Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
2
İyi günler arkadaşlar. İlk defa bir motor sahibi olacakğım çok heyecanlı ve mutluyum yıllardır bu günü bekledim. çok olmasada biraz motor binmişliğim var.
şimdi arkadaşlar size sormak istediğim bana ne tavsiye edersiniz. ben beğendiğim motorları sayıyım sizlere he hiç birisini tavsiye etmezseniz başka fikirlerede açığım ama biraz SS görüntüsü olması iyi olur heralde :)

benim düşündüklerim
ilki tabiki APRİLİA RS125
sonraki DERBİ GPR125
sonraki HYOSUNG GT250R

bu alacağım motoru en az 1 sene kullanıp adam gibi kıvama gelip ondan sonra bi 600 lüğe geçmeyi düşünüyorum. he bide bu APRİLİA ile DERBİ 2 zamanlı diyolar motor ölür filan diyolar şunu söyliyim ben alacağım motorla bir yılda en az 40.000 yapmam gerekecek. mesela APRİLİA alsam motoruna rektefiye gerekirmi gerekse motorun rektefiyesi fian çok pahalı olurmu ne kadara çıkar yani.

KUSURA BAKMAYIN ÇOK SORU SORDUM BİLGİYE VE TECRÜBEYE İHTİYACIM VAR ARKADAŞLAR.
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Merhabalar dostum.Burada bir çok tecrübeli ve bilgili abim varken bana pek söz düşmez ama elimden geldiğince sana yardımcı olmaya çalışayım.İlk motor sahibi olacaksan öncelikle 2t bir makine önerilmez.Neden dersen bu motoru yüksek devirlerde, hızlı kullanman gerekir.Şehir içi trafiğine sık sık sokmak da iyi olmaz.Başlanmaz mı dersen tabiki başlanabilir.Fakat motorda piston ve sekmanlara zarar verebilirsin.Ben 2. motorum olaraktan derbi gpr125r'i düşünüyordum.Hatta geçmiş sayfalara bakarsan yine faydalı bilgiler edinebilirsin.Ama bu motorla 1 yılda 40.000 yapılır mı valla çok zor gibi bana kalırsa.Yılda 10 ay kullansan ayda 4.000 km yol yapar ki bu yolu yapmak da o selesi aşırı rahatsız motorla çok çok zor.Eğer düşündüğün ilk motorla çok fazla yol yapmaksa al bir ybr125 ya da cbf150 bindiğin kadar bin.Ayrıca 40.000 km'de en az 2 kere rektefiye girer gibi de geliyor bana.
Bu arada 3. tercihin olan hyosung gt250r'ye bin biniyorum.Cidden güzel, hızlı, havalı bir motor.Bunu kullanması Derbi'lerden çok çok daha rahat.Ben demiyorum bunu da derbi kullanıcıları benim motorun üzerine oturduklarında onlar söylüyorlar:)Ama 40.000 dediğin benim motorla bile zor yaa:queen:
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Hoşgeldin ttyas. Bilgi almak için doğru yerdesin. Bi kere sen Mhyen'e bakma, 2T motor başlangıç motoru olur :wiinkk: Her ne kadar birçok 250cc vitesli motordan ve 400cc'ye kadar olan scooter'lardan daha hızlı olsa da başlangıç motoru olur. 600'e geçeceksen CBR125'ten daha iyi bile olur çünkü CBR125 ile 600'ler arasında dağlar kadar fark varken Derbi'ler 600cc makinalara gerek oturuş pozisyonu, gerek performans olarak cbr125'e göre daha yakın.

Senede 40.000km kullanım dersen ortalama senede bir kere rektifiyeye gireceksin demektir :cherry: Kullanıma göre değişmesiyle beraber 20.000 km - 40.000 km arasında rektifiye istiyor bu 2T makinalar.

Erdem sevindim sorunun çözülmesine. Yalnız biryerden pul bulup uydur oraya. Zamanla gevşer mi gevşemez mi bilinmez ama teoride doğru olanı yap ki uzun ömürlü bir çözüm olsun. Tesisatçılardan veya Bauhaus'tan bulabilirsin o şekilde pulu. Tesisat borusu pulu, Al veya bakır şekilde vardır. Benzin sarfiyatının da maaşallahı varmış...

GP500 kardeşim, Derbi GPR125'in redline'ı 10500 d/d'da başlıyor. 6. vites 10500 d/d'da 155 km/h görüyor motor. O hızları düz yolda iyi kapanınca görmek mümkün.

Arkadaşlar birşey daha farkettim ben. Biraz kafa karıştıracak ama galiba Motul yağ bizim motorlardan daha iyi performans almamızı sağlıyor. En son Motul koymuştum ve performansta hiçbir artış hissetmemiştim. Geçen hafta yağ ışığım yandı ve Castrol Power1 Racing tam sentetik koydum. Castrolu koyduktan sonra yüksek hızlardaki performans sanki düştü gibi hissettim. Yine de çok emin değilim ama kafam karıştı valla, sanırım bir sonraki depo da Motul koyacağım.

Uğur'un yolladığı videodaki motorda adam aynanın üzerine kör nokta aynaları yapıştırmış. Mantıklı bir fikir aslında. Kör noktalar görünür, hem de aynanın yüksek hızdaki manyakça titreşimi de bir ölçüde azalır.

Dün yolda bir GPR'cı gördüm, resmini ekliyorum :queen:



 
Son düzenleme:
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Ben de Motul'u denemeyi çok istiyorum ama bulamıyorum =( Pul için de bakıcam artık..
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Orhan abi bana ustanın söylediği buydu.2t'ye binmek biraz tecrübe gerektirir demişti.Yoksa boyut olaraktan ya da hız olaraktan gpr'ye binilmez diye bir düşüncem yok.Ben bu cüsseyle hyo'ya biniyorum ya:queen:
Fakat sahibinden.com'da bu motordan ararken konuştuğum 1-2 kişi motorun 4-5 bin km civarlarında hararetten arıza yaptığını; kimi pistonlarını değiştirdiğini, kimi sekmanlarının değiştiğini söyleyince iyi kullanılmazsa bu tür sorunlarla karşılaşmanın kaçınılmaz olduğunu öğrendim:cat:
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Bugün benim motor hararet ışığı yaktı tam işe gelmeden önce. İşe geldiğimde radyatör suyuna baktım, su çok azalmış, tamamladım. Yani 3-4 ayda bir radyatör suyunuzu mutlaka kontrol edin.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Arkadaşlar ramazan falan demeyin yaz bıtıyor az kaldı havaların bozmasına. haftasonu terkosa gezi ve sonrasında hep beraber iftar yapalım derim ne dersiniz??????
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Valla iyi olur Cihan abi.Önceden de söylediğim gibi ben varım:cat:
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
MOTUL Yağ için :

MOTO STATION
Vedat İşçi
0216 411 33 31
Ethem Efendi Cad. Mustafa Şenol Apt. No:91 Erenköy
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Bizim motorlarda kesici yok bu yüzden youtube'a bakarsan 173 yapanda var ama redline devirleri içinde,yani yokuş aşağı 11000'i kesin geçersin hızında 170 civarında olur ama 140-150 bu motorda hız değil,bende full gianelli var,farkına bile varmıyorum hızım 140 oluyor ama şimdiye kadarda hiç redline zorlamadım,motorumu seviyorum eziyete gerek yok!
Yeni motor alacak arkadaşımızada birşey söyleyeyim,o kadar uzun yol yapacaksan sakın gpr alma,heryerine ağrılar girer bir, bu motor öyle atlayayım,Türkiye'yi bir döneyim tarzında motor değil bu iki,aprilia içinde aynı şeyler geçerli,bu motor merak motoru,hemde hızı sana fazla gelebilir. Ben olsam hyo.da düşünmezdim, o kadar km'den sonra o motoru satman zor olur,Allah korusun grenajları kırarsan çok masraf çıkar!Bence,biraz pişeyim,sonra satarım dersen nake motor bak,sana uygun olarak en iyi alternatif honda cbf 250,cbx 250 twister,hem performans hem kullanım rahatlığı,alıp-satma ve çok km yapman için uygun motor!Ama daha düşük cc dersen ybr,cbf 150 bence sana göre!Japonların ne otomobillerini ne motorlarını severim ama işin gerçeğide bu, sakın derbi veya aprilia alma:)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Arkadaşlar 2 hafta kadar önce cadde de turncu bir GPR yavaş giderken birden gaz açtı ve çok yüksek bir sesle uzadı egzozu sıtandart değildi çünkü tipik tiz vızıltıdan oldukça kalındı.

Desibeli o kadar yüksektiki 4 silindirli bi bir racing kadar inletti etrafı. Gianelli egzozla desibeli bu kadar arttırıyomu standarda göre. Arkadaş inşallah sanayide egzozu açtırıp yada bir boru takıp motoru heba etmemiştir ama o kadar ses nası çıktı hala şaşkınım
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Turuncu ve caddede ise %99 Koromako'dur. Hatta kesin odur.. Egzosu orjinal. Ama orjinal egzoslar da yüksek devirlerde bayağı yüksek ses veriyor. Ben Cadde'de herhangi bir kafenin iç kısmında oturuyor dahi olsam caddeden bir GPR yüksek devirde geçiyorsa duyuyorum (ki genelde Bilo oluyor bu ve orj egzos). Gürültülü bir makina yani bu...

http://rapidshare.com/files/14243269...1_GPR.rar.html

Videoyu bir izle. Gaz açan 4 GPR'ın sadece 2si Gianelli. Ama hepsinin sesi maaşallah...
 
Son düzenleme:

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
konuya göz gezdirirken dikkatimi çekti, 2t yağlarınızı bostancı sanayi sitesinin girişindeki yağcılardan alabilirsiniz, repsol motul ve castrol ün yağları var, fiyatı dışarıdan uygun..:cat:
hatta grup halinde koli bazında alırsanız çok daha uyguna getirebilirsiniz:wiinkk:
ayrıyetten motosikletiniz benzinle beraber yağı da mixleyerek yaktığı için buji yi çabuk esnetir, burda ki performans kaybını iridyum buji ile önleyebilirsiniz
ngk BR8EIX iridyum muhtemelen sizin motorlara uyar, denemenizi tavsiye ederim:wiinkk:
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
konuya göz gezdirirken dikkatimi çekti, 2t yağlarınızı bostancı sanayi sitesinin girişindeki yağcılardan alabilirsiniz, repsol motul ve castrol ün yağları var, fiyatı dışarıdan uygun..:cat:
hatta grup halinde koli bazında alırsanız çok daha uyguna getirebilirsiniz:wiinkk:
ayrıyetten motosikletiniz benzinle beraber yağı da mixleyerek yaktığı için buji yi çabuk esnetir, burda ki performans kaybını iridyum buji ile önleyebilirsiniz
ngk BR8EIX iridyum muhtemelen sizin motorlara uyar, denemenizi tavsiye ederim:wiinkk:

Paylaşım için teşekkürler ::pala::
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Arkadaşlar 2 hafta kadar önce cadde de turncu bir GPR yavaş giderken birden gaz açtı ve çok yüksek bir sesle uzadı egzozu sıtandart değildi çünkü tipik tiz vızıltıdan oldukça kalındı.

Desibeli o kadar yüksektiki 4 silindirli bi bir racing kadar inletti etrafı. Gianelli egzozla desibeli bu kadar arttırıyomu standarda göre. Arkadaş inşallah sanayide egzozu açtırıp yada bir boru takıp motoru heba etmemiştir ama o kadar ses nası çıktı hala şaşkınım
Motorun rölantideki sesine bakma,çok tizdir. Ancak yüksek devirlerde dehşet ve tahrik edici bir sesi var,banada sesten dönüp bakmayan yok:)
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
2
Bizim motorlarda kesici yok bu yüzden youtube'a bakarsan 173 yapanda var ama redline devirleri içinde,yani yokuş aşağı 11000'i kesin geçersin hızında 170 civarında olur ama 140-150 bu motorda hız değil,bende full gianelli var,farkına bile varmıyorum hızım 140 oluyor ama şimdiye kadarda hiç redline zorlamadım,motorumu seviyorum eziyete gerek yok!
Yeni motor alacak arkadaşımızada birşey söyleyeyim,o kadar uzun yol yapacaksan sakın gpr alma,heryerine ağrılar girer bir, bu motor öyle atlayayım,Türkiye'yi bir döneyim tarzında motor değil bu iki,aprilia içinde aynı şeyler geçerli,bu motor merak motoru,hemde hızı sana fazla gelebilir. Ben olsam hyo.da düşünmezdim, o kadar km'den sonra o motoru satman zor olur,Allah korusun grenajları kırarsan çok masraf çıkar!Bence,biraz pişeyim,sonra satarım dersen nake motor bak,sana uygun olarak en iyi alternatif honda cbf 250,cbx 250 twister,hem performans hem kullanım rahatlığı,alıp-satma ve çok km yapman için uygun motor!Ama daha düşük cc dersen ybr,cbf 150 bence sana göre!Japonların ne otomobillerini ne motorlarını severim ama işin gerçeğide bu, sakın derbi veya aprilia alma:)




usdat senin sözüne güvenirim sonuçta işin mektebini bilen adamsın, tabi diğer arkadaşların da söyledikleri başım üstüne. fakat yeni bi seçenek çıktı arkadaşlar sizinle paylaşmak istedim.
abimin bi arkadaşında eski kasa 99 model APRİLİA RS125 var motor duruş görüntü olarak çok hoşuma gitti üstüne bindim süremesemde rahat gibime geldi neyse eleman ver 2 bin ytl yi al git diyo ama yaklaşık 2 yıldır binmiyomuş ve motor 35.000 yapmış bi kere motorundan bakım filan olmuş.
ne dersiniz o para verilip o motor alınır mı. alırsam çok bakımı motorunda bişey varsa rektefiyesi filan çokmu pahalıya gelir.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
bence tanıdığın iyi bir tamirciye götür. komple bi gözden geçirsin. eğer onayını alırsan bence al. çünkü 2 bin ytl ye çinli alınıyor....
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
usdat senin sözüne güvenirim sonuçta işin mektebini bilen adamsın, tabi diğer arkadaşların da söyledikleri başım üstüne. fakat yeni bi seçenek çıktı arkadaşlar sizinle paylaşmak istedim.
abimin bi arkadaşında eski kasa 99 model APRİLİA RS125 var motor duruş görüntü olarak çok hoşuma gitti üstüne bindim süremesemde rahat gibime geldi neyse eleman ver 2 bin ytl yi al git diyo ama yaklaşık 2 yıldır binmiyomuş ve motor 35.000 yapmış bi kere motorundan bakım filan olmuş.
ne dersiniz o para verilip o motor alınır mı. alırsam çok bakımı motorunda bişey varsa rektefiyesi filan çokmu pahalıya gelir.

nerede bu eleman eğer sen almazsan o motoru ben ilgilenebilirim arkdaşım :)
Tabiki grenajlarda kırık vs yoksa
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst