DAĞda TEK BAŞINA

Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Kutlarım Yolavcısı.Çok güzel bir solo cross gezisine imza atmışsın.:wiinkk:
Dağlar gibisi yok.
Teşekkür ederim.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Meslis sorduğun soruya Mesleğimle direk alakalı olduğu için ben cevap vereyim ,
Ray üstünde hareket eden demir yolu araçlarında kaygan zeminlerde ve eğimlerde çıkması için kumlama adı verilen bir sistem vardır, çok çok ince kum tanelerini aracın akslarına fırlatarak sürtünme kuvvetini arttırmayaya yarar sürtünme artınca olanları tahmin edebilrsiniz,

bu sistem bunun dışında hali hazırda demiryolu araçları tramvay, metro , lrt (özel durumlar dışında), %9 dan fazla eğim çıkamazlar zaten

birde son olarak demiryolu araçlarının durma mesaflerinin karayollaru araçlarında çokçok fazla olduğunu bilmeniz gerekli özellikle hızlı tren gibi yüksek hızda giden araçların durma mesafeleri 900-1000 metre ye ulaşaibiliyor,

çok teşekkürler yanıtın için, sağol ... sadece kum sayesinde nasıl çıkabiliyor tam anlayamadım ama olsun : )

bak bi soru daha geldi aklıma :mrgreen: daha çoooook abartırım ben , bu son olsun ... bazen tren vagonlarında kum görüyoruz , bu kumlar taşıma amaçlı mı ? yani bir yere mi götürüyolar o kumları yoksa senin söylediğin gibi tekerler için mi taşıyorlar onu ?
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
106
çok teşekkürler yanıtın için, sağol ... sadece kum sayesinde nasıl çıkabiliyor tam anlayamadım ama olsun : )

bak bi soru daha geldi aklıma :mrgreen: daha çoooook abartırım ben , bu son olsun ... bazen tren vagonlarında kum görüyoruz , bu kumlar taşıma amaçlı mı ? yani bir yere mi götürüyolar o kumları yoksa senin söylediğin gibi tekerler için mi taşıyorlar onu ?


yolavcısınn başlığını kirletiyoruz ama vevap vereyim, direk olarak aks ile ray arasına cok ince kum gönderiliyor buda demir üzerine sürtünme kuvveti sağlıyor sürtünme kuvveti ile kalkış yapabiliyor atbi bu aslında yokuş yukarı kalkış için önemli keza dik yokuşlarda kalkış yapmak en büyük problem zaten araç kendi ivmesi ile geliyorsa kumlamayada gerek yok ivmesi onu çıkarmaya genelde yeter , dediğim gibi çok dik yokuşlar zaten mümkün değil ,

tekerler için taşınan kum araç altında bir haznede az bir miktar oluyor, araçda yük olacak kadar taşınmıyor , senin gördüğn kumlar muhtamelen yüktür,
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Motosikletin hakkını vermişsiniz.Güzel gezi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
....:) teşekkürederim....:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------


....:) beyenmenize sevindim ,sağolun.tüm motor severlerin tekeri düz basın....:rendeer:

resimler guzel olmuş buarada resımlerın cekıldıgı tarhte benım dogum gunum oldu:p

....Teşekkürler ve MUTLU YILLAR DİLİYORUM...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:13 ----------

Kutlarım Yolavcısı.Çok güzel bir solo cross gezisine imza atmışsın.:wiinkk:
Dağlar gibisi yok.
Teşekkür ederim.:cat:
.....Teşekkürler....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:14 ----------

Süper gezi olmuş. En sevdiğim tarz. :cat:
.....Siz de SAĞOLUN... :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:15 ----------

Motosikletin hakkını vermişsiniz.Güzel gezi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
....Arkadaşım sana da ÇOK TEŞEKKÜRLER EDİYORUM,GÜZEL SÖZLERİN İÇİN....
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
ellerine tekerine sağlık....
motosikletli gezinin tadı tek başınada çıkar,yeter ki gezmesini bil.
benim gezilerimde solodur şuanakadar.
 
Katılım
6 Tem 2009
Mesajlar
41
hocam güzel gezi olmuş, henüz motorumu alamadım ama 1-2 hafta içinde almış olacağım sanırım, birlikte gezi yapmak fırsatımız olur umarım.
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
ellerine tekerine sağlık....
motosikletli gezinin tadı tek başınada çıkar,yeter ki gezmesini bil.
benim gezilerimde solodur şuanakadar.
....Aslında bana göre arkadaşlarla gezmek daha zevkli de,hafta içi olduğundan benimle gezecek kimseyi bulamadım.... :) Beğeniniz için TEŞEKKÜRLER.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:47 ----------

hocam güzel gezi olmuş, henüz motorumu alamadım ama 1-2 hafta içinde almış olacağım sanırım, birlikte gezi yapmak fırsatımız olur umarım.
.....Öncelikle size de TEŞEKKÜRLER,Fırsat olursa tanışıp,gezmek isterim..... :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yolavcısınn başlığını kirletiyoruz ama vevap vereyim, direk olarak aks ile ray arasına cok ince kum gönderiliyor buda demir üzerine sürtünme kuvveti sağlıyor sürtünme kuvveti ile kalkış yapabiliyor atbi bu aslında yokuş yukarı kalkış için önemli keza dik yokuşlarda kalkış yapmak en büyük problem zaten araç kendi ivmesi ile geliyorsa kumlamayada gerek yok ivmesi onu çıkarmaya genelde yeter , dediğim gibi çok dik yokuşlar zaten mümkün değil ,

tekerler için taşınan kum araç altında bir haznede az bir miktar oluyor, araçda yük olacak kadar taşınmıyor , senin gördüğn kumlar muhtamelen yüktür,

anladım , benim bahsettiğim vagon dolusu kum , o teker için değildir o zmn ... peki çok teşekkürler yanıtın için ... son bir soru daha söz veriyorum bak , raylara saman koyulursa tren raydan çıkarmış doğru mu ?
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
106
anladım , benim bahsettiğim vagon dolusu kum , o teker için değildir o zmn ... peki çok teşekkürler yanıtın için ... son bir soru daha söz veriyorum bak , raylara saman koyulursa tren raydan çıkarmış doğru mu ?

istersen bunu için konu dışı bölümüne başlık açalım yolavcısı arkaşımızın güzel gezisi ile ilgili, başlığını böldük

saman mevzusuda hurafedir efendim, şöyle örnek vereyim demiryolu araçları testlerinde frenleme performanslarını örçmek için kayganlık seviyesi yüksek sabunlar raya sürülüp öyle test yapıpılonunda bir zararı olmaz ,
fakat hızlı tren için küçük taşlar bile sorun çıkarabiliyor, hatta eskişehir-ankara arasında kurulan hızlı tren için tcdd yetkilileri o bölgedeki köyleri dolaşıp bölge çocuklarına raylara taş koymamalrı gerektiklerine anlatmış, cocukların bölye bir oyunu varmış normal trenler için sorun değil ama, hızlı tren için tehlikeli olabiliyor,
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
istersen bunu için konu dışı bölümüne başlık açalım yolavcısı arkaşımızın güzel gezisi ile ilgili, başlığını böldük

saman mevzusuda hurafedir efendim, şöyle örnek vereyim demiryolu araçları testlerinde frenleme performanslarını örçmek için kayganlık seviyesi yüksek sabunlar raya sürülüp öyle test yapıpılonunda bir zararı olmaz ,
fakat hızlı tren için küçük taşlar bile sorun çıkarabiliyor, hatta eskişehir-ankara arasında kurulan hızlı tren için tcdd yetkilileri o bölgedeki köyleri dolaşıp bölge çocuklarına raylara taş koymamalrı gerektiklerine anlatmış, cocukların bölye bir oyunu varmış normal trenler için sorun değil ama, hızlı tren için tehlikeli olabiliyor,

arkadaşımız kızmaz bence ,hem topiği güncelleniyor :) yanıtın için çok tşkler , hızlı trenin geçtiği güzergahlara tel örgü çekseler ii olur aslında , o zaman çocuklar giremez , sadece biraz masraflı olur , gerçi bizim milletimiz o telleri bi tarafından oyar kendine yol yapar ...
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
bu hafta senden gezi beklıyoruz yolavcısı:)
.....Selamlar :) Bu hafta bende kendimden yeni bir gezi bekliyordum :pale: ama grip :salut: ten dolayı ewdeyim ,İnşalah başka bir zaman sizlerin de seveceği güzel raporlarla burda olurum :) :) ÜZGÜNÜM :salut: :salut:
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
850
yolavcısı tebrikler, tek başına güzel bir gezi yapmışsın :cat: paylaşım için teşekkürler.:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------

.....Selamlar :) Bu hafta bende kendimden yeni bir gezi bekliyordum :pale: ama grip :salut: ten dolayı ewdeyim ,İnşalah başka bir zaman sizlerin de seveceği güzel raporlarla burda olurum :) :) ÜZGÜNÜM :salut: :salut:

yolavcısı arkadaşım geçmiş olsun. :rendeer:
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
282
yolavcısı tebrikler, tek başına güzel bir gezi yapmışsın :cat: paylaşım için teşekkürler.:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------



yolavcısı arkadaşım geçmiş olsun. :rendeer:
..... :) Beğeni dolu sözler ve geçmiş olsun dilekleriniz için ÇOK TEŞEKKÜRLER..... :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst