ekonomistlerin yorumları düşündürüyor

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
herkese merhaba , youtube gibi kitle iletişim kanallarında sözü geçen ekonomistler, ekonomi ile ilgili ciddi anlamda yorumlar yaparak ülke durumunu dile getiriyorlar, fakat çok kötü bir durumda olduğumuzu belirtiyorlar.

Yok ülke suriye gibi olacak
Yok açlık işsizlik aşırı çoğalacak

Siyasî yönden değilde gerçekten durumumuz ne durumda , şuan kötü vaziyetteyiz lakin gidişatımızın sonu ne olacak, artık korkarak yaşamaya başlayacağız galiba.

daha dune kadar bu motora binilmez dediğimiz motor markaları 20bin tl ye motor satar oldu , 2 sene önce japonun 250cc kaliteli motor parası oldu, ne oluyor bize.
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
yokluktan beteri
borçluluk

alamamaktan beteri
elindekini çalıyolar
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Gidişatı görmek icin bilirkişi olmaya gerek yok. Halimiz ortada. ' Bizbize yeteriz ' diye diye milletin gazını alma çabasındalar. Nerde bu yol yaptıcılar, köprü yaptıcılar ? Böyle zamanlarda hic seslerini duymuyoruz.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
eleştirmek için demiyorum kesinlikle, ancak forumda son dönemlerde en cok konusulan şeyler zamlar ve fiyatlar oldu.

artık motora binmekten zevk almak yerine motora bişi olursa nasıl yaptıracagız, birgün nasıl cc yükselteceğiz stresine girdik.

sonumuz hayrolsun.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Hep diyorum.
İktidar dış güçler mi dedi, faiz lobisi mi dedi? Hepsine inanırım.
Milletten oy isterken "Bunlarla en iyi biz mücadele ederiz" dediler mi? Dediler. Millet de güvenip oy verdi.
Sonuç? Başarısız oldular. Nokta.
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
200dolar altındaki telefonlara 42dolar ek vergi gelmiş. siz ne durumda olduğumuzu hesaplayabilirsiniz.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
200dolar altındaki telefonlara 42dolar ek vergi gelmiş. siz ne durumda olduğumuzu hesaplayabilirsiniz.

herifler kendilerine bir telefondan alınacak min. vergi limiti koymuş resmen.

bunlar yakında bizleri yolda durdurup "beyler çalılığın oraya geçip pantolonları indirin, biz geliyoruz" da derler.

komedi filmi gibiyiz.
 
Katılım
17 May 2019
Mesajlar
275
Arkadaşlar böyle ortamlarda siyaset konuşmamak bence en iyisi. bende nefret ediyorum ama elimden geldiğince konuşmamaya çalışıyorum. halimiz ortada. insanlar takım tutar gibi parti tutuyor bu dönemde ne yapsa yapsın arkandayız diyor. böyle bir şey olmaması lazım. insanlar bilinçlenmeli fakat artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak çünkü çok fazlalar. sabır diyip gececeğiz yapacağımız elimizden gelen hiç bir şey yok. kendinize dikkat edin silivri soğuktur:)
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Niye konuşmuyoruz? Ben diyorum, bu milletle bu yönetim çok iyi bir uyum içinde, daha iyisini bulamazlar.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
cbr 600f'in hani şu tutulmayan 'son' kasası bundan 9-10 yıl önce ilk çıktığında 24 bin liraydı. 25.500 olunca bu fiyatlar ne ya böyle demiştim.
millet de eskiden bu paralara 1000'lik alınıyor deyip honda'ya geçiriyordu.
ben ise motorun fotoğraflarına bakıp elbet bir gün benim olacaksın diyordum. bütün ihtiyaçlarımı karşılayabilecek piyasadaki tek motordu.

sonra işte anladım ki büyük konuşmamak gerekiyormuş. :)

ne o motor hala üretiliyor ne de muadili motoru alabiliyorum. çünkü dolar kuru eskisi gibi ponçik ponçik takılmıyor.

yani sonuç olarak Türkiye 18 yıldan beri istisnalar dışında hep derinliklere doğru dalıyor. yakın zamanda da yüzeye çıkacak gibi durmuyoruz.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Bir ekonomist olarak söyleyeceklerimin kesinlikle yatırım tavsiyesi sayılmayacağını da belirterek açıklamaya çalışayım.

CDS (Kredi Riski diyebiliriz. Türkçesi yabancılar türkiyeye nasıl bakıyor) ve VİX (Dünya korku endeksi) endeksleri ile birlikte DTH (TCMB deki Döviz TEvdiat Hesapları) Bu üçünün durumu ülkedeki ekonominin nasıl olduğunu, nereye gidebileceğini en net belirten göstergelerdir. CDS nin normali 300 dür. Şu anda 618, Vix in normali 30 dur, üstü kötüdür şu anda 34,2.

4-5 gün önce farklı bir platformda Dolardaki direnç 7,15-7,20 bu seviye geçilirse 8TL-10 TL işten bile değil demiştim. Anlaşılan bu direnç çok rahat aşılacak. Faiz ile durdurmaya kalsan en az % 30-35 faiz vermelisin. TCMB deki döviz rezervi doların ateşini söndürmeye yetecek kadar yok. Yangına bir çay bardağı su dökmekle aynı etkiyi gösterir.

Söylenecek çok söz var Fakat Silivri soğuktur ..
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Ben olağan karşılıyorum bugünkü durumumuzu.

Ekonomi bugün kötü yönetiliyor. Fakat 10 sene önce dolar 1,50 TL iken de ekonomi kötü yönetiliyordu. Aslında o günlerin acısını yaşıyoruz. Dışarıdan gelen sıcak parayı betona, ranta gömerek bugünlere geldik. 2014 yılı öncesi Türkiye batıya göbekten bağlıydı. Gelişen şartlar sonucunda 2014 ve sonrasında yavaş yavaş kopmaya başladı. Sıcak para ekonomisinden vazgeçince sadece üreterek ekonomiyi dimdik ayakta tutabilirdik. Dövizle ilişiğimiz bu denli büyük olmazdı. Fakat üretim adına bir şey yapılmadı. Hala önemli adımlar atılmış değil. Ancak bu süreç ister istemez Türkiyeyi üretime sevk edecek. Önümüzdeki süreçte dolar belki 10 belki 20 lira olacak. Fakat ihtiyaçları karşılamada dövize ihtiyacımız olmayacağı için hayatımızı bugünkü kadar etkilemeyecek.

Hiçbir ülke ekonomisi kötü olduğu için parçalanmadı, açlıktan ölüp yok olmadı (tarih öncesinde, az nüfuslu ülkeler ya da topluluklar bu sonu yaşamış olabilir, bu tür istisnalar olabilir). Reformlar, devrimler milletleri uyandırdı, diriltti.

Ayrıca dünyanın ekonomi merkezi yer değiştirdi. ABD bugün çaresizce karşılıksız para basıyor. Dolara balon benzetmesini yapabilirim. Patlayacak bir gün.
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Ben olağan karşılıyorum bugünkü durumumuzu.

Ekonomi bugün kötü yönetiliyor. Fakat 10 sene önce dolar 1,50 TL iken de ekonomi kötü yönetiliyordu. Aslında o günlerin acısını yaşıyoruz. Dışarıdan gelen sıcak parayı betona, ranta gömerek bugünlere geldik. 2014 yılı öncesi Türkiye batıya göbekten bağlıydı. Gelişen şartlar sonucunda 2014 ve sonrasında yavaş yavaş kopmaya başladı. Sıcak para ekonomisinden vazgeçince sadece üreterek ekonomiyi dimdik ayakta tutabilirdik. Dövizle ilişiğimiz bu denli büyük olmazdı. Fakat üretim adına bir şey yapılmadı. Hala önemli adımlar atılmış değil. Ancak bu süreç ister istemez Türkiyeyi üretime sevk edecek. Önümüzdeki süreçte dolar belki 10 belki 20 lira olacak. Fakat ihtiyaçları karşılamada dövize ihtiyacımız olmayacağı için hayatımızı bugünkü kadar etkilemeyecek.

Hiçbir ülke ekonomisi kötü olduğu için parçalanmadı, açlıktan ölüp yok olmadı (tarih öncesinde, az nüfuslu ülkeler ya da topluluklar bu sonu yaşamış olabilir, bu tür istisnalar olabilir). Reformlar, devrimler milletleri uyandırdı, diriltti.

Ayrıca dünyanın ekonomi merkezi yer değiştirdi. ABD bugün çaresizce karşılıksız para basıyor. Dolara balon benzetmesini yapabilirim. Patlayacak bir gün.

Üretim için bir şey yapılmıyor maalesef aksine engelleniyor gibi resmen örneğin şeker fab. Ayrıca her ülke batıp parçalanırken ekonomisi de büyük ölçüde etki ediyor. Hiç zengin ve bolluk içinde yaşayan ve batan ülke gördünüz mü peki?
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Üretim için bir şey yapılmıyor maalesef aksine engelleniyor gibi resmen örneğin şeker fab. Ayrıca her ülke batıp parçalanırken ekonomisi de büyük ölçüde etki ediyor. Hiç zengin ve bolluk içinde yaşayan ve batan ülke gördünüz mü peki?

Bu sorunun benim söylediklerimle alakasını kuramadım.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Arkadaşlar böyle ortamlarda siyaset konuşmamak bence en iyisi. bende nefret ediyorum ama elimden geldiğince konuşmamaya çalışıyorum. halimiz ortada. insanlar takım tutar gibi parti tutuyor bu dönemde ne yapsa yapsın arkandayız diyor. böyle bir şey olmaması lazım. insanlar bilinçlenmeli fakat artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak çünkü çok fazlalar. sabır diyip gececeğiz yapacağımız elimizden gelen hiç bir şey yok. kendinize dikkat edin Silivri soğuktur:)

O kadar da tırsmayın. Daha soğuk yerlerde maraton koşanlar var.



---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

ABD bugün çaresizce karşılıksız para basıyor. Dolara balon benzetmesini yapabilirim. Patlayacak bir gün.
Maalesef o günü görmeye bu forumun şimdiki üyelerinden kimsenin ömrü yetmeyecek.
5c8e66457ff.jpeg
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Bu sorunun benim söylediklerimle alakasını kuramadım.

Yani demek istediğim üretim çoktan yapılmalıydı ama şuan yapmayı geçtim engelleniyor gibi bir şey oluyor ülkede. Bundan böyle de bu şekilde devam ederse üretim falan kalmayacak ülkede ve dövize daha da bağlanacağız bence.
Bir de hiçbir ülke ekonomi yüzünden parçalanmadı demişsiniz ben de dedim ki ülkelerin batıp dağılmasında ekonomisi büyük etkilidir dedim. Hiç zengin ve bolluk içinde bir ülkenin iflas ettiğini gördünüz mü?
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
200dolar altındaki telefonlara 42dolar ek vergi gelmiş. siz ne durumda olduğumuzu hesaplayabilirsiniz.

Sabah yanlış anlamışım. 42dolar değil. 200dolar altındaki her telefondan 200dolarmis gibi vergi alınacak. 100dolarlik telefonun vergisi 80 dolar iken artık 160 dolar. 100dolarlik telefonun maliyeti ithalatciya 260 dolar. Telefon fiyatları şimdiden uçtu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst