E-5 te opel in ayna kapağını uçurdum.

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Geçen cumartesi idi. Aile efradı ile iftardan sonra Bakırköy den Büyükçekmece ye doğru yola cıkmışdım ve trafiğin yoğun olduğu Küçükçekmece gölü E-5 civarı arabaların arasında giderken 2005 model yeni kasa Opel Astra nın sol dikiz aynasının dış kapagını uçurdum ve ehliyetim yoktu , neyse polis beklemeden çktık bende ehliyet olmadığı için ve arkadaşa dedim al sen şu 50 Ytl yi yaptırırsın aynayı dedim ; arkadaş yaptırmış ve 70 Ytl ye mal olmuş.

Sormak istediğim arabasına çarptığım arkadaş masrafını kasko dan karşılamış olma ihtimaline karşı bnm para vermeme durumum ortaya çıkabilir mi yoksa Kasko dan faydalanabilmesi için polis in raporu mu gerekmekte:silent: bir de bende o zaman ehliyet olduğunu varsaysa idik benim yüzde yüz suçlu olmama rağmen Trafik Sigortasından faydalanma prosedürüm nasıl olurdu

Bu konularda çok cahilim ; atıyorum bi çarpma kaza sonucu neler yapmamız gerekir ; bu konu ile ilgili link va ise sitemizde onu da paylaşırsanız sevinirim..
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Kimse 70 ytl lik ayna icin kasko yu bozdurmaz.
Hem adam kaskodan ve senden alsa ne farkeder?
Sonucta sen suclusun
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
506
ehliyetin olmadıgı için hiçbir sigortadan veya trafik raporundan faydalanamazsın.bu yine kuçuk bir kaza olmuş.bir an önce ehliyetini almanı tavsiye ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
289
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dua et adam polis çağıralım diye tutturmamış. Çağırsa motorun gider 1000 ytl civarında masraf açılır başına. İşin çok zor olurdu. Ben öyle bir durumda 100 ytlye bile razı olabilirdim.
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Kimse 70 ytl lik ayna icin kasko yu bozdurmaz.
Hem adam kaskodan ve senden alsa ne farkeder?
Sonucta sen suclusun

Kasko bozulunca ne oluyor:silent:
Benden alırsa 70 YTl ma malolcak , kaskodan alırsa onun da cebi rahat edecek benimde...
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Adamın arabasına vurmuşsun senin cebini mi düşünecek. Ehliyetin olmadığı için hiç bir hak talep edemezdin sigortadan. Artı bir de polis bi güzel 800 ü yazardı sana A2 siz olduğun için. Giden 70 i düşünmeyi bırakta, ilk sınav tarihi ne zaman onu öğren bizim sitenin sponsor ehliyet kursundan.....
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
801
kasko bozulunca şu oluyor; eğer aracın bir yıl hasar almadıysa yüzde 40lara varan indirimle bir sonraki yıl aracını kasko yaptırabiliyorsun.
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
278
ehliyetsiz sürücüler haklı olsa bile haksız durumuna düşerler en ufak bi sineği ez sana ceza keserler motorunu elinden alırlar o yüzden ehliyetsiz trafiğe çıkmayın
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
624
farzedelim ehliyetin var. kaza yaptın önce polis gelip rapor tutuyor ondan sonra sigorta şirketinden gelen uzmanlarda raporları inceleyip rapor tutuyor ondan sonra haklıysan sigorta karşılıyor haksızsan masrafınla kalıyosun :) ama araçların yerinden kıpırdamamış olması lazım ve sürücünün orda olması lazım bunların dışında hareket edersen direk suçlu duruma düşebilirsin.
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
ehliyetsiz ne kaskosundan yararlanması ne raporu.. sen kaç para tutuyosa öde başını ağrıtma..

farzedelim ehliyetin var. kaza yaptın önce polis gelip rapor tutuyor ondan sonra sigorta şirketinden gelen uzmanlarda raporları inceleyip rapor tutuyor ondan sonra haklıysan sigorta karşılıyor haksızsan masrafınla kalıyosun :) ama araçların yerinden kıpırdamamış olması lazım ve sürücünün orda olması lazım bunların dışında hareket edersen direk suçlu duruma düşebilirsin.

kaskoda her halukarda masrafını karşılıyorlar fakat; bu işinde üçkaadını bulmuşlar..ben bi kere kaza yaptığımda arabanın değerini düşürerek para ödemesi yapmak istediler.. biz kabul etmedik.. yapılmasını istedik.. bu seferde servsile anlaşıp (ki bu istanbulun en büyük servsilerinden biri) hep çıkma ve ikinci el parçalar kullandılar ucuza mal ettiler.. her tarafa şikayet ettik sonuç alamadık..neyse... uzun hikaye... :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
563
farzedelim ehliyetin var. kaza yaptın önce polis gelip rapor tutuyor ondan sonra sigorta şirketinden gelen uzmanlarda raporları inceleyip rapor tutuyor ondan sonra haklıysan sigorta karşılıyor haksızsan masrafınla kalıyosun :) ama araçların yerinden kıpırdamamış olması lazım ve sürücünün orda olması lazım bunların dışında hareket edersen direk suçlu duruma düşebilirsin.

bizim patron a4 ünü kazadan 5 gün sonra yaptırdı 2 kapısınıda..akşam evin önünde çarptılar diye..bazıları var böyle..
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Zaten suçluyum ehliyetsizim haklısınız ama sorumun cevabını aldım saol alper ve barannet.

Demek ki ehliyet varken kazada suçlu isen trafik sigortasından faydalanamıyorsun ama aynı şey kaskoda mevzubahis değil. Kaskoyu da bozdurmamanın nedeni vukuatsız bir yıl geçirip diğer yılın Kaskosunu daha uygun bi fiayata getirme
Saygılarımı sunuyorum:wiinkk:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
arkadaşlar kaza anında polis tarafından tutulan tutanakta kusur oranında herkes elini cebine atar.Şöyleki sen bir araca çarptın adamın kaskosu var polis çağırdı polis raporunda sen suçlu olduğun kadar ödersin.Yani kasko adama parasını öder sonra senden ister suç oranında.sonunda ödersin yani.

Motorun kaskolu ise kaskonun ödeyebileceği miktar bellidir.adama 10.000 ytl masraf açtın adamın kaskosu tamamını karşılar suç oranında senden ister.senin kaskon var ise kaskoda belirtilen miktarı öder bakiye kalan kısmı gene sen ödersin.

özellikle Mercedes, ferrari, bmw gibi arabalardan uzak dur.Hele kaskon yoksa yanına bile yanaşma

başkabir soru olursa bildiğim kadarıyla cevaplarım.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Zaten suçluyum ehliyetsizim haklısınız ama sorumun cevabını aldım saol alper ve barannet.

Demek ki ehliyet varken kazada suçlu isen trafik sigortasından faydalanamıyorsun ama aynı şey kaskoda mevzubahis değil. Kaskoyu da bozdurmamanın nedeni vukuatsız bir yıl geçirip diğer yılın Kaskosunu daha uygun bi fiayata getirme
Saygılarımı sunuyorum:wiinkk:
Ehliyetin varken zorunlu trafik sigortasından yararlanabilrisin anacak zorunlu trafik sigortası zaten sadece karşı tarafın hasarını öder. Sen 8/8 suçlu isen senin sigortan karşı tarafın hasarını limitine kadar öder ancak sen karşı tarafın sigortasından para alamazsın. Kasko sigortası ise senin hasarını öder. Eğer bir miktar ek teminat yatırısan karşı tarafın trafik sigortasının limitleri dışında kalan hasarıda belli bir miktara kadar ödeyebiliyor. Örneğin karşı tarafta 8000 ytl hasar var zorunlu trafik sigortası kaza başına 7000 ytl karşılıyorsa ve sende kaskona ek prim ödeyip karşı tarafın hasarını karşılamasını istemişsen 1000ytl lik kısmıda kaskodan karşılarsın ve senden hiç para çıkmaz. Kazada suç akrşıtarafta ise kaskoyu bozmadan trafik sigortasında parayı alabilirsin. Eğer tamamen karşı taraf suçlu ise 8/8 yani kaskoya yaptırsan bile kasko karşı tarafın trafik sigortasından parayı tahsil eder ve hasarsızlığın yine bozulmaz.
Tabi ehliyetsiz olarak kazaya karışırsan sen haklı bile olsan tüm hasarı ödersin. Ehliyetsiz olarak yaralanmalı yada ölümlü bir kazaya karışırsan mahkemde "kazayla ölüme yada yaralanmaya sebep vermek" suçundan yargılanıp uzun süreli bir hapis cezası alırsın. Ehliyetli isen trafik kazasında ölüme bile sebebiyet versen hapis yatma ihtimalin hemen hemen yok gibidir (alkol, uyuşturucu kullanımı ve kasıt olması dışında)
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
157
Arkadaşlar; arkadaşımız güzel bi konuya değinmiş bence. Ona "biran önce ehliyetini al", "hasar kaç paraysa ver sus", "kaskoyu maskoyu boşver önce ehliyetini al" gibi ikazların yanında birazda konu hakkında bilgi paylaşımı yapalım.

Anladığım kadarıyla bu forumda herkes fırça atma meraklısı, arkadaşımız yanlışının farkında zaten ve kaza durumunda neler yapılması gerektiğini ile ilgili bilgi istiyor.

Bilinmesi gerekenler:
1- Trafik sigortası zorunludur ve belli sınırlar içerisinde karşı tarafa verilen hasarları tazmin eder
2- Kasko zorunlu değildir, kendi hasarınızı ve karşı tarafın hasarının zorunlu trafik sigortasının karşılamadığı kısmını yine belli sınırlar içinde karşılar (yanılıyorsam düzeltin lütfen)
3- Bildiğim kadarıyla motosikletleri kasko yaptırmak pek kolay değildir, kaza riski çok fazla olduğu için kasko bedeli çok yüksek çıkar, ayrıca bir çok sigorta şirketide belli değerdeki motosikletleri kasko yapar (bizim ucuz çinlileri kasko yaptırmak pek kolay değildir yani)
4- Kasko yapılmış araçlar kasko süresince hiç kazaya karışmazsa (ki buna kaskonun bozulmamış olması denir halk arasında) bir sonraki kasko döneminde bu araçların kaskolarına hatırı sayılır oranlarda indirim yapılır
5- Bi kaza olması durumunda önce kazaya karışanların anlaşması beklenir
6- Kazaya karışanlar anlaşmazsa trafik polisi çağırılıp kimin tutanak tutması istenir
7- Kazaya karışan araçlar kaza anındaki durumlarını değiştirmişlerse (yolun kenarına çekip trafiği açalımda polisi öyle bekleyelim) trafik polisi tutanak tutmaz (ben nerden bilim kim suçlu kardeşim başınızın çaresine bakın der)
8- Kazaya karışan araçlardan bazıları kaza anındaki durumunu değiştirmiş bazıları değiştirmemişse polis direkt olarak durumunu değiştirmiş araçların suçlu olduğuna karar verir
9- Araçlar yerli yerinde duruyorsa polis suçluyu bulmak için genel tetkiklere başlar (emniyet kemerini takmayan var mı, alkollü olan var mı, kasksız olan var mı, zorunlu sigortası olmayan var mı, ıvır zıvır... polis canı istediği herşeyi kontrol eder ve bulduğu eksikler için trafik cezasını bir bir keser)
10- Polis hiç bir eksik bulamazsa iki tarafada en ufak ceza miktarı kadar bir ceza keser (artık 50 mi 60 mı kaçsa) çünkü hata olmadan kaza olmaz mutlaka birileri bi hata yapmıştır mantığıyla hareket eder
11- Polis araçların kaza anındaki pozisyonlarına da bakarak tutanağını hazırlar ve gönderir trafik müdürlüğüne gönderir
12- Sizde cezanızı alır evinizin yolunu tutarsınız
13- Ertesi gün (polisin söylediği gün) trafik müdürlüğüne gider tutanağınızı alırsınız, orda kimin suçlu olduğu kimin olmadığı yazar
14- Suçsuz olan taraf arabasını tutanakla birlikte tamirciye götürür "bak ben kaza yaptım ama karşı taraf suçu, arabamı tamir et bedelinide karşı tarafın zorunlu sigortasından al" der
15- Suçsuz olan taraf arabasını tutanakla birlikte tamire götürür eğer kaskosu varsa "bak ben kaza yaptım hemide suçluyum, ama kaskom var, arabamı tamir et bedelini de kaskomdam tahsil et" der, kaskosu yoksa "arabamı tamir et aha bu da parası" der
16- Eğer kazaya karışanlardan birinin ehliyeti yoksa: polis ehiletsiz adama ceza yazamaz, onu mahkemeye verir, mahkeme onu ehliyetsiz araç kullanıp insanların hayatını tehlikeye atmaktan suçlu bulur, hapis cezası ve karşı tarafın hasarı için maddi tazminat cezası, gerekiyosa üstüne manevi tazminat cezasına karar verir, hapis cezasını paraya çevirir.

Eksiğim varsa tamamlayın, hatam varsa düzeltin, fazlam varsa çıkarın.. sonuçta hepimiz bilgi sahibi olalım.

Arkadaşlar bildiğim kadarıyla ehliyetsiz araç kullandığınızda zorunlu sigortadanda faydalanamazsınız (bu konuda net bir bilgisi olan arkadaş varsa aydınlatsın bizi)

Bir başka noktada trafik polisince tutulan tutanaklarda hata oranı yok artık d-sadece suçlu veya suçsuz yazıyor (ben bizzat muhatap oldum, aldığım tutanakta sadece "suçsuz" yazıyodu :))
 
Son düzenleme:

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Anladığım kadarıyla bu forumda herkes fırça atma meraklısı, arkadaşımız yanlışının farkında zaten ve kaza durumunda neler yapılması gerektiğini ile ilgili bilgi istiyor.

Malesef haklısınız bizim insanımızın özelliği bu olumsuz eleştri bunu bende dile getirecektim ama arkadaşların kalbini kırmak istemedim ; arkadaşlar yorum yaparken eleştiri de bulunacağız diye yapmayalım ; daha yapıcı olalım ; herkeze verdiği bilgilerden ötürü teşekkür ediyorum:cat:
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
624
arkadaşlar polis tutanağı olmadan kesinlikle zorunlu trafik sigortasından yararlanamassınız. karşı tarafla anlaşmadan şikayetçi değilim demeyin. kendinizi garantiye alın önce ondan sonra şikayetçi değilim yada şikayetçiyim deyin. tabi haklıysanız :) haksızsanızda kesinlikle aranızda halletmeye çalışın :)

bizim bi arkadaşı az kalsın kandıracaklardı. kjaza yaptıktan sonra karşıdaki adam bitane sigortacı buldu. sigortacı dediki şikayetçi olma senin sigortan karşılar zaten bunu dedi. ama şikayetçi olmazsa elinde bi kanıt olmayacaktı. adamlar kandırıp şikayetçi olmasından vaz geçirmek istediler yani.

anlıyacağınız polis tutanağı olmaz ise sigorta masrafınızı karşılamaz.


ercankarakus arkadaşım bilgiler için teşekkür ediyorum. biçoğunu bende yazmışımda senin gibi detaylı yazamamışım :wiinkk: :p bilgilendirdiğin için saol!!!
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
157
arkadaşlar polis tutanağı olmadan kesinlikle zorunlu trafik sigortasından yararlanamassınız. karşı tarafla anlaşmadan şikayetçi değilim demeyin. kendinizi garantiye alın önce ondan sonra şikayetçi değilim yada şikayetçiyim deyin. tabi haklıysanız :) haksızsanızda kesinlikle aranızda halletmeye çalışın :)

bizim bi arkadaşı az kalsın kandıracaklardı. kjaza yaptıktan sonra karşıdaki adam bitane sigortacı buldu. sigortacı dediki şikayetçi olma senin sigortan karşılar zaten bunu dedi. ama şikayetçi olmazsa elinde bi kanıt olmayacaktı. adamlar kandırıp şikayetçi olmasından vaz geçirmek istediler yani.

anlıyacağınız polis tutanağı olmaz ise sigorta masrafınızı karşılamaz.


ercankarakus arkadaşım bilgiler için teşekkür ediyorum. biçoğunu bende yazmışımda senin gibi detaylı yazamamışım :wiinkk: :p bilgilendirdiğin için saol!!!


:bounce::bounce::bounce::bounce:
 
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
551
en iyisini yapmışsın polis çağırtsa al başına belayı valla :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst