlikeli davranış gösteriyor ve özellikle arazide daha çok kullanan jandarma için daha fazla sorun çıkarıyor.
Polislerin bir diğer şikayeti de çantalar takıldığında motorun ayrodinamiğinin bozulması idi.
Motosikletin zaten önü yüksek ve arka çanta takıldığında bir başka problem ön tarafın boşalması. Bunu güçlü bir motorla birleştirince neler olduğunu az çok tahmin edersiniz. Tabi bunda büyük gidonun da etkisi var.
Özetle bu durum tatlı bir sürüş gerektiriyor ve bu polis veya jandarma için fazla lüks. Gerektiğinde gazlamak zorunda olan kolluk kuvvetlerini bu riske sokmak iyi değil.
Gelelim burada dönen tartışma konusuna.
Büyük motora ne lüzum var diyenleri bir açıdan haksız ama tracer konusunda haklı buluyorum.
Suçlu takibi gibi zor görevler büyük ve hızlı motosikletler gerektiriyor.
Bu konuda tracer yanlış seçim.
Çünkü hem benzin deposu küçük hem de hız yaptığınızda güvenli değiller.
Bu konuda büyük motor ve depo hacmine sahip routier modeller kullanılması kullanan polisin güvenliği ve takibi sonuna kadar sürdürebilme açısından daha iyi.
Fakat yoğun trafikte görev yapan polisler için daha küçük hacimli ve kıvrak modeller seçilmeli diye düşünüyorum.
Muhtemelen farkında değilsiniz ama son iki senedir her ay en az 1-2 polis motosikleti kazası oluyor.
Bu kazaların içerisinde kayıp düşme ve duran araca çarpma oldukça fazla.
Emniyet teşkilatı bu kazaların nedenini araştırıyor mu bilmiyorum ama hem sürücü etkisi hem de motosikletin etkisi mutlaka irdelenmeli.
Polis ya da jandarma motosikletleri özel donanımlı motosikletler.
Özellikle Bmw ve Honda bu konuda oldukça deneyimli markalar.
Bir marka belli bir iş için custom motosiklet üretir ve bunu pazarlar.
Ya da siz özel bir modeli istiyorsanız belli sayıda sipariş verir özel ürettirirsiniz.
Yani Yamaha bu modelin polis için bir custom versiyonunu hazırlamış ve emniyet teşkilatına teklif etmiş olabilir.
Markalar oldukça cazip teklifler yaparlar.
Hatta Harley-Davidson yanlış hatırlamıyorsam motosikletleri bedava vermişti.
Çünkü polis ya da jandarma motosikletleri sürekli görevde olan motosikletler ve bu sürekli bakım için servise gitmesi demek.
Yani devlet gibi yağlı bir kapıyı herkes ister.
Fakat bu modeli emniyet teşkilatı özel olarak istedi ise ortada vahim bir durum var demektir.
Çünkü bu model hem bu iş için uygun değil, hem de tehlikeli.
Hatta Fransa jandarması ve polisi geçtiğimiz yıllarda Tracer 900 modellerinden aldığı 130 motosikleti kazaların artması ve polislerin yaralanması veya hayatını kaybetmesi nedeniyle yamahaya geri yolladı.
Kaza nedenleri arasında arka amortisör ve çatalın bozuk zeminlerde sert tepki vermesi ve gidon saplamaları olarak belirlendi.
Motosiklet engebeli yollarda tehlikeli davranış gösteriyor ve özellikle arazide daha çok kullanan jandarma için daha fazla sorun çıkarıyor.
Polislerin bir diğer şikayeti de çantalar takıldığında motorun ayrodinamiğinin bozulması idi.
Motosikletin zaten önü yüksek ve arka çanta takıldığında bir başka problem ön tarafın boşalması. Bunu güçlü bir motorla birleştirince neler olduğunu az çok tahmin edersiniz. Tabi bunda büyük gidonun da etkisi var.
Özetle bu durum tatlı bir sürüş gerektiriyor ve bu polis veya jandarma için fazla lüks. Gerektiğinde gazlamak zorunda olan kolluk kuvvetlerini bu riske sokmak iyi değil.
Gelelim burada dönen tartışma konusuna.
Büyük motora ne lüzum var diyenleri bir açıdan haksız ama tracer konusunda haklı buluyorum.
Suçlu takibi gibi zor görevler büyük ve hızlı motosikletler gerektiriyor.
Bu konuda tracer yanlış seçim.
Çünkü hem benzin deposu küçük hem de hız yaptığınızda güvenli değiller.
Bu konuda büyük motor ve depo hacmine sahip routier modeller kullanılması kullanan polisin güvenliği ve takibi sonuna kadar sürdürebilme açısından daha iyi.
Fakat yoğun trafikte görev yapan polisler için daha küçük hacimli ve kıvrak modeller seçilmeli diye düşünüyorum.
Muhtemelen farkında değilsiniz ama son iki senedir her ay en az 1-2 polis motosikleti kazası oluyor.
Bu kazaların içerisinde kayıp düşme ve duran araca çarpma oldukça fazla.
Emniyet teşkilatı bu kazaların nedenini araştırıyor mu bilmiyorum ama hem sürücü etkisi hem de motosikletin etkisi mutlaka irdelenmeli.