- Konu Yazar
- #1
Abilerim kardeşlerim öncelikle merhabalar forumda yeniyim ve kendimi tanıtmak istiyorum ismim Deniz 19 yaşındayım 2023'te RKS Titanic 150R almıştım 2. el 2017 model 40 binde falandı yaklaşık 8 bin km yaptıktan sonra eğitim aldım ve 1 hafta önce de Daelim Roadwin 250R aldım belki aklınızdan geçer o kadar markadan daelimi nerden buldun kardeşim dersiniz ama elimdeki motorun üstüne cüzi bir miktar para ile alabileceğim için ve SS çok heves ettiğim bir tür olduğundan elimdeki para ile doğru orantılı bu motoru alabildim şimdi beni üzen bir kaç sorun yaşadım ve açıkçası keşke acele etmeseydim diye düşünüyorum gerçi ben acele etmesemde motor fiyatları ben biriktirdikçe arttığından çokta bir şey değişmeyecekti diye tahmin ediyorum motoru Eskişehir'den aldım ve yaşadığım şehire Balıkesir'e getirdim gelirken yolda bir takım hararet problemleri yaşadım motor arıza ışığı ısı sensörünün arızalı olduğuyla ilgili 1 çakıp durup 5 kere daha çakıyordu biraz araştırdım ısı sensörüyle ilgili olduğunu anladım fan keyfine göre açıyor motorun harareti bazen yanıp sönmeye başladığında fan açmazken bazende 4. kademede açıyordu ve motor yokuş çıkarken 4. viteste devri tamamlayamıyor ve boğulma yapıyordu yokuştan kastımda bursadan balıkesire kadar otoyoldan geldim ve bu yol boyunca motor çok fazla boğuldu otoyoldaki yokuş dediğim zaten dik bir yokuş değil bilirsiniz ve düz yolda da hiçbir zaman motorum 5. viteste devrini tamamlayamadı biraz gaz kolunu açmaya çalıştığımda sanki sübap ayarı bozulmuş gibi tık tık tık tık ses geliyordu sanki elektrik sesi gibiydi daha sonrasında Edremitte tamirci aramaya başladım sanayiye girdim dükkan dükkan ya verdikleri cevap elimizde iş çok alamayız yada biz daelime bakmıyoruzdu şimdi bunlarla karşılaştıkça iyice canım sıkıldı daha sonrasında bir tamirci buldum ve bir randevu aldım zaten randevu almadan imkanı yok kabul etmiyor hiç biri daha sonra sabahtan motorumu bıraktım ve öğlen 2 gibi gel dedi sübap ayarıyla o devri tamamlamama sorununa bakıcaktı 2'de gittiğimde motoru almamış bile ve içeride farklı bir motor gelmiş onunla ilgileniyordu abi tamam mı benim iş dedim bana yok motor sıcaktı yapamadım dedi sabah saat 9.30'da bıraktım ben motoru 2'ye kadar soğumamış ve bu yüzden yapmadığını söyledi hal böyle olunca tekrar saat istedim ve 4'te gelmemi söyledi öncesinden hazırlıklıyım gecikmesine bende saat 5.15'te gittim motorun deposunu sökmüş duruyor motor yanda yine farklı bi motor gelmiş onunla ilgileniyor hal böyle olunca anladım ki o tamirci bana yaramaz sonra bana bu motora sübap ayarı ben yapamam bu motorun sübap ayarı yeri farklı arabalardaki sistem var bu motorda dedi kendisi sonrasında motordan tak tak bir ses geliyordu abi dedim anormal bir şey var mı peki motorda yok dedi o zaman neden bu çekmeme problemi falan dedim bir arıza vardır dedi abi bu arızayı öğrenmek için getirdim ben motoru zaten dedim valla bilmiyorum dedi şimdi bu adamı bana 2 3 kişi tavsiye etti ve gittim benim sorduğum soruda mı bi yanlışlık var yoksa ustada mı sorun var daha sonrasında motoru çalıştırdı tak tak vuruyor abi dedim bu ses normal mi hayır değil dedi nerden gelir dedim yatak vuruyor sanki dedi sonra yağa baktı yağ yok 1 hafta oldu motoru alalı motorun sahibi bana 200 km önce yağ koyduğunu 1200'de bir yağ değiştirdiğini söyledi ben toplasan belki 400 km yol yapmışımdır motorla tamirciye götürene kadar binmedim bile neyse kendisi yağ olmayınca hemen bi yağ açtı ve doldurmaya başladı abi dedim ne kadar bi onu söyleseydin sıkıntı yok kardeşim dolduralım bi dedi castrolün 10 40 yağıydı yanlış hatırlamıyorsam sonrasında baktı çalıştırdı motor beyaz dumanlar atmaya başladı motorum baya baya yağ yakıyor abi dedim masrafı ne olur bunun bana motor yapman lazım dedi hararetle ilgili problemim vardı conta yanmış olabilir mi dedim yok hayır yanmamıştır dedi peki dedim borcumu sordum haliyle artık bi an önce çıkartmak istiyorum motoru kapının önüne kitliycem düşünücem ne yapıcağımı neyse bana döndü 1600 kardeşim sana 1500 olur deyince bi şaşırdım açıkçası şimdi 350TL'lik yağ koyduğu ayar yapmadı bir şey yapmadı istediğim sorunu çözmedi bana bilgi vermedi abi dedim çok değil mi bedava mı sandın ya bu işleri sen dedi abi gözünü seveyim motorun bi benzin tankını söktün geri taktın yağ koydun dedim vallaha ister şimdi öde ister sonra öde ödeyene kadar motorun yatar burda diye konuşunca bende lanet okuya okuya gittim çektim geldim parayı ve verdim
bu benim biraz kendi salaklığıma birazda şansıma hikayemdir şimdi sorularıma gelicek olursak
bu motorun sorunu ne olabilir sizce?
bu motorun bloğu komple söksek malum sarı ikonlu siteden temiz 250cc bi motor bakıp daelim yerine farklı bi marka taksak sorun yaşar mıyım?
sizin öneriniz nedir ne yapmam doğrusu olur?
bilgilerinizi bekliyorum kusura bakmayın uzun uzun anlattım derdimi vaktinizi aldım hakkınızı helal edin tekeriniz düz bassın şimdiden teşekkürler
bu benim biraz kendi salaklığıma birazda şansıma hikayemdir şimdi sorularıma gelicek olursak
bu motorun sorunu ne olabilir sizce?
bu motorun bloğu komple söksek malum sarı ikonlu siteden temiz 250cc bi motor bakıp daelim yerine farklı bi marka taksak sorun yaşar mıyım?
sizin öneriniz nedir ne yapmam doğrusu olur?
bilgilerinizi bekliyorum kusura bakmayın uzun uzun anlattım derdimi vaktinizi aldım hakkınızı helal edin tekeriniz düz bassın şimdiden teşekkürler