drag motoru yapıyoruz cg125

Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
draglara hazırlamadan önce motor 200cc idi. draglar icin makinası komple 250 üstü oldu.
motoru soymaya başlıyoruz 30 kg agırlık cıkartıldı.
img_0227.jpg

img_0226.jpg

img_0229.jpg

img_0230.jpg

torna işleri
img_0234.jpg

img_0236.jpg

son ayarlar(dikkat rodaj fan önünde yapılıyor.)
img_0241.jpg

img_0243.jpg

akhisar 5. ayak
dl27l.jpg

dl330.jpg

.............
bu bizim ilk drag tecrubemizdi gelen motorlar bizden kat kat daha iyi hazırlanmışlardı amac tecrube kazanmak bizim icin ortamı görmek onumuzdeki sezona güzel bi makine cıkarmayı düşünüyoruz. goruşleriniz önemli :)
derecesi 400mt 16.250 sn
birinci motorun derecesi 14.500
ikinci 14.800
üç 15.600
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Rölantide rodaj mı olur ? hadi onu geçtim orta devirlerde bile yüksüz çalıştırınca rodaj falan olmaz. En az 100km tam gaz hızlanma ve yüksek devirde kompresyonla yavaşlama yapmanız lazım rodaj için. Bide ağırlıkları attık diyorsunuz ama marş motoru ve akü duruyo.
img_0241.jpg
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
Rölantide rodaj mı olur ? hadi onu geçtim orta devirlerde bile yüksüz çalıştırınca rodaj falan olmaz. En az 100km tam gaz hızlanma ve yüksek devirde kompresyonla yavaşlama yapmanız lazım rodaj için. Bide ağırlıkları attık diyorsunuz ama marş motoru ve akü duruyo.
http://img.webme.com/pic/d/deneme40/img_0241.jpg
sizin dediginiz olay 0 motorda olur hocam. bizim amacımız pistona yer yaptırmak,alıştırmak binip yolda yaptık. aku ve marş motorunuda motoru rahatca calıştıralım orda rezillik cekmeyelim diye ordaki cglerin hepsinde calışma sorunu vardı bizimkisi yan kapagın altına koydugumuz tek dügmeyle işi bitirdik hem böyle daha saglıklı.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
benim fikrim,binicinin oturuş pozisyonu yanlış.Daha yatık pozisyonda olursa daha faydalı olacağını düşünüyorum.tabi bunun için vites ve arka fren mekanizmasını geri çekmek gerekecek.Ayrıyeten acilen seleden kurtulmak lazım.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
sizin dediginiz olay 0 motorda olur hocam. bizim amacımız pistona yer yaptırmak,alıştırmak binip yolda yaptık. aku ve marş motorunuda motoru rahatca calıştıralım orda rezillik cekmeyelim diye ordaki cglerin hepsinde calışma sorunu vardı bizimkisi yan kapagın altına koydugumuz tek dügmeyle işi bitirdik hem böyle daha saglıklı.

+1

5-10 kilo o kadar da farketmez :)
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
toplu hali
288267_391875624203232_31729955_o.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------

benim fikrim,binicinin oturuş pozisyonu yanlış.Daha yatık pozisyonda olursa daha faydalı olacağını düşünüyorum.tabi bunun için vites ve arka fren mekanizmasını geri çekmek gerekecek.Ayrıyeten acilen seleden kurtulmak lazım.
aynen hocam kafamızda farklı projeler var şase icin biz bu motoru 2 haftada hazırladık. şuan toplu halde
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
"Herkez artist" yazmışsınız ama "Herkes artist" olacak doğrusu :)
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Adamlar emek vermiş, güzelim motoru toplamışlar siz üstündeki yazılara takılıyorsunuz, rodajına sert bir dille yanlış diyorsunuz araştırmadan. Bu tavırlar hoş değil, insanların hevesini kırmanın anlamı yok. Bence gayet güzel olmuş, ilk defa için hiç fena değil. Elinize sağlık. Herhangi bir yardımımız olursa İTÜ Formula SAE atölyesinde her zaman mühendis desteğiniz hazırdır.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Tebrikler dostum guzel is yapmissiniz.
Genelde bu tarz motorlara binenler apaci, sen en azindan ugrasip profesyonel bi is yapmaya calisiyorsun.
Bu yuzden sana saygim tamdir.
 
Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
olmuş olmuş elinize sağlık benim ev arkdaşımdada vardı breton süper gidiyolar ya gitmicem demiyo arkdaş motor
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
Tebrikler dostum guzel is yapmissiniz.
Genelde bu tarz motorlara binenler apaci, sen en azindan ugrasip profesyonel bi is yapmaya calisiyorsun.
Bu yuzden sana saygim tamdir.
caddelerde asfaltlarda yarışacagımıza pistlerde yarışıyoruz. teşekkurler hocam :)
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Helal olsun elinize sağlık saygı duyulacak uğraşlar bunlar :thumleft:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bi soru da ben sorayım :cherry: balansörlü cg 125'i 200'lük yapmak istersek 200'lük silindire uygun balansör dişlisi var mı ? balansörü değiştirmeden silindiri büyütünce titreşim açısından iyi olmaz heralde.
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
150 cc lik motoru 200 lük yada 250 lilik yapmak kaça patlıyor peki
kranka kadar ineceksen 600 700 civarı cıkabilir. tabi yaptırdıgın ustayada baglı işçiligi temiz ve güzel yapmalı yoksa motor yürümez.
kullanacagın parcalar:200cc krank yüksek stronglu olsun. 200cc silindir piston 63.5 olursa daha saglıklı uzun ömürlü olur. 200cc vtc subaplı üst kapak. 200cc sheng wey karburatör. 200cc debriaj tası komple ve yag pompası. parcaları zongshen bulursan daha saglıklı uzun ömürlü olur ve motor cok rahat zorlanmadan tek kişi 145 150ye cıkabilir. ve şimdiki haline göre cok az yakar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

Bi soru da ben sorayım :cherry: balansörlü cg 125'i 200'lük yapmak istersek 200'lük silindire uygun balansör dişlisi var mı ? balansörü değiştirmeden silindiri büyütünce titreşim açısından iyi olmaz heralde.
balansörle silindirin alakası yok hocam. balansör kranga baglı yeni teknoloji 200cc balansörlü kranklar var tabi balansör denen lanet şey kranka yük bindirerek zor devir ceviriyor. debriaj tasını acın kartelin ön tarafında yag pompasına baglı balansör dişlisi var o dişliyi cıkardıgınızda balansör iptal olur motor daha iyi gaz yer ve hızda 10 km gibi fark olur birazda titreşim :)
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
peki ben istanbuldayım motoru sokup kargoya yollasam bana yardımcı olma sansın varmı 140 yapıcak gıbı olmasını ıstıyorum
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
peki ben istanbuldayım motoru sokup kargoya yollasam bana yardımcı olma sansın varmı 140 yapıcak gıbı olmasını ıstıyorum
yardımcı olurum hocam benım ustaya motoru komple otobusun altında gonderirsin komple 200cc yapar gönderir sadece yapmak bitmiyo onun ayarıda var. telefonumu atıyorum pmden ararsın.
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Gaziantepte bunların şimdilik 325likleri var maksimum ilerde 600 cc cg felan görürsem şaşırmam... Ha bide 100 cc alıp motoru 200 250 cc ye ceviren insanlar var ki bunlar tam bir vergi kaçakçılarıdır ruhsata motor hacimlerini işletmedikleri sürece...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst