Devir dusmesi ve bosa dusme problemi.

Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Konu acmaktan haz etmem ama artik motoru sok tak gina geldi.

2 sorum var.

Birincisi, motor arada bir 1. viteste elim debriyajdayken gaz verdigimde normal devirleniyor fakat devir geri duserken yavas dusuyor,
ayni zamanda bostan 1 e atinca rolanti 2 mm yukari cikiyor ki normalde yapmiyor bunu.
Devir cikisi normal gazdan elimi cekiyorum motor sanki ben elimi yavasca cekiyormusum gibi davraniyor ve cok cok yavas bi sekilde dusuyor devri.

Bunu surekli yapmiyor kafasina estikce yapiyor.
Gaz teli hava valfleri kablolar kontrol edildi bi ara duzelmisti simdi yeniden basladi.
Benim suphem su ki motorda takili egzos buna neden oluyor.
Normalde egzosa giden oksijen sensoru takili degil, motor zengin calisiyor yani.
Acaba bu yuzden yapabilir mi?
Eger bu yuzden degilse baska bi sebeb bilen var mi?
Motorda hava kacagi da yok bu arada yani hava filtresi falan yerinde ve sIkI.
Enjeksiyon geliyor birde aklima ama kotu dusunmek istemiyorum.:)

2. sorum su;

bazen gaza yukleniyorum devir tirmaniyor fakat bi anda motor kesiliyor sanki vitesten dusuyor makina bosa dusmus gibi oluyor ve redline a vuruyor gazdan cekmezsem elimi sonra kendi kendine duzeliyor.

Debriyaj balatasi saglam makinada kacirmiyor.
Bujiler yada dislilerde bi problem olabilir diyorum.

Sizce bu neden olabilir?




Simdiden tesekkurler herkese.
:rendeer:
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
1. sorun: Sanıyorum gaz telinden. Gaz telini kılıfı ile beraber komple değiştir.
2 . Sorun : Debriyaj balatan bitmiş, yüksek devirde sıyırıyor.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
1. sorun: Sanıyorum gaz telinden. Gaz telini kılıfı ile beraber komple değiştir.
2 . Sorun : Debriyaj balatan bitmiş, yüksek devirde sıyırıyor.

Gaz telini kontrol ettim gayet normal bi sekilde islevini yapiyor zaten gaz teli olsa ayni olay bosta ikende olurdu ama olmuyor sadece vitesteyken ve elim debriyajdayken oluyor.

Debriyaj balatasi normal 4 e alip elim frende gaz verince motor devirlenmiyor istop ediyor siyirma kacirma yok.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
öyle herkes gibi süper teknik bilgim yok ama debriyaj olacağını sanmıyorum ,
anladığım kadarıyla RR da bu sorunu yaşıyorsunuz ve anlatımdan benzin - hava karışımı ile ilgili düzensizlik olduğu düşüncesine kapıldım...

hava filtresi ile oynadıysanız veya fazla hava emiyor ise yada sensör hatalı ise bu yaşadığınızla karşılaşılabilir gibi geldi...

tabi süper ustalar daha iyi bilirler...
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Konu acmaktan haz etmem ama artik motoru sok tak gina geldi.

2 sorum var.

Birincisi, motor arada bir 1. viteste elim debriyajdayken gaz verdigimde normal devirleniyor fakat devir geri duserken yavas dusuyor,
ayni zamanda bostan 1 e atinca rolanti 2 mm yukari cikiyor ki normalde yapmiyor bunu.
Devir cikisi normal gazdan elimi cekiyorum motor sanki ben elimi yavasca cekiyormusum gibi davraniyor ve cok cok yavas bi sekilde dusuyor devri.

Bunu surekli yapmiyor kafasina estikce yapiyor.
Gaz teli hava valfleri kablolar kontrol edildi bi ara duzelmisti simdi yeniden basladi.
Benim suphem su ki motorda takili egzos buna neden oluyor.
Normalde egzosa giden oksijen sensoru takili degil, motor zengin calisiyor yani.

birinci sorunun cevabını kendin vermişsin :)

test etme şansın varsa standard bir cbr125 bulup jikle çekili iken kısa bir tur at birinci viteste. devirin nasıl ağır ağır düştüğüne dikkat et.

jikle çekili iken binilmez motora ama kısa mesafede sorun yaratacağını sanmam.

ikinci ise debriyaj olmalı.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Cevabi zaten kendin soyluyorsun egzoz. En basidi performance egzozunu sok ve eski egzozunu tak. Oksijen sensoru performance egzozunda takili olmadigindan salak sacma bilgiler gonderiyor anlasilan.

Eger 1 hafta eski egzoz ile sorun yasamaz ise, yeni egzozun icin uygun oksijen sensoru alman gerekli.

Bu bilenen bir durum Ducatilerde Termi kit aldiginda kitin icinde oksijen sensoru ve beyinde gelir. Cunku daha fazla hava ceken motorun eski oksijen sensoru halen eski egzoz gibi dusunup yetersiz hava komutu vermektedir.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bu arada soylemeyi unutmusum olay 600RR da oluyor.

Egzos stok degil eski sahibi orta borudan kesmis sonrada baska bi motora ait performans egzos takmis eger sorun kesin buysa orjinal egzos elimde mevcut yeni header alip takarim ama simdi o kadar para bayilincada duzelmezse kendimi keserim.

Enjeksiyonda problem olma ihtimali nedir peki boyle bisey mumkun mu?
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Bu arada soylemeyi unutmusum olay 600RR da oluyor.

Egzos stok degil eski sahibi orta borudan kesmis sonrada baska bi motora ait performans egzos takmis eger sorun kesin buysa orjinal egzos elimde mevcut yeni header alip takarim ama simdi o kadar para bayilincada duzelmezse kendimi keserim.

Enjeksiyonda problem olma ihtimali nedir peki boyle bisey mumkun mu?

Jubaa , anlattığın tepkiler enjeksiyon olsa biraz daha farklı olması gerekmez mi ?
senin durumun sadece fazla hava ile alakalı görünüyor.
 
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
660
2. sorunun nedeni yani silkelemesi sonradan boşa düşmeye başlar hangi viteste yapıyorsa o vitesin dişlisinden kaynaklanır geneldede 2. viteslerde olur bu problem ss lerde
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
2. sorunun nedeni yani silkelemesi sonradan boşa düşmeye başlar hangi viteste yapıyorsa o vitesin dişlisinden kaynaklanır geneldede 2. viteslerde olur bu problem ss lerde

Evet mevzu genelde 2.viteste ceryan ediyor 9 bin devirden sonra kut diye bosluga dusuyor makina.

Takendy iste benim tek korkum enjeksiyon.
Nasil bi problem yaratir enjeksiyon bilemiyorum o yuzden konuyu actim enjeksiyon bozuk olsa yapar mi bunu diye.

Banada problem hava-benzin problemi gibi geliyor ama kafami kurcalayan bunu neden sadece vitesteyken yapiyor.

Ha birde bazen birinci viteste calismiyor bosa almam gerekiyor motoru bos vites sensoru diye birsey var degistirdim yine ayni mevzu var, bazen 1de debriyaja bassam bile sanki basmamisim gibi oluyor ve calismiyor.

Bu arada 2 problemde farkli motorlarda motorlarin yili ve modeli ayni tek fark egzos o kadar.
 
Katılım
9 Haz 2007
Mesajlar
638
lan serseri unuttun beni varya hemen bana özelden ulaş kesicem kelleni senin
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Oksijen sensörünü neden söktünüz ki. Bu olmadan Zeda'nın dediği gibi beyine yanlış bilgi gider.

İkinci sorun için bence servise gidin.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Oksijen sensörünü neden söktünüz ki. Bu olmadan Zeda'nın dediği gibi beyine yanlış bilgi gider.

İkinci sorun için bence servise gidin.

Ben sokmedim eski sahibi Honda muhendislerinden akilli oldugunu dusunmus yada ucuza kacmak istemis cikma bi egzos takmis bu motora ait olmayan amac ses ciksin hava olsun Allah tan sadece sekil icin binmis motoru zorlamamis hala kuvvetli motor yoksa ugrasmam satarim zaten.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst