- Katılım
- 11 Şub 2008
- Mesajlar
- 391
Arkadaşlar hepinize merhaba haftasonu herkese uyarsa pazar günü fuar için toplanma yapalım???
İilk 10dk'da düşük devir kullanmak lazım, bu arkadaş çalıştırdığı gibi motoru zorluyorsa ısınmadığı için motor kasılır gitmez, ben ilk 10 dakika 3000-3500 den yukarı çıkmıyorum, zaten doğru olanda ısınmasını beklemek bence sebepte bu! Motorun durumu kötü olsa hiç gitmez.motorun isinmasiyla bi alakasi olabilirmi yada piston segman isteme vakti gelmis olabilirmi?
Birşey sorayım, kullanan birisine sordun mu? Konuşanların çoğu motoru görmeyi bırak fotoğrafını ancak görmüş kişiler, işte bu motoru kullananların hepsi burada, sor bakalım kim aldığından pişman olmuş! Çoğumuz bir bahane olsada motoruma atlayıp gezsem diye düşünüyoruz, yakıt ne olacak 125cc nekadar fazla yakacak, yaksa en fazla 250cc 4 zamanlı kadar yakar, ki ben yakıt tüketiminden çok memnunum, 20TL benzin alıyorum ne zaman aldığımı unutuyorum ama motorumu sakin kullanırım, basarsan diğer motorlarda olduğu gibi ne kadar ekmek o kadar köfte! Hiçbir zaman bu motoru diğer 125 ler ile mesela cbr ile karıştırma, gerek teknik özellikler, gerek performans vs vs ve gerekse tüketim olarak:cat:Yahu ; yakıtı diyolar ; motor ömrü diyolar ; diyolar ; diyolar soğutuyolar motordan :silent:
Birşey sorayım, kullanan birisine sordun mu? Konuşanların çoğu motoru görmeyi bırak fotoğrafını ancak görmüş kişiler, işte bu motoru kullananların hepsi burada, sor bakalım kim aldığından pişman olmuş! Çoğumuz bir bahane olsada motoruma atlayıp gezsem diye düşünüyoruz, yakıt ne olacak 125cc nekadar fazla yakacak, yaksa en fazla 250cc 4 zamanlı kadar yakar, ki ben yakıt tüketiminden çok memnunum, 20TL benzin alıyorum ne zaman aldığımı unutuyorum ama motorumu sakin kullanırım, basarsan diğer motorlarda olduğu gibi ne kadar ekmek o kadar köfte! Hiçbir zaman bu motoru diğer 125 ler ile mesela cbr ile karıştırma, gerek teknik özellikler, gerek performans vs vs ve gerekse tüketim olarak:cat:
Küçük bir örnek; bu motorların bakımı çok basittir, servise gitmene gerek bile yok ama 4 zamanda öyle değil, yağ,yağ filtresi, subap ayarı vs vs her serviste yapılır veya kontrol gerektirir! Motor ömrü kısa deniyor, aynı motor yapısına sahip gilera runner 180 ler var piyasada ben mesela 99 modeline sahiptim 30binde hiç ellenmemiş olarak sattım,inan cbr 125 aynamda kayboluyordu o yaş ve km'de motorda, yurtdışından yüksek sıkıştırmalı üst kapak almıştım onu alırken motorun durumuna baktı usta bir 30bin daha gider demişti, hor kullanırsan, tam sentetik yağ kullanmazsan, bakımını yapmazsan tabi motor ömrü kısa olur, 2 zamanlıda motorunu bitirenlerin çoğuda yağsız kullandığı için bitirmiştir! Hadi motor bitti diyelim, sana hemen şimdi 100YTL ye piston segman takımı getirtebilirim, ufak bir işçilikle çok rahat 250TL'ye yeni motorun olur! Hadi komple motor patladı sana civatasına kadar bırak krank filan, bloğuna kadar sıfır motorunu getirteyim 1500TL'ye, birde sor bakalım bir cbr veya GTR 250 nekadara toplanıyor, 2000-3000TL o da krank,piston...Yani millet bahsediyor yağ parası var vs... ya insaf size serviste bedava patates yağımı koyuyorlar, bizde 1L yağ alıyoruz, kullanıma göre 600-800km yol gidiyor, yağda 16TL! Motorumu alalı 1.5 sene olacak tek yaptığım masraf keyfe keder iridyum buji taktım 25YTL, başka masraf yapmadım, belki 2 kutuda yağ yakmışımdır, 1.5 senede toplam 57TL gideri oldu, eski bujimde yanımda duruyor, keyfimden buji değiştirdim...Şimdi bumu pahalı?
ilk 10 dk peformans düşüklügü yaşaması normal 2 zamanlı motorlar ısınmadan performans vermezler 20.dk daha iyi gider gazlarsın 30.dk daha bi iyi gider 40.dk 30.dkdanda iyi gittigini hissedersin dakikaları örnek olarak verdim ilk 5-10 dk gazlamdan 4-4.5 devir gidiyorsun motorun içindeki dumanı atması içinde 3.viteste yavas yavas 9-10 devire getirdinmi içindeki dumanıda atar pır pır sesi gecer kullananlar bilir
bu motorun dengesi seriligi tartşılmaz istedigin gibi yatır , gazla buda bnm video istanbul park göbek
http://www.youtube.com/watch?v=meU1-KMhExs
benim boyum 186 bu boyla kullanabilir miyim?birde performansı ve yakıt durumu nedir naked modelin?
Ben fuara perşembe ve cuma günleri gittim..Derbi Gpr 125 aradım fuarda özellikle ama malesef goremedim..2009 modeli henüz gelmediği için fuarda yoktu sanırım...