slm arkadaşlar bende geçen hafta bir gpr 125 aldım.bir kaç sorunum var.yardımcı olursanız memnun olurum.öncelikle arka fren balatam bitik.km saati çalışmıyor.devir göstergeside bugün sapıtmaya başladı.hafta sonu motoru öğrenmek için grenajlarını söktüm.buji ve yağlarını komple değiştirdim.km saatiyle devir göstergesi ve arka fren balatası konusunda sorun yaşayan varsa yardımcı olursanız memun olurum.marmariste yaşıyorum ve burda bu motordan sadece bende var sanırım.arkadaşlar aslında mekaniki ve elektriki olarak bu motoru çözmüş olan varsa tanışmak isterim.motorumu sanayideki ustalara götürmek istemiyorum.
kaybettiğimiz tüm motorcuların ailelerine sabır diliyorum. atlatılan kazalar da kulaklara küpe olur inşallah.
Gelelim benim motora =) Vites pedalını yapıştıracak hiçbişey yok! plastik epoksi, çelik epoksi, endüstriyel power glue, bildiğimiz japon+kül vs.. hiçbişey tutmadı. artık vitesi takıp, elime alıp çıkarıp yeniden yapıştırmaktan anam ağladı =) yenisini sipariş ettim. çelik epoksi debriyaj manetini inanılmaz güzel tuttu bu arada. Cihan'ın dediği kadar varmış. o incecik profilden nasıl o kadar güçlü tuttu anlamadım. heryerden kırılır ordan kırılmaz artık. üstüne de zımpara attım, çok belli olmuyor. Ama vites siparişi verirken debriyaj maneti siparişi de verdim. Satarken sıfırını takarım diye. parçalar çok pahalı arkadaşlar. o ucuz plastik (veya bakalit) vites pedalının (üzerindeki salıncaklı mekanizması bile yok, eski parçadan söküp takıcam) 110 lira olduğuna inanamıyorum. Neyse en azından artık hareket edebilcem motorla. Bi de sol grenajı yaptırırsam tamamdır. sıfırından farksız olur. grenajı sıfır alırsam 400 lira. Hasan Usta "yapamayız onun rengi tutmaz" dedi. bi de grenaja 400 verirsem, harcadığım toplam paraya gianelli yapılır. grenaja da bişey uydurmak lazım.
bu arada http://motaks.com adresinden yağlara bi girin. Orda iki zamanlı çilekli bi yağ var. çok çok az duman yapıyo ve inanılmaz güzel çilek kokuyo. çok da kaliteli bi marka ama tam sentetik mi değil mi emin değilim. Başka bi marka da bunun elma kokulusunu yapıyordu.
valla bakarsin ay sonu bi tane alirim ben ucuzlarindan![]()
ooo forum hareketlenmiş.
Erdemcim bende vites pedalını kırdığımda birkaç kere yapıştırmıştım ama hiç biri tutmadı içerisinden metal geçirdim yapıştırdım ama yine olmamıştı. çükü vites değiştirirken uyguladığınız kuvvet pedalı kendi ekseni etrafıda dömeye zorluyor bu da kırılmasını kolaylaştırıyor. Ben de CNC'de sert aliminyumdan yaptırdım. şimdi eskisinden bile sağlam.
smail bence yağ depondan yağ sızmasının bi tehlikesi yok. Sadece yağın çabuk biter ve motorun sürekli yağ içerinde kalırama benden sana söylemesi o yağ deposu baya bi uğraştırıyor. Şahse ben tecrübe ettim
devir göstergenin problemli olmasına gelince büyük olasılıkla motorun beyninde bir problem var. balatalarını da iternetten yada istanbula yolun düşerse buralardan temin edebilirsin. ben geçenlerde ön balatayı 25 tl ye aldım. belki benim tanıdığım olduğu için biraz ucuza almış olabilirim
Uğur abi hayırdır süpermoto merakı mı başladı.?[/QUOTE
tehlikeli olmaz mı direk yolda arka tekere yapışıyor.bugün anca vaktim oldu.yağı değiştirirken depo altındaki jaktan söküp içindeki yağı boşaltmıştım.tekrar jakı açtım.jakın üstünde oring(yuvarlak lastik conta)varmış.kelpçeyi oringin denk geldiği yerden sıkmadığım için yağ kaçırıyormuş.bunuda öğrenmiş olduk.gerçi yarım kilo kadar yağ kaybı oldu ama önemli değil.br8es buji kullandım.ama marmaris sanayisinde zor buldum bujiyi.yamaha deniz motorları ticarette bulabildim.tırnak aralığınıda ayarladım.devir takosu konusunda beyin diyorsunuzz.demeyin arkadaşlar çok pahalı.ama bozulursa tamir ettireck birini bulurum elbet.derbinin elektrik sistemini çözmeye çalışıyorum.devre şemasını çözebilirsem bu çok güzelolacak.bu konuda mühendis arkadaşlar varsa yardımı dokunur.arkadaşlar bide mutlaka castrol 2t tam sentetik yağ kullanın çok fark ediyor.yolunuz marmarise düşerse mutlaka beklerim.
arka balata marmaiste yok.bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacım var.herkeze bol exuplı günler
Kadir ben de içine metal epoksi ile metal barlar falan yapıştırdım ama bana mısın demedi =)
Bu arada Koray, gpr yurtdışında metal vites pedallı satılıyo ben de araştırmıştım. Türkiye'ye dandiklerini yollamışlar =P Sordum, stokta metal yokmuş. Gelmemiş yani. Sağlık olsun..
eğer sanayiye gider tornacı ustaları bağlarsan çok güzel işçilikle vites pedalı yaparlar.benden tavsiye plastiğe para vermeyin iki gün sonra tekrar kırılır.kırılmasını bırak moralin bozulur.
arkadaşlar sinyal rolesinin fotosunu çekip yollayabilirmisiniz
hayirli olsun yeni motorun kazasız belasız gunlerde kullanirsin isallah.. siteye her girdigimde mutlaka baktigim bi kac basliktan birisi derbi basligi.. cok guzel iletisiminiz sohbetiniz hep boyle devam eder umarım.. benim bir keeway superlight150 var ama cok istiyorum temizinden bir derbi gpr125 sahibi olmayı.. 2 zamanlı olması, exup'ı, racing olması beni ceken ozellikleri.. bir gun aranıza katılırım umarım..
kazasız keyifli surusler hepinize..
Kadir ben de içine metal epoksi ile metal barlar falan yapıştırdım ama bana mısın demedi =)
Bu arada Koray, gpr yurtdışında metal vites pedallı satılıyo ben de araştırmıştım. Türkiye'ye dandiklerini yollamışlar =P Sordum, stokta metal yokmuş. Gelmemiş yani. Sağlık olsun..
Evet Erdem bence de benimki orjinal çünkü şöyle detaylı bir baktım merakımdan tornada sonradan yapılmış gibi falan gözükmüyor. Sonradan yapılsa bile bence plastikten daha sağlamdır. Ya bu ne yağmur ya bi havalar açsa da vursak kendimiz yollara arkadaşlar ha??
Evet Erdem bence de benimki orjinal çünkü şöyle detaylı bir baktım merakımdan tornada sonradan yapılmış gibi falan gözükmüyor. Sonradan yapılsa bile bence plastikten daha sağlamdır. Ya bu ne yağmur ya bi havalar açsa da vursak kendimiz yollara arkadaşlar ha??
Skyteam mi alsam ne yapsam
http://www.sahibinden.com/supermoto...ere_acil_-07WQQaXQQ11864838WQQpXQQdisplayitem
slm arkadaşlar bende geçen hafta bir gpr 125 aldım.bir kaç sorunum var.yardımcı olursanız memnun olurum.öncelikle arka fren balatam bitik.km saati çalışmıyor.devir göstergeside bugün sapıtmaya başladı.hafta sonu motoru öğrenmek için grenajlarını söktüm.buji ve yağlarını komple değiştirdim.km saatiyle devir göstergesi ve arka fren balatası konusunda sorun yaşayan varsa yardımcı olursanız memun olurum.marmariste yaşıyorum ve burda bu motordan sadece bende var sanırım.arkadaşlar aslında mekaniki ve elektriki olarak bu motoru çözmüş olan varsa tanışmak isterim.motorumu sanayideki ustalara götürmek istemiyorum.
arkadaşlar bugün neredeyse yolda kalıyordum.motorumla 13 km bir yola çıktım.3. km de devir göstergesi sapıttı.motor cdı lı olduğu için yanlış avans ayarı veriyordu.bir anda motor vuruntu yaptı sağa çektim.biraz ara gaz falan verdim motoruma devir kendine gelmedi.motoru sop ettim bir dakka bekledim.tekrar çalıştırdım.yine devir saati sapıttı.o şekilde tekrar yola koyuldum bir iki stoptan sonra bir iki exup yapıp devri kendine getirdim.çok yağılı marmaris.tahminmce elektrik sistemine su geldi.derbici olmak gerçekten bir ayrıcalık arkadaşlar.
herkese bol exuplı günler
arkadaşlar bugün neredeyse yolda kalıyordum.motorumla 13 km bir yola çıktım.3. km de devir göstergesi sapıttı.motor cdı lı olduğu için yanlış avans ayarı veriyordu.bir anda motor vuruntu yaptı sağa çektim.biraz ara gaz falan verdim motoruma devir kendine gelmedi.motoru sop ettim bir dakka bekledim.tekrar çalıştırdım.yine devir saati sapıttı.o şekilde tekrar yola koyuldum bir iki stoptan sonra bir iki exup yapıp devri kendine getirdim.çok yağılı marmaris.tahminmce elektrik sistemine su geldi.derbici olmak gerçekten bir ayrıcalık arkadaşlar.
herkese bol exuplı günler
bu derbi motorun devrini alıp beyine cdı a iletiyor devre görede avans veriyor.tabi bir kaç etken daha var avans için yük durumu vb.benim devir saati sapıtınca vurutu yapmaya başladı motor.devir saati düzelincede sorunsuz çalışmaya devam etti.burada motoru çok büyük bir sorun çıkarmadıkça ustaya götürmeyi düşünmüyorum.bozmadan öğrenemesin demiş talarımız.kurcalıycaz parçalıycaz gerekirse.ama yine toplayıp çalıştıracaz makinayı.ve bu forumda herşeyi paylaşacam arkadaşlar.parçaları pahalı getirtmesi dert.ayrıcalıklı olmanın dezavantajı buda ne yapalım.elektrik sisteminide çözmek üzereyim.motoru ağıtmam gerekiyor tam anlamıyla anlamak için.