Eldivenin önemi, kavşaklar ve kaza

Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Çoğu kişi eldivenin önemi olarak düşme anında elleri asfalttan korumak yada ele bir şey sıçraması sonucunda eli korumak örneklerini verir ama ben dün gece eldiven konusunda bir ilki yaşadım:)
düşük hızda (70-80kmh) yavaş yavaş giderken kavşağa yaklaştım, ne yapacağı belirsiz bir araç beni bekliyormuş. selektör yaptım, beni gördü. biraz yola çıktı tekrar selektör yaptım durdu, selektör yapmaya devam ederken tekrar yürüdü ve tam şeridime (önüme) fren mesafesi bırakmadan atladı tabi yapacak çok bişey yoktu sağa manevra yapıp sol gidon kısmıyla arabanın sağ aynasına çarparak aracı silme geçtim(şükür). araçları kenara çektikten sonra elimin üst bölgesinde hafif bir acı vardı. tabi o an çok takamadım olayın şokuyla. eldiven olmasaydı eminim kırılan parçalar elimin üst bölgesinde ki deriyi kaldırabilir, kırılan ayna parçaları elime saplanabilir ve kanlar içinde kalabilirdi yada elime daha kötü şeyler olabilirdi. eldiven sayesinde elimi çiziksiz kurtardım:) tabi düşseydim çok daha kötüsü olacaktı sadece mont kask ve eldiven vardı şükür ucuz atlattım. motorda hasar olarak debriyaj maneti ve gidon topuzunda çizikler oluştu. aynam daha önce çizikti zaten ona birşey oldumu bilemiyorum aracında ayna pert:cherry: ucuz atlatılmış bir kaza ders alınması açısından yazmak istedim. tecrübeli tecrübesiz herkesin kavşaklara her zaman dikkat etmesini şiddetle tavsiye ediyorum bu ilk kavşak vakam değil ne geldiyse başıma kavşaklarda geldi. benzer durumları arabayla da yaşadım. acı ama gerçek insanımız ana yola nasıl girilir bilmiyor.
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
179
Cok gecmis olsun insallah bir daha yasamazsiniz boyle bir kaza. ben de cub motosiklet var ama ekipmani her zaman tam giyerim. gercekten tavsiyenize uymak gerekir. kendi adima tesekkur ederim
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
geçmiş olsun, bende sandım her sellektörden sonra saçma sapan hareketler yapmış yumruğu sallayıp burnunu kırdın :D
çok geçmiş olsun tekrardan
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
trafikte sellektör "geç sana yol veriyorum" anlamında kullanılıyor genelde.
böyle durumda korna kullanmak daha işlevsel
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
trafikte sellektör "geç sana yol veriyorum" anlamında kullanılıyor genelde.
böyle durumda korna kullanmak daha işlevsel
Genellemeye katılmıyorum yapıldığı yere göre farklılık gösterir. Aracın solundan sağından geçerkende motorcular olarak farkedilmek açısından birkaç kez aralıksız selektör yaparız Yine sollamalarda kişiye sollamaya çıktığımızı belirtmek için selektör yaparız Benimde kavşağa yaklaştığım sırada yaptığım buydu. Ard Arda 8-10 kez selektör yaptım belki, ona rağmen araç önüme çıktı. En azından benim yaşadığım bölgede böyle bir anlayış yok. Sürücü bayandı. yanında ki kişinin "geç, motosiklet daha ilerde birşey olmaz" diyişiyle hareket etmiş zaten selektörlük durum yok. Kendisi de çok korktu çok kez özür dilediler ama düşüpte kolu bacağı kırsak özürün faydası yok tabi.

Diğer arkadaşlar için geçmiş olsun dileklerinize çok teşekkürler
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Genellemeye katılmıyorum yapıldığı yere göre farklılık gösterir. Aracın solundan sağından geçerkende motorcular olarak farkedilmek açısından birkaç kez aralıksız selektör yaparız Yine sollamalarda kişiye sollamaya çıktığımızı belirtmek için selektör yaparız Benimde kavşağa yaklaştığım sırada yaptığım buydu. Ard Arda 8-10 kez selektör yaptım belki, ona rağmen araç önüme çıktı. En azından benim yaşadığım bölgede böyle bir anlayış yok. Sürücü bayandı. yanında ki kişinin "geç, motosiklet daha ilerde birşey olmaz" diyişiyle hareket etmiş zaten selektörlük durum yok. Kendisi de çok korktu çok kez özür dilediler ama düşüpte kolu bacağı kırsak özürün faydası yok tabi.

Diğer arkadaşlar için geçmiş olsun dileklerinize çok teşekkürler

aracı sollamak için sellektör yaparsan o ayrı ben onu demiyorum.
yoldan çıkan araç soldan yada sağdan araç geldiğini gördüğünde genel olarak yol üzerinde gelen araç yol vereceği zaman sellektör yapar.
bu neredeyse standartlaşacak seviyede.
ama sizin kazanın sellektörlük olayı yokmuş dediğin gibi.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
aracı sollamak için sellektör yaparsan o ayrı ben onu demiyorum.
yoldan çıkan araç soldan yada sağdan araç geldiğini gördüğünde genel olarak yol üzerinde gelen araç yol vereceği zaman sellektör yapar.
bu neredeyse standartlaşacak seviyede.
ama sizin kazanın sellektörlük olayı yokmuş dediğin gibi.

Bilmiyorum Antalya'da yaşıyorum bu bölgede dediğiniz şeye hiç denk gelmedim.
Kavşakta bekleyene yol vermiyor kimse. sadece ana yolda ki kişi kavşağa girecekse kavşakta bekleyen aracı görüp çok önceden döneceği yöne sinyal veriyor bu şekilde kavşakta ki araç ana yolda ki aracı beklemeden ana yola çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

Ben de hikaye bu yönde devam edecek sandim:mrgreen: çok geçmiş olsun

Sağolun teşekkürler:)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Vallahi ben de selektör geç demek diye bilmiyorum; selektör dikkat et demek benim yol lügatımda. Tabi nasıl yapıldığı da mühim, tek ve kısa bir tane yapıp bir de yavaşlıyor veya durdu ise geç anlamına gelebilir belki, tıkır tıkır yapıyorsa aynen devam edeceğim geçeğim atlayacağım dikkat et gibi.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Vallahi ben de selektör geç demek diye bilmiyorum; selektör dikkat et demek benim yol lügatımda. Tabi nasıl yapıldığı da mühim, tek ve kısa bir tane yapıp bir de yavaşlıyor veya durdu ise geç anlamına gelebilir belki, tıkır tıkır yapıyorsa aynen devam edeceğim geçeğim atlayacağım dikkat et gibi.

farklı farklı anlamları var nerede kullanıldığına göre.
otoyolda yaparsan önündeki araç yol ver demek istiyor anlar. o an karşı şeritte biri varsa ilerde hız dedektörü var anlar :D
 
Katılım
22 Eki 2018
Mesajlar
183
Hazır selektör demişken led ampüllerin farkındalığı arttırdığı büyük bir gerçek. (70-80tllik değil, philips, narva gibi kaliteli ledler) Led olunca tık tık hemen yol veriyorlar. Özellikle otobüs kamyon gibi araçlarda daha çok iş yapıyor. Benim motorun sesi pek çıkmadığı için led ampül o eksikliği kapatıyor.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Geçmiş olsun...

Bu sellektörle haberleşme her iki tarafın ne kadar MORS ALFABESİ bildiğine kalmış bir durum.

.- ... (BEKLE)
.- .- .- (STOP)
... --- ... (SOS-İMDAT)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst