Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Bence de güzel bir fikir abi ben süpermotolardan daha çok crossları beğeniyorum. Alsak birer tane gezsek dağ taş :)
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Aman almayın ucuzlarından patates olursunuz ha sürekli arıza vs uğraşırsınız:)

slm arkadaşlar bende geçen hafta bir gpr 125 aldım.bir kaç sorunum var.yardımcı olursanız memnun olurum.öncelikle arka fren balatam bitik.km saati çalışmıyor.devir göstergeside bugün sapıtmaya başladı.hafta sonu motoru öğrenmek için grenajlarını söktüm.buji ve yağlarını komple değiştirdim.km saatiyle devir göstergesi ve arka fren balatası konusunda sorun yaşayan varsa yardımcı olursanız memun olurum.marmariste yaşıyorum ve burda bu motordan sadece bende var sanırım.arkadaşlar aslında mekaniki ve elektriki olarak bu motoru çözmüş olan varsa tanışmak isterim.motorumu sanayideki ustalara götürmek istemiyorum.

Hayırlı olsun. Ngk br8es buji kullan mutlaka. Farklı bir bujide sorun yaşayabilirsin. Bujinin tırnakları falan bile eriyebiliyor aşırı sıcaktan.

kaybettiğimiz tüm motorcuların ailelerine sabır diliyorum. atlatılan kazalar da kulaklara küpe olur inşallah.

Gelelim benim motora =) Vites pedalını yapıştıracak hiçbişey yok! plastik epoksi, çelik epoksi, endüstriyel power glue, bildiğimiz japon+kül vs.. hiçbişey tutmadı. artık vitesi takıp, elime alıp çıkarıp yeniden yapıştırmaktan anam ağladı =) yenisini sipariş ettim. çelik epoksi debriyaj manetini inanılmaz güzel tuttu bu arada. Cihan'ın dediği kadar varmış. o incecik profilden nasıl o kadar güçlü tuttu anlamadım. heryerden kırılır ordan kırılmaz artık. üstüne de zımpara attım, çok belli olmuyor. Ama vites siparişi verirken debriyaj maneti siparişi de verdim. Satarken sıfırını takarım diye. parçalar çok pahalı arkadaşlar. o ucuz plastik (veya bakalit) vites pedalının (üzerindeki salıncaklı mekanizması bile yok, eski parçadan söküp takıcam) 110 lira olduğuna inanamıyorum. Neyse en azından artık hareket edebilcem motorla. Bi de sol grenajı yaptırırsam tamamdır. sıfırından farksız olur. grenajı sıfır alırsam 400 lira. Hasan Usta "yapamayız onun rengi tutmaz" dedi. bi de grenaja 400 verirsem, harcadığım toplam paraya gianelli yapılır. grenaja da bişey uydurmak lazım.

bu arada http://motaks.com adresinden yağlara bi girin. Orda iki zamanlı çilekli bi yağ var. çok çok az duman yapıyo ve inanılmaz güzel çilek kokuyo. çok da kaliteli bi marka ama tam sentetik mi değil mi emin değilim. Başka bi marka da bunun elma kokulusunu yapıyordu.

Erdem benim motorun vites pedalı sizleringi gibi plastik değil, metal. Sanırım orjinal. Yenisini almışken keşke metalini de sorsaydın??
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
abi vites pedalının orjinalinin metali yok diye biliyorum. Büyük ihtimalle seninki de zamanında kırılmış ve yerie metalini yapmışlar :)

valla bakarsin ay sonu bi tane alirim ben ucuzlarindan :)

hadi bakalım abi hayırlı olsun :) benim motorum yok 15 gündür acayip zorlanıyorum. motor= özgürlük yaa..
 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Kadir ben de içine metal epoksi ile metal barlar falan yapıştırdım ama bana mısın demedi =)

Bu arada Koray, gpr yurtdışında metal vites pedallı satılıyo ben de araştırmıştım. Türkiye'ye dandiklerini yollamışlar =P Sordum, stokta metal yokmuş. Gelmemiş yani. Sağlık olsun..
 
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
23
ooo forum hareketlenmiş.
Erdemcim bende vites pedalını kırdığımda birkaç kere yapıştırmıştım ama hiç biri tutmadı içerisinden metal geçirdim yapıştırdım ama yine olmamıştı. çükü vites değiştirirken uyguladığınız kuvvet pedalı kendi ekseni etrafıda dömeye zorluyor bu da kırılmasını kolaylaştırıyor. Ben de CNC'de sert aliminyumdan yaptırdım. şimdi eskisinden bile sağlam.
smail bence yağ depondan yağ sızmasının bi tehlikesi yok. Sadece yağın çabuk biter ve motorun sürekli yağ içerinde kalır :) ama benden sana söylemesi o yağ deposu baya bi uğraştırıyor. Şahse ben tecrübe ettim :) devir göstergenin problemli olmasına gelince büyük olasılıkla motorun beyninde bir problem var. balatalarını da iternetten yada istanbula yolun düşerse buralardan temin edebilirsin. ben geçenlerde ön balatayı 25 tl ye aldım. belki benim tanıdığım olduğu için biraz ucuza almış olabilirim :)
Uğur abi hayırdır süpermoto merakı mı başladı.?[/QUOTE

tehlikeli olmaz mı direk yolda arka tekere yapışıyor.bugün anca vaktim oldu.yağı değiştirirken depo altındaki jaktan söküp içindeki yağı boşaltmıştım.tekrar jakı açtım.jakın üstünde oring(yuvarlak lastik conta)varmış.kelpçeyi oringin denk geldiği yerden sıkmadığım için yağ kaçırıyormuş.bunuda öğrenmiş olduk.gerçi yarım kilo kadar yağ kaybı oldu ama önemli değil.br8es buji kullandım.ama marmaris sanayisinde zor buldum bujiyi.yamaha deniz motorları ticarette bulabildim.tırnak aralığınıda ayarladım.devir takosu konusunda beyin diyorsunuzz.demeyin arkadaşlar çok pahalı.ama bozulursa tamir ettireck birini bulurum elbet.derbinin elektrik sistemini çözmeye çalışıyorum.devre şemasını çözebilirsem bu çok güzelolacak.bu konuda mühendis arkadaşlar varsa yardımı dokunur.arkadaşlar bide mutlaka castrol 2t tam sentetik yağ kullanın çok fark ediyor.yolunuz marmarise düşerse mutlaka beklerim.
arka balata marmaiste yok.bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacım var.herkeze bol exuplı günler

Kadir ben de içine metal epoksi ile metal barlar falan yapıştırdım ama bana mısın demedi =)

Bu arada Koray, gpr yurtdışında metal vites pedallı satılıyo ben de araştırmıştım. Türkiye'ye dandiklerini yollamışlar =P Sordum, stokta metal yokmuş. Gelmemiş yani. Sağlık olsun..

eğer sanayiye gider tornacı ustaları bağlarsan çok güzel işçilikle vites pedalı yaparlar.benden tavsiye plastiğe para vermeyin iki gün sonra tekrar kırılır.kırılmasını bırak moralin bozulur.

arkadaşlar sinyal rolesinin fotosunu çekip yollayabilirmisiniz
 
Son düzenleme:
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
158
hayirli olsun yeni motorun kazasız belasız gunlerde kullanirsin isallah.. siteye her girdigimde mutlaka baktigim bi kac basliktan birisi derbi basligi.. cok guzel iletisiminiz sohbetiniz hep boyle devam eder umarım.. benim bir keeway superlight150 var ama cok istiyorum temizinden bir derbi gpr125 sahibi olmayı.. 2 zamanlı olması, exup'ı, racing olması beni ceken ozellikleri.. bir gun aranıza katılırım umarım..
kazasız keyifli surusler hepinize..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
smail tekere kadar gelecek kadar çok kaçırıyorsa tehlikeli tabiki. bende hafiften damlatıyor zannettim. seninki resmen akıyor o zaman :)

hayirli olsun yeni motorun kazasız belasız gunlerde kullanirsin isallah.. siteye her girdigimde mutlaka baktigim bi kac basliktan birisi derbi basligi.. cok guzel iletisiminiz sohbetiniz hep boyle devam eder umarım.. benim bir keeway superlight150 var ama cok istiyorum temizinden bir derbi gpr125 sahibi olmayı.. 2 zamanlı olması, exup'ı, racing olması beni ceken ozellikleri.. bir gun aranıza katılırım umarım..
kazasız keyifli surusler hepinize..

umarım istediğin gibi bir temiz derbi alıp rahat rahat kullanırsın arkadaşım.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Kadir ben de içine metal epoksi ile metal barlar falan yapıştırdım ama bana mısın demedi =)

Bu arada Koray, gpr yurtdışında metal vites pedallı satılıyo ben de araştırmıştım. Türkiye'ye dandiklerini yollamışlar =P Sordum, stokta metal yokmuş. Gelmemiş yani. Sağlık olsun..

Evet Erdem bence de benimki orjinal çünkü şöyle detaylı bir baktım merakımdan tornada sonradan yapılmış gibi falan gözükmüyor. Sonradan yapılsa bile bence plastikten daha sağlamdır. Ya bu ne yağmur ya bi havalar açsa da vursak kendimiz yollara arkadaşlar ha??
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Evet Erdem bence de benimki orjinal çünkü şöyle detaylı bir baktım merakımdan tornada sonradan yapılmış gibi falan gözükmüyor. Sonradan yapılsa bile bence plastikten daha sağlamdır. Ya bu ne yağmur ya bi havalar açsa da vursak kendimiz yollara arkadaşlar ha??

Valla koray bende cok sıkıldım bu yagmurdan ve kara bulutlardan.Bu ne yaa sanki Londrada yaşıyoruz :) yağmurlar kesılsede bıraz teker döndürsek.Kafam hep yukarda, gunesi bı gorsem atlıycam hemen motorun ustune fırsat kolluyorum.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Evet Erdem bence de benimki orjinal çünkü şöyle detaylı bir baktım merakımdan tornada sonradan yapılmış gibi falan gözükmüyor. Sonradan yapılsa bile bence plastikten daha sağlamdır. Ya bu ne yağmur ya bi havalar açsa da vursak kendimiz yollara arkadaşlar ha??

orjinal olabilir koray abi benimki kırıldığı zaman sormuştum metali yok demişlerdi. o yüzden öyle düşünmüştüm ben de....
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
merhaba


kardesım ıyı edersın derım bende almayı dusunuyorum makına guzel ve heybetlı gorunuyor derbıyı asfaltta bunu ısse yaylaya gıtmek ıcın kulnaıcam ıkı cross lastık attım tam dag kecısı oluyor bunlar fıyatıda uyugun hem bence al derım guzel makına

slm arkadaşlar bende geçen hafta bir gpr 125 aldım.bir kaç sorunum var.yardımcı olursanız memnun olurum.öncelikle arka fren balatam bitik.km saati çalışmıyor.devir göstergeside bugün sapıtmaya başladı.hafta sonu motoru öğrenmek için grenajlarını söktüm.buji ve yağlarını komple değiştirdim.km saatiyle devir göstergesi ve arka fren balatası konusunda sorun yaşayan varsa yardımcı olursanız memun olurum.marmariste yaşıyorum ve burda bu motordan sadece bende var sanırım.arkadaşlar aslında mekaniki ve elektriki olarak bu motoru çözmüş olan varsa tanışmak isterim.motorumu sanayideki ustalara götürmek istemiyorum.

hayırlı ugurlu olsun kardesım en ıyısını yapmıssın armazıa hosgeldın bende ılk aldıgımda bende granjları sokmustum ama su an ıyı durumda allah kaza bela vermesın sanda cumlemızede umarım aramızde ıyı vakıt gecırırsın cunku derbıcı olmak ayrıcalıklıdır:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
23
arkadaşlar bugün neredeyse yolda kalıyordum.motorumla 13 km bir yola çıktım.3. km de devir göstergesi sapıttı.motor cdı lı olduğu için yanlış avans ayarı veriyordu.bir anda motor vuruntu yaptı sağa çektim.biraz ara gaz falan verdim motoruma devir kendine gelmedi.motoru sop ettim bir dakka bekledim.tekrar çalıştırdım.yine devir saati sapıttı.o şekilde tekrar yola koyuldum bir iki stoptan sonra bir iki exup yapıp devri kendine getirdim.çok yağılı marmaris.tahminmce elektrik sistemine su geldi.derbici olmak gerçekten bir ayrıcalık arkadaşlar.
herkese bol exuplı günler
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
316
arkadaşlar bugün neredeyse yolda kalıyordum.motorumla 13 km bir yola çıktım.3. km de devir göstergesi sapıttı.motor cdı lı olduğu için yanlış avans ayarı veriyordu.bir anda motor vuruntu yaptı sağa çektim.biraz ara gaz falan verdim motoruma devir kendine gelmedi.motoru sop ettim bir dakka bekledim.tekrar çalıştırdım.yine devir saati sapıttı.o şekilde tekrar yola koyuldum bir iki stoptan sonra bir iki exup yapıp devri kendine getirdim.çok yağılı marmaris.tahminmce elektrik sistemine su geldi.derbici olmak gerçekten bir ayrıcalık arkadaşlar.
herkese bol exuplı günler

kardesım gecmıs olsun dıyım sen en ıyıs bır anlayana goster yoksa buyuk sorunlar acabılır oky kardesım:cat:
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
arkadaşlar bugün neredeyse yolda kalıyordum.motorumla 13 km bir yola çıktım.3. km de devir göstergesi sapıttı.motor cdı lı olduğu için yanlış avans ayarı veriyordu.bir anda motor vuruntu yaptı sağa çektim.biraz ara gaz falan verdim motoruma devir kendine gelmedi.motoru sop ettim bir dakka bekledim.tekrar çalıştırdım.yine devir saati sapıttı.o şekilde tekrar yola koyuldum bir iki stoptan sonra bir iki exup yapıp devri kendine getirdim.çok yağılı marmaris.tahminmce elektrik sistemine su geldi.derbici olmak gerçekten bir ayrıcalık arkadaşlar.
herkese bol exuplı günler

Hayırlı olsun arkadaşım..
Devir saati ya akü kutup başından yada soketlerdeki temassızlık yüzünden sapıtabilir bende gilera varken öyle oluyordu..
Şuan aprilia var rahatım :)
Bu arada avansı beyin kendisi ayarlıyor yani sen avans ayarı veremiyosun vuruntu için başka nedenler ara bence. karbüratörde pislik bujide çapak v.s. v.s. :)
 
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
23
bu derbi motorun devrini alıp beyine cdı a iletiyor devre görede avans veriyor.tabi bir kaç etken daha var avans için yük durumu vb.benim devir saati sapıtınca vurutu yapmaya başladı motor.devir saati düzelincede sorunsuz çalışmaya devam etti.burada motoru çok büyük bir sorun çıkarmadıkça ustaya götürmeyi düşünmüyorum.bozmadan öğrenemesin demiş talarımız.kurcalıycaz parçalıycaz gerekirse.ama yine toplayıp çalıştıracaz makinayı.ve bu forumda herşeyi paylaşacam arkadaşlar.parçaları pahalı getirtmesi dert.ayrıcalıklı olmanın dezavantajı buda ne yapalım.elektrik sisteminide çözmek üzereyim.motoru ağıtmam gerekiyor tam anlamıyla anlamak için.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
bu derbi motorun devrini alıp beyine cdı a iletiyor devre görede avans veriyor.tabi bir kaç etken daha var avans için yük durumu vb.benim devir saati sapıtınca vurutu yapmaya başladı motor.devir saati düzelincede sorunsuz çalışmaya devam etti.burada motoru çok büyük bir sorun çıkarmadıkça ustaya götürmeyi düşünmüyorum.bozmadan öğrenemesin demiş talarımız.kurcalıycaz parçalıycaz gerekirse.ama yine toplayıp çalıştıracaz makinayı.ve bu forumda herşeyi paylaşacam arkadaşlar.parçaları pahalı getirtmesi dert.ayrıcalıklı olmanın dezavantajı buda ne yapalım.elektrik sisteminide çözmek üzereyim.motoru ağıtmam gerekiyor tam anlamıyla anlamak için.

Sistem çok basit mekanik olsun elektrik olsun
Biraz kendine güvensen yaparsın..
Mekanik parçaları yurt dışından veya servisten alma sakın..
Dtr125 piston fiyatı 30-40 tl gibi bişey.
Krank kolu fiyatıda 50-60 tl gibi bişey..
Yalnızca alacağın parçaların Dtr olması fiyatı çok fazla etkiliyor zaten.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Ben böyle şansın içine tüküreyim!..
Sonunda bu sabah iş yoktu ve vakit bulunca hemen fırladım motorun başına.. hava güzel, keyfim acaip yerinde. Zaten sabah olsun da kırdığım vites pedalını değiştirip gazlayayım diye can atıyodum. Çıktım vites pedalını değiştirdim. Ama bi sorun vardı, motor kımıldamıyo.. baktım ön fren sıkışmış. Ne yapsam ne etsem derken, aklıma geçen hafta gidonu biraz yukarı kaldırdığım geldi. Gidon aşağıda olduğunda, tam sol yapınca korna depoya basıyodu. Onun için kaldırmıştım gidonu, bu da fren hortumunda basınç falan yarattı heralde. Gidonu indirdim ama ön fren hala biraz sıkı. Neyse atladım motora, baktım gidiyo, en yakın benzinciden benzin alıp (bi avuç benzin var depoda) bi de freni ayarlicak birini bulayım diye çıktım siteden. Kafada kask falan yok tabi, benzinci motorla 40 saniye uzaklıkta. Yokuş yukarı çıkarken yine ön fren sıkışmış ve motor yine altımdan kaçtı, bu sefer de sağa düşürdüm.. Baktım, yere tepsi kadar yağ akmış. Önceki kazada da "yolda yağ varmış ondan düşmüşüm" dediğim yağ heralde benden çıkmıştı yine. İki kazanın sebebi de ön frenmiş! Lan ben de noluyo diyorum dümdüz yolda giderken yere yapıştım..
9 senedir kullanırım, hiç kaza yapmamıştım. Kısa sürede iki kaza yapıp sıfır motoru düşürdüğüm için çok fena rencide oldum arkadaşlar. Sol elimde yırtıklar, sağ bileğimde de bi şişme var ama umrumda değil. Çok da fazla ağrımıyolar zaten. Ama bu adalet mi ya? Ben şimdi aldığımdan beri sıssss diye ses çıkaran bu balata yüzünden kaza yaptım, kim ödeyecek bunun bedelini? Ferco'da ilk bakımda niye bakmadılar buna? üstelik balataları da temizlemek için söküp taktılar o kadar. Ya da motovizyondan alırken niçin adam akıllı toplamadılar. Kim bu işin suçlusu? Bende de suç var tabi... Neyse işte moralim çok bozuk. Bidaha yola çıkamam ve bugünden başka vaktim yok. Şimdi Ferco'yu arayıp servis aracı gönderin falan diyecem. Bi tanıdığın aracı da var ama onu arayamam artık. Geçen ev taşırken de onun minibüsü almıştık.. neyse işte canım çok sıkkın..
Ah be Extrema, gel istanbul'da yaşa be.. Astral da izmir'de.. Orhan desen askerde. Yine mecbur gidicem Ferco'ya..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst