Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
9 yıllık, 35.000 km gibi yüksek km'li ve yatmış motor. Tam anlamıyla "meraklı ve uğraşacak vakti olan kişi"ye göre bir motor. Bu özellikleri taşıyorsan kaçırma. Ama ben uzak dururdum. Merakım olmasına rağmen vaktim ve sabrım hiç yok...
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
nerede bu eleman eğer sen almazsan o motoru ben ilgilenebilirim arkdaşım :)
Tabiki grenajlarda kırık vs yoksa
Mesajı görünce hemen dalmışsın konuya, zaten bunu beklerdik, 2zaman italyan hastası olarak....Bence motorun durumu yanında,trafikle ilgili durumunada bak,vergileri ne alemde cezası varmı, yoksa bunlarda 2 milyar tutmasın,35000km bence iyi,olmadı rektefiye yaparsın ama motorun diğer aksamları ne alemde bakmak lazım...yani o motoru işten anlayan bir ustaya götüreceksin, ok derse,trafikten incele, o da tamamsa 2 milyara sakın kaçırma:cat:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
usdat senin sözüne güvenirim sonuçta işin mektebini bilen adamsın, tabi diğer arkadaşların da söyledikleri başım üstüne. fakat yeni bi seçenek çıktı arkadaşlar sizinle paylaşmak istedim.
abimin bi arkadaşında eski kasa 99 model APRİLİA RS125 var motor duruş görüntü olarak çok hoşuma gitti üstüne bindim süremesemde rahat gibime geldi neyse eleman ver 2 bin ytl yi al git diyo ama yaklaşık 2 yıldır binmiyomuş ve motor 35.000 yapmış bi kere motorundan bakım filan olmuş.
ne dersiniz o para verilip o motor alınır mı. alırsam çok bakımı motorunda bişey varsa rektefiyesi filan çokmu pahalıya gelir.
Bence deymez.99 model motora 2 milyar verirsen eğer temiz değilseki ki değildir 10 yıllık motor.Alma başına iş açma.Oparaya 500 daha koyup cbf150 veya yrb 125 al derim.Apachide düşünebilirsin.:cat:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
uğur abi sana buji lazım mı hala ben bi kaç tane aldım, eğer istersen yarın sana bırakırım..
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Yahu arkadaşlar sormayın başıma gelenleri..
Salı günü sabah işe giderken yolun 40. km'sinde falan iken hararet ikaz lambası yandı. Hemen sağa çektim, motoru susturdum. 10 dakika sonra ışık söndü. İşe gittiğimde radyatör suyunu kontrol ettim, su kalmamış haznede. Maksimuma gelecek şekilde safsu koydum. Salı akşamı ve dün hiçbir sorun olmadı. Bu arada motoru sessiz bir yere parkettiğimde ve radyatörü dinlediğimde su kaynıyormuş gibi sesler duyuyordum ama önemsemedim. Bu akşam iş çıkışı yine yandı lamba ısrarla. Soluğu bir benzincide aldım, tankı söktüm bir de ne göreyim; hazne yine boş! :cyclopsan Antifrizin suya göre daha zor kaynayacağını düşünerek bu sefer hazne dolana kadar antifriz koydum. Biraz önce eve geldim. Eve gelene kadar yüksek devirli bol aragazlı kullandım, ışık hiç yanmadı. Motoru parkettikten sonra da radyatörü dinledim, bu sefer fokurdama sesi yoktu. Sıcak havalarda antifrizi biraz daha fazla koymak lazım sanırım. Belki de benim termostat tırtladı.. Ne dersiniz? Astral bilirsin sen böyle şeyleri..
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Radyatörü doldururken motor rolantide çalışıyor olsun ki su dolaşan yerlerin al taraflarıda dolsun hava kalmasın içinde
Vede hortumlara bak biyerden ufak bir delik olabilir
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Radyatörü doldururken motor rolantide çalışıyor olsun ki su dolaşan yerlerin al taraflarıda dolsun hava kalmasın içinde
Vede hortumlara bak biyerden ufak bir delik olabilir

Hmm, hava olması yüksek bir ihtimal, haklısın. :cat: Doldurduktan sonra bir kez çalıştırıp hazneyi yine kontrol etmem gerekirdi. Yarın bir daha bakayım. Hortumları kontrol ettim, hiç delik, patlak yok.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Kadir ben motosikleti feyizogluna verdim satis asamasi icin vitrinde sergiliyorlar simdi :) Bujinin simdilik aciliyeti yok , Bu arada 04 model bir fazer ile takas isteniyor bakalim gorusmelerimiz devam ediyor bu hafta sonu sanirim fazer i gorebilecegim. Gelismelerden haber'dar ederim sizi.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Kadircim Ben motoru sanada soyledıgım gıbı cumartesı sabah servıse goturucem.Bujıyı bugun ulastırabılırsen ugura bende cumartesı sabah erken cıkıp ugura ugruycam bujıyı alırım ordan servıse gecerım dıye dusunuyorum.Senı arıyorum ama telefonun kapalı bana ulasabılırsen ıyı olur ya.
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
erdo2002 ;

2T aşkı herşeye değer..:wiinkk:
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Yahu arkadaşlar sormayın başıma gelenleri..
Salı günü sabah işe giderken yolun 40. km'sinde falan iken hararet ikaz lambası yandı. Hemen sağa çektim, motoru susturdum. 10 dakika sonra ışık söndü. İşe gittiğimde radyatör suyunu kontrol ettim, su kalmamış haznede. Maksimuma gelecek şekilde safsu koydum. Salı akşamı ve dün hiçbir sorun olmadı. Bu arada motoru sessiz bir yere parkettiğimde ve radyatörü dinlediğimde su kaynıyormuş gibi sesler duyuyordum ama önemsemedim. Bu akşam iş çıkışı yine yandı lamba ısrarla. Soluğu bir benzincide aldım, tankı söktüm bir de ne göreyim; hazne yine boş! :cyclopsan Antifrizin suya göre daha zor kaynayacağını düşünerek bu sefer hazne dolana kadar antifriz koydum. Biraz önce eve geldim. Eve gelene kadar yüksek devirli bol aragazlı kullandım, ışık hiç yanmadı. Motoru parkettikten sonra da radyatörü dinledim, bu sefer fokurdama sesi yoktu. Sıcak havalarda antifrizi biraz daha fazla koymak lazım sanırım. Belki de benim termostat tırtladı.. Ne dersiniz? Astral bilirsin sen böyle şeyleri..
Bizim motorlarda soğutma suyunu kontrol etmek gerekiyor,önceki motorumda 180 lik 2 zamanlı gileraydı ama onda böyle birşey yaşamadım,bende de çok eksiliyor,2-3 ayda bir tamamlıyorum...Antifiriz sadece soğukta donmayı önler,sıcakta bir etkisi yok,birde antifiriz oranı çok olmasıda iyi değil, su pompasını yorar,çünkü yoğunluğu sudan yüksek... Üst üste 2 defa su tüketmesi iyi değil bir daha yanarsa mutlaka servise git, extremanın dediği gibi suyun ilk doldurduğunda hava yapmıştır,sen doldu zannetmiş olabilirsin...
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Kadircim Ben motoru sanada soyledıgım gıbı cumartesı sabah servıse goturucem.Bujıyı bugun ulastırabılırsen ugura bende cumartesı sabah erken cıkıp ugura ugruycam bujıyı alırım ordan servıse gecerım dıye dusunuyorum.Senı arıyorum ama telefonun kapalı bana ulasabılırsen ıyı olur ya.

Cihan abi ben bujiyi uğur abiye bıraktım sen yarın ondan alırsın. Bıraktıktan sonra seni aradım ama duymadın sanırım...
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
Bnmde antifiriz suyum azalmıstı motor 3 bindeyken , silindire giden hortumun kelepcesi gevşemiş garajda farkettim yere akmıs iz yapmıs antfiirz serviste degişttim tum kelepceleri 1-2 ayda bir bakıyorum azalma cok az oluo oda normal safsu ekliyorum yazın antifirz koymaya gerek yok kışın donmayı engellemek için koyulur.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Bnmde antifiriz suyum azalmıstı motor 3 bindeyken , silindire giden hortumun kelepcesi gevşemiş garajda farkettim yere akmıs iz yapmıs antfiirz serviste degişttim tum kelepceleri 1-2 ayda bir bakıyorum azalma cok az oluo oda normal safsu ekliyorum yazın antifirz koymaya gerek yok kışın donmayı engellemek için koyulur.

Çok baktım ben de motorun sağına soluna ama kesinlikle gevşek bir hortum kelepçe vs. yok. Haznedeki saf su oranı arttığı zaman motoru kullanıp yeni kapattığımda radyatörden fokur fokr kayanama sesi geliyor; bol antifriz olduğunda ise kaynama olmuyor. Anfrizin kaynama sıcaklığı çok daha yüksek. Yine de bir gariplik olduğu belli. 2-3 gün içinde tekrar su azalırsa servise götüreceğim.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Bugun servise gittim 6000 bakımımda bujiyi değiştirmemiştim bugun onuda değiştirdeim.Sagolsun kadir Maslaktan bujiyi aldı benim için.Uzun suredir almayı dusundugum NGK BR8EIX iridyum bujiyi aldım.Bugun taktık ve gercekten motorun gidişi değişti.Ara hızlanmalarda motor daha kararlı gidiyo.Son surate cabuk cıkmaya basladı.Bence iridyum buji olması hissedilir derecede fark ettiriyor.Almayı dusunen arkadaslara tavsıye edıyorum.

Fercodan almadım bujiyi.FCS dış ticaretde var maslakda.Telefonunu NGK turkiye sitesinden distributorler başlıgı altından bulabılırsınız.Ayrıca söktugumuz eski buji hiç iyi durumda degildi.Kitapcıkta 10000 km de değişilmesini tavsiye ediyor ama bence 10000 km gıtmez buji kesın yolda bırakır.Ben bayramda armutluya gıtmeyı dusunuyorum Bujiyi degiştirmesen yolda bırakırdı seni dedi mustafa ustam.Gercektende buji sırf yağ olmuş ve buji kafasında baya ciddi aşınma ve kurum var.yınede koydum kenara yedek dursun dıye.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
br8eix irididum buji bnm motordada 1000 kmden beri takılı cok farkedio hele 100 oktan benzin ile iyice cıldırıo iridium buji herkez almalı biraz yakıtı farkettirio sanırm
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Arkadaşlar 2 hafta kadar önce cadde de turncu bir GPR yavaş giderken birden gaz açtı ve çok yüksek bir sesle uzadı egzozu sıtandart değildi çünkü tipik tiz vızıltıdan oldukça kalındı.

Desibeli o kadar yüksektiki 4 silindirli bi bir racing kadar inletti etrafı. Gianelli egzozla desibeli bu kadar arttırıyomu standarda göre. Arkadaş inşallah sanayide egzozu açtırıp yada bir boru takıp motoru heba etmemiştir ama o kadar ses nası çıktı hala şaşkınım

Orhan'ın dediği gibi muhtemelen benimdir o:) çünkü turuncu gpr bir tek bende var ve caddeye çok takılırım. egzos tamamen orjinal. düşük vites yüksek devirde ortalığı inletiyor. kaldı ki gianelli bizim standart egzoslara göre biraz daha fazla ses veriyor.

br8eix irididum buji bnm motordada 1000 kmden beri takılı cok farkedio hele 100 oktan benzin ile iyice cıldırıo iridium buji herkez almalı biraz yakıtı farkettirio sanırm

benim bildiğim iridium buji yüksek ısılara dayanıklı olduğu için çok daha uzun ömürlü olması için üretilmiş bir buji. bunu takınca hakikaten de fark ettiriyor mu okadar?? psikolojik olmadığına emin misin bilo?? öyleyse biz de takalım kaç para bu??
bu arada bir kaç hafta evvel caddede gördüm seni, yanladın güzelcene ardına gaz açtın uçtun gittin sıkışık trafikte yakalayamadım seni ha:)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Bir sonraki bakımda NGK buji olayına ben de gireceğim. Bir sonraki yağı da Motul koyacağım yeniden; yine ayıklicam hepinizi yolda :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst