"DSLR" Fotoğraf makinesi yardım !!!

Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Yurt dışı ile irtibatı olan var mı uygun fiyata getirtsek :mrgreen:
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
profesyonel fotoğrafçıyım video işleriyle ilgileniyorum senin için uzun süre kullanabilceğin bi makine alman dileğiyle sana 60d öneriyorum. canon 60d çok iyidir peşin 2600 taksitle 2900 gbi bi fiyata geliyo. tercihim sabret biraz daha 60d al çok araştrdım kefilim.
 
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
106
ilgilenirsen sayet; elimde sifir 500d var, kit kutusunda... kutusu sadece kontrol amacli acilmis, herseyi ile eksiksiz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------

550d 1600 tl civarinda ayarlariz, ama japonya'daki muhabbet yuzunden temin olayini arastirmak gerek once
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
ilgilenirsen sayet; elimde sifir 500d var, kit kutusunda... kutusu sadece kontrol amacli acilmis, herseyi ile eksiksiz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------

550d 1600 tl civarinda ayarlariz, ama japonya'daki muhabbet yuzunden temin olayini arastirmak gerek once

özel mesaj attım
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Eğer amatör çapta fotoğrafçılık yapıcam bana başlangıç DSLR yeterli diyorsan Canon 1000D öneririm kendim kullanıyorum gayet de yeterli geliyor. Video çekimi bilindiği gibi yapmıyor ama ben zaten fotoğraf çekmek istiyorum video ile işim olsa HD kayıtlı kamera alırım :) fiyat-kalite konusunda ideal makinedir kesinlikle tavsiye ederim bütçeni de sarsmaz
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ben canon powershot sx110 kullanıyorum.
eğer bulursan sx 120 bir üstü. 600-800 tl arasında bulabilirsin.
daha önce nikon vs kullandım ama bu makina gerçekten çok farklı...

mediamarket kampanyalarını yakip et.
mersinde bir ara sık sık ziyaret ediyordum ve o anda kampanyaya giren ürünler oluyor.
bir arkadaş 1800 tl ye aldığı makinenin 1 ay sonra 1200 tlye düştüğünü görünce suratı allak bullak oldu.
ben bu tip yüksek fiyat ürünlerini almadan önce
vatan bilgisayar, media market, bieks vs özel günlerini araştırıyorum
kuruluş yıldönümleri veya bazı özel günlerde çok çok zararında satış yaptıklarını orada uzun dönemdir çalışan samimi arkadaşlarımdan biliyorum.
şöyle ki, satıldığı günden beri 800tl altına inmemiş PS3 cihazı, 5 oyun, çift kol, ıvır zıvırıyla beraber 699 tl ye sattılar. bu, mediamark'ın toptan fiyatının bile çok çok altında ( bir oyun fyatı 80 - 110 tl arasında )
sabret abicim, iyi araştır.
yurt dışından gelen cihazlara da çok bel bağlama.
benim kuzen avrupaya sık sık gider ama elektronik-elektronik mühendisi olmasına rağmen türkiyeden alışveriş yapar.
- 110 volt olayı
- fiş -priz uyumu
- garanti problemi ( arıza - iade )
- çakmasına denk gelme ihtimali

almanyadaki ve ingilteredeki kuzenler ise türkiyenin aynı veya daha ucuz oluğunu söylüyorlar...
 
Katılım
20 Şub 2010
Mesajlar
32
Ben D80 kullanıyorum ve çok memnunum. Fakat 2. bir makine tercih etseydim kesinlikle Canon 550D yi tercih ederdim ki, düşünmüyor da değilim. Bence çok yerinde bir tercih. Çekim hızı ve netlik kalitesi çok iyi :)
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
yurt dışından gelen cihazlara da çok bel bağlama.
benim kuzen avrupaya sık sık gider ama elektronik-elektronik mühendisi olmasına rağmen türkiyeden alışveriş yapar.
- 110 volt olayı
- fiş -priz uyumu
- garanti problemi ( arıza - iade )
- çakmasına denk gelme ihtimali

Hmm bunu araştırmam gerek haklısın, teşekkürler...

Yakınımda MediaMarkt gibi yerler olmadığı için kampanyalara ulaşabilmem zor gibi...
 
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
330
kodak dc280--dc290 serisinin ilk çıktığı zamanlarda teknik serviste çalışırken bi fotoğrafçı abiden duymuştum..dünyanın neresine giderseniz gidin şu iki şeyi görebilirsiniz::biri pet şişe, diğeri de bir nikon....o da dünyaca ünlü usta bir fotoğrafçının yazısından okumuş...
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
bence d90 almalısınız. çekim kalitesi çok başarılı. ben uzun zamandır d slr kullanıyorum. son dönemde herkese d90 önerdim ve kullananlar çok memnun. d90 ve 550 d nin çekim kalitelerini görmek isterseniz www.fotokritik.com adresinden bu makinelerle çekilmiş kareleri inceleyebilirsiniz.

d90 alacaksanız mutlaka karacasulu garantisinde olmasına dikkat edin.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
hayyam pasajından, garantisiz, d90-d300 modellerini öneririm.. bende d80 vardı, çok memnundum ama geçen sene motosiklet için sattım :D
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Hayyam pasajının sitesi var ama ürünler güncellenmemiş... :pale:
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
435
Bende Nikon P100 kullanıyorum dslr bir makine bence sana yeterli ama slr istiyorsan tabi bu kesmez.ABD den aldım 600 lirayı geçti...
Sanıyorum mart ayında yeni bir düzenleme olmuş gümrüklerde ben yurt dışından parfüm falan getirip satıyordum toptana, benim makineden 5 tane falan getiricektim fiyatlar Tr piyasasını korumak için gümrükte farklı tarifelendiriliyor artık aldığınız fiyatlara getiremeyiz diye yanıt aldım...Dış ticaret bölümü okuyorum ayrıntılı açıklama alıcak vaktim olmadı, bu aralar başımız dertten eksik olmuyor hemde vize dönemi olduğu için fazla ilgilenemedim en yakın zamanda tekrar ağırlık vericem bu işlere ama size tavsiyem ABD'den alın saçma vergilerle aynı ürüne 2 kat para ödemeye gerek yok diye düşünüyorum
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
canon olsun, nikon olsun iyi makinalar.

nikon'u tercih ederseniz daha iyi bir satış sonrası desteği alırsınız. türkiye distribütörü karacasulu gerçekten takdiri hak ediyor. garantisi dolalı çok olmuş, üstelik amerika'dan alınmış makinemin sensörünü "ömür boyu garantilidir" deyip bedelsiz değiştirmişlerdi.

bütçeye uygun bir şey düşünüyorsanız sony'nin alfa serisi dslr'leri de ihmal etmeyin. fiyat/performans oranı oldukça iyi.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
bu konuda size tavsiyem makine değil objektif alın

3 sene evvel ilk çıktığında Canon EOS 40D aldım ve hala biricik CANAN'ıma ilk günkü gibi aşığım...
Her neyse... Ben neden önce objektif diyorum anlatayım isterseniz. O zaman iyi makine alır ne de olsa objektif setimi tamamlarım diye aileme bu makineyi aldırdım elimde eski makinemin uyduruk kit lensi (canon 28-80mm f3.5-5.6 USM III) vardı ve makinem o dönemin en canavar makinelerinden olmasına rağmen çektiğim fotoğrafları insanlara göstermeye utanıyordum. Dedim ki ben mi beceremiyorum neden hala eski filmli makineme (Canon EOS 500) göre keskin bir şeyler çıkmıyor dedim sonra arkadaşın kaliteli bir lensiyle denedim ki sonuç kusursuz. Meğer iş Lenste bitiyormuş. Arkadaşımın makinesi canon EOS 350D idi ve ona rağmen o lens ile benim iyi ama uyduruk lensli makineme göre jilet gibi keskin fotolar çekiyordu.
Dedim artık ben de bir lens alayım baktım arkadaşın lensi bin gayme kadar :) en ucuz len Canon 50mm f1.8 objektifi gittim onu aldım 1 sene kadar önce de tamron 17-50 f2.8 aldım ve artık en azından çektiğim fotoğraflar bir şeye benziyor. Tekrarlıyorum sıfır Canon 550D alacağınıza ikinci el temizinden canon 40D ya da 50D alın çünkü 3 haneli seriler aşırı amatör zamanla yetmemeye başlayacaktır. 50D belki biraz pahalıdır ama 40D de sizi tatmin eder ve objektife para ayırmanıza yardımcı olur.
Gelelim Nikon Canon konusuna... Bir kere Nikon D90 canon 550D den üstün bir makinedir ama asla bir Canon 50d etmez, 40D bile daha üstündü diye hatırlıyorum. Canon daha sağlam kasalar yapar açık hava fotoğrafçısının makinesidir Canon... Ama nikon ile çekilen fotoğraflar çok daha keskindir. Canon olduğu gibi gösterir renkleri ama Çektiği fotoğraflar Nikonun yanında Suluboya resim gibidir. Nikon renkleri keskinlikten ödün vermeden aktarır hafıza kartına. Nikon en güzel performansını stüdyoda verir yani stüdyo fotoğrafçısının makinesidir Nikon. http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=canon ile nikon arasındaki farklar Bu yazı belki abartılı ama güzel anlatmış ikisini de.

Unutmadan Nikon'un lensi flaşı daha ucuzdur ama Canon gerçekten parası olan için bir adım önde bir teknolojiye ve seçenek yelpazesine sahip...
 
Katılım
5 Nis 2011
Mesajlar
0
Bence de objektifi de düşünün, hemen değil ama...

Kesinlikle Dr.MZÇ'ye katılıyorum. Ama tabii makine de önemli. Ben geçen şu ana kadar 550D kullanıyordum. Olduça memnundum. Nikon 7000D almak için sattım, bugün yarın alırım, fırsat kolluyorum. Yazılanları okuduğumda sanki 550D sizin için çok daha uygun olacakmış gibi geldi. D90'da söyledikleri gibi Nikon'un aynı ayarda makinası, gövdesinin daha sağlam oluşu dışında 550D'ye göre üstünlüğü yok, onlar biraz daha pahallı ve iyi 18-105 lens ile birlikte veriliyordu hatırladığım kadarı ile, ama 550D'nin teknoloji olarak daha yeni oluşu ve video avantajı dolayısıyla D90'ın biraz önünde bence. 1400 - 1500 TL aralığında 18-55 kit lens ile bulmanız mümkün. Ama makineyi öğrendikçe, tanıdıkça lens almak ihtiyacı da duyacaksınız olasılıkla. Ama sonuçta şu da var, en son teknoloji olması bir yere kadar önemli, fotoğrafı bilmek ve makineye de hakim olmak asıl olan... 10 sene önceki dijital makinelerle çekilmiş ve bugün hala kıskandığım fotoğraflar var. Sonuçta mümkün olan en yeni makineyi almaya çalışın bütçenize göre ve özellikle objektiflerin marifetlerini de bir araştırın derim... Faydası olacaksa, 550D'dan sonra çıkan makinelere de bir bakın derim ben... 600D serisi için bu makaleye, 1100D serisi için ise bu makaleye bakın. Son bir tüyo, Hayyam pasajına bir gidin ve bütün mağazaları dolaşın, ama bir makineyi hedef seçerek, fiyatlar arasında epey bir oynama olduğunu göreceksiniz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst