- Katılım
- 3 Kas 2006
- Mesajlar
- 2,854
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar. Gezilerimize gezi katmaya devam. Geçtiğimiz haftasonu yeğenlerin düğün törenleri için Düzce'ye davet aldık. Bahane hazırdı ve biz bunu hemen bir geziye dönüştürdük. Düğün yoğunluğu sebebi ile davet edemediğim tüm arkadaşlarımıza selamlar:rendeer:
220 Km lik yolu bir çırpıda aldık ve Düzce Depremi sonrası yapılan Kalıcı Konutlarda bulduk kendimizi.

Ertesi gün geleneksel kahvaltı ile başladık.


Motorlar kardeş kardeş bizi beklediler

Kalıcı Konutlardan Düzce Ovası2 nın görünümü

İlk hedefimiz 7 Göller, orman yollarından başlıyoruz.

Çeşme başı molası

Dayanamadım ve yalaktayım:mrgreen:

Burak ve Denizcieylem de peşimden yalaktalar


Bir başka çeşme başı molası...


Diğer biri

Yollar ve manzaralar:cat:










Dağ başında çeşme bulamazsanız Gözeler var:cat:

acıcık off-road :mrgreen:



7 Göllere yaklaştık ve yukarıdan manzara:cat:


7 Göller Milli Parkı girişi. Ücretli imiş ama, bekçi dayının fişi kalmadığı için bizde vermedik tabii


Orman insanı vahşileştiriyormu ne:mrgreen:

Küçük Göllerdeyiz...





Manzaraya biz de katılalım..

Çadır kampı ağaçların altında ve çok serin:cat:

Yazın en kurak zamanlarında gölleri besleyen sular azalmış, o yüzden göller çok duru sayılmazdı.

Parktaki Anıt Ağaç:cat:


Orman Köylerinin içinden Düzce'ye dönüş...

Hasanlı Baraj Gölüne yukarıdan bakış. Sular çok azalmış
ale:

Mandalar ve denizcieyleme aşağıdan bakış

yayladan inerken Köy Kadınlarının pazarına rastladık. Kekik, acı bal, solmayan yayla çiçekleri, bir sürü şeyy



Mangal olmadan gezi olurmu. Kuzen dönüşte bizi hazır bekliyordu:mrgreen:


Çocukluğumun geçtiği köydeyiz
Herşey bıraktığım gibi neredeyse..



Köy evimizin varendası

Evin arkasında bahçe ve mısırlar...

Bahçe kuyusu. yüzeyden 1 metre aşağısında su var, nerede ise ağzına kadar dolu

Rahmetli Dedem ustaydı, bu Kümbeti yaparken ben çocuktum ve yanındaydım. Şimdi taze çamur ile sıvanmış kuruyor

Atıştırmalıklar hazır.:cat:



Yemek yeneceğini haber alan Handros atladığı gibi motora bizi buldu. Gelirkende yiyeceğini bahçeden kopartıp getirmiş :mrgreen:

Yemek iyi güzelde, Handros herşeyin bir bedeli olduğunu bilmeliydi
:mrgreen:


Çocukluğumuzda ağaçtan keser ile oyarak yaptığımız ağırlıklar (Dambl). Teyzem hatıra olarak hala saklıyormuş yaaa:mrgreen:

Yemek sonrası ikinci etabımız Güzeldere şelalesi ve yaylasına doğru yola çıktık:cat:Yukarılar buz gibiydi ve yağmur çiseliyordu. Asfalt yol çok şahane ve virajlar süpperdi:cat:




Veee Güzeldere yaylası Şelalesi girişiii

Yayla ne içindir Yayıldık bizde:queen: Dağlar sisli, hava çisentiye devam ediyor.





Bunlarda Yayla Pelvanları:mrgreen:

Şelaleye indik. ağaçlardan merdivenler yapmışlar ve yaklaşık 60 metre kadar aşağıya iniliyor:cat:



Şelalenin içindeyiz. Yaz günü üşünürmü demeyin, donduk vallah billur gibi sularda:cat:






Yarmalar az daha nehrin yönünü değiştirip Düzce turizmini baltalayacaklardı

Bir adet Şelale Pandası


Bir adet Uçan Panda

handros'un yüzlerce basamağı şelaleden yukarı tırmandıktan sonra Manda Mayıs'ı gibi yayıldığı andır:queen::queen:


Bu kadar enerji sarfedince hemmen Sıcak Katlamalara giriştik:cat::cat:


Yaaav bu kız mı köpekleri buluyor, köpekler mi onu anlamıyorum yaavv:silent::silent:



Benim mütevazi Yayla Evimden enstantaneler. Handro çıkmak istemedi vallah





Yayladan inişe geçtik. Yerler ıslak ve yağmur çiselemeye devam ettiğinden yavaş yavaş:cat: Hatta 15 Km kadar kontak kapalı devam ettik:mrgreen:





Ufak bir mola verdik. Arkamızda Düzce Depreminin Merkezi Efteni Ovası-Gölü görünüyor.







Düzce Ovasına Vardık:cat:


Köyde Yaşlı büyük teyzem Kolaç dediğimiz hamur işlerini yapmış bizi beklemekteydi. Kolaç: Taze pırasa filizleri, kabak, bol peynir, tatlı toz biber den yapılan kendini çok yediren bir hamur işidir. Yanında da en iyi yoğurt gider:mrgreen:Karnım acıktı yazarken yaavvv


Düzce İstanbula 220 Km. uzakta, yemyeşil bir ovadır. Etrafı dağlarla çevrili olduğundan gezilebilecek çok yaylası vardır. Biz kısıtlı zamanımız nedeni ile ancak bu kadar koşturabildik. Daha Pürenni, Sinekli Yaylaları kaldı görülecek oradanda güney dağlarından Abant gölüne varmak:cat: düğünü Bahane edip bir gezi kopartabildik böylelikle. Toplam 700 Km. yol yaptık ama değdi :cat:
Herkese kazasız belasız şahane geziler dilerim.:rendeer:
220 Km lik yolu bir çırpıda aldık ve Düzce Depremi sonrası yapılan Kalıcı Konutlarda bulduk kendimizi.

Ertesi gün geleneksel kahvaltı ile başladık.


Motorlar kardeş kardeş bizi beklediler

Kalıcı Konutlardan Düzce Ovası2 nın görünümü

İlk hedefimiz 7 Göller, orman yollarından başlıyoruz.

Çeşme başı molası

Dayanamadım ve yalaktayım:mrgreen:

Burak ve Denizcieylem de peşimden yalaktalar


Bir başka çeşme başı molası...


Diğer biri

Yollar ve manzaralar:cat:










Dağ başında çeşme bulamazsanız Gözeler var:cat:

acıcık off-road :mrgreen:



7 Göllere yaklaştık ve yukarıdan manzara:cat:


7 Göller Milli Parkı girişi. Ücretli imiş ama, bekçi dayının fişi kalmadığı için bizde vermedik tabii

Orman insanı vahşileştiriyormu ne:mrgreen:

Küçük Göllerdeyiz...





Manzaraya biz de katılalım..

Çadır kampı ağaçların altında ve çok serin:cat:

Yazın en kurak zamanlarında gölleri besleyen sular azalmış, o yüzden göller çok duru sayılmazdı.

Parktaki Anıt Ağaç:cat:


Orman Köylerinin içinden Düzce'ye dönüş...

Hasanlı Baraj Gölüne yukarıdan bakış. Sular çok azalmış

Mandalar ve denizcieyleme aşağıdan bakış

yayladan inerken Köy Kadınlarının pazarına rastladık. Kekik, acı bal, solmayan yayla çiçekleri, bir sürü şeyy



Mangal olmadan gezi olurmu. Kuzen dönüşte bizi hazır bekliyordu:mrgreen:


Çocukluğumun geçtiği köydeyiz



Köy evimizin varendası

Evin arkasında bahçe ve mısırlar...

Bahçe kuyusu. yüzeyden 1 metre aşağısında su var, nerede ise ağzına kadar dolu

Rahmetli Dedem ustaydı, bu Kümbeti yaparken ben çocuktum ve yanındaydım. Şimdi taze çamur ile sıvanmış kuruyor

Atıştırmalıklar hazır.:cat:



Yemek yeneceğini haber alan Handros atladığı gibi motora bizi buldu. Gelirkende yiyeceğini bahçeden kopartıp getirmiş :mrgreen:

Yemek iyi güzelde, Handros herşeyin bir bedeli olduğunu bilmeliydi


Çocukluğumuzda ağaçtan keser ile oyarak yaptığımız ağırlıklar (Dambl). Teyzem hatıra olarak hala saklıyormuş yaaa:mrgreen:

Yemek sonrası ikinci etabımız Güzeldere şelalesi ve yaylasına doğru yola çıktık:cat:Yukarılar buz gibiydi ve yağmur çiseliyordu. Asfalt yol çok şahane ve virajlar süpperdi:cat:




Veee Güzeldere yaylası Şelalesi girişiii

Yayla ne içindir Yayıldık bizde:queen: Dağlar sisli, hava çisentiye devam ediyor.





Bunlarda Yayla Pelvanları:mrgreen:

Şelaleye indik. ağaçlardan merdivenler yapmışlar ve yaklaşık 60 metre kadar aşağıya iniliyor:cat:



Şelalenin içindeyiz. Yaz günü üşünürmü demeyin, donduk vallah billur gibi sularda:cat:






Yarmalar az daha nehrin yönünü değiştirip Düzce turizmini baltalayacaklardı

Bir adet Şelale Pandası


Bir adet Uçan Panda

handros'un yüzlerce basamağı şelaleden yukarı tırmandıktan sonra Manda Mayıs'ı gibi yayıldığı andır:queen::queen:


Bu kadar enerji sarfedince hemmen Sıcak Katlamalara giriştik:cat::cat:


Yaaav bu kız mı köpekleri buluyor, köpekler mi onu anlamıyorum yaavv:silent::silent:



Benim mütevazi Yayla Evimden enstantaneler. Handro çıkmak istemedi vallah




Yayladan inişe geçtik. Yerler ıslak ve yağmur çiselemeye devam ettiğinden yavaş yavaş:cat: Hatta 15 Km kadar kontak kapalı devam ettik:mrgreen:





Ufak bir mola verdik. Arkamızda Düzce Depreminin Merkezi Efteni Ovası-Gölü görünüyor.







Düzce Ovasına Vardık:cat:


Köyde Yaşlı büyük teyzem Kolaç dediğimiz hamur işlerini yapmış bizi beklemekteydi. Kolaç: Taze pırasa filizleri, kabak, bol peynir, tatlı toz biber den yapılan kendini çok yediren bir hamur işidir. Yanında da en iyi yoğurt gider:mrgreen:Karnım acıktı yazarken yaavvv


Düzce İstanbula 220 Km. uzakta, yemyeşil bir ovadır. Etrafı dağlarla çevrili olduğundan gezilebilecek çok yaylası vardır. Biz kısıtlı zamanımız nedeni ile ancak bu kadar koşturabildik. Daha Pürenni, Sinekli Yaylaları kaldı görülecek oradanda güney dağlarından Abant gölüne varmak:cat: düğünü Bahane edip bir gezi kopartabildik böylelikle. Toplam 700 Km. yol yaptık ama değdi :cat:
Herkese kazasız belasız şahane geziler dilerim.:rendeer: