---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:06 ----------
[/COLOR]
Merhaba Ersin, bu işler bütçe meselesi ama Aprilia Rs 125, Derbi'den bir gömlek üstündür,yeni nesil RS ile arada performans farkı fazla yoktur ama malzeme ve işçilik kalitesi daha iyidir...Ülkemizde ise her iki motorda çok tutulmaz,her zaman söylenen servis ve yedek parça sorunudur! Ama böyle bir sorunda yoktur emin ol, parça pahalıdır denir ancak aynı sınıfta diğer motorlarında parçası pahalıdır,bu motorların tek eksik tarafı 2.elde değer kaybı ve çabuk satılmaması,ancak meraklıları alır ki bizimde istediğimiz bu motorların bilmeyenlerin eline düşmemesi,çünkü yazık oluyorlar! Bana kalırsa bütçen el veriyorsa ikinci el az km'de RS125 alman,sıfırı gerçekten pahalı ve satarken zararın fazla olur,derbi ile arada 1-2bin TL fiyat oynar ama Derbininde şu avantajı var,motoru ülkemizde de daha önce kullanılmış bir motor Yamaha DTR 125(Bu arada şase ve kafa grenajı harıç tüm yürüyen aksam Aprilia RS 50,yani motor yamaha,yürüyeni Aprilia bu motorun), bu yüzden Derbi'nin motor aksamını Yamaha'dan da sağlayabiliyorsun, Apriliada ise yetkili satıcının kucağına düşüyorsun...Ama emin ol her iki motorda düzgün kullanılırsa çok sağlamdır. Devir olayına gelirsek,sitesinde max. motor gücü devri belirtilmemiş ama 14000 devirde değildir,11-12000'den yukarı çıkmamak lazım, Derbilerde 11000'de redline başlar,bunun üstüne de çıkar ancak uzun süre bu devirde gitmek bildiğin gibi sağlıklı değil...Her iki motorda devir kesici yok, dikkat etmek lazım!Örneğin benim derbide 1 ve 2. viteste exup açtıktan sonra 12000 deviri geldiğim oluyordu çünkü exup'dan sonra cidden ibre anında aşağıya vuruyor,bu RS'de de böyledir.[/QUOTE]
astral tesekkur ederim.. bir suredir bu motorlari arastirdigim icin parca durumunu ve ikinci el durumunu biliyorum.. fakat kaygim su ki, daha oncede konusuldugu gibi, iki zamanli motorlar biraz daha fazla ilgi ve bilgi gerektirdigi icin alicagim motorun daha onceki sahibinin bu motora nasil baktigi.. temiz gozuken ama yipranmis bir motora denk gelipte sonra masraf cikartmasini istemiyorum.. o yuzden sifir rs dusunuyorum ama cidden pahali butcem icin su an.. hayal yani, dusuk bir olasilik.. temiz bir ikinci el rs sanirim en mantiklisi.. tesekkurler..