- Konu Yazar
- #1
Merhaba Motosiklet.net ailesi.
Çaresiz kaldığım için özellikle aramızda varsa avukat arkadaşlardan fikir rica ediyorum.
Kısaca durum şu,2006da aldığım ehliyetimde işitme cihazı ile kullanır ibaresi var. 2011de A-2 ehliyet almak için başvurdum ve sınavlar evraklar tamamlandı,dosyayı teslim ettim,herşey güzel derken dosyam Trafik'ten geri döndü ve heyet raporu almam talep edildi.
Gerçekten işitme kaybım olduğu için (normal kabul edilen değerlere göre sadece %10,günlük hayata yansıması ise fısıltıları duyamamam ) A-2 ehliyet alamıyorum. Kursa yazıldıktan sonra büyük heves ile satın aldığım GTR250 mi satmak zorunda kaldım bu yüzden. Açık konuşmak gerekirse önümden scooter bile geçtiğinde içim acıyor. Bu tutkumdan vazgeçmek istemiyorum.
Yönetmelikteki ilgili maddeyi aşağı birebir yazıyorum:
Madde 7
......
c) İşitme cihazı kullananlar A1, A2, C, D, E, G Sınıfı Sürücü Belgesi alamaz. İşitme cihazı kullandıkları halde B Sınıfı Sürücü Belgesi alanların ticari araç kullanmayacakları belgelerine işlenir. B Sınıfı Sürücü Belgesi alıp da ticari araç kullanacaklarda C, D, E, G Sınıfı Sürücü Belgesi alacak olanlarda işitme tam olmalı, ileri derecede ses kısıklığı, solunum bozukluğu ve ileri derecede konuşma bozukluğu olmamalıdır.
Sormak istediğim şey ise şu;
Yukarıdaki ilgili kısmı değiştirebilmek adına bir şansım var mıdır? Madem otomobil kullanabiliyoruz (camlar kapalı müzik açıkken ne kadar duyabilir ki sürücüler dışarıyı?) o zaman pekala motosiklet de kullanabilmeliyiz diye düşünüyorum.
Varsa izlemem gereken yol ne olmalıdır? Bu konularda bana yol gösterebilirseniz müteşekkir olacağım.
Harun Pekdemir
Çaresiz kaldığım için özellikle aramızda varsa avukat arkadaşlardan fikir rica ediyorum.
Kısaca durum şu,2006da aldığım ehliyetimde işitme cihazı ile kullanır ibaresi var. 2011de A-2 ehliyet almak için başvurdum ve sınavlar evraklar tamamlandı,dosyayı teslim ettim,herşey güzel derken dosyam Trafik'ten geri döndü ve heyet raporu almam talep edildi.
Gerçekten işitme kaybım olduğu için (normal kabul edilen değerlere göre sadece %10,günlük hayata yansıması ise fısıltıları duyamamam ) A-2 ehliyet alamıyorum. Kursa yazıldıktan sonra büyük heves ile satın aldığım GTR250 mi satmak zorunda kaldım bu yüzden. Açık konuşmak gerekirse önümden scooter bile geçtiğinde içim acıyor. Bu tutkumdan vazgeçmek istemiyorum.
Yönetmelikteki ilgili maddeyi aşağı birebir yazıyorum:
Madde 7
......
c) İşitme cihazı kullananlar A1, A2, C, D, E, G Sınıfı Sürücü Belgesi alamaz. İşitme cihazı kullandıkları halde B Sınıfı Sürücü Belgesi alanların ticari araç kullanmayacakları belgelerine işlenir. B Sınıfı Sürücü Belgesi alıp da ticari araç kullanacaklarda C, D, E, G Sınıfı Sürücü Belgesi alacak olanlarda işitme tam olmalı, ileri derecede ses kısıklığı, solunum bozukluğu ve ileri derecede konuşma bozukluğu olmamalıdır.
Sormak istediğim şey ise şu;
Yukarıdaki ilgili kısmı değiştirebilmek adına bir şansım var mıdır? Madem otomobil kullanabiliyoruz (camlar kapalı müzik açıkken ne kadar duyabilir ki sürücüler dışarıyı?) o zaman pekala motosiklet de kullanabilmeliyiz diye düşünüyorum.
Varsa izlemem gereken yol ne olmalıdır? Bu konularda bana yol gösterebilirseniz müteşekkir olacağım.
Harun Pekdemir