Meslis sorduğun soruya Mesleğimle direk alakalı olduğu için ben cevap vereyim ,
Ray üstünde hareket eden demir yolu araçlarında kaygan zeminlerde ve eğimlerde çıkması için kumlama adı verilen bir sistem vardır, çok çok ince kum tanelerini aracın akslarına fırlatarak sürtünme kuvvetini arttırmayaya yarar sürtünme artınca olanları tahmin edebilrsiniz,
bu sistem bunun dışında hali hazırda demiryolu araçları tramvay, metro , lrt (özel durumlar dışında), %9 dan fazla eğim çıkamazlar zaten
birde son olarak demiryolu araçlarının durma mesaflerinin karayollaru araçlarında çokçok fazla olduğunu bilmeniz gerekli özellikle hızlı tren gibi yüksek hızda giden araçların durma mesafeleri 900-1000 metre ye ulaşaibiliyor,
çok teşekkürler yanıtın için, sağol ... sadece kum sayesinde nasıl çıkabiliyor tam anlayamadım ama olsun : )
bak bi soru daha geldi aklıma :mrgreen: daha çoooook abartırım ben , bu son olsun ... bazen tren vagonlarında kum görüyoruz , bu kumlar taşıma amaçlı mı ? yani bir yere mi götürüyolar o kumları yoksa senin söylediğin gibi tekerler için mi taşıyorlar onu ?
....teşekkürederim....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------
....beyenmenize sevindim ,sağolun.tüm motor severlerin tekeri düz basın....:rendeer:
resimler guzel olmuş buarada resımlerın cekıldıgı tarhte benım dogum gunum oldu![]()
.....Teşekkürler....Kutlarım Yolavcısı.Çok güzel bir solo cross gezisine imza atmışsın.:wiinkk:
Dağlar gibisi yok.
Teşekkür ederim.:cat:
.....Siz de SAĞOLUN...Süper gezi olmuş. En sevdiğim tarz. :cat:
....Arkadaşım sana da ÇOK TEŞEKKÜRLER EDİYORUM,GÜZEL SÖZLERİN İÇİN....Motosikletin hakkını vermişsiniz.Güzel gezi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
....Aslında bana göre arkadaşlarla gezmek daha zevkli de,hafta içi olduğundan benimle gezecek kimseyi bulamadım....ellerine tekerine sağlık....
motosikletli gezinin tadı tek başınada çıkar,yeter ki gezmesini bil.
benim gezilerimde solodur şuanakadar.
.....Öncelikle size de TEŞEKKÜRLER,Fırsat olursa tanışıp,gezmek isterim.....hocam güzel gezi olmuş, henüz motorumu alamadım ama 1-2 hafta içinde almış olacağım sanırım, birlikte gezi yapmak fırsatımız olur umarım.
yolavcısınn başlığını kirletiyoruz ama vevap vereyim, direk olarak aks ile ray arasına cok ince kum gönderiliyor buda demir üzerine sürtünme kuvveti sağlıyor sürtünme kuvveti ile kalkış yapabiliyor atbi bu aslında yokuş yukarı kalkış için önemli keza dik yokuşlarda kalkış yapmak en büyük problem zaten araç kendi ivmesi ile geliyorsa kumlamayada gerek yok ivmesi onu çıkarmaya genelde yeter , dediğim gibi çok dik yokuşlar zaten mümkün değil ,
tekerler için taşınan kum araç altında bir haznede az bir miktar oluyor, araçda yük olacak kadar taşınmıyor , senin gördüğn kumlar muhtamelen yüktür,
anladım , benim bahsettiğim vagon dolusu kum , o teker için değildir o zmn ... peki çok teşekkürler yanıtın için ... son bir soru daha söz veriyorum bak , raylara saman koyulursa tren raydan çıkarmış doğru mu ?
istersen bunu için konu dışı bölümüne başlık açalım yolavcısı arkaşımızın güzel gezisi ile ilgili, başlığını böldük
saman mevzusuda hurafedir efendim, şöyle örnek vereyim demiryolu araçları testlerinde frenleme performanslarını örçmek için kayganlık seviyesi yüksek sabunlar raya sürülüp öyle test yapıpılonunda bir zararı olmaz ,
fakat hızlı tren için küçük taşlar bile sorun çıkarabiliyor, hatta eskişehir-ankara arasında kurulan hızlı tren için tcdd yetkilileri o bölgedeki köyleri dolaşıp bölge çocuklarına raylara taş koymamalrı gerektiklerine anlatmış, cocukların bölye bir oyunu varmış normal trenler için sorun değil ama, hızlı tren için tehlikeli olabiliyor,
.....Selamlarbu hafta senden gezi beklıyoruz yolavcısı![]()
.....SelamlarBu hafta bende kendimden yeni bir gezi bekliyordum
ale: ama grip :salut: ten dolayı ewdeyim ,İnşalah başka bir zaman sizlerin de seveceği güzel raporlarla burda olurum
![]()
ÜZGÜNÜM :salut: :salut:
.....yolavcısı tebrikler, tek başına güzel bir gezi yapmışsın :cat: paylaşım için teşekkürler.:rendeer:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------
yolavcısı arkadaşım geçmiş olsun. :rendeer: